Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

Radicali

Creat de Anysoara, Noiembrie 06, 2010, 10:02:32 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Anysoara

Buna! Ma numesc anisoara si sunt din clasa a 7-a. Profesoara ne-a dat pe acasa sa rezolvam niste exercitii cu radicali dar ultima lectie nu am prea inteles-o de aceea m-am blocat la rezolvarea exercitiilor. Va rog daca puteti sa ma ajutati. Exercitiul e acesta:

[tex]9\sqrt{27}[/tex]+[tex]5\sqrt{24}[/tex]-(-[tex]2\sqrt{96}[/tex]-[tex]\sqrt{150}[/tex]+[tex]3\sqrt{243}[/tex]

Am descompus radicalii si am format exercitiul intr-o versiune mai simpla:

[tex]27\sqrt{3}[/tex]+[tex]10\sqrt{6}[/tex]-(-[tex]8\sqrt{6}[/tex]-[tex]5\sqrt{6}[/tex]+[tex]9\sqrt{15}[/tex])=
= [tex]27\sqrt{3}[/tex]+[tex]10\sqrt{6}[/tex]-(-[tex]13\sqrt{6}[/tex]+[tex]9\sqrt{15}[/tex]=???

Mai departe nu stiu cum sa rezolv. As vrea daca puteti sa-mi dati niste indicatii fara numere daca se poate deoare ce as vrea sa fac rezolvarea singura cu ajutorul indicatiilor pentru a putea intelege mai bine problema. Multumesc anticipat!

bbb

In primul rand vezi ce numere poti sa scoti de sub radical, eg: [tex] sqrt{27} = sqrt{9 * 3} = 3sqrt{3}. [/tex]
Am vazut ca ai facut asta, dar nu am stat sa verific toate numerele. Ma gandesc ca e bine.
Tu ai acolo doar adunari si scaderi de numere cu radicali. Poti sa aduni si sa scazi aceste numere doar daca sub radical este acelasi numar.
exemplu: [tex] sqrt{3} + 7sqrt{3} = 8sqrt{3} [/tex] dar [tex] sqrt{2} + sqrt{3} [/tex] nu il poti calcula exact pentru ca nu ai acelasi numar sub radical.

Adi

Pai cum 6 = 3.2 poti scrie [tex]\sqrt{6}=sqrt{2}\cdot sqrt{3}[/tex] si pe [tex]\sqrt{15}=sqrt{5}\cdot sqrt{3}[/tex] si apoi pui pe radical din trei in factor comun si astfel se simplifica si mai mult.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

mircea_p

Citat din: Anysoara din Noiembrie 06, 2010, 10:02:32 AM
Buna! Ma numesc anisoara si sunt din clasa a 7-a. Profesoara ne-a dat pe acasa sa rezolvam niste exercitii cu radicali dar ultima lectie nu am prea inteles-o de aceea m-am blocat la rezolvarea exercitiilor. Va rog daca puteti sa ma ajutati. Exercitiul e acesta:

[tex]9\sqrt{27}[/tex]+[tex]5\sqrt{24}[/tex]-(-[tex]2\sqrt{96}[/tex]-[tex]\sqrt{150}[/tex]+[tex]3\sqrt{243}[/tex]

Asta de fapt nu e un exerciciu ci doar o expresie matematica. Pentru a fi un exercitiu sau o problema, lipseste o parte foarte importanta: ce se cere?
Cei care te-au ajutat pana cum au presupus ca ar fi vorba de simplificarea expresiei. Asa o fi, dar de ce trebuie sa ghiceasca?
Aici poate e un caz simplu, dar de multe ori am realizat ca cei care propun "probleme" nu prea inteleg ce li se cere sa faca.
Nu zic ca e cazul tau, dar e bine sa incepi cu inceputul: ce trebuie facut.