Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

despre Bacalaureat

Creat de Adi, August 06, 2008, 11:06:16 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

stefan27

trebuie sa recunosc ca si eu am o problema la romana,nu ma ajuta memoria foarte mult,iar studiul literaturii romane vad ca se bazeaza mai mult pe toceala si nu mi se pare in regula din urmatoarele motive:unul care nu-l duce capu' poate invata niste comentarii pe de rost si poate lua nota mai mare decat unul care chiar gandeste,plus ca acela care invata pe dinafara va uita ce a invatat pentru ca nu va mai folosi acele comentarii(cel mai probabil),se poate zice ca in cazul asta e bafta lui,dar de ce nu se incearca la nivel de minister sau macar la nivel de inspectorat un program care sa structureze materia si sa-i indemne pe profesori sa-i invete pe elevi logic,sa retina niste scheme logice si sa faca niste conexiuni,care cu siguranta ii vor ajuta.romana nu e singura mea buba,mai e si fizica,nu in sensul ca nu ma descurc deloc,ci in sensul ca stau prost cu interpretarea unor fenomene,si la matematica mai am probleme de interpretare uneori(la analiza).puteti sa ma ajutati cu vreun sfat in sensul asta?

Diana Basaca

Citat din: silvi din Decembrie 18, 2008, 10:40:20 PM
Citat din: night! link=topic=550.msg12654#

Olimpiadele deja nu mai tin deloc de elev ci de profesorul cu care face pregatire, cat de multe pile are si ce acces are la subiecte.


Nu este chiar asa. Cel mai frecvent se intampla asa la faza locala. Toata lumea este disperata sa se califice.... Si ce....  Oricum la judeteana se va demonstra nivelul. Si chestia cu subiectele este o prostie. La judeteana nu poti avea acces la subiecte (asta face Inspectorul de specialitate) decat in dimineata zilei de concurs cand este primita parola de la minister. Si iti dai seama, ca chiar daca subiectele ii sunt rezolvate unui elev "praf" acesta nu va sti sa le rezolve singur. Odata ce te califici la nationala nu ai de ce sa iti faci probleme. Acolo nimeni nu indrazneste sa divulge secretul subiectelor, pentru simplul motiv ca profii din comisie sunt oameni alesi de catre minister si nimeni nu risca sa isi puna in pericol viitorul. Si inca ceva... daca sti si faci bine conform baremului nu ai de ce sa iti faci griji... (Exceptie: limba romana, eng, franceza, etc. adica distipline "fictionale")

Asta va spun din proprie experienta, dar mai puteti afla si singuri....

Chestia asta cu subiectele aflate dinainte e valabila mai ales la materiile cu probe practice (laboratoare). Doi ani la rand am fost la nationala la Educatie Tehnologica (nu radeti ca-mi placea profa :)) si toata lumea stia subiectele, deoarece profesorii se stiu intre ei, stiu membri din comisie si le e foarte usor sa afle. La fel se intampla si la faza judeteana, unde elevii faceau proba cu cateva zile inainte.

Saptamana viitoare e olimpiada la fizica si am emotii la partea experimentala pentru ca sunt sigura ca mai mult de jumatate stiu despre ce e vorba (sau au facut-o deja), pe cand eu nu ma descurc deloc.

Adi

Citat din: stefan27 din Ianuarie 27, 2009, 09:57:31 PM
trebuie sa recunosc ca si eu am o problema la romana,nu ma ajuta memoria foarte mult,iar studiul literaturii romane vad ca se bazeaza mai mult pe toceala si nu mi se pare in regula din urmatoarele motive:unul care nu-l duce capu' poate invata niste comentarii pe de rost si poate lua nota mai mare decat unul care chiar gandeste,plus ca acela care invata pe dinafara va uita ce a invatat pentru ca nu va mai folosi acele comentarii(cel mai probabil),se poate zice ca in cazul asta e bafta lui,dar de ce nu se incearca la nivel de minister sau macar la nivel de inspectorat un program care sa structureze materia si sa-i indemne pe profesori sa-i invete pe elevi logic,sa retina niste scheme logice si sa faca niste conexiuni,care cu siguranta ii vor ajuta.romana nu e singura mea buba,mai e si fizica,nu in sensul ca nu ma descurc deloc,ci in sensul ca stau prost cu interpretarea unor fenomene,si la matematica mai am probleme de interpretare uneori(la analiza).puteti sa ma ajutati cu vreun sfat in sensul asta?

Stefan, asa cum furmulezi tu, sugerezi ca ministerul incurajeaza toceala si incurajeaza profesorii sa nu explice logic si sa nu ceara elevilor sa inteleaga logic. Te inseli. Guvernul nu cere si nu incurajeaza asa ceva. Din pacate insa profesorii asa fac. Si din pacate elevii asa fac. Te pune cineva sa tocesti comentarii daca nu te duce memoria? Invata logic. Fa-ti schema, fa-ti diagrama, invata relatiile cauza efect. Intelege, scrie eseuri, invata sa vorbesti liber, sa improvizezi, sa scrii si apoi va fi bine la bac. Nu da vina pe sistem. Si in plus, memoria se poate antrena. Intr-a 8-a am invatat toate comentariile pe dinafara si aveau cate 20 de pagini. Recunosc, atunci le-am tocit, dar le si intelegeam. Adica nu stiam eu sa analizez, dar odata citindu-le aveau sens. Si mi-am antrenat memoria foarte mult. Mai ales acum cand esti tanar e important sa antrenezi memoria. Abia in liceu, mergand la olimpiada la franceza, am invatat sa fiu eu creativ. Si apoi, cu un profesor de roman care facea sumarul el la roman si explica legaturile dintre ele, cu gandirea mea de la olimpiade de fizica, apoi cu antrenamentul de a improvizatie de la olimpioada de franceza, bacul la romana a fost un leac.

Concluzie: nu mai da vina pe profesori si pe minister! Invata tu logic, fara sa tocesti.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

Adi

Citat din: Diana Basaca din Ianuarie 27, 2009, 10:45:03 PM
Saptamana viitoare e olimpiada la fizica si am emotii la partea experimentala pentru ca sunt sigura ca mai mult de jumatate stiu despre ce e vorba (sau au facut-o deja), pe cand eu nu ma descurc deloc.

Diana, intr-a 11-a am ajuns pentru prima data la nationala (felicitari ca ajungi dintr-a noua! si inca prima pe judet!) si am facut bine la teorie si abia la partea practica am vazut pentru prima data o bobina (!). Dar am intuit ce se cerea si apoi am improvizat de la sine, dar nu am facut experimentul. Am luat nota mai mica, dar am iesit pana la urma pe locu 13 si am luat Premiul II. Acum se dau premii mai putine. Tu ai norocul de o doamna profesoara care se ocupa de tine, de noi la partea practica nu s-a ocupat nimeni. Fa tot ce poti. Iti tin pumnii.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

Diana Basaca

Mersi de incurajari! Dar stiu de ce sunt in stare si toata chestia asta ma depaseste. Mai ales practica. Ai dreptate, doamna Ota e o profesoara foarte buna si o femeie deosebita si chiar isi doreste sa ne descurcam onorabil acolo. Chiar am noroc cu o tipa ca ea!  :)

P.S.: In loc sa fac probleme la fizica, citesc "Idiotul", deci iti dai seama cate sanse am :D.

Adi

Cu mare placere. Apoi, nu uita ca desi la varsta asta olimpiada este un scop, pana la final este un mijloc prin care sa inveti cat mai mult si sa fii pregatita sa studiezi in afara sau in tara intr-un mediu de elita, de unde vei putea invata si mai mult.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

AlexandruLazar

Citat din: stefan27 din Ianuarie 27, 2009, 09:57:31 PM
trebuie sa recunosc ca si eu am o problema la romana,nu ma ajuta memoria foarte mult,iar studiul literaturii romane vad ca se bazeaza mai mult pe toceala si nu mi se pare in regula din urmatoarele motive:unul care nu-l duce capu' poate invata niste comentarii pe de rost si poate lua nota mai mare decat unul care chiar gandeste,

Nu :D. În toată existența mea de liceean actual politehnist, singura materie la care am fost olimpic (pentru că chiar mi-a plăcut în mod special materia de la şcoală) a fost româna ;D. Dac-o toceşti, pierzi tot ce e mai interesant din ea. Literatura nu se toceşte, se citeşte, şi tot ce trebuie să faci e să citeşti cu plăcere şi după ce ai terminat de citit să-ți ascuți un pic simțul critic, atâta tot. Noțiunile de teorie literară sunt uşoare pentru că sunt "de şablon". E drept că, din păcate, programa încurajează autorii consacrați mai mult sau mai puțin meritat (a se citi: gerontofilia), lăsând la o parte câteva din cele mai frumoase pagini din literatura noastră (literatura populară şi poezia din închisorile comuniste de exemplu), dar din fericire există suficiente manuale ca să poți să-ți alegi textele bune pentru bac.

Citatplus ca acela care invata pe dinafara va uita ce a invatat pentru ca nu va mai folosi acele comentarii(cel mai probabil)

Idem ;D. Îți dai seama că mie nu mi-au folosit la nimic, aşa cum nu mi-a folosit cam jumătate din fizica de liceu, aproape nimic din chimia din liceu ş.a.m.d. -- înțelegi ideea. Pentru mine însă exercițiul de a comenta texte a fost unul util pentru simțul meu estetic, pentru originalitate, spirit critic, perfecționism şi multe, multe altele. E drept că pentru asta trebuie să renunți la tentația de a ingera şi a regurgita pagini întregi de comentarii scrise de alții. Aia chiar că e pierdere de vreme.

Citatromana nu e singura mea buba,mai e si fizica,nu in sensul ca nu ma descurc deloc,ci in sensul ca stau prost cu interpretarea unor fenomene,si la matematica mai am probleme de interpretare uneori(la analiza).puteti sa ma ajutati cu vreun sfat in sensul asta?

Cu fizica nu prea te pot ajuta fiindcă n-am fost prieten bun cu mecanica şi cu termodinamica (doar cu electricitatea, de care am parte cu vârf şi-ndesat în facultate, şi cu optica). Cu matematica, pentru mine au fost foarte utile (nu doar pentru bac, ci şi pentru înțelegere):

1. Să demonstrez toate relațiile sau teoremele, chiar şi când îmi erau date fără demonstrație. N-am stat să rețin pe de rost demonstratiile, dar mi-a fost util să văd cam de unde vin, fiindcă pe aceeaşi rută ajungi, de regulă, să rezolvi şi problemele.

2. Să înțeleg "grafic" toată analiza matematică. În carte probabil ai explicate noțiunile de derivare şi de integrare prin referire la mişcarea corpurilor; mie nu prea mi-a ajutat asta (cum ziceam, n-am fost prieten bun cu mecanica), însă am înțeles foarte bine şi intuitiv noțiunile studiindu-le pe graficele unor funcții.

3. (De fapt corolar la 2 ;D) Foarte util este să înțelegi intuitiv toate noțiunile astea. Să uiți, de exemplu, formula aia cu limita raportului, şi să înțelegi că o derivată îți arată de fapt variația unei mărimi în raport cu alta, sau să înțelegi de ce funcțiile descrescătoare au derivata negativă şi cele crescătoare -- pozitivă.

A, şi mai ales, să n-ai emoții. N-ai pentru ce să te stresezi. Din păcate modul în care ăştia înțeleg acum să organizeze examenul e o bătaie de joc. Eu am rămas cu impresia că cineva a făcut mişto de mine, dar de partea asta a catedrei n-a fost deloc amuzant.

Adi

Excelente completarile lui Alexandru.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

stefan27

Intr-a 8-a am invatat toate comentariile pe dinafara si aveau cate 20 de pagini. Recunosc, atunci le-am tocit, dar le si intelegeam. Adica nu stiam eu sa analizez, dar odata citindu-le aveau sens.
Exact asa mi s-a intamplat si mie in a-8-a,absolut aceeasi situatie,dar numai ca in liceu m-am dezobisnuit de tocit,si acum m-am vazut nevoit sa apelez la memorie la niste teste la limba romana,si am constatat ca nu mai pot retine nimic,pur si simplu nu-mi intrau in cap.In ceea ce priveste partea cu ministerul,marea lor buba este organizarea.Materia nu este organizata si este prea multa,in sensul ca,se doreste sa invatam multe,dar fara sa studiem dedesupturile(de exemplu studiez la analiza matematica limite de functii,dar nu se face o analogie cu graficul functiei in cadrul unui exercitiu,macar in cazul unui exercitiu model, deoarece nu exista timp,iar exercitiul asta mental nu-l facem la clasa,individual nu pot pentru ca nu am "antrenament" ).Mai mult,din cele spuse de Alexandru trag concluzia ca,desi este politehnist(spre politehnica tind si eu,mai exact electronica),asta presupunand sa se bazeze mult pe fizica,nu prea se bazeaza pe fizica din liceu,chimia nu l-a ajutat deloc(eu la chimie nu stiu nimic si nici nu vad la ce m-ar putea ajuta,in afara de cultura generala si,niste eventuqale analogii cu fizica).
Referitor la fizica,nu stiu cum s-a intamplat,dar cu mecanica m-am impacat cel mai bine,acolo nu prea aveam probleme de interpretare,la electrica mai am ceva nelamuriri :(,iar optica si termodinamica nu mi-au placut si nici nu m-au interesat foarte mult,desi aceste capitole studiaza niste fenomene foarte interesante,ca toata fizica de altfel.

Adi

Stefan, pai vad ca intr-a opta ai facut ca mine. Foarte bine. Pentru bac nu e nevoie de tocit. Pricum bacul este o joaca. Oricine ia 10 la oral si la scris oricine ia peste 9.50. Dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa inveti. Numai ca incearca sa intelegi si sa retii idei si sa stii actiunea din romane si sa stii figurile de stil si sa faci cateva analize.

Intreaga fizica e interesanta, desigur lucrurile devin tot mai complexe pe masura ce le studiezi. Dar da, de electricitate si optica ai nevoie de cel mai mult la electronica.

La matematica, nu sunt de acord cu tine. Tocmai de aceea se dau teme si se rezolva probleme in clasa, sa vezi exercitii concrete si sa faci analogii. Niciodata nu ai timp sa aprofundezi doar facand la scoala si la teme. Aprofundezi doar cu adevarat doar cand stai tu asupra lucrurilor si lucrezi in plus si astfel intelegi mai bine.

La fizica fa-ti timp sa citesti niste carti de popularizare a fizicii, care explica fizica din viata de zi cu zi (nu ma refer la Universul intr-o coaja de nuca, ci la carti vechi, comuniste, nu mai stiu daca au mai aparut acum, in care explica cum e cu temperatura si cu restul in viata de zi cu zi). La fel sunt niste carti de modele in fizica, despre probleme de maxim si minim. Asa inveti si cum e cu analiza matematica. Nu sta in ce ti se da la clasa. Ai biblioteci si mai nou si internet tocmai ca sa nu ai nicio scuza si sa dai vina pe profesori, minister sau sistem.

Esti de unul singur.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

Adi

Voi la ce facultate vreti sa dati? Iata aici un material TVR despre consilierii educationati pentru cariera, care abia acum vin si in Romania, pe cand in SUA sunt din 1903.
http://tvr.ro/articol.php?id=56552&c=71
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

AlexandruLazar

CitatMai mult,din cele spuse de Alexandru trag concluzia ca,desi este politehnist(spre politehnica tind si eu,mai exact electronica),asta presupunand sa se bazeze mult pe fizica,nu prea se bazeaza pe fizica din liceu,chimia nu l-a ajutat deloc(eu la chimie nu stiu nimic si nici nu vad la ce m-ar putea ajuta,in afara de cultura generala si,niste eventuqale analogii cu fizica).

Eu sunt la Inginerie Electrică (read: câte puțin din tot ce are curent electric ;D). De fapt se bazează destul de mult pe fizica din liceu, dar formalismele matematice sunt la cu totul alt nivel, pentru că atunci când faci în liceu mecanica şi electromagnetism, nu ştii analiză matematică. În anul I când am făcut fizică am înțeles ceva mai bine mecanica, de exemplu, tocmai pentru că acum aveam noținile respective de analiză şi s-au legat lucrurile ceva mai bine.

La chimie am făcut (de fapt am reluat) nişte noțiuni de electrochimie din liceu în anul I. Restul pauză, nici nu ştiu despre ce a fost cursul, şi sincer să fiu nu ştiu nici cum am luat examenul.

Dacă le cauți bine prin anticariate, o să găseşti cărțile lui Perelman. Eu am crescut cu fizica distractivă şi au fost tare utile pe urmă.

Adi

Citat din: AlexandruLazar din Ianuarie 28, 2009, 02:10:10 PM
Dacă le cauți bine prin anticariate, o să găseşti cărțile lui Perelman. Eu am crescut cu fizica distractivă şi au fost tare utile pe urmă.

Si eu am crescut cu ele, de la biblioteca judeteana de copii din Craiova. De atunci le tot caut (e drept cand sunt in tara). Crezi ca ai avea sansa sa le gasesti? Eu chiar as vrea sa le cumpar: Fizica Distractiva, Geometria Distractiva, Astronomia Distractiva, Algebra Amuzanta.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

valangjed

Pana la bac nu prea am avut nevoie sa invat.Probabil m-a ajutat si memoria,retinand destul de usor ceea ce se preda la ora.La bac am cautat vreo doua zile carti(acum 18 ani nu aveam nici calculator daramite internet)despre laser,deoarece din manual si ce ni se predase in clasa n-am reusit sa pricep mare lucru.
In ce priveste Limba Romana,nu am invatat niciodata comentarii.Pur si simplu am citit cartile(poate m-a ajutat si faptul ca sunt un cititor inpatimit)si am retinut ideile de baza din clasa.Pot spune ca am avut si noroc de o profesoara foarte buna si foarte "de gasca".
Cred ca de fapt anormalitatile de acum se datoreaza in mare parte profesorilor care au ajuns sa fie ori blazati ori "spagari" ori total dezinteresati(daca elevul nu vrea sa invete ce rost are sa ma chinui sa-l fac sa-i placa materia mea).La ora actuala ar fi nevoie ,cred,de ideea de apostolat de la inceputul secolului 20 combinata cu o buna sustinere materiala din partea guvernului.
Filosofia este abuzarea sistematica de un limbaj creat anume cu acest scop.

AlexandruLazar

CitatLa ora actuala ar fi nevoie ,cred,de ideea de apostolat de la inceputul secolului 20 combinata cu o buna sustinere materiala din partea guvernului.

Şi de o campanie de promovare serioasă. Din păcate calitatea percepută a învățământului e încă şi mai scăzută decât calitatea lui reală. Nu cred că ceea ce se învață astăzi în învățământul preuniversitar mai corespunde nevoilor actuale.

Citat din: Adi din Ianuarie 28, 2009, 05:37:06 PM
Citat din: AlexandruLazar din Ianuarie 28, 2009, 02:10:10 PM
Dacă le cauți bine prin anticariate, o să găseşti cărțile lui Perelman. Eu am crescut cu fizica distractivă şi au fost tare utile pe urmă.

Si eu am crescut cu ele, de la biblioteca judeteana de copii din Craiova. De atunci le tot caut (e drept cand sunt in tara). Crezi ca ai avea sansa sa le gasesti? Eu chiar as vrea sa le cumpar: Fizica Distractiva, Geometria Distractiva, Astronomia Distractiva, Algebra Amuzanta.

Sigur :) dacă le găsesc, le iau şi ți le trimit.