Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

Scule electrice

Creat de Florin, Ianuarie 30, 2015, 04:11:50 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Florin

Mi-am cumparat o bormasina BOSCH second hand (sunt pasionat de bricolaj dar sunt incepator) si am gasit o oferta buna pe un site german ( https://www.surplex.com/ro/home.html ) si e tare, mandrina se roteste in doua sensuri, viteza de rotatie este reglabila, masina e buna, imi place dar am incercat sa gauresc plastic si l-am spart. Puteti sa ma ajutati sa inteleg de ce, trebuie sa folosesc burghiuri speciale (din cate stiu eu nu) sau ce trebuie sa fac ca sa nu sa se mai intample treaba asta?

valangjed

Iei una bucata cui de 5 cm lungime.Unde vrei sa fie centrul gaurii faci un semn cu creionul si o mica "degajare" cu cuiul.Daca vrei sa faci o gaura de 4 mm, iei un burghiu(spiral) pentru metal, il potrivesti in "degajarea" despre care am vorbit inainte, tii bormasina , cat poti, perpendicular pe locul unde ai facut "degajarea", apesi usor, foarte usor, pe butonul bormasinii(se simte "la mana" cand are turatie mica).Apesi usor pe ea(bormasina), daca apesi ca "bivolul" e normal sa se sparga plasticul.Poti folosi burghie de lemn, cele care au un "varf" in fata.Totul e sa apesi foarte usor pe bormasina
Filosofia este abuzarea sistematica de un limbaj creat anume cu acest scop.

HarapAlb

Eu mai gauream plexiglass (3-4 mm grosime) cu bormasina si se mai crapa plus ca gaura nu era curata ci ciobita din cauza microcrapaturilor.
In primul rand cred ca depinde de tipul de plastic si de grosimea lui. Apoi aspectele mentionate mai sus: turatia masinii, diametrul si unghiul de taiere al burgiului (pe wikipedia un tabel cu caracteristicile burghielor in functie de material http://en.wikipedia.org/wiki/Drill_bit#Characteristics).

Anatol