Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

problema clasa 9a

Creat de biancaaa, Ianuarie 06, 2010, 06:40:14 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

biancaaa

am nevoie urgeent va rog
Un mobil se misca rectiliniu dupa legea : x(t)=t patrat -10t+16 (m)
[t]=s
sa se afle:
a)cand si unde se opreste mobilul?
b)ce acceleratie are mobilul atunci cand se opreste?
c)dandui t valori crescatoare din 2 in 2 incepand de la 0 la 16 .construiti graficul lui x functie de t cat si lui v functie de t.

b12mihai

@biancaaa - cu drag te ajutam, dar te rog sa ne spui ce ai incercat tu la problema asta si unde te incurci. Ce nu stii, ce nu intelegi? Ai citit inainte lectia din manual: legi de miscare, ce este viteza, acceleratie? Cum se face un grafic al unei functii de gradul II stii de la matematica - ai invatat ca e o parabola?
Fiecare are scopul lui in lumea asta nebuna.

biancaaa

pai am aflat x1 si x2 din ecuatia de gradul 2
dar de acolo nu stiu cu ce sa mai continui

Electron

#3
Citat din: biancaaa din Ianuarie 06, 2010, 08:02:13 PM
pai am aflat x1 si x2 din ecuatia de gradul 2
De ce ai calculat x1 si x2 din ecuatia de gradul 2? Edit: apropo, ecuatia de gradul 2 din problema prezentata este o ecuatie cu variabila t, deci daca ai calculat radacinile ecuatiei, o notatie mai potrivita ar fi t1 si t2.

e-
Don't believe everything you think.

b12mihai

biancaaa - am si eu o idee fixa: stii cum se face graficul functiei de gradul 2 de la matematica? Dar graficul functiei de gradul 1? Stii ce inseamna ca mobilul se opreste? Stii ce inseamna in fizica ca x(t) e o functie de gradul 2? Raspunde la intrebarile pe care ti le pun si arata-ne CLAR ce ai facut pana acum si ce nu iti iese.
Fiecare are scopul lui in lumea asta nebuna.

Adi

Si as adauga ca poate ai calculat t1 si t2, ca ecuatia de gradul doi este in t.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

biancaaa

din cate imi amintesc de anul trecut stiu ca nu am facut graficul functiei de gradul 2

bbb

Nu mai știu dacă funcția de gradul 2 se face în gimnaziu la matematică, dar știu sigur că asta ni s-a spus la fizică, atunci când am făcut ecuațiile de mișcare...
Deci, știi cum arată graficul funcției de gradul 2 sau nu? Dacă nu, îți pot explica în câteva cuvinte...

b12mihai

Asta este altceva. Te rog sa consulti manualul de matematica de clasa a noua - acolo trebuie sa existe un capitol mare, numit "Functia de gradul II".

Ca tot urmeaza sa scriu un articol despre graficele functiilor reale, iti spun de pe acum - graficul functiei de gradul II este o parabola - http://scopuri.uv.ro/GraficulFunctiei.html + http://meditatiionline.ro/44100-24-236-0-0-Formule_Matematica_Functii_Functia_de_grad_II_Trasarea_graficului_functiei_de_gradul_II.html#l_24 - si pe urma mai vorbim cum se face punctul c) de la problema ta, ca rezolvarea mura in gura nu ti-o fac  :) .

La celelalte intrebari pe care le-am pus in posturile anterioare cand imi vei raspunde ? Si cam cand ne vei arata ce ai incercat la problema asta daca vrei sa te ajutam  ;D ?

Pentru Bianca Sala: Functia de gradul 2 se face in clasa a noua in liceu
Fiecare are scopul lui in lumea asta nebuna.

biancaaa

stiu legile..lectia..
dar nu imi dau seama cum ar trebui sa incep
poate daca ne-ar fi explicat profesoara o problema in clasa ar fi fost altceva ..

bbb

Citat din: gothik12 din Ianuarie 06, 2010, 08:27:24 PM
Pentru Bianca Sala: Functia de gradul 2 se face in clasa a noua in liceu
Știu. Dar parcă se face mai târziu, adică noi am făcut funcția de gradul II prin primăvară. Dar nu mai știam dacă am făcut și în clasa a VIII-a sau nu. Chiar nu mai țin minte...
Știu că e în manual. Știu și că în manual e explicat cu multe amănunte și detalii (cel puțin manualul nostru explica) de care nu are nevoie aici. De aia am zis că dacă vrea, îi spun în câteva cuvinte doar de ce are nevoie aici.

b12mihai

Citat din: biancaaa din Ianuarie 06, 2010, 08:30:06 PM
stiu legile..lectia..
dar nu imi dau seama cum ar trebui sa incep
poate daca ne-ar fi explicat profesoara o problema in clasa ar fi fost altceva ..

Daca stiai legile atunci ar trebui sa stii cum sa incepi: ce fel de miscare are mobilul care are legea x(t)=t patrat -10t+16 (m)  - adica exact aia din problema ta ? Dupa ce ai aflat ce fel de miscare este, cred ca a afla v(t) e o formalitate daca zici ca stii legile si lectia  ;)
Fiecare are scopul lui in lumea asta nebuna.

Adi

Citat din: biancaaa din Ianuarie 06, 2010, 08:30:06 PM
stiu legile..lectia..
dar nu imi dau seama cum ar trebui sa incep
poate daca ne-ar fi explicat profesoara o problema in clasa ar fi fost altceva ..

Da, e bine sa ti se faca o problema rezolvata model. Iti putem noi face una, daca ne spui tu ce ai incercat sa rezolvi intai. Pentru punctul a concret, ce ai gandit. Dandu-se ecuatia de miscare pozitia x in functie de timp, ce inseamna ca mobilul se opreste? Ce viteza are atunci cand s-a oprit?
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

mircea_p

Nu e nevoie de cunostiinte speciale despre functia de gradul doi sau graficul sau.
E suficient sa se cunoasca ecuatiile de miscare.
Cred ca intentia problemei este sa se identifice pe ecuatia data care sant valorile vitezei initiale, acceleratiei si a pozitiei initiale.
Apoi cu aceste valori se poate scrie si ecuatia vitezei si se pot calclua cele cerute la punctele a si b.

Graficul se poate face prin puncte dupa cum se si indica la punctul c (autorul presupunand poate ca nu s-a studiat graficul functiei de gradul 2 in mod special)

PS. Nu e nevoie nici de rezolvarea ecuatiei de gradul 2.

b12mihai

#14
@mircea_p - eu am intrebat-o daca stie de functia de gradul 2 tocmai pt ca eu, cel putin, cu asta am inceput matematica de liceu, iar daca ea a invatat la matematica functia de gradul 2 atunci as putea explica mai usor cum se face graficul x in functie de t , ca sa faca analogia cu ce a invatat la mate si sa bage bine la cap ca ce invata la mate are aplicatii si e util la ceva  ;D

LATER EDIT: Tocmai de aceea i-am si pus intrebarile despre ce a invatat si ce nu, ca sa stiu cum ii explic la problema si daca trebuie sa ii arat ceva care se foloseste preponderent in problema si de care ea nu a invatat la scoala...
Fiecare are scopul lui in lumea asta nebuna.