Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

Problema-FIZICA cla a 8-a ''PRESA HIDRAULICA''

Creat de RA, Ianuarie 10, 2010, 02:01:38 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Randamentul presei hidraulice?

F
0 (0%)
F
0 (0%)

Numărul total de membrii care au votat: 0

RA

Buna!
Sunt membru nou pe acest forum.Ma numesc Samy si sunt elev in cls a 8-a.
Am o problema de fizica si nu ma descurc.
''Raportul suprafetelor unei prese hidraulice este 50.Asupra pistonului mic actioneaza forta de 250 N,iar asupra pistonului mare forta de 10000 N.Calculati randamentul presei!''
Nu inteleg care este legatura dintre randamentul presei si datele problemei.
Cam asta stiu.
F1/S1=F2/S2
randamentul=Lu/Lc
Lu=F1*h1
Lc=F2*h2
S1/S2=h1/h2

graethel

Citat din: RA din Ianuarie 10, 2010, 02:01:38 PM
F1/S1=F2/S2

Pentru ca presa hidraulica nu are randament 100%, relatia asta nu mai e valabila pentru ea. Insa poti deduce din formula cat ar fi trebuit sa fie a doua forta daca presa ar avea randament de 100%. Avand forta a doua in cazul real (data in problema) si in cazul ideal (calculata cu formula de mai sus), trebuie doar sa iti mai dai seama cum folosesti informatia asta ca sa deduci randamentul.

mircea_p

Aprope ca ai rezolvat problema singur.
Mai trebuie sa faci raportul.
Se poate observa ca prima formula scrisa de tine nu e valabila in cazul de fata. Raportul forteleor e 40 pe cand cel al suprafetelor e 50.
Deci presa nu e ideala (randamentul ar fi 1 in acest caz).
In problema de fata forta utila e ceva mai mica deca in cazul ideal, de aici un randament subunitar.

Ultima formula ar trebui modificata, raportul e invers. Pistonul cu sectiune mai mare se deplaseaza mai putin. Gandeste-te ca volumul de fluid trebuie sa fie acelasi (lichidul e aproximativ incomprimabil).

RA

#3
Iti multumesc mult pentru ajutor