Forumul Scientia

Diverse => Critici ale paradigmei curente in stiinta => Subiect creat de: Anatol din Februarie 24, 2015, 06:20:21 PM

Titlu: Plan inclinat: Fizica nu coincide cu realitatea.
Scris de: Anatol din Februarie 24, 2015, 06:20:21 PM
Daca punem o caramida culcata si inca o caramida in picioare pe o scandura, conform legilor fizicii daca inclinam scandura, caramizile trebue sa alunice egal fiindca cand se calculeaza se ia in consideratie greutatea pe cm. patrat,... In realitate daca ne uitam la automobile pai atunci cu cat anvelopile sunt mai late cu atat masina alunica mai cu rezistenta!?
Titlu: Răspuns: Plan inclinat: Fizica nu coincide cu realitatea.
Scris de: Orakle din Februarie 24, 2015, 06:49:50 PM
Citat din: Anatol din Februarie 24, 2015, 06:20:21 PM
Daca punem o caramida culcata si inca o caramida in picioare pe o scandura, conform legilor fizicii daca inclinam scandura, caramizile trebue sa alunice egal fiindca cand se calculeaza se ia in consideratie greutatea pe cm. patrat,... In realitate daca ne uitam la automobile pai atunci cu cat anvelopile sunt mai late cu atat masina alunica mai cu rezistenta!?
Normal ca nu coincide! "Finca cand" calculezi frecarea trebuie sa ti cont de marca automobilului,de pretul anvelopei.Caramizile sunt ieftine aluneca mai greu,masinile cu cat sunt mai scumpe aluneca mai usor.
Ce nu se intelege ?

Lasa astea !
E gata sapaliga spre centrul pamantului ?
Titlu: Răspuns: Plan inclinat: Fizica nu coincide cu realitatea.
Scris de: valangjed din Februarie 25, 2015, 12:20:17 AM
@Anatol, nu ai specificat dimensiunile caramizilor. ;)
Normal ca cea "pusa in picioare" cade din cauza inertiei, dar daca o lipesti de cealalta ...
Fizica are mai multe "ramuri".Presupunem ca lasi o singura caramida pe un plan inclinat.Poti sa-mi spui "de unde" apare coeficientul de frecare?Chiar daca nu avem aer, facem experimentul in vid.De unde si de ce apare frecarea intre caramida si planul inclinat?Planul acesta, inclinat, nu e virtual, e facut dintr-un anumit material, un mic "indiciu".Apropos, stii care este coeficientul de frecare intre bandajele rotilor unui vagon si calea de rulare(adica "sina" pe care merge trenul)?
Titlu: Răspuns: Plan inclinat: Fizica nu coincide cu realitatea.
Scris de: Anatol din Februarie 25, 2015, 02:58:30 AM
Exemplu e foarte simplu, hai sa luam doar o caramida oarecare. Si daca sa ne conducem de formula fizicii atunci ea pe o scandura inclinata va aluneca cu aceiasi rezistenta a fortei de frecare indiferent de felul cum o punem, pe o coasta ori culcata!. -Daca nu credeti calculati!
Raspunsul corect:-Anvelopele, la automobile, se fixeaza pe drum nu numai cu forta de frecare ci si prin clinuri, cu cat anvelopa e mai lata cu atat mai multe clinuri se primesc. Pe gheata ori pe sticla, ori tabla, respectiv, latimea rotilor nu importa! -corect!?
Titlu: Răspuns: Plan inclinat: Fizica nu coincide cu realitatea.
Scris de: puriu din Februarie 25, 2015, 10:21:28 AM
Formula scolareasca, nu fizica, nu reflecta realitatea. Coeficientul de frecare uscata are o valoare experimentala si depinde in limite largi de natura materialelor, forma suprafetelor, presiune si, mai ales, de viteza de alunecare. Aceleasi suprafete au coeficient de frecare maxim la viteza zero. Pneul automobilului franeaza bine daca nu aluneca, daca este moale si daca este curat. De aceea cauciucul este de constitutie slaba pentru a se roade (curata) usor, presiunea interna este redusa si franarea evita blocarea rotii, respectiv alunecarea. Profilul pneului nu influenteaza frecarea uscata, dar evita alunecarea pe suprafete ude.
Titlu: Răspuns: Plan inclinat: Fizica nu coincide cu realitatea.
Scris de: Anatol din Februarie 25, 2015, 04:07:07 PM
Citatnu reflecta realitatea
...da a fost o provocare, dar doar pentru a fi din realitate!
Titlu: Răspuns: Plan inclinat: Fizica nu coincide cu realitatea.
Scris de: Anatol din Februarie 25, 2015, 04:09:04 PM
Electron pana cand nu mi-a pus un minus ia fost blocata circulatia sangelui!
Titlu: Răspuns: Plan inclinat: Fizica nu coincide cu realitatea.
Scris de: Anatol din Februarie 25, 2015, 04:27:07 PM
@Orakle! Cum sa "las asta" ca tocmai e parte principala a "sapaligii spre centru pamantului". Daca sapaliga o sa aiba 30 km, nu crezi ca o sa creasca in greutate si o sa i se rupa coada cand ai so tii ori ai so tragi, deaceia ea a fost impartita in segmente care aparte se agata de peretii sondei cu mecanizme be baza fortei de frecare. O sa vin aici pe forum cu sapaliga aia.