Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

Postulatul sau Teorema lui Euclid?

Creat de atanasu, Aprilie 19, 2018, 07:13:02 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Electron

Citat din: atanasu din Noiembrie 23, 2018, 02:50:05 PM
Aici te blochezi tu, la trecerea dintre discontinuum la continuum
In primul rand, "trecerea dintre discontinuum la continuum" nu are nicio treaba aici (faci o eroare de tip non sequitur). In al doilea rand, nu sunt blocat deloc de acest aspect. Am mai argumentat o data ca notiunea de "puncte vecine" este un nonsens in geometria despre care vorbim aici, deci nici macar "paradoxurile" pe care ti le imaginezi tu ca exista legat de asta de fapt nu sunt relevante.

Citat din: atanasu din Noiembrie 23, 2018, 02:50:05 PM
si daca se bloca si Eucld nu mai aveam Elementele.
Dupa cum bine stii, Euclid si-a dat seama de dificultatea (de fapt imposibilitatea) demonstrarii unicitatii paralelei printr-un punct exterior unei drepte (in geometria plana) si solutia sa a fost sa adauge postulatul 5 pentru a formula ceea ce noi numim azi Geometria Euclidiana. Mai mult, forma in care a formulat el acel postulat arata ca a realizat ca exact asta e problema: cu primele 4 postulate si cu tot ce rezulta din ele (geometria neutra), nu poti demonstra ca nu exista drepte care fac cu o secanta comuna unghiuri interne cu suma mai mica de doua unghiuri drepte, si totusi sunt paralele (nu se intersecteaza).

Nota: Faptul ca exista o infinitate de perechi de drepte care fac cu o secanta comuna unghiuri interne cu suma mai mica de doua unghiuri drepte, pentru care se poate demonstra (in mod trivial, prin trasare efectiva) ca totusi se intersecteaza (in speta cand suma e semnificativ mai mica de Pi radiani), nu ajuta deloc la a demonstra ca nu exista si alte perechi care sa fie paralele.