Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

Miscarea Rectilinie Uniforma

Creat de AliiNna, Februarie 08, 2012, 06:39:58 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

AliiNna

Am si eu o problema...profa de fizik ne-a predat miscarea rectilinie uniforma dar eu n-am inteles-o...nu stiu cum sa ''adaptez'' legea de miscare la cazul meu...puteti sa ma ajutati,va rog?:(

Electron

Care e legea de miscare despre care vorbesti, si care este "cazul tau" ?

e-
Don't believe everything you think.

AliiNna

legea de miscare e:X=Xo+V(T-To)     si cazul meu depinde dak Xo=0 sau To=o respectiv Xo diferit de 0 To diferit de 0

Electron

In primul rand te rog sa nu mai scrii cu prescurtari de genul "dak". E un semn de respect pentru colegii de forum.

In al doilea rand, daca ai o problema de rezolvat, scrie aici enuntul complet ca sa stim despre ce e vorba, si unde te-ai blocat in rezolvare.

e-
Don't believe everything you think.

tavy

Citat din: AliiNna din Februarie 08, 2012, 08:22:04 PM
legea de miscare e:X=Xo+V(T-To)     si cazul meu depinde dak Xo=0 sau To=o respectiv Xo diferit de 0 To diferit de 0
Înainte de toate ai înțeles ce înseamnă ,,lege de mișcare"?
În general, prin ,,lege de mișcare" se înțelege exprimarea dependenței coordonatelor ca funcție de timp. În cazul mișcării rectilinii, dacă alegem sistemul de coordonate convenabil, vom avea mișcare doar în direcția axei [tex]x[/tex]. Altfel spus, [tex]x=f(t)[/tex], [tex]y=y_0[/tex], [tex]z=z_0[/tex]. Se observă că [tex]y[/tex] și [tex]z[/tex] nu depind de timp.
Rămâne de analizat doar [tex]x=f(t)[/tex].
La legea mișcării se ajunge, pentru mișcarea uniformă, pornind de la definiția vitezei, astfel:
[tex]v=\frac{\Delta x}{\Delta t}=\frac{x-x_0}{t-t_0}[/tex] de unde se ajunge foarte ușor la [tex]x=x_0+v(t-t_0)[/tex].
Poate nu ai înțeles semnificația lui [tex]t_0[/tex] și [tex]x_0[/tex]. Ei bine, cu [tex]t_0[/tex] este notat momentul de timp la care începe măsurătoarea, poți să-ți imaginezi un cronometru care a fost pornit la un moment dat, iar ulterior când încep să observ punctul material care se mișcă rectiliniu uniform, mă uit cât indică cronometrul ([tex]t_0[/tex]) și care este poziția în acel moment ([tex]x_0[/tex]).

Mai mult, legea [tex]x=x_0+v(t-t_0)[/tex] poți să o privești ca [tex]x(t)=x_0+v(t-t_0)[/tex] unde se scoate în evidență că [tex]x[/tex] este o funcție de timp. Poți să remarci că [tex]x(t_0)=x_0[/tex].

Ar mai fi de spus că se obișnuiește ca viteza, coordonatele și timpul să vie notate cu litere mici (,,v, x, t") și nu (,,V, X, T"). Nu este necesar folosirea literei ,,o" în locul cifrei ,,0" doar pentru că vizual apare ca cifra ,,0" la indice. Închipuie-ți că forumul este urmărit de un nevăzător care folosește calculatorul prin intermediul unui cititor de ecran, ce ar înțelege din ,,X=Xo+V(T-To)"? Știu că sunt multi nevăzători care folosesc astfel calculatorul, nu știu câți vizitează acest forum.

Nu în ultimul rând, ar fi o dovadă de respect pentru colegii de forum să folosești, dacă este posibil, întreg alfabetul limbii române și să nu nedreptățești literele ,,ăâîșț", nu ar fi rău nici dacă ai folosi ghilimelele românești ,," în locul celor americane "". Mulțumesc!