Forumul Scientia

Ştiinţă şi tehnologie. Noutăţi, dezbateri pe subiecte ştiinţifice de actualitate => Energii alternative/criza energetica => Subiect creat de: styhlll din Septembrie 25, 2011, 12:03:36 AM

Titlu: Noi concepte de functionare a motoarelor.
Scris de: styhlll din Septembrie 25, 2011, 12:03:36 AM
            Aici este descrierea unui ,,principiu",concept de  motor, CARE DACĂ va fi pus în aplicare va da rezultate foarte bune, motoarele vor consuma mult mai puţin combustibil şi vor fi mai ecologice, puterea lor însă raminind aceeaşi sau invers vor consuma tot atita combustibil (ca cele precedente), insa puterea va fi mai mare.
          Eu am clasificat toate motoarele , dupa modul de obtinere a energiei mecanice, in  3 mari clase. I –motoare termice. Au la baza o substanta oarecare, care dupa unele transformari fizico-chimice, degaja o anumita caldura. Apoi aceasta caldura este aplicata. II – motoare electrice. Au la basa ca sursa de alimentare curentul electric. Datorita faptului ca la trecerea curentului electric prin un conductor se formeaza un chimp electromagnetic, acest chimp se poate aplica.Insa la trecerea curentului electric prin un conductor urmeaza 3 efecte , unul din care mai este si efectul termic, rezulta ca in descrierea pe care o voi face are sens sa fie puse in discutii si motoarele electrice. III- motoare magnetice (ex: rotatia Pamintului in jurul Soarelui, rotatia electronilor in jurul  nucleului, si multe alte fenomene neexplicate pina la capat) . Pina ce ele sunt doar la nivel de idei. Au la baza un chimp magnet permament, sau gravitatia terestra (sau altii cum mai spun presiunea atmosferica, inca nu se stie).
   
Primul concept nou de functionare a motoarelor.    
                                                ,,Rezumat''
             După cum ştim după tipul de ardere, motorele se împart în două categorii principale- motoare cu ardere internă (motorul Diesel, motorul Wankel) şi motoare cu ardere externă (motorul cu aburi). Toate aceste motoare au un principiu comun- la arderea combustibului (substantei) energia termică se transformă în energie mecanică, DAR nu toată energia termică se transformă în mecanică, deorece o parte din ea se elimină în sistemul de răcire (fie ea cu aer, cu lichide sau alt ceva). Nu are importanta ca e motor cu ardere interna sau externa sau alt tip (exemplu motorul electric tot elimina caldura, pentru a transforma energiei electrica in mecanice, racirea atomocentralei). Acest nou concept ( principiu), motor va pune în aplicare (aproape totalment) acesta energie (care se perde în sistemul de răcire, sau in altceva), totul absolut nici nu e posibil- exista pierderi care se pot calcula prin relaţia matematică - E+ dE+ d(dE)+d(..n..d(E)), unde E- energia termică ( mecanică sau alt tip), d-delta procentul de perdere, n- numărul de circuite. Dar! Puterea motorului rămîne aceeaşi!
   Principiul fundamental al acestei înoiri constă în aceia ca: Majoritatea motoarelor transformă energia oarecare in energie macanică unde are loc o degajare de caldură.
Qc= Qp , energia cedata= energia primita, (din energia electrica în mecanică, din energia eoliană în mecanică, din energia termică în mecanică, etc.), aici este o degajare de caldură, care este eliminată fooooaaarrrteeee prost în atmosferă.
                                                            ,,Descrierea''
            Descrierea aproape detaliată a acestui nou motor se va face asupra motorului de automobilul VAZ 2101,care este cu ardere interna , ca in figura de mai jos (aceasta nu e important). Observăm ca în afara cilindrii au un sistem de racire (camasa de racire), daca vom turna un lichid în ea, avînd proprietatea:
     1) ca sa fie uşor volatil - punctul de fierbere de dorit să fie pînă la 60 grade Celsius adică (30,40 C — 60С);
         In tarile cu temperaturi joase, punctul de ferbere al lichidului sa fie pina la 30  grade Celsius, iar in tarile cu tempetari ridicate punctu de ferbere sa fie pina la 60 grade Celsius. S-ar putea aplica si un singur lichid dar cind lichidul se va delata prea mult atunci el va trece in vasul de delatare 6.
     2) după condensare să fie aceeaşi substanţa ca la început. exemplu apa etc.
     3) de preferat ca acest lichid să nu fie inflamabil, chiar la presiune şi temperaturi ridicate.

Aceste proprietăţi au următoarele semnificaţii:
        1) şi 2) este absolut necesar deorece: în caz că lichidul va avea punctul de ferbele mai mare ca 100 C atunci motorul în foarte scurt timp se va uza, iar condiţia 2) este punctul de start al acestui nou principiu.
       3) Acest punct este mai mult responsabil de securitate, adică să nu aibă loc explozia, în cazuri nedorite. Nu sint chemist dar mi se pare ca daca un lichid este condensabil atunci el nu este inflamabil- astfel ar decadea punctul 3).

         Trecînd lichidul prin camaşa de răcire (1) ,el absoarbe caldura cedată (încalzinduse pînă ajunge la punctul de fierbere) ,,ÎNCĂLZIREA", apoi trece în alt cilintru (2) (a motorului cu abur) ,,ASPIRATIA", la deschiderea automată a supapei. Aici are loc extinderea pistonului pînă cînd ajunge punctul mort de jos (3) ,,EXTENSIA". Apoi la închiderea primei supape se deschide supapa 2 ce are funcţia de a evacua gazul din cilindru ,,EVACUAREA"(4).
       
      Ciclu se poate repeta atît timp cît motorul va funcţiona!
       În cazul în care noul motor nu dovedeşte sa prelucreze tot aceasta, primul se va opri automat pe un interval de timp mic, pînă cind acela va prelucra totul.

6 – Vasul de delatare. Este amplasat in cazul in care economiile sunt extrem de mari (temperature ridicate).
7-  ,,ESAPAMENTAREA". Pentru a spori si mai mult economiile noului mutor (principiu) eu recomand ca gazele ce es din supape la ,,Evacuare", cu o presiune si temperature colosala, sa treaca prin camasa de racire a celui de al II- lea motor, astfel sporind temperatura si puterea  motorului- mai ales pe timp de iarna cind este mare nevoe.
8- ,,Termosul". Tehnologia vacuumului.  E de dorit ca motorul să fie ,,Termos" înfăşurat bine din afară astfel ca să nu să se peardă caldura din circuit şi cilindri!

       Versiunea 1.4 se bucura de o economie si mai performanta, aici se vor economisi anume la ,,COMPRESIA" gazelor, adica ele invers isi vor schimba directiile- inloc de dilatare ele se vor micsora volumul pina cind vor deveni lichide, eu mai numesc aceasta  ,,CONDENSAREA" gazelor. Pentru aceasta se va construi al III- lea motor.
9- ,,ASPIRATIA". Gazele lichidului cu presiune si temperature vin din 4 ,,EVACUAREA" gazelor din motorul II in cilindrii motorului III.
10- ,,COMPRESIA" = ,,MICSORAREA"- Deoarece cilindrii motorului au camasa de racire ei sunt slab raciti (~2-3 grade Celsius), astfel ca gazele incep sa se raciasca devenind lichide.
11- ,,EVACUAREA"- Lichidul din al III-lea motor este evacuat.
12- ,,RACIREA"- cilindrilor motorului III.
13- ,,RACIREA"- lichidului de racire a cilindrilor, in miniradiatorul 13.

         Atentie!!!!  Dupa cum am mai spus acesta este mai degraba un ,,principiu" nou, si cu toateca viata motoarelor cu carburanti poluabili este degraba pe sfirsit- nu este nimic strasnic, deoarece el este un nou concept ,,principiu" si in viitor se va aplica la alte motoare.
     Spre exemplu expun parerea mea privitor la motoarele hybrid sau cu hydrogen cum i se mai spune (nu le cunosc prea bine), apoi acolo anume iarasi la arderea ceia de hydrogen pentru a nu perde prost temperaturile celea colosale, noi usor putem aplica acest ,,principiu".

        Aceasta se poate de aplicat atît la motoare noi cit şi la modificare a celor vechi.

        Cu toate ca acest ,,principiu" motor seamana foarte mult cu motorul Stirling, dar totusi eu socot ca nu este de tip Stirling- 1) deoarece circuitul are loc datorita lichidului; 2) Nu este un ciclu Carnot. Ciclul Carnot ar arata cam astfel: incalzirea, dilatarea, racirea, compresia. Aici este putin altfel: incalzirea, dilatarea, racirea, compresia, condensarea.
         Acest motor  pare a fi un sistem termodinamic inchis (fig.2, II). Insa atentie! Acest motor se alimenteaza cu energie de la primul motor (fig.2, I)  care este un sistem termodinamic deschis si acesta perde (elimina energia, aproape totalment) la al doilea motor (fig.2, II). Din tot aceasta ar reesi "teoretic"ca apare un nou sistem termodinamic (fig. 2, III) ce apare din conjunctia dintre sistemul termodinamic inchis si cu sistemul termodinamic deschis, in rezultat apare un sistem termodinamic ce are proprietatile: nu pierde energie (aproape, foarte putin deoarece in practica exista un semiracitor p.13. Plus la tot aceasta daca, ar fi invelisul exterior "mantia" p.8 un izolator bun,  absolut sa nu permita trecerea si intrarea temperaturii, ca un etalon), consuma doar substanta (aproape, foarte putin). Pentru a se putea raci semiracitorul, totusi trebue sa aiba contact cu mediul exterior.

      Desigur, motorul acesta este o dezvoltare a motorului 1.3. Am putea mai departe construi (la infinit) "motoare" tot mai mici care folosesc energia semiracitoarelor si au un randament tot mai bun, astfel ajunginduse "teoretic" ca energia sa nu sa pearda in exterior, si doar o cantitatea imfima de mica de substanta (energie) ar fi de ajuns ca "motoarele" sa continue lucrul sau vesnic. Insa, ele trebuesc totus, citus de putin, racite, nu pentru ca sa nu sa se uzeze ci pentru ca substantele gazoase sa revina la stare de lichide.

     Un automobil familiar, cu o capacitate medie a cilindrilor ~ 1,6; 1,8; 2.0 dimineata cind il pornim prima data (temperatura de afara fiind de ~ 20 grade), dupa aproximativ 10-20 minute, apa (sau alt lichid din sistemul de racire fie are volumul de 8 litri) ajunge la temperatura de 80 de grade. Astfel cei ce cunousc putina termodinamica pot calcula  ce cantitate de caldura se perde aiurea in atmosfera in fiecare secunda din motor.
   
       Eu putin am incurcat si aici si in desen nu este p. 5 , astfel principiul din versiunea 1.4 are in total 12 puncte (aceasta nu este important



Al  doilea concept nou de functionare a motoarelor.
   
   Este aplicat motoarelor termice, ce transforma energia termica in mecanica prin mecanizmul: cilindru, piston.

    In ce consta ideea de baza?! La detonarea substantei explozive in cilindrul (fie sa zicem unui motor oarecare cu ardere interna) apare o presiune fenomenal de mare(in cilindru), in urma cresterii considerabila a acestei presiune pistonul din cilindru incepe a se deplasa din punctul mort de sus, inspre  punctul mort de jos. Si atentie mare, in acest moment are loc deschiderea supapei de evacuare a gazelor, astfel se petrece evacuarea. INSA, presiunea in cilindri  tot are niste valori destul de mari (nui ca la inceput, cind pistonul era in punctul mort de sus, dar) daca noi am folosio (punerea eie in aplicare) inca mai mult (totul absolut practic e imposibil de aplicat), atunci noul motor va avea puterea si mai mare, consumind aceeasi cantitate de substanta.
   Dar cum sa o aplicam?! Sunt multe metode. Daca motorul ar avea 1 sau 2 sau 3 sau citeva cilindri atunci motorul ar functiona cu izbituri deaceea, eu propun ca noul motor sa aiba la baza urmatoarea constructie: Sa aiba cit posibil mai multi cilindri, fie 8,12,16 sau 20 (fie n ). Cilindrii pot fi aplasati liniar (dar, ca sa nu ocupe mult spatiu e de dorit sa fie amplasati sub forma de litera V,sau in cerc, la moment aceasta nui important). Toate sa fie pe un singur val cotit. Un ciclu complet al bielei manivele (360 grade) de la primul cilindru va constitui 360/n grade rotatie de la roata zimtata mare care sta la capatul valului cotit (si el deasemenea avind o roata, mai mica, zimtata). Dupa ce primul cilindru isi va termina I ciclu atunci va incepe lucrul al II lea cilindru, deasemenea roata zimtata mare se va mai roti inca cu 2PIR/n, in total vor fi 2*(360/n)grade, etc. Insa este o micuta problema, cind ajunge pistonul in punctul mort de sus atunci el va trebui sa astepte un timp T secunde, iar apoi din nou sa reea lucrul, dupa ce executa inca odata un ciclu, din nou trebue sa se opreasca un timp T s , etc. Schematic este aratat in figura 2.

PS. Trebue de retinut un lucru, caci orice alta energie alternativa daca fie ca este fie ca se va descoperi in viitor, citusi de putin sau  mai ales de mult fiind aplicata, ea are anumite urmari. Spre exemplu daca vom folosi nebuneste energia eoliana(sa alimenteze toata Tera, sa arda luminile noaptea pe strazi, orice magazin sa fie luminat toata noaptea), cu timpul se va schimba ecosistemul la multe  zone de pe globol pamintesc, deoarece pentru a capata aceasta energie, elicele opun o anumita rezistenta, in rezultat vuntul nu mai ajunge cu puterea care trebue la locul potrivit. De aceea trebue orice lucru sa-l folosim rational si cu masura.
    Problema insa e alta... Sunt multi magnati ce vind la greu petrol, energie electrica, gaze naturale, carbuni etc. si nu lear convine noile descoperiri (printre care se numara si SUA si Europa, pe deoparte spun ca cauta energii alternative, dar pe de alta parte, nustiu de ce, nici nu doresc sa le aplice). Vom mai inghiti bioxid de carbon....

Titlu: Răspuns: Noi concepte de functionare a motoarelor.
Scris de: styhlll din Septembrie 25, 2011, 12:21:21 AM
figura 1-http://img571.imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img571/692/newmotorver14.jpg
figura 2-http://img839.imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img839/1029/concept2f.png
Titlu: Răspuns: Noi concepte de functionare a motoarelor.
Scris de: virgil 48 din Septembrie 26, 2011, 10:32:29 AM
Fara a avea pretentia ca am analizat sau inteles tot ce ai postat, iti sugerez sa ai in vedere
si urmatoarele:
    Imbunatatirea randamentului tehnic al motoarelor de orice fel, a fost si este obiectivul
tuturor producatorilor, dar nu cu orice pret. As zice ca se urmareste mai degraba randamentul economic.
    Cresterea randamentului  presupune cresterea preturilor, a greutatilor si modificarea
tehnologiilor existente.
     Productia de motoare este o afacere, care vizeaza permanent raportul dintre profit si
cheltuiala, nici la aspectul ecologic nu cred ca se gandesc prea mult.
Asadar daca te gandesti la motoare economice si ecologice, ai grija sa fie simple, usoare si
ieftine daca vrei sa prezinte interes. 
Titlu: Răspuns: Noi concepte de functionare a motoarelor.
Scris de: meteor din Octombrie 30, 2011, 12:09:06 PM
Fara a dori sa te jignesc  citusi de putin , voi incerca sa-ti explic elementarul elementarului (dar, sa nu te superi!).
Tu dupa ce ai citit documentul, macar o fractiune de secunda te-ai gindit ca sunt motoare "mobile"(adica se deplaseaza permament, ex: masina , avionul, etc.). Ei, hai sa zicem ca la moment  poate ai putina dreptate. Dar, amus vom vedea:
  1)  Sunt motoare "statice" (asa eu le numesc), ce stau pe loc, nu fug nicaeri, iar cresterea lor in masa, abbbsssooolluutt pe nimeni nu-l ingrijoreaza, exemple: atomocentralele; hodrocentralele, morile eoliane, teormocentralele; .........................................
   Tu tiai imaginat vreodata in viata ta cita energie se perde, acolo, a prost, in atmosfera, si tu respiri ******?!
   2)  Mai sunt motoare mobile foarte puternice, tractoare, excavatoare,camioane ce dezvolta o viteza redusa. Lor lii paralel daca masa motorului ar creste de 2 ori (spre exemplu, dar nui asa).
   Ai vazut vreodata faimoasele camioane Peterbilt 379(spre exemplu), Mack, sau Volvo?!  masa "cabinei", de ce o poarta permament in spate, Ce a impedicat vreodata producatorii sa vinda marfa?! Apropo, sub capota lor mai mult se afla "gol",decit motor. Explicatia fiind disainul. La fel se poate redus volumul la un automobil Cuper.
   3) Ai auzit vreodata, de faimoasele Bugati Veron????!!!!!
     Nu-ti spune nimic???????
Ei, bine eu iti explic o nimica toata de elementar. Motorul la aasa masina contine  16 cilindri!!! Toti cilindrii sunt aplasati pe un val cotit(cum sa mai spus in document). , sub 2 forme de litera V (adica in un V sunt 8 cilindri, pe o latura sunt 4 cilindri), eu le mai spun la asa motoare- forma de W. Motorul mai are 4 radiatoare (pentru a raci colosala energie ce se elimina). Ce masa are asa masina?! Stii ce viteze capata??  Ce pot spune, bravo ca sunt asa ingineri cu asa initiative, dar voi asteptati sa va chice ceva din ceruri... Insa daca spuneam pe aici o asa ipoteza, garantat ca eram sa fiu banat, luat peste picior,etc... Degraba Romania va ajunge Germania....  ;D ;D ;D
     Daca s-a spus cresterea numarului de cilindri, aceasta nu insemna  crestele motorului in volum si masa (ai uitat ca noul motor, consuma mult mai putina energie, astfel el nu mai are nevoe de capacitatea totala a cilindrilor ca la motorul vechi, ci mult mai mic).
     O a doua observatie , este metalul din care va fi construit noul motor. Ar fi bine chiar sa fie facut chiar din cupru sau alumin sau dur alumin. De ce?! Pai  ca temperatura motorului nu va mai ajunge ca la acelea care mergi tu acum cu masina....
    Si inca putina teorie privitor la al II lea concept. La detonarea initiala (volum V1) a  combustibilului in cilindru apare o presiune (P1). Are loc dilatarea. Volumul cilindrul se mareste cu V2, presiunea scade cu P2. Ce lucru mecanic se mai efectueaza de biela manivela, daca volumul cilindrului va mai creste inca de n ori. Cine stie putina termodinamica, e floare la ureche. Insumeaza economiile de la primul principiu cu economiile de la al doilea principiu, si fa o concluzie.
    Eu , am facut concluzia......mai bine las-o balta  ;D ;D ;D.....
 
Titlu: Răspuns: Noi concepte de functionare a motoarelor.
Scris de: Pozitron din Octombrie 30, 2011, 12:52:40 PM
@meteor/styhl/styhlll : de ce creezi atatea conturi pe acest forum? Hotaraste-te ce cont vrei sa folosesti, pentru ca celelalte vor fi blocate.

<Pozitron>
Titlu: Răspuns: Noi concepte de functionare a motoarelor.
Scris de: HarapAlb din Octombrie 30, 2011, 01:39:28 PM
Citat din: styhlll din Septembrie 25, 2011, 12:03:36 AM
Acest motor se alimenteaza cu energie de la primul motor (fig.2, I)  care este un sistem termodinamic deschis si acesta perde (elimina energia, aproape totalment) la al doilea motor (fig.2, II). (...)

S-au facut studii din-astea si a reiesit ca motorul ala cu ardere interna "se simte bine" la temperatura aia inalta, daca-l racesti o sa-i scada randamentul. Prin urmare consumi combustibil suplimentar ca sa incalzesti un agent termic. Mai degraba recuperezi ceva caldura din gazele esapate.
Titlu: Răspuns: Noi concepte de functionare a motoarelor.
Scris de: virgil 48 din Octombrie 30, 2011, 04:47:36 PM
Am mai remarcat pe un forum ideea ca te poti distra folosind o "identitate multipla".
Este adevarat? Spui, raspunzi, iti dai dreptate, poti sa te si lauzi daca vrei...
Despre topic:
Stiu ca americanii folosesc pentru motoare de tanc, camasi de cilindru ceramice, iar altii
au incercat sa faca din ceramica(speciala) tot blocul motor. Probabil si pentru a evita
pierderile de caldura. Sa nu-ti inchipui ca "noile concepte" nu au fost gandite si evaluate
pana acum. Daca nu s-au aplicat inseamna ca nu renteaza.
Titlu: Răspuns: Noi concepte de functionare a motoarelor.
Scris de: meteor din Octombrie 30, 2011, 06:16:55 PM
     Virgil, te-am rugat ca sa nu te superi. Eu ce nu am gresit?! Undeva tot tu mai corectat de la o ipoteza absolut gresita. Nu-mi place oamenii ce nu au initiativa deloc, unii inca din contra impiedica pe altii. In text, marea majoritate a criticilor, absolut deloc nu se refera la tine.

    Eu foarte demult, am auzit ca BTR-urile (un fel de tancuri, pe roti de cauciuc) pe care le-au creat rusii, pentru razbuiul in Afganistan, nu sau indreptatit absolut deloc in acea zona. Soferii spuneau ca ferbea apa in radiatoare!!! (daca sa deschid o paranteza, de aici si mi-a venit ideia). Nu-s deloc un mare profesor in motoare, si idee nu am despre motoarele despre care spuneai. Nu am inteles absolut deloc ideia cu camasa de racire a americanilor. Pai, dar de ce au mai facut -camasa de racire- , din un material special, iar apoi imi spui ca a fost creat pentru a nu perde caldura ?! La ce mai trebu dar camasa de racire?!
   Nu zic ca am facut descoperirea mileniului  ;D ;D.
   
Harap-Alb 1) la baza acestu principiu sta una din idei ca motorul sa fie un fel de "termos" (si daca vorbim de termos, atunci termos sa fie, ci nu sa bata un vint cu o viteza de 100 km/h imprejurul blocului... ).
              2) Racirea- incalzirea, va fi foarte mica, 2-3 grade celsius (sau atit cit trebu ca vaporii sa devina saturati, si tot atit pentru ca lichidul sa inceapa a ferbe), cum e scris mai sus.. 

   Am auzit vreo 1 luna in urma, nustiu dacai drept, ca cineva a inceput sa faca  un fel de -hidrocaruri. Pui apam, si temperatura care trece prin sistemul de evacuare este cedata apei, aceasta ferbe, etc... Ca ar avea o economie de 20 %, si ca aceste transformari fac tot atit si la motoarele vechi, cuosta 800 $,nustiu poate m-au pacalit,  ;D.
Titlu: Răspuns: Noi concepte de functionare a motoarelor.
Scris de: meteor din Octombrie 30, 2011, 07:42:30 PM
   Metalul, din care va fi construit noul motor, nu e deloc necesar sa fie tot asa de dur ca acelea din ziua de astazi, reducerea duritatii ar cenduce la o posibila (depinde ce metal folosim)  reducerea a masei motorului.
   Explicatia se ascunde nu numai in faptul ca temperaturile la noul motor nu ajung ca la cele prezente acum ci inca din cauza ca presiunea e divizata de 4 ori (in loc de motor cu 4 cilindri spre exemplu, va fi motor cu 16 cilindri, spre exemplu). Plus la toate aceste, nu trebu de uitat ca el va fi mult mai econom, si va mai fi inca un motor (al II lea motor), deaceea duritatea necesara a metalului din care se va construi noul motorul, liber poate fi de ~ 6 ori mai mica fata de cele prezente acum.
Titlu: Răspuns: Noi concepte de functionare a motoarelor.
Scris de: meteor din Noiembrie 01, 2011, 10:42:18 PM
    Totii, care au cite un automobil, si au un anumit chilometraj facut la el, stiu foarte bine ca vine timpul cind trebue sa se ocupe de reparatia motorului (schimbarea inelelor). Insa nimanui nu ii e placut acest fapt, plus ca si mai bate groaznic la buzunar..... Da e corect, ca foarte mult depinde de marca motorului (spre exemplu un Mercedes Sprinter , de prin 2004), fiind in mini bune, poate parcurge si 1600000 km (poate si mai mult, nustiu) pina sa fie reparat. Desigur, rar cine mai ajung la asa chilometraj, majoritatea pe la 500000 km, incep sa se apuce de reparatii.
    Pentru ca "inelele de pe piston" (nustiu cum corect se spune), sa aiba o viatza mai lunga (sa sa se uzeze mai greu), solutia e foarte foarte simpla: - Vom reduce distanta parcursa de inele.
    Fie ca volumul cilindrului trebue sa ramina acelasi, acum se pune conditia - sa reducem distanta parcursa de inele de n ori. Dupa calcule ajungem la solutia ca raza trebue marita de sqrt(n)*r ori,r-raza cilindrului initial. Acesti cilindri vor fi mai "lati" , fata de cei prezenti, si vor avea o viata mai lunga de n ori fata de cei prezenti.
Titlu: Răspuns: Noi concepte de functionare a motoarelor.
Scris de: meteor din Noiembrie 01, 2011, 10:46:55 PM
... da si h de micsorat de h/n ori.
Titlu: Răspuns: Noi concepte de functionare a motoarelor.
Scris de: virgil 48 din Noiembrie 02, 2011, 09:11:05 AM
 Raspuns pentru Meteor:
Intr-un manual de motoare ai gasi raspuns la toate problemele ce le ridici. Nu-ti mai dau
explicatii, fiindca acum esti prea in urma cu studiul. Este necesar sa ai un anumit nivel
de cunostinte ca sa lansezi "Noi concepte...". Ca sa-ti fie de ajutor, te poti informa si din
Wikipedia despre motorul Stirling, iar la" inelele de piston" le spune segmenti. Succes!
Titlu: Răspuns: Noi concepte de functionare a motoarelor.
Scris de: ariel55 din Noiembrie 02, 2011, 09:27:11 AM
Meteor draga,eu ma bucur de cantitatea de romani inteligenti.Suntem o natiune!
Titlu: Răspuns: Noi concepte de functionare a motoarelor.
Scris de: Pozitron din Noiembrie 02, 2011, 10:25:25 AM
Citat din: Pozitron din Octombrie 30, 2011, 12:52:40 PM
@meteor/styhl/styhlll : de ce creezi atatea conturi pe acest forum? Hotaraste-te ce cont vrei sa folosesti, pentru ca celelalte vor fi blocate.
Daca nu raspunzi la aceste intrebari, voi recomanda administratorilor sa-ti blocheze toate conturile.

<Pozitron>
Titlu: Răspuns: Noi concepte de functionare a motoarelor.
Scris de: meteor din Noiembrie 02, 2011, 07:06:01 PM
    Din cite eu am inteles din Wikipedia, motoarele Stirling au la baza un gaz, care racit/incalzit/racit/incalzit/...etc (la inceput asa am vrut sal fac), efectueaza un lucru mecanic. La mine are la baza un lichid, care incalzit se transforma in gaz/ apoi racit(condensat)  se transforma iar in lichit/....etc. Poate acesta are "un timp de pornire", mai greoi ca cele cu gaze (poate din cauza asta si nu se fac,sau nu exista), insa mie mi se pare ca acesta(cu lichid) capata o putere mai mare, si este mai econom. Apropo, inventatorii motoarelor de tip Stirling, au uitat ca ar fi extraordinar , daca "partea unde da caldura, sa fie termos sau "invelita ermetic (sa nu intre in contact cu mediul exterior sau cu cel cald)", la fel (in anumite conditii), si pentru partea rece. Pina la urma zii cum vrei (Stirling sau nu), pe mine nu ma ingrijoreaza.
 
Titlu: Răspuns: Noi concepte de functionare a motoarelor.
Scris de: meteor din Iulie 01, 2013, 11:20:10 PM
Pi- presiunea initiala ce apare in cilindru
Pa- presiunea gazului ce este in afara motorului
Pf- presiunea gazului ce apare dupa racire
Va- volumul camerei de aprindere
Vf- volumul final al gazului din cilindru [inclusiv suportind perderile, fortele de frecare, etc]
Cel putin zona hasurata cu verde sunt perderile (spre exemplu mai este zona PiOVa).
Zona hasurata cu galben (patratul mare), pe asa principiu(tupeu) lucreaza motoarele din zia de azi.
Pe acelasi  principiu(tupeu) patratul mare+patratul mic galben lucreaza motoarele de tip Stirling.

Un motor de tip termic construit rational trebue sa dea atita energie cit e in ariile: Rosu+galben+violet, adica azi se elimina prost (pentru cel mai bine construit motor) cel mult 50% din prima faza +50% din a doua faza.
(http://img411.imageshack.us/img411/3783/llllv.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/411/llllv.png/)
(a nu se atrage mare atentie in desen la pante).

Eu cred ca economii nu se mai pot scoate dupa ceea ce s-ar face, aceasta e limita care se poate scoate din o anumita cantitate de calorii date la ardere, deoarece in final gazul deja va avea presiunea apropiata de cea de afara, si temperatura apropiata de cea de afara [apropiata deoarece ne impedica pierderile.. fortele de frecare, etc.]

A scoate economii stind afara din un gaz cu o anumita temperatura si presiune ca afara aceasta este cu totul alta gisca , sau altfel spus aceasta nu se ocupa cu economisirea [si in genere nu stiu daca are sens].

Cei ce se ocupa cu felul cum sa faca ca la ardere gazul sa arda cit mai complet, sa dea cit mai multa temperatura (spre exemplu turbo), etc. la fel e putin altceva.
Titlu: Răspuns: Noi concepte de functionare a motoarelor.
Scris de: ariel55 din Iulie 01, 2013, 11:50:49 PM
Citat50% din prima faza +50% din a doua faza.

Mai frate, da au motoarele aste un tupeu....!
Titlu: Răspuns: Noi concepte de functionare a motoarelor.
Scris de: puriu din Iulie 03, 2013, 01:15:33 PM
Motoarele termice transforma o parte din caldura ce se tranfera intre doua surse de caldura in lucru mecanic. Randamentul teoretic maxim este cel al masinii Carnot si depinde de temperaturile celor doua surse (sursa calda si sursa rece). O masina cu ciclu Carnot nu se poate realiza practic, dar reprezinta un prag pana la care s-ar putea ajunge prin perfectionarea motoarelor termice. Cele mai mari randamente s-au realizat la motoarele cu abur supraincalzit, initial la cele alternative cu 3-4 trepte de expansiune si condensator, in prezent la marile turbine cu aburi cu multe trepte de presiune si condensator. Motoarele cu ardere interna au randamente mai mici, cel mai mare fiind la motoarele navale Diesel in doi timpi care atinge randamentul celor mai bune motoare navale cu aburi din trecut. Motoarele cu ardere interna mici, usoare, ieftine, au randamente mai mici. Aici se lucreaza la cresterea randamentului prin cresterea temperaturii, optimizarea arderii, reducerea pierderilor de caldura, folosirea de noi materiale, etc. Nu putem vorbi de "noi concepte de functionare", ci de a le folosi mai bine pe cele vechi.
Titlu: Răspuns: Noi concepte de functionare a motoarelor.
Scris de: meteor din Iulie 03, 2013, 05:18:07 PM
Citat din: puriu din Iulie 03, 2013, 01:15:33 PM
Nu putem vorbi de "noi concepte de functionare", ci de a le folosi mai bine pe cele vechi.
Fie, ai in fata ta toate motoarele termice care le stii (cu toate ca mai pot fi fel de fel de jonglerii..).
Intrebare: Pistonul pe intreg drumul sau de lucru, la toate aceste motoare, forta pe care o duce el cum este constanta sau nu ?!

Daca stii de un motor la care pistonul suporta o forta neconstanta, atunci as vrea sa mi-l indici.
Dar nu cred in asa povesti, caci de ar fi fost, in ziua de azi, cel putin, motoarele cele statice cit de mari si greoae nu ar fi, ar fi fost foarte foarte economice, insa BA, lucrurile stau pe dos.


Ideea de a raci/incalzi [in dependenta de caz.. adica de sursa..] (adica motoarele de tip Stirling) reprezinta un concept.

Ideea ca pistonul sa nu suporte o forta anumita constanta, in timp ce ar putea duce o forta mai mare, si sa nu sa se elimine gazele din cilindru cind presiunea este mai mare ca cea de afara, in timp ce aceasta presiune se poate pune inca in aplicatie (adica mai avem economii inca cel mult 25% in caz ca avem cel mai bine regulat motor ) reprezinta alt concept.
Titlu: Răspuns: Noi concepte de functionare a motoarelor.
Scris de: meteor din Decembrie 30, 2014, 01:07:26 AM
Intrebarea nu e pusa prea corect. Pe de o parte da e constanta, dar pe de alta parte nu caci acceleratia isi joaca rolul.

In perioadele reci ale anului (ma refer la incalzirea incaperilor), noi ardem combustibilul (lemn, carbune, gaz, etc.) pentru a ne incalzi si atit.
Atunci chind are loc procesul de ardere ar trebui sa folosim (ca fiind lucrul mecanic de exemplu dat de motor) acea energie care se elimina.
Cind mergem cu masina facem invers ardem ca sa ne miscam, iar caldura o eliminam.
Daca temperatura camerii (cu mici variatii) va fi sursa rece, radiatoarele fiind prezente in casa, sursa calda va fi materialul ars din motor- (soba, cazanul, etc.) in care se arde combustibilul, zilnic se poate chistiga o anumita energie.
Pentru comoditate ar fi bine de ghindit de facut mootorul sa fie cit mai silentios si compact. 

Nu stiu ce se procedeaza cu energia geotermala, dar as propune similar si acolo-  nu doar sa se faca schimbul de temperatura , ci sa se scoata in acelasi timp si lucru mecanic din acest proces, aceasta din urma poate ar permite(depinde desigur de caz) ca sistemul de pompare sa se autointretina.
Titlu: Răspuns: Noi concepte de functionare a motoarelor.
Scris de: puriu din Decembrie 30, 2014, 01:41:26 PM
Pentru a vorbi aceeasi limba cu cei care cunosc problema recomand cu caldura o facultate de mecanica sectia "masini termice" sau, macar, niste carti bune de termodinamica tehnica.