Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

Probleme de termodinamica

Creat de Adi, Septembrie 29, 2009, 05:40:48 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Adi

Salutari! Am sters din greseala problemele propuse adineauri de un cititor. Il rog sa le publice din nou ca si raspuns la acest post, dar si sa explice ce a incercat deja sa rezolve si unde s-a impotmolit. Repetam ca Stiinta Azi ajuta elevii la rezolvarea problemelor in sensul ca le ghideaza pasii si ii ajuta unde se impotmolesc, ca un medidator, dar nu ofera solutia mura in gura, pentru ca asa elevii nu ar invata.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

Adi

Vad ca persoana a facut un post nou. Este OK. Pe viitor se pot adauga aici si alte probleme de termodinamica spre rezolvare.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

alina.d

Buna , sunt eleva intr-un liceu din Cluj , la matematica-informatica intensiv  :)
Din clasa a9-a am niste probleme legate de fizica in general, in special din profesoarei , ea fiind extrem de sarcastica , si bonus in clasa rezolvam exercitii simple , iaracasa primim de olimpiada  :-\
Eu m-am impodmolit la urmatoarea problema :
La presiune atmosferica normala , intr-un tub barometric vertical cloana de mercur alr lungimea h , iar cea de aer ale lungimea L .Aflati pe ce distanta x trebuie cufundat tubul in vasul cu mercur pentru ca nivelul mercurului in vas si in tub sa fie acelasi.
Aplicatie : h=40 cm ; L= 19 cm


La problema de fata am facut cele 2 desene cu situatia intiala , respectiv finala , am constatat ca aerul din camera barometrica sufera o transformare izoterma si din relatia pA=P0-P1+ro*g*h am scos ca ro*g*h=ro*g*H*h/H=p0*h/H
Am incercat sa scot p1 din relatia pA=p0=p1+ro*g*h dar nu mi-a dat respunsul din manual care este x=50 cm.