Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

A inceput noul an scolar ...

Creat de Adi, Septembrie 16, 2008, 02:37:30 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Adi

Ehe, a inceput si noul an scolar. Iata ca Romania este in clasamentele internationale tot mai jos la starea de pregatire a elevilor sai.

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-4366337-studiu-pirls-educatia-romania-sub-nivelul-mondial-mediocritatii.htm
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

cipri

Aici in acest articol e vorba de studiul PIRLS.
Cica locul 36 din 45.
Zau ca eu n-am auzit pana acuma de PIRLS,  cica ar fi un studiu care verifica cititul.
Eu chiar ma intreb de ce n-a fost pana acuma vorba de PISA , cu mai multi participanti, si acolo se verifica tot ce e legat de scoala, si matematica.. si logica... si sistemul scoloar, si si si...
si din vreo 60 de participanti romania a termina pe unul dintre ultimele locuri. Cred ca in spatele romanilor au fost doar catva tari, mi se pare ca Qatar, Kirgistan (nici nu stiu cum se scrie corect acest nume ), si Turcia mi se pare ca era in fata romaniei. si Uruguay era tot cam langa romania era si Uruguay.

Si culmea, ii romania nu am auzit absolut nimic despre rezultatele PISA, de parca n-ar fi existat. In unele tari, daca au ajuns sa fie pe un loc intre 10-15, s-a facut chiar un razboi serios, adica, ce numai asa putin, suntem doar un pic mai bine decat mediocrii, s-a discutat , au picat capuri, au propus schimbari in sistemul scolar.

Romanii is buni la criticat, stiu ca se mai vorbeste ca... americaii ar fi prosti, poate , e posibil, dar romania a terminat mult mult mult mai rau la testul PISA decat USA.
In romania chiar se transmitea in ultimii ani ca ce tare ar fi scoala in romania.
Si chiar sistematic dadeau aceasta imagine, de exemplu s-a mentionat ca ceva romanca a primit la o olimpiada de fizica, numai ca n-au spus clar ca si alti vreo 100 de participanti au primit medalia de aur.
Chiar multi oameni au avut impresia ca noi am fi cei mai tari la fizica. Normal, cu medalie de aur la olimpiada, nu?

Cel putin macar "mass media" daca ar arata cum stau lucrurile in romania, ca romania in domeniul fizicii e un nimic, o marime neglijabila, si asta a fost mereu asa. Ba din contra, cand dau de un nume romanesc care un pic are un pic de rezultate  ince sa se laude, ca noi avem valori in stiinta si ca le lasam sa stea in strainatate.

Adica, ce valori? De parca ar avea romania ceva drept sa-i convoace la datorie. Si nu se mentioneza ca acestia la care ei zic "valori" de fapt au studiat in strainatate, si ca pregatirea lor datoreaza strainilor, care unele cazuri le-au platit din bani lor scolarea, si n-a platit statul roman.
In romania de multe ori cand se nasc copii .. parintii trebuie sa dea bani (spaga)  la.. doctor...  la anestezist.. la asistenta medicala.. poate ca si la femeia de servici. Asa ca, care e meritul Romaniei sa se laude cu acele "valori", chiar daca aceste "valori" pe plan mondial in comparatie cu altii is de multe ori niste canditati aproape neglijabile.
Romanii chiar se imbata cu apa rece!
Unii chiar se vad de exemplu si ca valoare peste ungaria, dar poate n-au avut ocazia sa compare bucurestiu cu budapesta. Si si in stiinta, ungurii au avut totusi matematicieni buni, si cu mare nume, romanii n-au ( Cred ca exista o exceptie, Ciprian Foias  - USA), dar tot se lauda de parca aici in romania ar fi centrele de matematica. Cel putin asa cred multi, findca tot se mentioneaza de... medalii de aur la olimpiada de matematica. "ma vezi, avem aur olimpic la olimpiada, sutem cei mai buni la matematica" cam asa zic unii.

cipri

Chiar si acum cu... LHC -ul se vorbea de ... contributia romaniei... si ce importanta ar fi.. cica aproape 100 de romani participa.... , adica de parca Cern-ul n-ar putea fara romani. Dar n-au spus daca acei romanii is platiti de catre Cern sau daca is doar voluntari, si n-au spus nici ce fac. A luat pe un roman al o parte o televiziune romana sa-l ia un interviu. Si l-au luat la iantrebari... despre super-symmetry si despre boson higgs, omul macar a fost sincer si a spus ca nu vrea sa se pronunte fiindca el e doar un simplu inigner si se ocupa cu "stocarea datelor" si ca nu e calificat sa raspunda la asemenea intrebari. Moderatorii de la tv, au interpretat altfel afirmatia inginerului, si au spus ca acel om de stiinta nu vrea sa se pronunte fiindca nu vrea sa intre in detalii.
Chiar au dat de inteles ca ce importanta e participarea romailor, iti inchipui aproape 100 de romani. Dar n-au spus ca multe domenii la care se lucra la Cern  , in romania la Universitate nici macar nu se preda, nici macar la nivel de introducere, deci la nivel de "bla bla".

Romanul treubie sa fie constient, ca fara obiectivitate, is si progresele mici, degeaba ne laudam unul pe altul intre noi.

iulia

Depinde si unde au facut studiul, ca una iese daca faci un studiu la niste scoli de top, alta e daca il faci la scoli de cartier sau de la tara.
Ai dreptate, se agita degeaba sa laude o singura medalie de aur la o olimpiada, dar pana la urma e importanta si acea lauda, macar pentru scopul de a informa cetatenii ca exista si copii care vor altceva in viata decat distractie, curse de masini si alte lucruri de genul asta.
Exemple de cauze pt. rezultatele studiului:
-lipsa implicarii parintilor in educatia copilului: la astia din clasele mai mici ar fi totusi necesar sa mai stea unul din parinti cu el cand face temele, sa-l controleze si sa-l ajute daca are nevoie
-faptul ca in general invatatoarele favorizeaza anumiti copii, ii baga in fata pe respectivii in timp ce de restul clasei nu se ocupa
-clase primare foarte numeroase: cand eram eu cls. a 1-a eram 42 in clasa.. acum e cam aceeasi situatie
-lipsa de interes din partea cadrelor didactice
-de lipsurile din scolile de la sate nici nu mai zic..
-faptul ca parintii ii lasa sa se uite foarte mult la TV si nu ii indeamna sa citeasca (nu e de ras, asta e generatia crescuta cu TV in camera si pe Y!M)
-in licee sunt foarte multi profesori suplinitori, se schimba des si astfel nu se "incheaga" materia pentru ca fiecare are alt stil de predare si alte preferinte (eu am schimbat 5 profesori de fizica, 4 de romana, 4 de engleza, 3 de chimie si totusi am facut un "celebru liceu de informatica din Bucuresti")
-asta referitor la clasele mai mari si la stiintele exacte: nu se preda astfel incat sa capteze interesul elevului; normal ca nu invata daca vede ca e obligat sa memoreze pe de rost diverse formulte si fraze
In legatura cu olimpicii: nici ei sa nu se imbete cu apa rece, ca incepi sa ai valoare abia dupa ce incepi sa publici; in stiinta pana nu publici, nu apari la conferinte/congrese/simpozioane/etc. nu existi

Adi

Romanii la CERN poate sunt 100 (cercetatori, studenti plus ingineri) dar din totalul de 10.000, fac si ei unu la suta.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

ionut

    Este adevarat, educatia maselor in Romania lasa multe de dorit. Testele gen PISA cuantifica nivelul de cunostinte de baza a elevilor dintr-o anumita tara. Rezultatele acestor teste ce situeaza Romania la coada topurilor cred ca este realista pentru ca in tara noastra invatamantul chiar este la Pamant. Varfurile ce castiga medalii la olimpiadele internationale (apropos, numarul medaliilor se imputineaza de la an la an) au o contributie prea mica la numarul total de elevi si nu reflecta adevarul.
   

Adi

Decat putine varfuri care apoi pleaca, mai bine am avea mase un pic mai ridicate (vezi Portugalia, Spania, Italia).
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

ionut

Citat din: Adi din Septembrie 16, 2008, 02:36:44 PM
Romanii la CERN poate sunt 100 (cercetatori, studenti plus ingineri) dar din totalul de 10.000, fac si ei unu la suta.
In colaborarea ALICE sunt in jur de 30 de romani de la 2 insititute (IFIN-HH si ISS). La celelalte colaborari nu stiu cati romani sunt dar se poate afla de pe paginile lor oficiale.

Ady.h

In primul rand salut tuturor... sunt mai nou pe site, dar mi s-a parut o tema interesanta pentru dezbatere...

Sunt de-acord cu tot ce ati scris pana acum. Da, invatamantul in Romania cred ca a ajuns la all-time LOW... din pacate cei care au puterea sa ridice acest nivel nu o fac... din cate am inteles multi dintre cei care posteaza pe acest forum sunt plecati in strainatate de ani buni (eu inca nu am avut norocul... dar sper sa reusesc... mai am doi ani de facultate, am timp, nu? Sper eu...) asa ca nu stiu cat sunt la curent cu ceea ce se intampla in invatamantul romanesc, cu "reformele" care au loc. Cel mai elocvent exemplu ramane bacalaureatul (cu numeroasele scandaluri pentru copiat - sa fim seriosi, majoritatea schimbarilor facute in formatul bac-ului au fost facute in asa fel incat incurajeaza in mod tacit copiatul si toceala fara gandire) cu cele 100 de subiecte propuse (care trebuie invatate sau copiate), cu toate cartile de rezolvari care apar (facute la un format mic, asa mai de buzunar... daca sunt prea mari se micsoreaza - binefacerile fotocopiatorului).

Cat despre problema varfurilor... bine spunea cineva ca la olimpiadele internationale nu ia numai unul medalie de aur... nu neg valoarea celor care au astfel de rezultate, din contra ma bucur ca avem si astfel de elevi. Dar nu trebuie sa credem ca ei sunt elevii reprezentativi pentru invatamantul romanesc pentru ca NU SUNT. Din pacate, nivelul mediu la noi e in continua scadere (stiu cazuri concrete... exemplu: STUDENT anul I la constructii - adica student care a luat bac-ul si examen de admitere si care nu e la loc cu taxa - care nu stie sa adune cum trebuie...). Iar problema nu e ca sunt doua-trei promotii de acest fel. Din contra, majoritatea celor care vin din urma se incadreaza in acest tipar.

Cam atat... nu stiu cata lume va fi de acord cu mine, e o simpla parere...

ionut

   Buna Ady.h,

   Sunt perfect de acord cu tine. Din pacate efectul generatiilor slabe de acum se va simti mult timp de aici inainte. Din aceste generatii se vor selecta profesori slabi care vor educa alte generatii de elevi slabi si asa mai departe ...

Ady.h

Din pacate si cu profesorii e o problema destul de grava... exista si profesori valorosi si interesati... dar majoritatea nu prea au legatura cu profesoratul (sau cu domeniul de specialitate, mai grav...). Parerea mea personala e ca profesorii fug de invatamant (1) din cauza studentilor slabi (da, cunosc un om care preda f bine materia lui si a spus ca se lasa de invatamant... pentru ca are si grupe in care exista 1-2 oameni care stiu si isi dau interesul, la fel cum exista grupe de NIMIC... pe linie... ), si (2) multi aleg sa lucreze in industrie pentru $$$$$ (eu sunt viitor inginer al Romaniei... asa ca majoritatea profesorilor mei pot foarte usor sa se lase de profesorat oricand). Iar cei care pot lucra in industrie nu sunt cei care nu sunt pregatiti, din contra, cei mai buni. Si-atunci cine ramane sa predea?

Off-topic: Stiu ca par foarte frustrat, chiar sunt. Pentru ca aveam niste asteptari de la sistemul nostru care se lauda destul de mult cu realizari (acele "varfuri" mentionate mai sus), iar la ora actuala multe cursuri sunt de nivel... 0... sau mai putin... la una dintre cele mai bune institutii de invatamant superior din tara (n-o voi mentiona niciodata, nu ma intrebati... din pacate am prieteni in toate directiile si nicaieri nu prea pare sa fie mai bine)...

Adi

Salut Ady.h! Si eu sunt complet de acord cu ce zici tu. Varfurile (olimpicii) nu sunt reprezentativi pentru Romania, ei sunt mai mult exceptii, exceptii de care are de altfel orice tara europeana. Asadar nu suntem absolut cu nimic mai buni decat alte tari europene. Iti recomand ca la masterat si doctorat sa studiezi afara, sa iti formezi o cariera si sa inveti serios in afara. Apoi, poti sa vii in Romania si sa ajuti, sau poti sa ajuti din afara, sau poti sa nu ajuti tara deloc, dupa cum preferi. Dar daca ramai in tara sigur nu poti sa ajuti serios tara.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

Adi

Din cate am inteles, elevii romani pot face ultimele doua clase de liceu in strainatate, cu bursa completa. Informatii mai mult sunt la United World Colleges (UWC) pe http://www.uwc.org .
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

cllara78

Sunt de acord ca olimpicii nu sunt reprezentativi pentru nivelul educatiei in Romania dar  nu sunt de acord ca ei sa fie tratati ca niste anormali chiar de catre profesorii lor.
Caz concret-elev calificat la lotul national largit al Romaniei pentru interul la stiinte, care cu 4 zile inainte de lot s-a rugat de diriginta sa-l invoiasca de la muzica si a primit urmatorul raspuns:
-Nu pleci nicaieri,va cunosc eu,am mai avut olimpici anormali si laudarosi ca tine....Auzi ,tu chiar esti nesimtit,nu mergi la nici un lot.
Probabil cand se va intoarce de la Bucuresti(lotul este intre 28sept-11oct),va avea media scazuta la purtare din cauza absentelor.
Ce parere aveti despre incurajarea performantei ?

Adi

Trebuie gasita o balanta intre lipsa de la ore si mersul la olimpiada. Desigur, trebuie o anumita toleranta cu cei ce merg la olimpiade si cu atat mai mult cu cei ce merg la lotul largit pentru internationala. Totusi, olimpicii se pregatesc pentru sine si trebuie sa o faca in timpul liber, nu fiind scutiti de scoala. Si eu am fost olimpic national si mi se dadea cate un zece la fiecare materie, dar asta nu era neaparat corect.

In Canada, tara cu mult mai bogata, mai serioasa, mai tehnologizata ca si Romania (are sateliti, Romania nici unul; a contribuit la robotii de pe Marte, la Statia Spatiala Internationala, etc) olimpiada nationala este o joaca, sponsorizata cu cateva mii de dolori pe an de Asociatia Fizicienilor Canadieni. Si ii merge bine Canadei. De ce? Pentru ca cu adevarat se invata la facultate, nu la liceu.


Asadar, as fi mult mai multumit sa nu avem nici un olimpic international, dar sa avem patura medie a elevilor solid pregatiti pentru piata muncii ...
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro