Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

Cum sa ajutam instutiile publice sa fie active in comunicarea stiintifica?

Creat de Adi, Noiembrie 29, 2007, 10:25:31 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Adi

Credeti ca ar fi bine sa sugeram institutiilor publice sa participe si ele la efortul de popularizare? Daca da, sub ce forma si cand? Dupa ce proiectul nostru la stiinta.info si fizicaparticulelor.ro are oarecare succes (dupa ce am aratat "Ca se poate", mai ales cu putini bani)? Sub ce forma sa ii contactam? Sa ii rugam sa participe, sa ii incurajam?

Daca proiectul se dovedeste viabil, si suntn sigur ca se va dovedi un succes, apoi poate sa devenim un ONG pentru a putea aplica pt granturi de finantare si sa primim donatii. Oare de la buget nu s-ar putea oferi bani pentru aceasta? Educatia si cercetarea au acum 6% din PIB. Multi bani se trimit catre scoli si sunt returnati guvernului pentru ca nu au fost cheltuiti. Poate proiecte de acest sens, de popularizare, vor fi bine primite. Nici nu costa mult.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

Marian

Salut Adi!

CitatCredeti ca ar fi bine sa sugeram institutiilor publice sa participe si ele la efortul de popularizare?
Trecand direct la subiect :) institutiile publice isi doresc sa participe la popularizarea stiintei si a valorilor romanesti peste tot in lume si chiar fac asta. Si, de multe ori, reusesc foarte bine acest lucru. Din pacate insa, de multe ori se intampla ca promovarea aceasta sa fie atat de buna incat oamenii promovati sa fie cumparati de companii sau institutii din alte state contra unor sume. De ceea ce se tine insa cont in tara noastra sunt "etichetele", iar daca se doresc institutii publice alaturi e aproape sigur ca proiectele au nevoie de etichete. Stiinta.info de exemplu ar putea avea "etichete" de acest gen insa tocmai ca in strategia pe care urmeaza sa o abordam este accea de a promova rezultatele. Asta e fain in stiinta: ai rezultate esti recunoscut, nu ai- e mai dificil.
CitatSub ce forma sa ii contactam? Sa ii rugam sa participe, sa ii incurajam?
Cat despre contacte :) Contactele sunt foarte usor de obtinut insa sunt greu de mentinut. :) Si ca veni vorba aici, stiinta.info are parteneriat cu o publicatie de stat, asa cum este Cronica Romana. :) (e doar un exemplu). Cat despre rugat eu sunt impartial. Depinde de temperamentul fiecaruia, iar in grup de strategia adoptata. Din punctul meu de vedere o sa propun la stiinta.info o strategie bazata pe parteneriate cu proiecte si institutii care pot sustine proiectul din mai multe puncte: training, sprijin financiar, consultanta si altele. Voi detalia in planul de strategie pe care urmeaza sa il predau. De sprijinit... sunt de acord in conditiile in care exista vointa si implicare din partea ambelor parti (stii tu, faza cu comunicarea - bidirectionala) :)

CitatDaca proiectul se dovedeste viabil, si suntn sigur ca se va dovedi un succes, apoi poate sa devenim un ONG pentru a putea aplica pt granturi de finantare si sa primim donatii.
:) Superb. Este si propunerea mea. Ai votul meu daca propui asta si in echipa stiinta.info :)

CitatOare de la buget nu s-ar putea oferi bani pentru aceasta? Educatia si cercetarea au acum 6% din PIB. Multi bani se trimit catre scoli si sunt returnati guvernului pentru ca nu au fost cheltuiti.
Aici eu ma gandesc la fonduri din partea companiilor care doresc sa investeasca in cercetare. Si aici it pot demonstra din experienta personala de la Salonul de Inovatie si Inventica pentru Tineret de anul acesta de la Bucuresti ca sunt foarte multe companii care investesc in cercetare. Si sunt cu totul alti bani deoarece companiile traiesc din business :) in timp de statul traieste de multe ori din contributiile (donatiile as spune uneori) contribuabililor.

CitatPoate proiecte de acest sens, de popularizare, vor fi bine primite. Nici nu costa mult.
(Glumind putin)Da, de departamentul de PR al companiilor amintite :))
Cat costa? :) Poate ca nu costa mult. O sa cer ajutorul unui economist pentru analiza costurilor proiectului. Daca stii vreo metoda de estimare a costurilor unui asemenea proiect decat un plan de actiune adu-mi la cunostinta.
:)

Cu drag,
Marian Banica

Adi

Multumesc mult pentru raspunsul detaliat, Marian. Sunt complet de acord cu tine. Nu am inteles ce inseamna insa "etichetele". Poti detalia? Ma gandesc ca nu inseamna "pile", care ar fi asemanatoare mai mult cu "contacte", fara fi insa confundate cu acestea.

O astfel de promovare cere o pregatire riguroasa, tocmai de aceea este necesar ca diferite ramuri ale stiintei sa ne "vindem" sub un nume unic, cum este stiinta.info. Tocmai de aceea particip si la stiinta.info, atat cu idei cat si cu partea de fizica particulelor.

Pe partea de fizica particulelor, tehnicile de imagistica medicala sunt un subiect de care firmele ar fi interesate, mai ales ca abia patrunde in romania imagistica cu emisie de pozitroni. Apoi mai este terapia cu cancer, accesibila in vest dar inca nu in tara. Ar fi interesate de a construi in tara? Sau poate de a oferi (contra cost, poate) consiliere spre ce centre de medicina din vest sunt bune pentru anume forme de cancer, etc?

Perspective sunt, intr-adevar, iar salonul de inventica de care vorbesti pare ceva demn de a fi cunoscut. Ne poti face un rezumat, sau oferi un link despre acest salon?
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

HarapAlb

Cred ca Marian se refera prin "etichete" la nume, persoane reprezentative in domeniul respectiv. Simpla lor prezenta/afiliere la o miscare confera credibilitate si prin urmare ar fi mai usor sa sensibilizezi institutiile in privinta unei probleme. Chiar daca in fond "etichetele" nu se implica efectiv, ei apar ca membri  ;)

Adi

Mersi, HarapAlb. Astfel de etichete ar fi, de exemplu, academicieni, care ar recomanda proiectul nostru, fara a se implica neaparat activ.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro