Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

Experimentul Milgram- eroare de măsurătoare sau participanți imaturi în gândire?

Creat de princehansolo, Martie 13, 2023, 01:42:00 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

princehansolo

Am recitit https://www.scientia.ro/homo-humanus/51-psihologie/371-obedienta-oarba-fata-de-autoritate-experimentul-lui-stanley-milgram.html. Milgram a vrut să studieze obediența față de autoritate a oamenilor obișnuiți. Pentru aceasta dat un anunț în ziar în care spunea că participanții la studiu primesc 4 $ pentru o oră de muncă. Participanților li s-a spus că sunt 2 echipe: profesorii și elevii. Repartizarea în cele 2 echipe se face prin tragere la sorți. În realitate tragerea la sorți era trucată, toți participanții fiind repartizați în lotul profesori, elevii fiind actori. Profesorilor li s-a spus că se cercetează cum pedeapsa îmbunătățește capacitatea de memorare a elevilor. Elevii trebuiau să memoreze un șir de cuvinte, iar dacă greșeau - profesorii aplicau câte un șoc electric crescător din 15V în 15V până la 450 de volți. Elevii erau într-o cameră separată de a profesorilor, iar șocurile electrice nu erau reale, elevii simulând electrocutarea.

CitatPe măsură ce puneau întrebări, iar la greşeli administrau şocuri electrice, subiecţii aflaţi în rol de profesori, confruntaţi cu un puternic conflict interior, de multe ori puneau întrebări referitoare la starea fizică a elevului ori doreau să renunţe. La astfel de iniţiative, cercetătorul, care se afla tot timpul lângă profesor, răspunde printr-un set standard de expresii:
- vă rog să continuaţi!
- experimentul cere ca dumneavoastră să continuaţi!
- este absolut necesar ca dumneavoastră să continuaţi!
- nu sunteţi în situaţia de a alege, trebuie să continuaţi studiul!

Rezultatele experimentului şi scurte interpretări