Ciresica, nu exista intrebari proaste, niciodata. Mereu sa indraznesti sa pui intrebari. Eu sunt doar student la doctorat, nu stiu tot, nici pe departe, dar pot raspunde cat pot si pot oferi ceva linkuri de materiale. Apoi, altii vor raspunde si ei, cum vad ca face acum Harap Alb. Usor usor, portalul creste. Spuneti si voi altor prieteni de el, de faptul ca pot pune intrebari aici si noi vom face tot posibilul sa raspundem.
Asadar, daca bosonul Higgs nu este descoperit, inseamna ca unica noastra teorie despre cum particule ar avea masa este incorecta. Asadar, teoreticienii se vor intoarce la tabla pentru a calcula iar (sau poate la calculaltor).
Mai detaliat, pentru a completa ce a explicat HarapAlb destul de bine, mecanismul Goldstone si mecanismul Higgs sunt interconectate, poate ca Higgs dezvolta pe Goldstone pentru toate particulele. Ar fi trebuit sa stiu asta mai precis, ma voi documenta, dar parca mecanismul Goldstone dadea masa campurilor sclare (adica de spin zero, cum nu exista nici o particula, adica un model matematic simplu ce nu reprezinta lumea reala), pe cand bosonul Higgs da masa particulelor reale de spin 1/2 (materia) si spin 1 (mediatorii fortelor intre materie). Mecanismul Higgs este considerat perfect integrat in Modelul Standard, iar bosonul Higgs este considerat ultima particula inca nedescoperita prezisa de Modelul Standard, toate celelalte fiind descoperite.
Acum, exista o alta teoria, teoria supersimetriei, care completeaza si include Modelul Standard. Si el are un mecanism de conferire a masei catre particule, dar mecanismul este atat de asemenator, incat i se se zice tot mecanismul Higgs. Dar acesta prezice existenta a cinci particule noi, toate numite bosoni Higgs.
Apoi ar mai fi teoria corzilor, care uneste gravitatatia cu restul celor trei forte fundamental si atunci banuiesc ca explica si masa particulelor. Dar nu stiu mai multe. Decat ca teoria corzilor este inca in constructie si mai are mult drum de parcurs.