Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

A Treia Cale

Creat de ion adrian, Martie 17, 2014, 12:05:19 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Virgil

#225
Citat din: atanasu din Decembrie 19, 2022, 09:47:35 AM
Tu asa ai inteles? ca eu ma bazez pe povestea biblica? :)

PS: Poezia ta , e frumoasa.  Dar tu si cu Paracelsus(Teofrastus si inca vreo zece nume :) )

Virgil a raspuns;
Continua-ti ideia.


atanasu

Mda, poezia mi l-a adus pe Parcelsus in fata. :)

Virgil


princehansolo

@Atanasu

Fac apel la înțelepciunea d-tale. Și la relații (pe care ai dat de înțeles că le ai). Nu știu cum să procedez pentru a duce ideile de pe forum la cunoștința miniștrilor și a parlamentarilor.

Există două ramuri în care aș separa ideile de transmis:
1) educația
2) viața de zi cu zi (după educație)

Dacă tot vorbim de o cale nouă - trebuie să facem educația atât a copiilor cât și a adulților pentru a urma Calea A Treia.

Am deschis un subiect referitor la felul în care funcționează creierul: https://forum.scientia.ro/index.php?topic=5512.0. Am vrut să spun cu acest subiect că și noi, oamenii, suntem un fel de automate biologice, care vor reacționa la stimulii din mediu în funcție de educație.

Discuțiile despre LINCOS cu Atanasu  mi-au adăugat o idee nouă la cele deja existente în capul meu. Un extraterestru, pentru a înțelege o anumită limbă utilizată pe Pământ, trebuie să asocieze cuvintele la ce reprezintă aceste cuvinte. Din acest punct de vedere, copiii sunt ca și niște mici extratereștri. După ce copilul învață asocierea dintre cuvinte și ce reprezintă cuvintele, el poate să învețe cuvinte sau noțiuni abstracte.

La ce folosește școala? La dezvoltarea reflexelor pentru automatele biologice care urmează cursurile școlii. La absolvirea școlii absolventul primește o diplomă care atestă că are reflexele necesare certificate de diplomă. Aceste reflexe sunt suficient de bine formate, astfel că absolventul are capacitatea de a rezolva un număr de probleme de un anumit tip într-un timp dat. Dau un exemplu pentru dezvoltarea reflexelor: un copil când învață să citească abia reușește să citească o parte din subtitrarea de la filme. După ce citește câteva cărți suplimentare reflexele de citire sunt mai cimentate și copilul poate să citească subtitrarea mai repede decât afișarea următorului text din subtitrare. Un alt exemplu: după învățarea tablei înmulțirii copilul poate să facă 5 înmulțiri pe minut. După o lună de exerciții același copil poate să facă 30 de înmulțiri pe minut.

Am recitit anul trecut "Cocoșatul" de Paul Feval. Îmi aduceam aminte de multe detalii din copilărie - când am citit-o prima dată. Există diferențe destul de mari între felul în care am înțeles-o ca și copil față de adult. Vreau să spun că felul în care vede un copil lumea diferă serios de felul în care lumea este văzută de un adult. Adică manualele școlare sunt prea complexe pentru mintea neformată a copiilor, iar profesorii universitari care fac manualele de școală parcă le-ar face pentru ca dascălii să aibă cât mai mult de lucru - fără să se gândească la mintea necoaptă a copiilor. Este necesară o reformă a învățământului: copiii să învețe ceva util pentru viața de adult...

Despre viața de zi cu zi într-o postare viitoare.
Toate-s vechi și noi sunt toate

princehansolo

Continuarea gândurilor mele despre viața de zi cu zi (după procesul educațional).

Este greșit spus "după educație" deoarece creierul învață pe toată durata vieții. Învățarea se face mai ușor la vârsta copilăriei (creierul este mai plastic, mai ușor modelabil) decât la vârsta adultă. Dar creierul nu poate să înțeleagă noțiuni abstracte dacă nu are noțiunile de bază. Deci un copil care are carențe în noțiunile de bază ajunge analfabet funcțional când trebuie să folosească atât noțiunile de bază cu carențe cât și noțiunile abstracte - pe care nu le înțelege.

Fiind automate biologice, oamenii (copii și adulți) vor copia unii de la alții comportamentul. Liderii și formatorii de opinie au un rol însemnat în comportamentul unui grup. Dacă ne uităm la programele de știri la TV putem vedea că sunt cam aceleași știri pe orice canal. Fiecare reporter încearcă să vină cu știri senzaționale, care pentru adulți reprezintă știri impresionante (crime, accidente etc.), dar pentru copiii care le văd devin ceva firesc, obișnuit.

Pentru ce meserii formăm copiii (și adulții)? Altfel spus, care vor fi meseriile viitorului pentru care sunt necesare competențele celor formați? Dau un răspuns cât se poate de scurt: produsele sunt fabricate în procese industrializate și au o calitate superioară celor manufacturate, deci o să fie nevoie de vânzători de produse, nu de producători. Mai trebuie câțiva păstrători ai ordinii publice (judecători, avocați, polițiști). Este nevoie de un sistem sanitar eficient. Și de alte servicii.

Toate meseriile sunt retribuite (recompensate cu bani). Pe firul de discuții Ce sunt BANII? Cine și ce dă valoare banilor?. Cred că este util să înțelegem ce sunt banii - dacă tot îi folosim.
Toate-s vechi și noi sunt toate

atanasu

#230
Printe,
Mie mi place sa-ti spun asa poate pentruca chiar adevarat eu am printre strmosi niste mai mult dect printi odata ce au fot voevozi ai Ardealuui si Slavoniei  in sec 15- 16 si multi altii au condus Nitra, Bratislava(Pressburg) etc ca obergespan  prin  sec 13-15.

Revin: Cei pe care-i cunosteam sunt pe linie moarta sau au murit dar pot sa-ti spun ca problemle tale sunt in atentia multor cerecetatori din trecut si de azi. Fa o doumentare consistenta pe tema invatamtului poate si a Inteligentei artifiiciale desi eu am divegente nu spre studiile biologice ci fata de interpretarile care se fac... dar infine... Se stie bine  ce trebuie sa se faca dar nu se doreste pentruca omul trebuie sa ramana o fiinta conditionata si nelibera mintal prin educatie asa ca...problema este politica.
Daca  mai duplica si m-ai pune in scoli sa invat eu elevii, in cateva zeci de ani cred ca omenirea s-ar schimba mult.
Daca nu faci un studiu amplu ramai un amator de cafenea si nimic mai mult. Si apoi vei fi sabotat si cine mai stie ce poti pati...

Eu iti urez succes si daca ai o problema punctuala cu subiect si predicat poti incerca sa mi-o arati dar nu stiu ce pot eu...

Virgil

Citat din: princehansolo din Decembrie 27, 2022, 12:30:25 PM
Continuarea gândurilor mele despre viața de zi cu zi (după procesul educațional).

Este greșit spus "după educație" deoarece creierul învață pe toată durata vieții. Învățarea se face mai ușor la vârsta copilăriei (creierul este mai plastic, mai ușor modelabil) decât la vârsta adultă. Dar creierul nu poate să înțeleagă noțiuni abstracte dacă nu are noțiunile de bază. Deci un copil care are carențe în noțiunile de bază ajunge analfabet funcțional când trebuie să folosească atât noțiunile de bază cu carențe cât și noțiunile abstracte - pe care nu le înțelege.

Fiind automate biologice, oamenii (copii și adulți) vor copia unii de la alții comportamentul. Liderii și formatorii de opinie au un rol însemnat în comportamentul unui grup. Dacă ne uităm la programele de știri la TV putem vedea că sunt cam aceleași știri pe orice canal. Fiecare reporter încearcă să vină cu știri senzaționale, care pentru adulți reprezintă știri impresionante (crime, accidente etc.), dar pentru copiii care le văd devin ceva firesc, obișnuit.

Pentru ce meserii formăm copiii (și adulții)? Altfel spus, care vor fi meseriile viitorului pentru care sunt necesare competențele celor formați? Dau un răspuns cât se poate de scurt: produsele sunt fabricate în procese industrializate și au o calitate superioară celor manufacturate, deci o să fie nevoie de vânzători de produse, nu de producători. Mai trebuie câțiva păstrători ai ordinii publice (judecători, avocați, polițiști). Este nevoie de un sistem sanitar eficient. Și de alte servicii.

Toate meseriile sunt retribuite (recompensate cu bani). Pe firul de discuții Ce sunt BANII? Cine și ce dă valoare banilor?. Cred că este util să înțelegem ce sunt banii - dacă tot îi folosim.
Este corect cum pui problema educatiei, si cea mai buna ocazie a fost posibila in timpul mandatului lui "Pas cu pas" deoarece ca profesor ar fi trebuit sa se gandeasca mai mult la acest lucru. Din pacate breasla educatorilor si a profesorilor de duzina pusi pe capatuiala prin meditatii intretinute, considera ca mijloacele de educatie trebuie sa fie cat mai sofisticate astfel incat nici copiii si nici parintii lor sa nu priceapa nimic asa incat numai el, profesorul sa detina "cheia adevarului".
Nu vedeti ca au aparut ghiozdane pe rotile pe care le cara copii cu greu dupa ei? cum se poate ca un ghiozdan sa cantareasca jumatate din greutatea copilului in zilele noastre cand tabletele sunt pe toate strazile ?
Sunt atatea tari avansate in Europa al carui sistem de invatamant  ar putea fi insusit, dar sistemul nostru a ramas ca pe timpul lui Domnu' Vucea. Asa ca straduinta voastra se izbeste de un zid precum autocarul grecesc care s-a strivit de cadrul acela metalic foarte solid prins in niste suruburi subdimensionate si o fundatie proasta, despre care nu spune nimeni nimic.

atanasu

Ref la #214 subliniez ca este ultimul in care m-am referit la UBI adica la ceea ce ar putea deveni venitul minim garantat care alaturi de alte indemnizatii sociale se aliniaza cumva inflatiei adica alaturi de indemnizatia de somaj, cresterea copiluli, pentru persoanele cu handicap, pentu maginalizati? , pentu sustinerea familiei?...
Nu toate ar intra in UBI dar distinctia este insasi stabilirea corecta economic sustenabila a UBI in cadrul Caii a treia cu corolarul sau oligtoriu care este desigur UBI.   

Virgil

#233
Cam despre asta este vorba acolo;
"...el a propus acordarea pentru fiecare cetătean a unui drept neconditionat la o plată trimestrială (ulterior, lunară) a unei sume stabilite anual de un consiliu national reprezentativ, pe baza valorii de inchiriere a tuturor bunurilor imobiliare.( o idee foarte intersanta)
Nivelul acestui dividend va fi de asa natura incat ,,statul va asigura paine tuturor, cu exceptia trufelor"(aici apare ideea esentiala pe care nu o inteleg cei care  azi promoveaza UBI si anume ca acesta suma nu poate fi calculata dupa nevoi ci dupa posibilitatile economice, ca orice renta"....
Noi avem aproape un milion de asistati sociali la limita saraciei si cca doua milioane de asistati sociali de lux prin aparatul bugetar de stat ce reprezinta bazinul electoral al PSD si PNL , care consuma mai mult decat produce tara. Cred ca mai intai ar trebui eradicata coruptia, nepotismul, si impostorii din sistem, ca apoi niste minti luminate sa poata gandi si la ceia ce numesti calea a III-a.

princehansolo

Întrebare pentru cei care susțin UBI:

Nu ar fi o ocazie deosebită de a introduce UBI pentru a liniști spiritele de la manifestările din Franța cauzate de creșterea vârstei de pensionare?
Toate-s vechi și noi sunt toate

atanasu

#235
AR FI! DAR FARA O MOTIVARE ECONOMICA REALA ADICA SI SUSENABILA SI BAZATA PE REDEVENTA LA RESURSE SI INCA MULTE ALTE  CONDITIONARI, AR FI DOAR UN AJUTOR IN PLUS CARE POATE SA FACA BINE SAU NU. ORICE GANDIRE SOCIALISTOID -MARXISTA CARE S-AR STRECURA AR FACE RAU. 

atanasu

#236
Pe acest fir sunt adunate toate interventiile noastre rferitor la Calea a treia, eu intamplator gasind ieri ceva in conexiune cu Calea a treia pe care am prezentat-o( tocat-o) destui ani  in fata dvs.
Asadar: Intr-o carte publicata in 1992 in Franta, apartinand scriitorului francez mult apreciat care este Bernard Weber si intitulata ZIUA FURNICILOR, tradusa la noi in 2016 de fatura SF dar si politist cat si filozofic gasim la pg 61 urmatoarea propozitie desigur ca intr-un context potrivit : ,,Rosiile apartin pamantului, cimentul apartine pamantului si..." etc si cu alte resurse naturale concluzionand ca ,,pamatul si avutiile lui sunt libere, la dispozitia tuturor locuitorilor sai ,,
Evident ca asta este si cu o componenta supra sociala, ecologica introducand toate vietuitoarele in a-si imparti proprietata comuna asupra pamantului si resurselor sale omul fiind doar una din ele lucru cu care eu religios fiind ma tin de Facere a tot acolo est si protectia naturii de catre omul care o lucreaza.
Marturisesc ca am fost fericit si orice ar spune cineva am realizat din nou cata dreptate am, dar repet pentru oameni este "a prendre ou a laisser" si cum ii cunoatem noi pe conspecificii nostri minunati cred ca spre distrugera speciei va fi "a laisser" mai ales aici la ,,portile orientului" dupa un mare alt francez.

Si ca supliment ca sa vedeti nivelul entomologic al autorului francez, cititi acest text referitor la ceva naucitor, adica la sexualitatea plosnitei de pat (Cimex lectularius) sau a plosniitei tropicale  Santochorides scolopelliens: https://www.scribd.com/doc/109078558/plosnite

atanasu

#237
Un mic adaos la Calea a treia

Niste ganduri pe care doresc sa le impartasesc si aici, timpul incpand sa - si reduca cu mine, din ce in ce rabdarea(vorba lui Marin Preda):

Uneori sunt intrebat ce criteriu(criterii) am in a-mi alege interlocutorii seriosi fata de cei mai putin seriosi si atunci raspund:
a) Capacitate de obiectivare, o notiune cam greu inteligibila daca nu o explic ;
b) Convingerea fata de totalitarism;
a) Aici raspund ca oamenii sunt de regula subiectivi si isi schimba modalitatea de gandire macar cea declarata, cea aparenta, dar chiar  la foarte multi la marea masa, multimea, in mod  total, adica duplicitatea poate ajunge absoluta si inconstienta cand este vorba de ce gandesc in raport cu propriile probleme personale sau familiare, adica sunt putni cei care uitandu-se in oglinda dupa un exces de subiectivism declara oglinzii : IPOCRITULE!
Daca declara astfel inseamna ca inteleg problema.
Iar cei care se obiectiveaza total sunt cei care comunica si actioneaza sau se abtin de la actiune in acord perfect cu modul lor complet de obiectivare(nu spun corect sau gresit pentruca tine de propia lor gandire)  si Adrian Nastase de exemplu cred ca in fata oglinzii a inteles ce face el in astfel de situatii, refuzandu-mi raspunsul pe blogul lui personal, demult in 2007 cand la o  invitatie mai voalata de a ne cunoaste la Cornu, eu am raspuns punandu-i aceste  doua probleme, el fugind adica neraspunzand la prima desi cred ca a inteles-o dar stia ca ii pot da exmple de lipsa de obiectivitate in raport de niste actiuni ale dsale iar la a doua a spus ca respinge comunismul si in genere totalitarismul, desi nu m-a convins dar totusi nu s-a speriat de discutia despre . Evident ca discutia seriosa cu dlui a incetat inainte de a incepe, caci ea nu ar fi avut un scop strict platonic ca cele pe care  le fac aici si i-as fi solicitat in  interes general  ce nu putea el realmente livra.
Mai spun ca cei ce se pot cu adeverat obiectiva adica simplu spus sa fie permanent obiectivi in mod total adica nu numai la oglinda ci si in fata actiunii sau a profesiunii lor de credinta urmarind binele, sunt membri ai subregnului noetic, in timp ce fiind tot asa dar urmarind, asumat in fata sinelui, raul, sunt ai unuia divolesc daca ar putea exista asa ceva.
Asadar la b) pot motiva scurt si simplu si nu vad cum pot fi contrazis:
Totalitarismul incepnd cu despotismul asiatic din antichitatea primara si terminand cu maoismul si putinismul de azi ca sa-i las pe ayatolahi deoparte,  adica mai ales cu marxism-leninismul  bolsevic  care se prelungeste in China in mod asiatic specific, cat si disparutele fascisme hitleriste si musoliniene adaugandu-le si pe cele ale lui Franco si Salazar acestea disparand natural, intemeietorii lor nefiind convinsi nici ei de perenitatea unor astfel de ideologii, au creat milioane si milioane de victime si azi in Ucraina in numele putinismului(o amestecatura de totalitarisme inclusiv cel mafiotic si rasist - panslavist) se petrec lucruri oribile si in concluzie fara sa mai justific, pot spune  in plus ca sunt sisteme inumane si odioase pentruca asa sunt toate acelea care nepropunand Calea a treia ca alt mod de productie, singurul uman-noetic si corect definit, diferit de primele doua adica  cel capitalist( in evolutie incepand cu feudalismul si cu elemnte economice si din sclavagism) si cel socialist -comunist  (de fapt o reinnoire in epoca noastra  a despotismului asiatic -vezi China si Putin cu specificitatile lor)   au la baza intregului lant de crime o constructie umana pur ideologica adica ideologia ce-si propune sau  sustine ca realizeaza, dar  in mod istoriceste dovedit abominabil criminal- antiuman, obiective declarat nobile si maxim de umane(IPOCRIZIA maxima).

princehansolo

Toate-s vechi și noi sunt toate

atanasu

#239
Multumesc. O sa ma uit . Este normal ca un Cristoiu  care nu e prost, daca afla, sa se asvarle si pe un asemenea subiect. Sunt curios sa vad ce intelege el care este socialisto - comunist, Varianta actuala UBI astazi in Occident si oriunde  nu e inteleasa cum o predic eu ca un pilon al Caii a treia adica  al Celui de al treilea mod de productie nu numai posibil astazi dar si singurul recomandabil.