Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

Avem un nou ministru al Educatiei, cum comentati?

Creat de Adi, Octombrie 07, 2008, 04:23:57 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

tavy

#465
Citat din: Adi din Iulie 01, 2011, 05:58:27 PM
Citat din: tavy din Iulie 01, 2011, 08:14:22 AM
Nu pot să înțeleg cum poți să idolatrizezi o persoană analfabetă, dovedită cu o inteligență foarte redusă, mult sub medie, cum este Funeriu.

Pentru ca nu o consider deloc analfabeta, o consider cu inteligenta deosebita, cu mult peste medie. Si ti-am mai argumentat. Nu ai cum sa termini Ecole Polytechnique la Paris, una din cele mai exigente universitati din lume, daca nu ai fi inteligent. Ba apoi sa faci cercetare la asa nivel inalt ca Funeriu. Tu poate ai terminat Politehnica Bucuresti si crezi ca cele doua sunt la fel de "grele".
Funeriu demonstrează că se poate, dacă într-adevăr a terminat ,,Ecole Polytechnique la Paris".
Nu am terminat Politehnica, am terminat Fizica, am și un master în fizică și spre deosebire de alți știu că o mărime termodinamică intensivă nu se mediază.

AlexandruLazar

Citat din: Adi din Iulie 01, 2011, 05:58:27 PM
Citat din: tavy din Iulie 01, 2011, 08:14:22 AM
Nu pot să înțeleg cum poți să idolatrizezi o persoană analfabetă, dovedită cu o inteligență foarte redusă, mult sub medie, cum este Funeriu.

Pentru ca nu o consider deloc analfabeta, o consider cu inteligenta deosebita, cu mult peste medie.

Acu' oare ce-o mai fi vrut să zică?

Cât privește studiile lui, hai să vorbim totuși la obiect. Pe-aici nu se ia nimeni de meritele inginerești sau științifice ale lui Funeriu ci de nivelul de corupție instituit de el în învățământ (pe lângă care cei de la PSD au fost mici copii), de organizarea juridică și administrativă dezastruoasă și de măsurile arbitrare care trec drept "reformă".

Adi

Eu nu cred ca situatia in invatamant e mai corupta acum decat a fost sub PSD. Ci dimpotriva, vad rezultatele clare. Acum sunt camere de filmat la bac, atunci nu erau. Acum sunt mai multi prinsi copiind la bac, atunci li se permitea sa copieze. In sfarsit avem o evaluare mai corecta decat inainte.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

Sergiu

Citat din: Adi din Iulie 02, 2011, 01:30:52 AM
Eu nu cred ca situatia in invatamant e mai corupta acum decat a fost sub PSD. Ci dimpotriva, vad rezultatele clare. Acum sunt camere de filmat la bac, atunci nu erau. Acum sunt mai multi prinsi copiind la bac, atunci li se permitea sa copieze. In sfarsit avem o evaluare mai corecta decat inainte.
Si de unde presupui tu ca sunt camere de filmat la bac si nu se copiaza?Ca asa au dat la tv?La tv s-a prezentat lucrul asta tocmai ca sa ia ochiul lumii,sa se arate ca se face reforma si sa mai prosteasca lumea,in rest crede-ma ca s-a copiat in licee fara nicio jena.Ce dau ei la tv este fix praf in ochi asa ca nu mai puneti botul,credeam ca ati invatat lectia de atata timp fiind vorba de pdl.

tavy

Citat din: Adi din Iulie 02, 2011, 01:30:52 AM
Eu nu cred ca situatia in invatamant e mai corupta acum decat a fost sub PSD. Ci dimpotriva, vad rezultatele clare. Acum sunt camere de filmat la bac, atunci nu erau. Acum sunt mai multi prinsi copiind la bac, atunci li se permitea sa copieze. In sfarsit avem o evaluare mai corecta decat inainte.
Totul este o simplă chestiune de imagine, în realitate, chiar dacă avem acum o evaluare cu foarte puțin mai corectă, evaluarea rămâne departe de a fi corectă. La o evaluare corectă și la nivelul actual al elevilor, ar trebui să avem o promovabilitate sub 20%.
Eu vreau de la o reformă nu doar creșterea exigenței și corectitudinii examenului, lucruri normale de altfel, ci, mai ales, creșterea nivelului de pregătire. Din nefericire, tocmai ce contează cel mai mult, nivelul de pregătire, în loc să crească a scăzut destul de mult în ultimii 20 de ani și mai ales în ultimii 2 ani.

AlexandruLazar

Citat din: Adi din Iulie 02, 2011, 01:30:52 AM
Eu nu cred ca situatia in invatamant e mai corupta acum decat a fost sub PSD.

Acuma o să împrumut și eu vorba lui tavy -- nu văd ce relevanță are credința aici. Eu vorbesc de felul cum stau lucrurile din experiența mea -- și ca student, și ca asistent de cercetare, nu de ce văd la televizor.

CitatCi dimpotriva, vad rezultatele clare. Acum sunt camere de filmat la bac, atunci nu erau. Acum sunt mai multi prinsi copiind la bac, atunci li se permitea sa copieze.

Și acum li s-a permis în egală măsură dacă au cotizat unde trebuie pe linie de partid.

Nu în elevii prinși copiind se măsoară claitatea reformei, ci în nivelul de pregătire. Dacă cei care n-au fost prinși sunt la fel de slab pregătiți, care e câștigul?

Adi

Sunt de acord ca nivelul de pregatire e si el foarte important, dar nu sunt de acord cu ideea ca daca nivelul de pregatire e la fel, dar in schimb elevii copiaza mai putin, e inutil. Dimpotriva, la anul elevii vor fi mai bine pregatiti pentru ca vor invata mai mult pentru ca vor sti ca e mai greu sa copieze si sa nu fie prinsi.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

florin_try

Citat din: Adi din Iulie 03, 2011, 12:20:10 AM
Dimpotriva, la anul elevii vor fi mai bine pregatiti pentru ca vor invata mai mult pentru ca vor sti ca e mai greu sa copieze si sa nu fie prinsi.

Ar fi mai bine daca elevii ar invata mai mult nu de teama unei pedepse (i.e. ca vor fi prinsi caci copiaza) ci pentru ca, de exemplu:
-  sunt cu adevarat  stimulati de ceea ce invata
-  lectiile sunt predate in modul in cit sa stirneasca interesul si pasiunea elevului, asa incit sa invete din pasiune si deci sa nici sa nu  mai fie nevoie sa se gindeasca la copiat.

Dar pentru asta iti trebuie cu adevarat reforma in invatamint, investitii (a se plati profesorul asa incit sa fie stimulat de ceea ce face).

Stimulente pozitive care sa faca jobul de predare atractiv si pentru profi si pentru elevi pot cu adevarat schimba calitatea actului educational.
Dar asta necesita investitii in primu si in primu rind.

A crede caci doar pedepsirea celor care copiaza va schimba calitatea invatamintului, e o naivitate dezamagitoare. Abia cind cauzele acestui fenomen vor fi combatute, invatamintul se va inbunatati. Dar a te duce la cauze inseamna sa intri in adevarata reforma, ori din cite vad eu se evita asta caci e mai confortabil a gasi cazuri particulare de tap ispasitori si a aplica (cu tamtam mediatic) o pedeapsa pe cazuri particulare, decit de a avea viziune cu adevarat reformatoare si elimina cauzele nefaste asa incit sa nu mai fii nevoit sa faci managmentul efectelor defectuase. 

tavy

Citat din: Adi din Iulie 03, 2011, 12:20:10 AM
Dimpotriva, la anul elevii vor fi mai bine pregatiti pentru ca vor invata mai mult pentru ca vor sti ca e mai greu sa copieze si sa nu fie prinsi.
Cum ai ajuns tu la această concluzie? Am senzația ca pornești de la premiza că elevii învață pentru a trece de bacalaureat, premiză falsă. Cei care nu învață nu vor începe să învețe doar pentru că nu mai pot copia la bacalaureat, nici până acum copiatul nu era sigur și mergând pe ideea că poți copia, nu puteai fi sigur că vei lua bacalaureat.
Avem, de altfel, chiar și o evidență experimentală, anul trecut exigența supravegherii a fost mai mare decât acum doi ani, după teoria ta anul acesta nivelul de pregătire ar fi trebuit să fie mai bun decât anul trecut, în realitate nivelul de pregătire a scăzut față de anul trecut. Teoria ta a fost deja falsificată.

AlexandruLazar

Citat din: Adi din Iulie 03, 2011, 12:20:10 AM
Sunt de acord ca nivelul de pregatire e si el foarte important, dar nu sunt de acord cu ideea ca daca nivelul de pregatire e la fel, dar in schimb elevii copiaza mai putin, e inutil. Dimpotriva, la anul elevii vor fi mai bine pregatiti pentru ca vor invata mai mult pentru ca vor sti ca e mai greu sa copieze si sa nu fie prinsi.

Nu este "și el" foarte important, este cel mai important, că mergi la școală să înveți și să te pregătești pentru viitor, nu să iei o diplomă. Pedepsirea celor care copiază și care oricum sunt, în mare parte, pe marginea sfântului 5, nu sporește cu nimic nivelul de pregătire al celorlalți.

graethel

Pana una alta promovabilitate undeva la 50% la nivel national la bac:

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-9250011-bac-2011-cea-mai-slaba-promovabilitate-din-istorie-licee-care-toti-elevii-picat-examenul.htm

Cred ca se apropie destul de bine de realitate cifra asta. Sa vedem ce impact o sa aiba rezultatul, cum va arata treaba dupa contestatii si cum se va desfasura sesiunea de bac din august. 

Bac-ul de anul asta a fost ca un diagnostic clar pus sistemului de invatamant. Ce tratament se va aplica ramane de vazut.

Adi

Tocmai intrasem pe forum sa pun si eu acelasi lucru. Promovabilitate sub 50% si mai mult in jur de 30% in toata tara. Cred ca este foarte bine asta. In sfarsit s-au dat note corecte, pe merit. Era nevoie ca acest diagnostic corect, ca lumea sa se trezeasca la realitate, care ne este nivelul de fapt.

http://www.antena3.ro/romania/rezultate-dezastruoase-la-bac-mai-multe-licee-din-tara-au-promovabilitate-zero-129825.html

Tavy, ziceai mai sus ca lumea nu va ainvata mai multa sa treaca bacul. Ei bine, acum cred ca ai inteles ca tocmai, vor invata ca sa treaca bacul, daca nu vor sa fie intre cei doua treimi care il vor pica.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

Adi

Citat din: florin_ din Iulie 03, 2011, 12:50:21 AM
A crede caci doar pedepsirea celor care copiaza va schimba calitatea invatamintului, e o naivitate dezamagitoare.

Absolut nimeni nu crede asta. Este nevoie si de evaluare corecta si de predare corecta. Aici doar se spune ca pana acum nu a fost evaluare corecta si ca acum este. Deci un progres major!

Observ mereu in Romania atitudinea asta ostila reformei. Daca se schimba ceva, se gasesc imediat ca nu e suficient, ca trebuie schimbat si B, si C, si D. Corect, trebuie schimbat totul si trebuie inceput de undeva.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

Adi

Citat din: AlexandruLazar din Iulie 03, 2011, 12:31:03 PM
Pedepsirea celor care copiază și care oricum sunt, în mare parte, pe marginea sfântului 5, nu sporește cu nimic nivelul de pregătire al celorlalți.

Corect, dar nici nu trebuie. Sunt doua lucruri diferite. Cum ziceam in emailul precedent, si tu zici ceva de genul, daca A nu rezolva si problemele B si C si D simultan, atunci A e inutil. Nu, A e util in sine, si trebiue facut la fel si B si C si D. Deci faptul ca cei care nu sunt pregatiti pica bacul este foarte sanatos pentru societatea romaneasca. Da, nu schimba nivelul de pregatire al celorlalti, dar asta e o problema complet diferita.

Reforma merge pe mai multe planuri, iar unul din ele este dorinta de a da salarii mai mari la profesorii buni. Dar tocmai societatea romaneasca se opune, ca cica se vor alege profesorii buni de fapt pe pile, ca nu ar fi cei mai buni, dar apoi comentam aici pe forumuri ca profesorii nu sunt stimulati sa fie mai buni. Paradoxul romanesc. Vrem reforma, dar de fapt nu vrem reforma, ci doar sa ne vaitam.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

florin_try


Citat din: Adi din Iulie 03, 2011, 07:06:36 PM
Este nevoie si de evaluare corecta si de predare corecta. Aici doar se spune ca pana acum nu a fost evaluare corecta si ca acum este. Deci un progres major!

O diagnoza cit mai realista a problemei nu e nici odata suficient de a rezolva problema.
Tratamentul e ce trateaza si nu doar diagnoza in sine.
Spun asta pentru ca  data fiind si experienta anilor anteriori, lucrurile se vor opri aici: un pic de valuri pentru efect mediatic si nimic de substanta pentru invatamint.


Citat din: Adi din Iulie 03, 2011, 07:06:36 PM
Observ mereu in Romania atitudinea asta ostila reformei. Daca se schimba ceva, se gasesc imediat ca nu e suficient, ca trebuie schimbat si B, si C, si D. Corect, trebuie schimbat totul si trebuie inceput de undeva.

Dar TOTI stiam deja asta de mult timp: pe reale promovabilitatea e sub 50%. Nimic nou. De ani de zile o stim. Tot ce s-a facut anul asta cu bacu a fost sa se reformuleze ceea ce era deja binecunoscut: pe reale promovabilitatea e sub 50%. Unde vezi tu reforma in asta?

Reforma incepe abia de la urmatorul pas (care in mod necesar implica investitii, btw!, si nu cirpaceala pe ici pe colo), si a enunta acest lucru nu inseamna atitudine ostila reformei ci dimpotriva pro-reforma. Ma refer la adevarata reforma si nu la jocul mediatic dea nenea zbirul.