Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

Noi concepte de functionare a motoarelor.

Creat de styhlll, Septembrie 25, 2011, 12:03:36 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

meteor

Pi- presiunea initiala ce apare in cilindru
Pa- presiunea gazului ce este in afara motorului
Pf- presiunea gazului ce apare dupa racire
Va- volumul camerei de aprindere
Vf- volumul final al gazului din cilindru [inclusiv suportind perderile, fortele de frecare, etc]
Cel putin zona hasurata cu verde sunt perderile (spre exemplu mai este zona PiOVa).
Zona hasurata cu galben (patratul mare), pe asa principiu(tupeu) lucreaza motoarele din zia de azi.
Pe acelasi  principiu(tupeu) patratul mare+patratul mic galben lucreaza motoarele de tip Stirling.

Un motor de tip termic construit rational trebue sa dea atita energie cit e in ariile: Rosu+galben+violet, adica azi se elimina prost (pentru cel mai bine construit motor) cel mult 50% din prima faza +50% din a doua faza.

(a nu se atrage mare atentie in desen la pante).

Eu cred ca economii nu se mai pot scoate dupa ceea ce s-ar face, aceasta e limita care se poate scoate din o anumita cantitate de calorii date la ardere, deoarece in final gazul deja va avea presiunea apropiata de cea de afara, si temperatura apropiata de cea de afara [apropiata deoarece ne impedica pierderile.. fortele de frecare, etc.]

A scoate economii stind afara din un gaz cu o anumita temperatura si presiune ca afara aceasta este cu totul alta gisca , sau altfel spus aceasta nu se ocupa cu economisirea [si in genere nu stiu daca are sens].

Cei ce se ocupa cu felul cum sa faca ca la ardere gazul sa arda cit mai complet, sa dea cit mai multa temperatura (spre exemplu turbo), etc. la fel e putin altceva.

ariel55

Citat50% din prima faza +50% din a doua faza.

Mai frate, da au motoarele aste un tupeu....!
Lipsa umorului , pentru un om de stiinta este un dezastru personal!

puriu

Motoarele termice transforma o parte din caldura ce se tranfera intre doua surse de caldura in lucru mecanic. Randamentul teoretic maxim este cel al masinii Carnot si depinde de temperaturile celor doua surse (sursa calda si sursa rece). O masina cu ciclu Carnot nu se poate realiza practic, dar reprezinta un prag pana la care s-ar putea ajunge prin perfectionarea motoarelor termice. Cele mai mari randamente s-au realizat la motoarele cu abur supraincalzit, initial la cele alternative cu 3-4 trepte de expansiune si condensator, in prezent la marile turbine cu aburi cu multe trepte de presiune si condensator. Motoarele cu ardere interna au randamente mai mici, cel mai mare fiind la motoarele navale Diesel in doi timpi care atinge randamentul celor mai bune motoare navale cu aburi din trecut. Motoarele cu ardere interna mici, usoare, ieftine, au randamente mai mici. Aici se lucreaza la cresterea randamentului prin cresterea temperaturii, optimizarea arderii, reducerea pierderilor de caldura, folosirea de noi materiale, etc. Nu putem vorbi de "noi concepte de functionare", ci de a le folosi mai bine pe cele vechi.

meteor

Citat din: puriu din Iulie 03, 2013, 01:15:33 PM
Nu putem vorbi de "noi concepte de functionare", ci de a le folosi mai bine pe cele vechi.
Fie, ai in fata ta toate motoarele termice care le stii (cu toate ca mai pot fi fel de fel de jonglerii..).
Intrebare: Pistonul pe intreg drumul sau de lucru, la toate aceste motoare, forta pe care o duce el cum este constanta sau nu ?!

Daca stii de un motor la care pistonul suporta o forta neconstanta, atunci as vrea sa mi-l indici.
Dar nu cred in asa povesti, caci de ar fi fost, in ziua de azi, cel putin, motoarele cele statice cit de mari si greoae nu ar fi, ar fi fost foarte foarte economice, insa BA, lucrurile stau pe dos.


Ideea de a raci/incalzi [in dependenta de caz.. adica de sursa..] (adica motoarele de tip Stirling) reprezinta un concept.

Ideea ca pistonul sa nu suporte o forta anumita constanta, in timp ce ar putea duce o forta mai mare, si sa nu sa se elimine gazele din cilindru cind presiunea este mai mare ca cea de afara, in timp ce aceasta presiune se poate pune inca in aplicatie (adica mai avem economii inca cel mult 25% in caz ca avem cel mai bine regulat motor ) reprezinta alt concept.

meteor

Intrebarea nu e pusa prea corect. Pe de o parte da e constanta, dar pe de alta parte nu caci acceleratia isi joaca rolul.

In perioadele reci ale anului (ma refer la incalzirea incaperilor), noi ardem combustibilul (lemn, carbune, gaz, etc.) pentru a ne incalzi si atit.
Atunci chind are loc procesul de ardere ar trebui sa folosim (ca fiind lucrul mecanic de exemplu dat de motor) acea energie care se elimina.
Cind mergem cu masina facem invers ardem ca sa ne miscam, iar caldura o eliminam.
Daca temperatura camerii (cu mici variatii) va fi sursa rece, radiatoarele fiind prezente in casa, sursa calda va fi materialul ars din motor- (soba, cazanul, etc.) in care se arde combustibilul, zilnic se poate chistiga o anumita energie.
Pentru comoditate ar fi bine de ghindit de facut mootorul sa fie cit mai silentios si compact. 

Nu stiu ce se procedeaza cu energia geotermala, dar as propune similar si acolo-  nu doar sa se faca schimbul de temperatura , ci sa se scoata in acelasi timp si lucru mecanic din acest proces, aceasta din urma poate ar permite(depinde desigur de caz) ca sistemul de pompare sa se autointretina.

puriu

Pentru a vorbi aceeasi limba cu cei care cunosc problema recomand cu caldura o facultate de mecanica sectia "masini termice" sau, macar, niste carti bune de termodinamica tehnica.