Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

activitate catalitica

Creat de chimistul, Octombrie 17, 2010, 01:36:49 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

chimistul

Salut!

Inca o intrebare: stie cineva/ banuieste cum se masoara estimativ ( vorbim de ani, luni)  timpul ramas pana la epuizarea catalizatorului dintrun reactor chimic ( catalizator solid, reactantii - gaze). Sa dau si niste indicii ca sa nu fie lacunara problema. Ai posibilitatea sa masori temperatura la intrare/ in stratul de catalizator/la iesire din reactor. Ai posibilitatea sa masori compozitia gazului la intrare/iesire din reactor. Ai posibilitatea sa masori debitele de gaz. Bafta!

chimistul

Nu exista nici un geniu sau olimpic pe acest forum? Probabil Nenitescu nu se rasuceste in mormant caci cartea lui e inapoiata si greu de inteles de invatacei. Dar Clayden oare ce face? Ca se zice ca orice prost poate deveni expert numai daca o deschide. Chiar si fara profesor.  Hai curaj! ;D

Adi

Olimpicii aceia nu stau pe aici pe forum. Dar am pe doi in ei pe facebook si le propun problema.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

Adi

Am transmis problemele tale olimpicilor pe care ii stiu pe facebook, dar ei (prin vocea lui BeeBee) au refuzat sa raspunda provocarii tale, pentru modul in care i-ati jignit tu si tery-cane. Intr-adevar, si eu am simtit in ultimele tale posturi un ton de superioritate, cum ca esti mai in varsta, esti inginer si ca ai dreptul moral sa le propui lor provocari ca sa iti arate ei ce bine stiu ei. Si titlul acestui post al tau este pe un ton superior, ironic: "pentru genii". Tinerii nu au pretins niciodata ca ei sunt genii. Ei au oferit ajutor unui voluntar care avea nevoie sa stie dupa ce carti sa invete. Si voi i-ati facut cu ou si cu otet, pe nedrept, cum ca isi bat ei joc de Nenitescu. OK, ai priceput. Prin atitudinea ta ai pierdut pe acesti tineri, care nu iti vor raspunde la provocari. Sper sa continue totusi sa ajute pe elevi care au nevoie de ajutor pe forum.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

chimistul

CitatPrin atitudinea ta ai pierdut pe acesti tineri, care nu iti vor raspunde la provocari.
Prin atitudinea lor ei sunt cei care pierd. Eu stiu raspunsurile. Nu intreb ca sa imi dea ei un raspuns pt a ma ajuta.   

PS. No vorbim de superioritate aici. As putea spune: "Cu siguranta am mai multe cunostinte de chimie decat cei doi" dar nu e cazul. Nu incerc sa demonstrez unui licean ca stiu mai multe decat el. Ar fi ridicol.  ;D Am intampinat mai multe situatii si probleme decat ei doi asa ca opinia mea ar putea fi mai valoroasa decat a lor. Idem si in cazul lui tery-cane. Doar o opinie. Se pare ca tu esti de alta parere/opinie. De asemenea este ridicol sa incerc sa iti demonstrez contrariul. Totusi spune-le ca problemele stiintifice prevaleaza in fata celor personale. Daca dau raspuns corect la 3 din 4 probleme le cer scuze. Daca nu atunci sa o faca ei. Nu mie sau lui tery-cane dar pt modul in care au facut afirmatiile despre munca unui mare chimist roman. Deal?

Adi

Nu ai nici un drept sa ii judeci pe ei dupa cum iti raspund sau nu la probleme. Dar ai drept sa propui probleme comunitatii Stiinta Azi. Cine vrea sa rasupunda bine, cine nu nu.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

chimistul

Ok. Subiect inchis din partea mea. Imi schimb statutul din membru activ la sectiunea chimie in pasiv si incet incet dispar din peisaj. fara suparare si frustrare. Lasam generatia tanara sa arate ce poate. Bafta!

Adi

Imi pare rau daca pleci. Ideea e sa isi exprime fiecare parerea lui fara atac la persoana.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

AlexandruLazar

#8
Părerea mea de neavizat în ale chimiei -- astea sunt niște lucruri mari și impersonale, pentru ce trebuie amestecate ego-urile în ele?

Poate vreunul din olimpicii chimiști o avea urechi să audă. De la ce scrie în cartea de chimie la situațiile reale cu care se confruntă un chimist e cale lungă: date lipsă sau imposibil de obținut, procese dificil de controlat, aparatură de măsură care abia poate face față și situații departe de unele ideale. Toate astea necesită cunoștințele de chimie plus încă ceva lucruri pe lângă -- intuiție, gândire "out of the box" și mai ales experiență. Asta e valabil în orice domeniu -- drumul de la teoria BCS a supraconductoarelor la electromagneții din LHC e tare, tare lung.

Cu intuiția te naști și să gândești în afara formulelor chioare din carte înveți oricum în facultate, iar cunoștințele de chimie ca atare se găsesc în orice bibliotecă. Din toate astea experiența e cea care nu se găsește pe toate drumurile. Dat fiind cât de greu se găsește ea, poate ar merita să-și calce puțin pe orgoliu ca să aibă acces la ea, chiar din partea cuiva cu abilități de comunicare mai... restrânse.

Peace!

P.S. Încă ceva: fără răspunsuri greșite gârlă nu există învățare; dacă deja dai toate răspunsurile corecte, nu mai ai ce învăța -- deci cu cât mai multe răspunsuri proaste date cuiva care știe de ce sunt proaste, cu atât mai bine ;).

Adi

AlexandruLazar, tu ai dreptate, numai ca nu aceea problema fusese pusa. Nu era vorba de cine are mai multa experienta, un chimist cu experienta in munca sau un elev care studiaza o carte. In schimb, problema era care carte e mai utila pentru olimpiadele nationale de astazi pentru liceeni: Nenitescu sau o carte de un american.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

AlexandruLazar

Știu, am citit și eu topicul acela :). Mă refeream în mesajul ăsta și la el.

Poate nu pare imediat evident de ce, dincolo de renumele lui Nenițescu, dar ignorând sfatul de a-i studia cărțile, tinerii noștri chimiști sunt cei care au de pierdut. Fiecare mare personalitate științifică creează o școală în jurul lui; majoritatea profesorilor tinerilor olimpici au învățat cu siguranță după cărțile lui Nenițescu și mulți dintre ei probabil că au și făcut cel puțin un curs sau două cu el în timpul facultății. Acolo au învățat să gândească "chimicește" și abordarea lui și-a pus profund amprenta asupra modului de gândire al profesorilor de azi.

Colegii mei doctoranzi în electromagnetism studiază cu zor după K.J. Binns & co. dar trecerea până acolo și multe din aplicațiile pe care le fac sunt din ceasloavele lui C. I. Mocanu și R. Răduleț, ceasloave care chiar dacă au vreo 20, respectiv 50 de ani în spinare, sunt atât de apropiate de modul în care materia e parcursă de profesori în facultate încât fără ele "se taie" maioneza. Sigur că o parte din materia din ele e expirată (tabele de trecere MKS-CGS -- din fericire am scăpat de blestemele ăstea  ;D) dar modul de gândire imprimat celor care i-au învățat pe cei care învață după ele se simte, și asta ușurează tare mult colaborarea.

chimistul

Hai baieti ajutati un sarman inginer chimist! Fie-va mila! >:(