Forumul Scientia

Educaţie şi cercetare => Educatie => Subiect creat de: frandes dorin din Martie 27, 2011, 09:33:14 p.m.

Titlu: propunere pentru o noua disciplina: Educarea relatiei sonore cu mediul
Scris de: frandes dorin din Martie 27, 2011, 09:33:14 p.m.
Controversatele ore de muzica sunt extrem de anacronice. Ele se desfăşoară după un tipic datând din perioada premergătoare aplicării efectelor curentului electric în existenţa sunetului. Toate aplicaţiile de acest tip ( crearea de sunete electronice, înregistrarea sunetului, redarea înregistrărilor, toaletarea, cosmetizarea sunetelor, amplificarea acestora, transmiterea şi receptarea la distanţă în timp real,crearea de depozite de sunete înregistrate, multiplicabilitatea oricărui tip de fonogramă în orice cantităţi, accesul cât de poate de democratic şi facil la audierea oricărei lucrări înregistrate, dar şi transmiterea la orice distanţă a oricărui tip de mesaj sonor public sau privat (telefonie), dezvoltarea unei reţele de posturi de emitere la distanţă a unor "pachete" de servicii în domeniul sonorului îl pune pe omul contemporan într-o situaţie extrem de ambarasantă. Populaţia, în special tinerii, nu sunt pregătiţi pentru gestionarea noianului de oferte sonore care le stă la îndemână sau îl copleşeşte. Ne aflăm total neprotejaţi vis a vis de această nouă situaţie, nemaiîntâlnită în istoria omenirii. Nu suntem protejaţi nici fiziologic pentru că Dumnezeu nu ne-a dotat cu gene la urechi ca să putem întrerupe relaţia sonoră cu mediul şi nici axiologic nu avem constituită o grilă de valorare a ceea ce ne înconjoară d.p.d.v. sonor. Pe de altă parte datorită aceloraşi facilităţi omul a devenit cel mai prolific şi eficient modificator al preajmei sonore. În această postură el se află de cele mai multe ori într-o situaţie de "inconştienţă criminală". Cu o dezinvoltură demnă de o cauză mai bună el acţionează potenţiometrul aparaturii de practică sonoră remodelând, candid, preajma sonoră pe o arie din ce în ce mai întinsă. Noi, trăitorii în acest "sos" tot mai consistent de sunete, din ce în ce mai puţin naturale, tot mai organizate în felurite limbaje (lingvistice ori muzicale), nu ştim pe care dintre ele să le ascultăm şi cum să rămânem cu atenţia fixată pe cele pe care le identificăm ca fiind bune, semnificative, corecte, frumoase.