Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

Studii universitatare in tara sau in strainatate?

Creat de Adi, Iulie 29, 2008, 02:18:46 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Adi

Sa studiem in tara sau in strainatate? Pai daca vrei sa traiesti in strainatate, mai bine studiezi direct acolo. O faci si mai bine si apoi diploma te ajuta direct sa gasesti o slujba bine platita. De ce nu ai trai in Romania? Un articol pe Acspot.ro explica clar.

http://acspot.ro/2010/05/20/de-ce-as-pleca-din-romania/
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro



Adi

Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

dipole_moment

Salut,

Am nimerit pe acest forum pur intamplator (mi-a atras atentia numeleprofesorilor de la catedra de organica a Politehnicii). Am terminat acum 3 anica inginer si lucrez in cercetare (atat cat mapricep..nu am fostolimpic sau ceva). Vreau sa punctez foarte clar fara sa atac pe cineva ca datorita "mentalitatii moderne" cu care vin copiii de liceu acea catedra este practic DISTRUSA. Veniti cu atatea aere ca"ala este invechit"...."ala preda ca in anii 50".."ala cere prea mult pentru cat e de depasit"...asta e gandire pur de trepanati...nu va ia nimeni libertatea de a studia mai mult..de a lucra cu ei daca sunt dispusi sa va ia pe langa ei...scoala are rostul de a forma directii..nu de a va turna cu palnia in cap...din "Clayden"...e un curs pe youtube se numeste "Solid state Chemistry" predat la MIT....este foarte simplu..foarte "elegant"..dar la un nivel foarte "jos"...in schimb examenele sunt foarte dificile...de ce?..pentru ca aia invata nene nu gluma..studiu PARTICULAR...voi cu aerele astea de "tot e vcehi"veniti la facultate si pe sistemul "ce-mi trebuie mie asta ca e veche"...nu invatati NIMIC...nivelul e foarte jos..iar profesorii s-au deplasat si ei la acest nivel...altfel sunt nevoiti ca pana in anul 3 sa ramana fara studenti. Nenitescu, Margareta Avram, Cartea cu Palma (ptr cei ce au auzit de AICO)...nu zice nimeni ca va vor face genii dar cu siguranta cine are ochi sa vada va vedea....sincer am avut si eu instinctul asta la inceput..dar daca vrei sa faci treaba vei face...o sa te lovesti de instrumentatie proasta (asa numite reactii in oala de ciorba)...de lipsa substantelor...etc...dar daca doresti sa inveti vei invata..sunt oameni care sunt sa zicem pe la 30 de ani care au invatat aici si sunt foarte competitivi si in tara si in strainatate.

Si da Chimistule din pacate la Polizu datorita luptei intre catedre (inginerie vs organica)...prin anii 2004-2010..se iese mai mult teoretician decat inginer...din 2010 incepe sa se modifice balanta din doua motive: trendul catre inginerie, si copiii care vin cu mentalitate "moderna" care refuza sfaturile doar ptr ca au auzit de Clayden si altii nu...sunt curios ce parere ar fi avut Clayden insusi referitor la aceasta discutie  ;D

Nu ma intelegeti gresit..nu va atac e specific varstei sa fiti foarte incapatanati,orgoliosi si sa va credeti centrul pamantului  ;D...va felicit pentru efort (eu nu am avut treaba cu olimpiadele) si va doresc ca pana ajungeti la facultate sa se aleaga praful de ea..altfel veti fi dezamagiti (glumeam desigur)...in viata nu totul e asa cum vrei..dar ce nu te invata cartea si te invata putin viata la facultate chiar cu lipsurile ei..este sa iti dezvolti capacitatea de a gandi singur!

Chimistule felicitari...mi-ar fi placut sa lucrez macar putin in industrie..hotararile m-au dus spre laborator..dar mai vedem.

Si ca sa nu deviez asa mult:

Robert Grossman-The Art of writing resonable reaction mechanisms (exista TONE sau Gb de carti..nu aveti timo o viata pentru ele-veti constata ca dupa ce va alegeti ce vreti sa faceti..va ajung maxim doua-trei)

(carte care nu zic ca e asa buna cum e Clayden..dar cel putin mi-a placut)  :P


florin_try

#50
Dar oare acea catedra a fost distrusa sau abia acum s-a constientizat ca de fapt era distrusa?

Hai sa iti spun eu din experienta proprie (de student) despre invatamintul universitar din tara. E VARZA!
In toata facultatea am asistat la maxim 4-5 cursuri bine predate in toti cei 5 ani, restul penibilitate totala a unora (chipurile numiti profi) care nici macar nu puteau reproduce corect dupa hirtiile lor.
La examene nu mai zic: in afara de 4-5 materii in toti cei 5 ani de undergrad, restul ne depunctau daca rezolvam diferit decit predau ei in curs, ni se cerea doar sa reproducem exact cum predau ei, ca pe ei nu ii ducea mintea sa mai inteleaga si alta metoda de rezolvare.
Dar oricum majoritatea examenelor erau de reprodus o anumita parte din curs, rareori aveam si probleme de gindire.

In liceu se face mai multa carte decit in facultatile din Romania. Profii de liceu (ma refer la liceele bune: 1-2 maybe 3 pe judet) depun mai mult efort intelectual decit multi universitari.

Ah, ai sa spui ca universitarii fac cercetare. Unii da, si la modul impresionant - insa sunt cam 1 maxim 2 pe catedra (doar la unele catedre, nu la toate) care fac treaba - restul: varza. Stii cumva de ce se pulica asa de des si de mult in Revista de Metarurgie, sau Revista de Chimie sau Revista de Religie. Unele din aceste reviste au chiar si scor ISI (punctaj zero virgula nu mai conteaza), insa aceste reviste si articolele din ele nu reprezinta altceva decit chipul, infatisarea, si incarnarea ipotentei intelectuale a acestor "cercetatori". Cine publica in astfel de reviste ar trebui depunctat, caci se promoveaza mediocricitatea si ideea caci daca compui suficient de multe manele, acestea adunate fac cit simfonia a 5-a a lui Beetoven. Nu, niciodata 10000+ manele nu vor fi simfonia a 5-a a lui Beetoven, la fel si cu articolele din Revista de Chimie / Fizica / Metarurgie din Romania, caci un poti compara cantitatea cu calitatea.

Ah, deci inteleg ca va vin tineri cu idei noi? Va vin tineri ce va spun caci metodele pedagogice din marile universitati sunt mai bune?
Probabil unii 'profi' nu pot digera sa depuna efort intelectual sa isi reinoiasca cursurile - si ca atare paradigmele pedagogice de acum 50 de ani sunt bune si azi? Normal ca astfel de personaje fac alergie sa auda ca i se indica o carte buna: trebuie efort intelectual sa digere acea carte, si sa priveasca sub aspect pedagogic sub alta perspectiva decit cea cu care el e invatat.
Normal ca un astfel de personaj nu iti va recomanda o carte in spiritul paradigmelor pedagogice moderne a anilor 2000, si te va tine inapoi in timp in anii 60-70 sau mai rau '50. Nu e insa numai pedagogia: de multe ori si conceptele de baza sunt reviziute, noi teorii elaborate, noi perspective prezentate in cartile moderne. Insa nu conteaza nimic din toate astea: cartea aia din 70 e cea mai buna caci asa stie el si daca asa stie el si gata.

Am urmarit pe internet (youtube sau site-ul universitatii) unele cursuri predate la marile universitati americane (MIT si Stanford). Le-am putut intelege din prima. Nici macar o secunda nu m-am plictisit caci profesorul care preda era inzestrat cu tot ce trebuie sa nu te faca sa pe plictisesti. De cite ori urmaresc pe youtube un astfel de curs, de atitea ori imi pare rau pe timpul pierdut cu cursurile alea submediocre la care am fost obligat sa asist in facultatea aia din Romania.

In acest context mi-a venit ideea sa caut pe youtube si cursuri on-line de la vre-o universitate din Romania. Nu am gasit decit cursuri festive, cu mese pline de mincare si sticle de bautura, si penibilitate de prost gust a la manele.




dipole_moment

Este foarte corect ce spui, partial.

1. Sunt profesori si profesori..asta nu ai cum sa alegi e adevarat...dar si elevi si "elevi" (la fel si la studenti)-nu potipreda pentru Un elev sau un student din pacate. si eu m-am confruntat cu multe neajunsuri din punct de vedere al cursurilor ca multi altii..important e sa inveti limba..apoi te poti dezvolta...ai fi surprins ca foarte multe din lucrarile de astazi se inspira din chimia inceputului de secol si sunt foarte bune...(reinvestigari, imbunatatiri...etc)..nu toti sunt predestinati sa ia premiul nobel...concluzia ar fi ca daca vrei se poate...din pacate la noi problema foarte mare nu sunt creierele ci banii(nu substante, nu aparatura)...dar chiar si asa o baza solida iti poti face neluand in derizoriu chimia acelor ani asa cum este ea.

2. Multi tineri care vin cu idei noi cum zici..prefera sa denigreze decat sa se implice ( anu fi inteles gresit la noi totul a decazut clar cu asta sunt de acord)...si mai sunt doua lucruri importante: conceptul "decat taran la oras mai bine in satul tau fruntas"-pe care l-au abordat o gramada de oameni inteligenti care s-au plafonat (ma refer la cei care faceau gargara ca afara e mai bine dar ca ei stau aici ca e mai bine sa fie destepti aici decat medii in afara)-si normal ca au tras totul in jos..pentru ca au ramas doar ca sa sprijine peretii si sa se planga (cunosc olimpici in diverse domenii)...pe de alta parte afara diferenta o fac banii...ai aparatura...ai articole mai bine lucrate..etc..stiinta poate e mai slabuta totusi in ele...nu generalizez

3. Sunt o gramada de reviste cotate bine pline de bullshit.
Revista de Chimie sau Revue Roumaine de Chimie...au articole bunisoare unele..doar ca tu daca ai avea ce se preteaza de Tetrahedron ai da la Revista de Chimie doar ca sa-i cresti indicele?...Nu cred...nici eu nu as face-o..ptr ca e vorba de prestigiul tau.

4. Cursurile alea (MIT etc) sunt o placere ai dreptate ...dar iaspune-mi cat de mult te intrebuintezi ca profesor candvin studenti si stau si pe jos la cursul tau?...iti aduci aminte cam cati studenti erau la cursurile tale?...imi povestea un profesor ca acum ceva timp invata ptr curs ca poate il intreaba vreun student ceva si il pune in dificultate...a zis ca azi nu mai merita...nici macar studentii buni nu se mai omoara sa discute (e mai usor sa plece de la curs injurand profesorul)...sa stii ca s-aincercat treaba cu "curs interactiv" dar nu ai cu cine....era o vorba "esti ceea ce manaci(bei)"....noi am adus profesorii la ceea ce sunt.



Ce vreau sa le transmit tinerilor chimisti este ca modestia uneori e foarte de ajutor. Nu le neg realizarile si ii felicit dar sa nu uite ceva: pe primul loc e munca! (ceea ce ei fac)...am citit ca cineva vrea doctorat..mult succes..dar sa nu creada ca doctoratul il va primi gratis doar pentru ca e olimpic...totul pleaca si de la spalatul de eprubete...eu vorbesc de oameni medii...daca e vreun einstein pe aici felicitari de pe acum pentru premiul nobel...dar un doctorat nu iti da dreptul sa te crezi einstein si nici sa te crezi peste cel ce lucreaza in industrie sau proiectare..stiti cati PhD sunt in lume?...asta era ideea ca desi te confrunti cu neajunsuri..poti face treaba buna...avem publicatii din Romania (apropo de publicatii)..in reviste tari 2, impact..care e foarte bun parerea mea.

AlexandruLazar

#52
Am avut ocazia să discut cu mai mulţi profesori din afară despre asta (deh, avantajul de a fi cel mai tânăr dintr-o echipă de cercetare  ;D). Referindu-mă strict la învăţământul tehnic, mie mi se pare că cele mai mari probleme care ne afectează direct ca studenţi ar fi:

1. Dispersia şi supradimensionarea. Există politehnici sau universităţi tehnice în Bucureşti (şi-s cel puţin 3), Constanţa, Galaţi, Ploieşti, Timişoara, Cluj, Iaşi, Suceava, Braşov, Sibiu, Craiova. Seriously, wtf? Avem un sfert din potenţialul industrial al Olandei si de patru ori mai multe universităţi tehnice. Logic că 90% din ce intră în ele n-are nicio treabă cu ingineria şi 90% din ce iese nici atât. Dintr-o socoteală simplă ies cu totul vreo 3-4,000 de noi ingineri electronişti pe an într-o ţară în care există 4-5 departamente de proiectare ale unor firme străine şi 1-2 intreprinderi autohtone în domeniu. În loc să fie două-trei centre universitare bune şi finanţate masiv există 13 finanţate la limita supravieţuirii. Supradimensionarea se simte şi la nivelul profesorilor, şi asta are repercusiuni directe asupra planului de învăţământ. Eu am făcut la cursuri de maşini şi acţionări electrice în facultate de mi-au ieşit pe nas, nu pentru că mi-ar fi trebuit la specializarea mea, ci pentru că trebuia ca cei aproape 40 de profesori din domeniul ăsta să aibă totuşi ore.

2. Finanţarea per student, care încă formează cea mai mare parte a fondurilor universităţilor. Implicit, dacă reduci nivelul până la cote semi-penibile (ASE, anyone?) şi scoţi promoţie după promoţie de studenţi cu un rudiment de formare în care nu investeşti mai nimic, finanţarea primită e semnificativ mai mare decât dacă nivelul e atât de sus încât jumătate din studenţi se lasă după doi ani.  Nu poţi să conduci o universitate cum ai conduce o băcănie. Investiţii minime înseamnă automat rezultate minime. Salarii proaste înseamnă că cei care rămân asistenţi şi apoi urcă pe scara ierarhică sunt cei mai slabi, care nu îşi găsesc de lucru în industrie, şi ici-colo unul-doi pasionaţi care rămân apoi singurii cu rezultate decente în cercetare din toată catedra.

3. Lipsa legăturii cu industria. Asta nu e ceva care trebuie imputat numai învăţământului -- nu prea mai au cu ce industrie să mai ţină legătura. Sunt destule domenii (e.g. microelectronică) în care singurele contacte serioase pot fi numai în afară, şi astea sunt destul de greu de realizat. Însă e greu să ajustezi conţinutul cursurilor şi laboratoarelor astfel încât să fie relevant la cerinţele de pe piaţă atunci când nu mai ştii care-s alea. Uneori rămâi de-a dreptul tâmp când la curs ţi se predau lucruri care nu se mai folosesc nicăieri din anii '80-'90.

Adi

Primit pe email

Citat
Buna. Sunt interesata de admiterea la o facultate cu specializare in arte plastice. Ce ar trebui sa contina potofoliul/CV-ul meu?
Care universitati sunt cele mai recomandate?
O zi buna!
Oana Focsa
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

Adi

Am descoperit blogul Ligii Studentilor Romani din Strainatate unde se ofera mentorat pentru studiile universitate in strainatate.

http://mentorat.lsrs.ro/
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

claudius93

Buna, ma numesc Claudiu. Sunt un elev aflat in curand in ultimul an de liceu. In anii ce vor urma, as dori sa studiez fizica. Problema e ca nu sunt bine informat si ca urmare am nevoie de putin ajutor. Ce facultati imi recomandati? Chiar nu se merita sa fac o facultate tara? De ce in strainatate?

tavy

Citat din: claudius93 din August 22, 2011, 02:37:44 PM
Buna, ma numesc Claudiu. Sunt un elev aflat in curand in ultimul an de liceu. In anii ce vor urma, as dori sa studiez fizica. Problema e ca nu sunt bine informat si ca urmare am nevoie de putin ajutor. Ce facultati imi recomandati? Chiar nu se merita sa fac o facultate tara? De ce in strainatate?
Dacă vrei să studiezi fizica și să profesezi în domeniu după ce termini puțin probabil că nu mori de foame în România. Dacă faci fizica în România vei avea practic de ales intre a lucra în alt domeniu sau de a pleca din țară. Dacă ai posibilitatea mai bine pleci din țară de la bun început și studiezi direct în străinătate.

La cum merg lucrurile în România probabil sfatul cu plecatul din țară ar fi valabil indiferent de domeniu, mai puțin dacă intenționezi să te faci politician PDL caz în care nu prea are rost să pleci din țară.

claudius93

Pai e clar ca o sa lucrez ceva in timpul facultatii, am si rude(parinti) care o sa ma ajute(financiar). Nu sunt tocmai singur pe lume :)) Ideea e ca pe langa imposibilitatea financiara de a pleca in afara, mi-ar fi greu sa ma adaptez la o lume cu totul noua. Nu e vorba de limba, stiu engleza destul de bine(cred ca e suficienta limba engleza), dar mi-ar fi greu sa stau la mii de kilometrii departare fata de toti oamenii pe care i-am cunoscut pana acum...

Adi

Sa faci studiile in Bucuresti si tu fiind din provincie te costa la fel de mult ca si cand ai studia in Europa, unde taxele de scolarizare sunt aproape zero sau chiar zero. Asta cu neadaptarea sunt mofturi. Mai bine iti e greu acum si bine dupa (cum imi e mie), decat invers (precum la profesorii de fizica de care iti zice Tavy). In afara ai drept de munca si lejer cu 17 ore de munca pe saptamana (part-time, jumatate de norma) te poti intretine.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

claudius93

Pacat ca in cursurile gratuite din Danemarca nu sunt incluse si cele de fizica :)