Welcome, Guest. Please login or register.

Autor Subiect: Motor inertial  (Citit de 854 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline princehansolo

  • Junior
  • **
  • Mesaje postate: 242
  • Popularitate: +2/-0
Motor inertial
« : Martie 20, 2021, 11:59:21 a.m. »
Am gasit (de mult de tot - prin 2006) ideea de motor inertial: http://rexresearch.com/thornson/thornson.htm sau rezultatul de pe google.ro la cautarea "motor inertial": https://patents.google.com/patent/US20010035059

Am incercat sa fac un prototip cu o masina de gaurit pe post de motor si am ars motorul...

Cine doreste mai multe detalii - sa-mi ceara.
Toate-s vechi și noi sunt toate

Offline princehansolo

  • Junior
  • **
  • Mesaje postate: 242
  • Popularitate: +2/-0
Re: Motor inertial
« Răspuns #1 : Decembrie 30, 2022, 02:43:10 p.m. »
Care a fost ideea mea de forță de tracțiune? Am pornit de la următorul raționament:
- o roată descentrată, în mișcarea ei circulară, trage de ax în direcția descentrării din cauza forței centrifuge.
- dacă producem o descentrare dinamică (descentrarea să își păstreze poziția față de ax) - adică forța centrifugă să aibă aceeași zonă descentrată - forța centrifugă ar deveni o forță motoare.

Spuneți-mi dacă este logic ce-am spus.
Toate-s vechi și noi sunt toate

Online atanasu

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 2078
  • Popularitate: +20/-173
Re: Motor inertial
« Răspuns #2 : Decembrie 30, 2022, 07:04:05 p.m. »
Si cum pastrezi pozitia descentrarii neschimbata fata de ax caci ea se invarte odata cu roata. Sau cel putin asa mi se pare.
Ps Nu am avut timp sa caut textul cu masa universului.

Offline valangjed

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 1101
  • Popularitate: +62/-19
Re: Motor inertial
« Răspuns #3 : Decembrie 30, 2022, 09:26:31 p.m. »
Forța centrifugă este reacțiunea(legea a III-a a lui Newton) unei forțe motoare care imprimă mișcare de rotație unui corp material. Dacă dispare forța motoare, dispare și forța centrifugă. Corpul va mai face câteva rotații din cauza principiului inerției, dar până la urmă se va opri din cauza forței de frecare. Considerând corpul aflat în vid perfect și neinfluențat de forțe externe, acesta se va roti neîncetat, dar simpla încercare de a "extrage"energie din această rotație înseamnă aplicarea unei forțe externe.

Povestea mașinii de găurit ar trebui să-ți dea de înțeles că acea excentricitate a sarcinii a introdus o frecare mai mare în lagărele mașinii, motorul electric a fost forțat să suporte un cuplu reactiv mecanic mai mare, pentru a compensa acest cuplu reactiv în motor a crescut curentul(intensitatea curentului electric), sârma bobinajului s-a încins(efect Joule) și motorul s-a ars. Nu mă pricep la explicații, nu sunt un bun pedagog dar sper că ai înțeles.
Filosofia este abuzarea sistematica de un limbaj creat anume cu acest scop.

Online atanasu

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 2078
  • Popularitate: +20/-173
Re: Motor inertial
« Răspuns #4 : Decembrie 31, 2022, 09:14:37 a.m. »
Imi place raspunsul lui Valangjed dat in domeniul imaentei si poate ca eu care ma simt atras(se vede din cercetarile mele)  de contactul(tangenta)  cu Divinul si cu Natura transcendenta intr-un cuvant u Transcndenta, nu trebuie sa ma bag dar cei u perpetuum mobile poate ar trbui sa se concentre realmente in domeniul imanentei si de exemplu sa semene gaselnitele lor cu asa ceva (poate avem un fir si pentru inventii deosebite romanesti si acolo ar  trebui sa postez linkul asta)
https://www.businessmagazin.ro/business-hi-tech/povestea-inventatorului-roman-care-este-pe-cale-sa-schimbe-lumea-cu-21450813

Offline princehansolo

  • Junior
  • **
  • Mesaje postate: 242
  • Popularitate: +2/-0
Re: Motor inertial
« Răspuns #5 : Decembrie 31, 2022, 12:03:13 p.m. »
Si cum pastrezi pozitia descentrarii neschimbata fata de ax caci ea se invarte odata cu roata. Sau cel putin asa mi se pare.
Ps Nu am avut timp sa caut textul cu masa universului.
Am atașat un fișier: 1.jpg. Avem o morișcă care se învârte în sensul acelor de ceasornic. Axul central este punctul O. Avem articulații mobile în punctele 1,2,3,4. Avem greutăți în punctele A, B, C, D. Acestea sunt figurate în fig. 1.jpg

Dacă legăm cu o sfoară greutatea B de axul O și o tragem în timp ce se învârte morișca, rezultă o forță care trage de axul O (fig. 2.jpg)
Toate-s vechi și noi sunt toate

Offline princehansolo

  • Junior
  • **
  • Mesaje postate: 242
  • Popularitate: +2/-0
Re: Motor inertial
« Răspuns #6 : Decembrie 31, 2022, 12:11:26 p.m. »
continuare de la mesajul anterior:

fig. 3.jpg arată descentrarea ghidată: se exercită forța de tracțiune pe greutatea B doar în cadranele I și IV (din coordonatele carteziene), greutatea B revine la forța centrifugă în cadranele II și III.

Prin rotație, greutatea A va fi trasă spre axul O când ajunge în cadranul I, apoi în cadranul IV. și lăsată liberă în cadranul II și III.

Aștept întrebări dacă nu am fost destul de clar.
« Ultima Modificare: Decembrie 31, 2022, 12:13:06 p.m. de princehansolo »
Toate-s vechi și noi sunt toate

Offline Virgil

  • Experimentat
  • ***
  • Mesaje postate: 724
  • Popularitate: +3/-15
Re: Motor inertial
« Răspuns #7 : Decembrie 31, 2022, 02:29:53 p.m. »
Sa presupunem ca bratele sunt telescopice si au posibilitatea sa se apropie sau sa se departeze de centrul de rotatie. In momentul scurtarii bratelor din partea dreapta, centrul de greutate al ansamblului tinde sa se deplaseaza spre stanga, dar forta care trage greutatea spre centru trebuie sa fie mai mare decat forta centrifuga pentru acea greutate si tinde sa traga morisca spre dreapta, in timp ce greutatile din stanga tind sa traga morisca spre stanga datorita fortelor centrifuge asimetrice. Suma fortelor asimetrice spre stanga se compenseaza cu suma fortelor care trag greutatile spre axa de rotatie.
Acelasi experiment se poate construi cu un lant de bicicleta care se roteste in jurul a trei roti dintate din care una cu diametrul de doua ori mai mare  pe stanga si doua roti cu diametrul mai mic situate pe dreapta. Astfel zalele lantului sunt ca niste greutati, care au raza de rotire mai mare spre stanga si cand ajung in partea dreapta vor avea razele de rotire mai mici trecand peste cele doua roti postate pe partea dreapta, una sus si una jos. Avand razele mai mici fortele de inertie vor creste pentru ca Fdr=m1.v^2/r;,   Dar timpul de actiune al fortelor din stanga este mai mare avand raza mai mare si traseul curb mai lung, cu forte centrifuge mai mici deoarece raza de curbura este mai mare, comparativ cu timpul de actiune a fiecarei zale din partea dreapta care are un traseu curb mai scurt rotile avand o raza mai mica. Fstg=m2.v^2/R;
Continuand rationamentul daca raza din stanga este de exemplu de doua ori mai mare decat raza rotilor din dreapta,adica R=2r; atunci in fiecare moment la doua zale din stanga corespunde o zala din dreapta, pentru ca vitezele unghiulare sunt mai mari cu cat raza este mai mare, asa ca viteza unghiulara din stanga este de doua ori mai mare decat viteza unghiulara din dreapta. Deci se poate scrie ca pentru o masa activa din stanga este de doua ori mai mare decat o masa activa din dreapta ;adica; m2=2m1;
si fortele ;Fstg=m2.v^2/R =2.m1.v^2/2r=m1.v^2/r=Fdr;
Concluzia este ca cele doua forte sunt egale si sistemul sta pe loc.

Offline valangjed

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 1101
  • Popularitate: +62/-19
Re: Motor inertial
« Răspuns #8 : Decembrie 31, 2022, 05:55:32 p.m. »
Dacă citești "Fizica distractivă" a lui Perelman, mai vorbim, altfel ... nu are rost.
Filosofia este abuzarea sistematica de un limbaj creat anume cu acest scop.

Offline princehansolo

  • Junior
  • **
  • Mesaje postate: 242
  • Popularitate: +2/-0
Re: Motor inertial
« Răspuns #9 : Decembrie 31, 2022, 07:40:17 p.m. »
Dacă citești "Fizica distractivă" a lui Perelman, mai vorbim, altfel ... nu are rost.
Am descărcat acuma pdf-ul cu "Fizica distractivă". Mă bucur pentru sugestie. Chiar dacă nu am citit-o, eu cred că are rost să vorbim.

M-a distrat când am gândit fig.1, fig.2 și fig.3 de mai sus - am văzut că morișca de care am vorbit poate fi un simbol foarte vechi...
Toate-s vechi și noi sunt toate