Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

Motorul romanesc cu apa chioara?

Creat de Adi, August 04, 2008, 11:08:10 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Adi

Iata un articol interesant: un roman pretinde ca a realizat un motor ce merge cu apa chioara si incearca sa il vinda pe 100 de milioane de euro si nimeni nu se ofera sa il cumpere. Acum a lasat la 50 de milioane de euro. Ce ziceti de poveste? Eu sunt sceptic cu privire la acest motor ce "arde apa chioara".

http://www.cotidianul.ro/un_fochist_pretinde_ca_a_inventat_motorul_cu_apa_chioara-53977.html
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

ionut

   Mda, ce sa zic. S-au investit sute de miliarde de dolari in cercetare si in educarea a milioane de oameni de stiinta de-a lungul timpului ca sa ajunga un fochist sa inventeze un motor care produce lucru mecanic doar pe baza de apa. :)
   Tre sa fie o chichita pe care nenea cu inventia nu o spune.

Adi

Nu vrei sa zici asta si direct la comentarii la Cotidianul? :) Eu sunt de acord cu tine si am zis si eu cam asa acolo, dar mi-a raspunsul unul ca daca are brevet, apoi asa e! Ca romanii nu dau brevete pe ochi frumosi :)
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

Electron

Citat din: ionut din August 05, 2008, 09:15:21 PM
[...]un fochist sa inventeze un motor care produce lucru mecanic doar pe baza de apa.
Motorul fochistului nostru infocat nu produce lucru mecanic DOAR pe baza de apa, ci foloseste si o cantate apreciabila de electrictiate (pentru a incalzi o rezistenta din camera pistonului, care produce vaporizarea apei in interior). Ca atare, se pune problema RANDAMENTULUI acestui motor, adica, raportul dintre energia consumata si lucrul mecanic util obtinut.

Problema devine esentiala daca se doreste adaptarea motorului pentru automobile. Nu de alta, dar cum electricitatea trebuie stocata in baterii in acest caz, care sunt in general cam GRELE, exista marele risc de a nu obtine suficient lucru mecanic (respectiv PUTERE) pentru a pune in miscare masa motorului si a bateriilor (si a restului automobilului ::)) in mod utilizabil!

e-
Don't believe everything you think.

Adi

Foarte interesant ce spui, Electron. Dar de unde ai luat informatia asta? E cumva in articolul de pe site si mi-a scapat?
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

ionut

Citat din: Electron din August 06, 2008, 03:16:02 PM
Citat din: ionut din August 05, 2008, 09:15:21 PM
[...]un fochist sa inventeze un motor care produce lucru mecanic doar pe baza de apa.
Motorul fochistului nostru infocat nu produce lucru mecanic DOAR pe baza de apa, ci foloseste si o cantate apreciabila de electrictiate (pentru a incalzi o rezistenta din camera pistonului, care produce vaporizarea apei in interior). Ca atare, se pune problema RANDAMENTULUI acestui motor, adica, raportul dintre energia consumata si lucrul mecanic util obtinut.

Problema devine esentiala daca se doreste adaptarea motorului pentru automobile. Nu de alta, dar cum electricitatea trebuie stocata in baterii in acest caz, care sunt in general cam GRELE, exista marele risc de a nu obtine suficient lucru mecanic (respectiv PUTERE) pentru a pune in miscare masa motorului si a bateriilor (si a restului automobilului ::)) in mod utilizabil!
e-
Daca intr-adevar asta e principiul pe care se bazeaza motorul asta atunci pot sa zic aproape sigur ca randamentul este groaznic de mic. Energia din baterii este obtinuta cu un anumit randament, apoi stocarea are si ea un randament, incalzirea apei si toata mecanica si termodinamica motorului un alt randament. Cred ca acest soi de motor are un randament mai mic decat unul clasic pe benzina/motorina si mult mai mic decat unul electric. Probabil ca asta e explicatia pentru care nimeni nu s-a incumetat sa dea 1 milion de euro pe caietul de sarcini pentru licitatie :D

Adi

Intr-adevar, daca asta e explicatia, ar avea randament foarte mic plus nevoie de o baterie. Dar el zice ca il folosea in comunism cand nu erau baterii ... De asta nu cred ca asta ar fi principiu. El zicea ca pur si simplu ardea apa si inventase chiar un termen pentru asta.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

Adi

M-am mai uitat odata pe articol si la comentarii era cineva ce spunea la fel ca si Electron.
http://www.cotidianul.ro/un_fochist_pretinde_ca_a_inventat_motorul_cu_apa_chioara-53977.html

Am citit si mai atent in articol si am gasit aceste paragrafe care confirma ce au zis cei doi:

"Motorul cu apă îşi are originea într-o frustrare masculină din tinereţea inventatorului. Prin 1959, Mihai Ruşeţel, proaspăt absolvent al şcolii profesionale de cazangii pe locomotivele cu abur, se ducea la întâlniri pe o motocicletă nemţească. Pe atunci se găsea numai benzină proastă, de 75 de octani şi în două cu apă. Când ai pe motocicletă o fată frumoasă şi bujia dă rateuri, e la fel de frustrant ca atunci când sfintele scule te lasă baltă la demaraj. În acele momente penibile s-a născut în mintea inventatorului o obsesie: cum să facă apa să ardă.

Mulţi ani după aceea, în şcoala de mecanici de locomotive cu aburi de la Craiova, tânărul Mihai Ruşeţel avea să pătrundă plin de mirare şi interes în lumea fascinantă a apei şi a comportamentului ei fabulos în prezenţa căldurii şi a presiunii. O scânteie de geniu în neobosita bujie a gândirii a făcut ca Mihai Ruşeşel să rezolve rapid şi ingenios problema apei din benzină: să înfierbânte apa. Apa ridică şi temperatura benzinei şi o face să se aprindă chiar şi aşa, în amestec. Apoi a trebuit să rezolve problema încălzirii apei. Simplu, încălzind chiulasa motorului cu o rezistenţă electrică conectată la o baterie. Pe urmă n-a mai rămas decât să elimine puţin câte puţin benzina, după mii şi mii de experimente, până când în cele din urmă a rămas numai apa.

Mihai Ruşeţel are o ostilitate făţişă faţă de mediul academic în general. Savanţii sunt nişte îngâmfaţi şi nişte aerieni, rupţi de domeniul aplicativ, nu pricep nimic din invenţia lui şi încearcă pe toate căile s-o reducă la un simplu samovar care produce abur consumând mult curent electric fără a fi în stare să mişte din loc propria greutate. Nu înseamnă că principiul ar fi greşit. Defectul lor, al savanţilor, spune Ruşeţel, este că, de câte ori vrea să le explice una-alta, ei întâi îl întreabă ce studii are, apoi îi zâmbesc şi gata, s-a terminat cu demonstraţia lui. Toţi încearcă să-i explice - cu câtă superioritate! - că motorul lui este un reşou, conform formulei Carnot de calculare a randamentului ciclului termic, îl iau cu comprimarea adiabatică sau cu principiul al doilea al termodinamicii, chestii din astea.

Ce nu înţeleg ei, teoreticienii, e că motorul lui funcţionează. Cum? Asta va afla numai acela care va cumpăra motorul cu apă. Va sta lângă el, oriunde în lume, şi îi va spune totul. ,,Îi voi da know-how", spune Mihai Ruşeţel, apoi se adresează, nervos, unui virtual cumpărător: ,,Păi, ce vrei tu, bă, întâi să-ţi arăt cum merge, îmi furi invenţia şi pe urmă să nu mai dai banii? Păi aşa prost mă crezi?"."

Am ingrosat frazele relevante. Pai el ar trebui sa domenstreze acum ca motorul merge. Nu intai il cumperi si iti arata apoi. Daca nu face demonstratii, nu cred ca il va vinde vreodata.

Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro