Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

Problemă matematică: biciclist

Creat de dumitru, Aprilie 21, 2012, 11:50:39 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

dumitru

un biciclist parcurge in prima zi 2/5 dintr-un drum,iar a doua zi restul de 3km.care este lungimea drumului?

stiu ca trebuie sa-mi dea 5km,dar nu-mi iese
am incercat ;2/5+3=x -nu e bine

Electron

#1
Fa un desen sa vezi mai bine ce-ti spune problema.

e-
Don't believe everything you think.

dumitru

#2
nu-mi iese

Electron

#3
Posteaza aici desenul pe care l-ai facut.

e-
Don't believe everything you think.

zec

Citat din: Electron din Aprilie 21, 2012, 03:27:07 PM
Fa un desen sa vezi mai bine ce-ti spune problema.

e-
Nu vad de ce s-ar impune un desen la o asemenea problema.
Rezolvarea acestor probleme are la baza evaluarea cantitativa care nu neaparat reiese dintr-un eventual desen.Metoda grafica e implementata la clasa 4 si din motive lesne de inteles.
 Problema in cauza admite si alte variante mai usor de analizat.Intr-un bidon de apa in prima zi am baut 2/5 din el si a doua zi am remarcat ca mai am 3 litri(pe care iai baut!!!) .Cati litri avea bidonul?
Deci 2/5 este o fractie si ea reprezinta un raport dintro cantitate ,in nici un caz nu scri ecuatia pe care ai facuto tu.Si in text problemei zice clar ca a parcurs 2/5 dintr-un drum si tu practic ai zis ca a parcurs 2/5km ceea ce e eronat din punctul de vedere a datelor problemei.

Electron

Citat din: zec din Aprilie 22, 2012, 06:49:45 PM
Nu vad de ce s-ar impune un desen la o asemenea problema.
Nu am afirmat niciunde ca s-ar impune un desen. Dar, utilizatorul care a postat problema, are in mod clar probleme in a vizualiza notiunile abstracte (fractiile) necesare in aceasta problema. In aceste cazuri, desenarea "drumului" si identificarea datelor din problema pe desen poate ajuta la concretizarea problemei si intelegerea notiunilor.

De ce va e frica sa faceti un desen? E chiar asa mare efort?

CitatRezolvarea acestor probleme are la baza evaluarea cantitativa care nu neaparat reiese dintr-un eventual desen.
Sunt convins ca un elev care vede o problema de acest fel rezolvata cu un desen ajutator va intelege mai bine ce se petrece in matematica aceea abstracta a fractiilor. Dar daca va e frica de desene, nu va obliga nimeni sa le faceti.

CitatMetoda grafica e implementata la clasa 4 si din motive lesne de inteles.
Care ar fi acele motive? Fii te rog explicit.


e-
Don't believe everything you think.

zec

 Motivele sunt bazate pe considerente pedagogice.Acele metode aritmetice si grafice se fac in clasele primare ca sa se familiarizeze cu notiunile de necunoscuta(e) printr-o vizualizare grafica.
Odata ce inainteaza in studiu pot face asociarea grafica a segmentelor cu trecerea algebrica prin notarea cu x.Deci metoda grafica e o metoda primara si ea nu trebuie sustinuta ca o metoda de rezolvare intrucat ea are aplicabilitate redusa.

Electron

Citat din: zec din Aprilie 22, 2012, 09:27:41 PM
Deci metoda grafica e o metoda primara si ea nu trebuie sustinuta ca o metoda de rezolvare intrucat ea are aplicabilitate redusa.
Eu nu sunt de acord cu asa ceva. Chiar daca e o metoda cu aplicabilitate redusa, ea ajuta la intelegerea problemelor simple pentru cei care nu se descurca doar cu notiuni abstracte. Iar in problema asta chiar ajuta.

Tu continua sa-i explici rezolvarea cu necunoscuta x, sa vedem cat succes o sa ai.

e-
Don't believe everything you think.