Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

Avem un nou ministru al Educatiei, cum comentati?

Creat de Adi, Octombrie 07, 2008, 04:23:57 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

tavy

Citat din: AlexandruLazar din Iulie 04, 2011, 08:32:43 PM
De ce ministrul ar avea voie să greșească, fără a fi sancționat, într-un act oficial pe care îl elaborează fără niciun pic de presiune pusă asupra lui, iar un elev n-ar avea voie să greșească fără a fi sancționat când trebuie să umple opt pagini în trei ore? Cum ar fi ca un ditamai profesorul de mecanică să scrie greșit ecuația lui Lagrange pe homepage-ul lui?
Și tu, ești prea exigent, a avut și el niște ,,lapsuri".
Citat
http://www.adevarul.ro/actualitate/Funeriu-Moraru-Cristoiu-Turcescu-Psihiatru_0_508149509.html
Ulterior, într-o intervenţie la Realitatea TV, în care încerca să-şi explice greşeala, Funeriu a spus că "şi miniştrii pot să aibă lapsuri". Forma corectă este lapsusuri.

Adi

Citat din: AlexandruLazar din Iulie 04, 2011, 08:32:43 PM
Dar nu ți se pare un pic jenant? E un document oficial totuși.

Un CV nu e deloc un act oficial! Si eu am CV-ul pe siteul meu. Nu e deloc un act oficial!

Citat din: AlexandruLazar din Iulie 04, 2011, 08:32:43 PM
De ce ministrul ar avea voie să greșească, fără a fi sancționat, într-un act oficial pe care îl elaborează fără niciun pic de presiune pusă asupra lui, iar un elev n-ar avea voie să greșească fără a fi sancționat când trebuie să umple opt pagini în trei ore? Cum ar fi ca un ditamai profesorul de mecanică să scrie greșit ecuația lui Lagrange pe homepage-ul lui?

Este o intrebare penibila. Un elev foarte bun trebuie sa vorbeasca corect gramatical cand e la examen. De ce e evaluat atunci? Ca asta e rostul bacului! Dupa ce iese de la bac, poate sa faca cate greseli vrea. De ce nu este penalizat imediat cand le face? Pentru ca atunci nu e examen! Nu stiu, incep sa imi pun intrebari, daca si voi, oameni intelepti, de aici de pe forum, puneti intrebari asa de penibile, cu raspunsuri clare, nu stiu unde se duce tara asta cu asa rautate. Auzi cica, de ce elevul e obligat sa se chinuie trei ore la bac si sa fie evaluat?! Pai asta e rostul bacului. Si Funeriu a trecut bacul (si inca in Franta, si mai dur si mai serios ca in Romania). Atunci a fost momentul lui sa fie evaluat. Si a fost. Nu acum, dupa ce pune in CV.

Daca mi-as pune mintea cu voi, mi-as pune intentionat greseli in CV sa vad ce ziceti.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

zec

Citat din: Larisa din Iulie 04, 2011, 08:26:22 PM
Eu nu inteleg un lucru.De ce toata lumea da vina pe profesori ca nu isi fac bine meseria?De ce nimeni nu se gandeste defapt ca programa este foarte incarcata pe perioada unui an scolar si ca profesorul nu o pate cuprinde pe toata si mai ales sa o faca bine?De ce nu ne gandim ca nici copii nu mai vor scoala,nu vor sa invete,ei se bazeaza doar pe copiat si atat?De ce copii care vor sa invete au profesori buni,iar ceilalti care nu vor sa invete au profesori rai?
Ministrul invatamantului din Romania trebuie sa se gandeasca bine la programa actuala si sa isi puna intrebarea daca el ar putea sa cuprinda tot ce se cere acolo si bine si in scurt timp.
Trebuie sa te contrazic programa sa redus dramatic la unele materii,elevi din generatia actuala au potential mult mai mare de a invata si cu toate astea invata mai putin decat unul cu 10 ani in urma .Eu personal acum 20 de ani am invatat mult mai mult si culmea am facut un liceu cel cunoscut de PTTR care acuma a ajuns de ras in capitala si e adevarat am fost o exceptie in acel liceu in special la matematica dar asta nu schimba situatia.
Intrebarea evidenta care se pune este una care pe mine ma frapeaza si aproximativ am idee care ar fi raspunsul.Daca elevi actuali au o capacitate de studiu mult mai ridicata in ce anume isi directioneaza gandirea si studiul?
E absurd sa zici ca 50% din elevi care au terminat liceul sunt incapabili dar e adevarat ca ei sunt slab pregatiti pentru rigorile care se cer la un viitor loc de munca.
Profesorii sunt extrem de slabi raportandune la numarul lor,eu personal din cauza la anumite probleme nu am reusit sa devin profesor si credema capacitatea mea intelectuala si pregatirea in domeniu este cu mult peste ce exista actualmente in scoli.Profesorii si au pierdut credibilitatea iara parintii au devenit din ce in ce mai slabi in cresterea educationala a unui copil.Un profesor ar trebui sa aiba un rol mai complex si determinant in evolutia elevilor si aici e marea belea ca standardele au scazut.

AlexandruLazar

#513
Citat din: Adi din Iulie 04, 2011, 09:44:57 PM
Citat din: AlexandruLazar din Iulie 04, 2011, 08:32:43 PM
Dar nu ți se pare un pic jenant? E un document oficial totuși.

Un CV nu e deloc un act oficial! Si eu am CV-ul pe siteul meu. Nu e deloc un act oficial!

Ba da; nu e vorba de CV-ul meu sau al tău, este vorba de CV-ul unui ministru. Din experiența ta, o firmă sau o universitate serioasă ce părere are despre candidații care completează un CV cu greșeli gramaticale în limba maternă?

Faptul că ai greșeli gramaticale în CV nu e o dovadă că ești analfabet, dar e o dovadă că nu ești atent la detalii, că ești superficial și că iei acte de mare importanță în bătaie de joc. E un document reprezentativ pentru cariera unuia dintre oamenii cei mai importanți în stat. (Edit: sigur că, din punct de vedere legal, n-are statut de act oficial -- dar eu aș zice că e mai important, de exemplu, decât buletinul meu, sau declarația pe proprie răspundere pe care am dat-o când m-am angajat că nu mai am și alt loc de muncă -- și alea sunt acte oficiale).


CitatEste o intrebare penibila. Un elev foarte bun trebuie sa vorbeasca corect gramatical cand e la examen.

Nu e o întrebare penibilă. Un elev foarte bun trebuie să vorbească corect tot timpul, nu numai la examen. E o problemă de prestanță și de respect față de propria persoană -- așa cum și tu, și eu și majoritatea celor care postăm pe forumul acesta facem tot posibilul să scriem corect din punct de vedere gramatical. Dacă noi tratăm cu asemenea seriozitate mesajele pe care le postăm pe un forum, n-ar fi normal ca un reprezentant al statului (ba chiar în probleme de educație!) să trateze cu cel puțin la fel de multă seriozitate documentele pe care le face publice?

E o problemă de imagine și de credibilitate să ne luăm în serios meseria, fiecare din noi. Așa cum tu, ca fizician, trebuie să ai o conduită ireproșabilă în desfășurarea experimentelor de laborator, la fel cum eu, ca inginer, trebuie să testez aparatele pe care le proiectez până în cele mai imposibile condiții, la fel omul responsabil cu sarcina evaluării generațiilor de mâine trebuie să aibă o conduită ireproșabilă din punctul de vedere al evaluării de care el însuși este responsabil. Tu ai lăsa un inginer care, în două pagini de calcule, greșeșțe de două-trei ori legea lui Ohm, să se ocupe de întreținerea unei centrale nucleare? E exact aceeași situație și aici -- omul ăsta are în spate responsabilitatea formării și evaluării celor care, peste câțiva ani vor fi motorul economiei României și peste 30 de ani or să ne plătească nouă pensiile, iar el nu e în stare să se concentreze zece minute să își corecteze un CV.

CitatDupa ce iese de la bac, poate sa faca cate greseli vrea.[./quote]

Și atunci, serios, care mai e rostul liceului și al bacului? Dacă după ce termină liceul uită tot și vorbește ca un muncitor cu patru clase, la ce a mai dat bacul la română? Să arate că poate să-și încordeze mușchii pe citate din Nichita Stănescu?

CitatDaca mi-as pune mintea cu voi, mi-as pune intentionat greseli in CV sa vad ce ziceti.

Dacă le pui intenționat n-aș zice nimic; dacă le-ai face neintenționat, atunci am avea o problemă.

tavy

Citat din: AlexandruLazar din Iulie 04, 2011, 10:41:53 PM
E exact aceeași situație și aici -- omul ăsta are în spate responsabilitatea formării și evaluării celor care, peste câțiva ani vor fi motorul economiei României și peste 30 de ani or să ne plătească nouă pensiile, iar el nu e în stare să se concentreze zece minute să își corecteze un CV.
Care pensii?
http://www.jurnalul.ro/stiri/politica/boc-si-pdl-sustin-desfiintarea-pensiilor-583104.html

AlexandruLazar

Nu îmi place să postez consecutiv -- totuși o să o fac, topicul pare foarte frecventat și nu vreau să îmi editez mesajul precedent, am toate șansele să mă trezesc că în timp ce-l editez eu se fac schimbări. (Edit: de fapt uite că așa a și fost -- tavy a postat în timp ce scriam mesajul acesta).

Mie nu mi se pare deloc în regulă o atitudine neglijentă la detalii. Nu mă refer aici numai la CV-ul lui Funeriu, care până la urmă e mai mult o chestie de presă -- cât la toate celelalte detalii legate de bacalaureat. De exemplu, e prima dată când s-a întâmplat, și nu doar într-un centru, ca o probă să fie pur și simplu reprogramată -- elevii au primit variante de subiecte greșite și proba s-a reluat în altă zi. Ce poți să le mai ceri unor candidați aflați în situația asta? Oricât de tare ai fi -- unii din ei nici 18 ani nu au, după o săptămână cu nervii întinși la maxim cât de bine mai faci față la o astfel de situație?

E în primul rând, cum am spus și mai sus, o problemă de imagine și de credibilitate. De ce NASA, care e cea mai mare instituție aerospațială din lume, are totuși un site cu un conținut ireproșabil din punct de vedere semantic și gramatical? Dacă ar fi plin de greșeli, navetele lor spațiale ar zbura la fel de bine -- dar ce fel de prestigiu ar mai avea? La fel, de ce niște oameni ca Steve Jobs își repetă discursurile până la marginea obsesiei și țin prezentări extraordinare? Produsele Apple ar fi la fel de atractive și dacă Steve Jobs s-ar bâlbâi și ar face dezacorduri -- dar imaginea lor ar avea de suferit. La fel: când ai un ministru care face greșeli de gramatică și de exprimare, căruia i se suflă din culise în timpul discursului, ce fel de prestigiu poate să mai aibă organismul de conducere al problemelor educaționale din România? Pe bună dreptate, dacă ministrul are voie să scrie greșit și să i se sufle, în viața de zi cu zi, ce rost mai are să aplici ce ai învățat la liceu în afara bacului?

În al doilea rând e o problemă de consecvență. Când ministrul, din punct de vedere legal, nici măcar nu a terminat liceul, cum poți să le ceri oamenilor din învățământ să fie în ordine cu actele? În calitate de lider trebuie să fii un exemplu, nu o oaie neagră.

În al treilea rând este până la urmă o problemă de bun-simț. În momentul în care le reproșezi unor oameni că nu s-au pregătit cum trebuie și că nu învață, normal e să o faci într-un fel care expune o înaltă pregătire. Acuma omul s-a comportat exact ca Marius Chicoș Rostogan.

Sigur că niciunul din lucrurile astea nu sunt, în fond, direct legate de reformă -- dar poți să spui că este nejustificată neîncrederea într-un ministru care nu poate nici măcar să comunice eficient? Asta e ceva care se învață în primele opt clase -- ce să mai zicem de lucrurile avansate și dificile pe care le presupune o reformă?

mircea_p

#516
Parerea mea e ca atentia data greselilor din CV e mult exagerata si interpretata destul de speculativ.
Eu nu stiu nimic de Funeriu in mod direct si nici nu am urmarit reforma din Romania. Nici nu am planuri sa ma fac ministru in Romania (nici in alta tara).

Parerea mea e formata doar pe baza discutiilor de aici si ceea ce vreau sa spun nu are legtaura cu Funeriu ci cu limba romana si poate cu competentele unui ministru..
Nu cred ca a folosit cuvantul servici din neatentie ci mi se pare mai plauzibil ca asa credea ca se spune corect. Sau daca i l-a scris altcineva, asa credea respectivul.
Aici este vorba de fenomenul de uz, sau folosire a cuvantului. Un cuvant care poate fi initial "gresit", adica nu este in dictionar, poate fi cumva "fortat" sa intre in dictionar datorita folosirii lui de catre majoaritate sau o mare minoritate. Limba nu se supune academiei doar in mica masura, este un fenomen binecunoscut si nu e specific limbii romane. In dictionarele de limba engleza e poate mai comun sa apara cuvinte care nu sant oficial corecte dar se mentioneaza ca sant folosite. Deci tehnic, sant in dictionar. Dupa un timp de folosire consecventa ajung articole de sine statatoare.
In limba romana, cuvintele salar si onorar sant cam la fel ca servici dar acum sant in Dex-ul online, pe langa salariu si onorariu. Acum 10-15 ani probabil ca cine spunea "salar" era considerat ne-educat. Acum poate ca e considerat tot asa, dar cuvantul este in dictionar.
Servici inca nu este, dar daca ne uitam la gradul de folosire, o cautare Google pentru "servici" cu restrictia "language:romanian" da cam 11 milioane de rezultate, fata de vreo 15 milioane pentru serviciu. Deci inca nu e la paritate dupa criteriul asta, dar e aproape.

Daca ar fi sa ajung la o concluzie, ar fi cred ca modul in care scrie cateva cuvinte e un "criteriu" foarte speculativ si tendentios de a aprecia competenta cuiva. Daca se dovedeste ca Funeriu e incompetent ca ministru va fi doar inca o aplicare a principiului ca fiecare isi atinge nivelul de incompetenta. Dar nu implica nimic in privinta competentei sale in alte domenii (nici pozitiv nici negativ).
Cel mai mare chirurg din tara poate fi un ministru al sanatatii jalnic. Din pacate opusul nu e neaparat adevarat. Ministrul nu trebuie ales dupa cat de bun e la jobul pe care il are inainte. Poate dimpotriva.

Si in plus poate ca Funeriu ar trebui tratat ca un strain in privinta limbii romane (adica ca si cum ar fi limba a doua), daca e plecat din tara inainte de terminarea liceului.

OK, cred ca e destul ca sa-mi sara in cap ambele tabere.
Am corectat textul o data dar mai pot fi greseli (nu ma fac ministru, am spus deja).



Adi

Funeriu a terminat liceul, numai ca l-a terminat in Franta.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

mircea_p

Asa am inteles si eu. N-am implicat ca nu l-a terminat ci ca a plecat din tara la o varsta critica inca. Daca a facut liceu, facultate, graduate school si apoi a si lucrat in afara Romaniei, asta inseamna poate in jur de 15 ani, nu? Asta ar fi destul, cel putin pentru unii, sa devina mai putin confortabili in limba romana. Nu e nimic neobisnuit.

Adi

Scuze ca nu am fost clar, eu ii raspunsesem lui Alexandru, dar intre timp postasei si tu. El a spus ca pentru el Funeriu nu a terminat liceul. Dar daca nu l-a terminat in Romania, nu inseamna ca nu l-a terminat. Ba chiar a luat bacul francez, care a fost si este mai greu ca in Romania.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

tavy

Citat din: Adi din Iulie 05, 2011, 03:12:30 AM
Scuze ca nu am fost clar, eu ii raspunsesem lui Alexandru, dar intre timp postasei si tu. El a spus ca pentru el Funeriu nu a terminat liceul. Dar daca nu l-a terminat in Romania, nu inseamna ca nu l-a terminat. Ba chiar a luat bacul francez, care a fost si este mai greu ca in Romania.
De ce încerci să deturnezi ce a spus Alexandru? El a spus că ,,ministrul, din punct de vedere legal, nici măcar nu a terminat liceul" și într-adevăr, conform cu legislația României, Funeriu nu a terminat liceul. Era foarte simplu, dacă într-adevăr a terminat liceul, să-și echivaleze studiile în România, din anumite motive nu a făcut lucrul acesta.

AlexandruLazar

Cred ca am fost destul de clar -- daca nu, o sa incerc sa mai explic asta o data: intrucat tov. Funeriu nu si-a echivalat actele, din punctul de vedere al legii pe care ne tot bazaie la cap ca tine neaparat sa o respecte (suficient incat sa dea bacul cu organu' la usa), el nu are nici liceul terminat, si nici diploma de bacalaureat. Normal ca a terminat liceul si a luat bacul din Franta, de vreme ce a facut o facultate. Dar in tara unde este ministru, prin prisma legii pe care a jurat sa o respecte si sa o aplice, nivelul lui de studii este inferior chiar si celor care au picat bacul (si care macar au o diploma de absolvire legala, care atesta ca au terminat 12 clase).

Adi

Citat din: tavy din Iulie 05, 2011, 08:13:29 AM
Citat din: Adi din Iulie 05, 2011, 03:12:30 AM
Scuze ca nu am fost clar, eu ii raspunsesem lui Alexandru, dar intre timp postasei si tu. El a spus ca pentru el Funeriu nu a terminat liceul. Dar daca nu l-a terminat in Romania, nu inseamna ca nu l-a terminat. Ba chiar a luat bacul francez, care a fost si este mai greu ca in Romania.
De ce încerci să deturnezi ce a spus Alexandru? El a spus că ,,ministrul, din punct de vedere legal, nici măcar nu a terminat liceul" și într-adevăr, conform cu legislația României, Funeriu nu a terminat liceul. Era foarte simplu, dacă într-adevăr a terminat liceul, să-și echivaleze studiile în România, din anumite motive nu a făcut lucrul acesta.

Si tu vrei sa te cred ca legislatia din Romania nu recunoaste liceul din alte tari?! Tu ce tara bananiera crezi ca suntem? Orice studiu in UE este automat recunoscut in Romania, iar Franta este in UE. In plus, cred ca la fel e si pentru alte tari, gen Canada si SUA. Poate nu e la fel pentru Burkina Fasso, e drept.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

Adi

Citat din: AlexandruLazar din Iulie 05, 2011, 10:23:08 AM
Cred ca am fost destul de clar -- daca nu, o sa incerc sa mai explic asta o data: intrucat tov. Funeriu nu si-a echivalat actele, din punctul de vedere al legii pe care ne tot bazaie la cap ca tine neaparat sa o respecte (suficient incat sa dea bacul cu organu' la usa), el nu are nici liceul terminat, si nici diploma de bacalaureat. Normal ca a terminat liceul si a luat bacul din Franta, de vreme ce a facut o facultate. Dar in tara unde este ministru, prin prisma legii pe care a jurat sa o respecte si sa o aplice, nivelul lui de studii este inferior chiar si celor care au picat bacul (si care macar au o diploma de absolvire legala, care atesta ca au terminat 12 clase).

Alexandru, esti absolut absurd. Nu avem nici o lege care zice ca un ministru trebuie sa aiba bacul recunoscut in Romania printr-o procedura speciala. Ar fi si absurd sa fie asa.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

graethel

#524
Diploma de bacalaureat obtinuta in spatiul EU se echivaleaza acum automat. Funeriu a terminat liceul cand Romania nu era membru EU, deci se poate ca in cazul lui sa fie nevoie de o procedura speciala daca doreste sa isi echivaleze diploma.

Pentru a echivala diploma de licenta obtinuta in strainatate este o procedura tipica, aceste diplome nu se echivaleaza automat, nici chiar in contextul Bologna din cate stiu eu. Printre altele se cere supralegalizarea diplomei cu apostila conventiei de la Haga, apostila ce se obtine in tara in care s-a emis diploma, prin care se certifica autenticitatea semnaturii de pe diploma. Mai sunt necesare traducerea legalizata a diplomei in limba romana si documente ce descriu structura sistemului de invatamant superior din tara in care s-a absolvit bacalaureatul si parcursul academic.

Informatiile de mai sus sunt luate de pe site-ul CNRED (Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor): http://www.cnred.edu.ro/

Intr-adevar daca Funeriu nu a facut demersurile de mai sus, diploma lui de chimist sau ce diploma o avea el este nula in Romania. Totusi nu cred ca legal un ministru trebuie sa aiba facultate sau liceu sau bac, parca e dreptul oricarui cetatean major sa se implice in politica. Funeriu ar trebui sa mearga in Franta si Japonia sa isi ia apostila pe diplome si sa ridice alte stampile si documente necesare de la institutiile unde a studiat pentru a-si echivala studiile. Daca ele nu sunt necesare pentru a activa ca ministru, de ce si-ar bate capul? Cand va vrea sa fie prof universitar (de exemplu) va fii nevoit sa se ocupe de echivalarea diplomelor.