Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

Problema Transformarea izoterma

Creat de Gh0st95, Octombrie 31, 2011, 10:37:14 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Gh0st95

Un gaz este comprimat izoterm de la v1=8l la v2=6l.Datorita comprimarii ,preisunea a crescut cu (delta)P=8000Pascal.Sa se afle presiunile initiala si finala ale gazului.            Sunt clasa a 10,profesorul nostru ne-a dat doar forumula transformarii izoterme si nu am idee cum sa o aplic in aceasta problema,as dori niste indicatii daca se poate.

Electron

Don't believe everything you think.

Gh0st95


Electron

Fa o diagrama cu transformarea in coordonate PV, unde sa faci notatiile necesare pentru a sti despre ce vorbim. Posteaza apoi diagrama sa vedem daca ai inteles corect problema.

e-
Don't believe everything you think.

MISAT

#4
Ma intilnesc si eu in fiecare zi cu aceia ca profesorii scriu formule si nu ne spun in ce conditii sa le aplicam, apoi suntem intrebati acest lucru.  
.
Citat din: Electron din Octombrie 31, 2011, 02:33:05 PM
Fa o diagrama cu transformarea in coordonate PV, unde sa faci notatiile necesare pentru a sti despre ce vorbim. Posteaza apoi diagrama sa vedem daca ai inteles corect problema.
Nu cred ca o reprezentare ar ajuta mult la rezolvarea problemei date

Transformarea izoterma este caracterizata de  expresia [tex]P_1V_1=P_2V_2[/tex] de unde exprimi de exemplu [tex]P_1=\frac{V_2}{V_1}P_2[/tex] . Din faptul ca presiunea a crescut constati ca la presiunea initiala [tex]P_1[/tex] s-a mai adaugat [tex]\delta P[/tex] , deci [tex] P_1+\delta P = P_2[/tex] . In aceasta relatie substitui [tex] P_1[/tex] si obtii [tex] \frac{V_2}{V_1}P_2 +\delta P=P_2[/tex] de unde [tex] P_2=\frac{V_1}{V_1-V_2}\delta P[/tex]