Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

MARGINIRE si NEMARGINIRE

Creat de atanasu, Decembrie 13, 2021, 11:14:10 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Virgil


atanasu

Desigur azi maine prezint si lucarea,  desi nu pot considera ca este o demonstratie ci doar o "atentionare" privind o coincidenta ce nu pare a fi tocmai asa  si nu inainte de a prezenta niste randuri dedicate de mine poetului logician si filosof Ion Nicolescu, azi plecat dintre noi, primul care mi-a semnalat deosebirea esentiala intre esoteric si exoteric:.
Asadar:

Termenul de esoteric inseamna misterios, ascuns, cunostintele esoterice fiind cunostinte, de regula, mai vechi si ocultate de cunoscatori, care de regula se reduceau doar la un numar mic de initiati.
Evident, ca exoteric va insemna ceva la vedere, neascuns, o invatatura la indemana tuturor.
De exemplu, multi dintre filozofii Greciei antice aveau in scolile lor, doua niveluri de invatatura si anume cel exoteric unde erau predate cunostintele la vedere din epoca si cel esoteric unde erau admisi doar cei dotati care treceau cu usurinta peste nivelul exoteric.
Pitagora era considerat un om cu infatisarea si inteligenta unui zeu. Pentru el, numarul era la baza Universului si a Armoniei acestuia.
Scoala lui considera ca numerele poarta in ele o adevarata ,,magie", desigur ca referindu-se la numere si nu la cifrele cu care ele se reprezinta grafic.
Erau anume numere care simbolizau de regula ceva filosofico-religios, ceva mistic si erau situatii in care orice numar care aparea putea imbraca o mantie esoterica.
In analogia geometrica pitagoreica unu era punctul, doi linia, trei suprafata si patru spatiul, suma lor fiind 10. Aceste patru numere constituiau triunghiul sacru al Tetraedei ,,sursa si radacina naturii inepuizabile".
Invatatura din scoala sa, ca si mai tarziu la Platon sau Aristotel, era dificil de urmat, caci dupa ce erai primit, timp de trei ani treceai printro perioada de proba si apoi, daca erai acceptat, in continuare treceai la invatatura exoterica cu o durata de cinci ani, Pitagora neaparand in fata ucenicilor in acea perioada si vorbindu-le ascuns de un val sau dupa un paravan, perioada in care acestia urmau regula tacerii. Daca ucenicul reusea sa parcurga cu succes aceasta etapa, intra cu depline drepturi in confreria initiatica, unde era pus la curent cu invatatura ascunsa, secreta, adica esoterica, transmisa doar prin viu grai si care era revelata chiar de Maestru, fata in fata cu discipolul.

De fapt, intre initiat si profan separarea de limbaj traduce separarea mai adanca dintre imanent si transcendent.
Asadar, putem spune ca daca, in aparenta, numerele nu servesc decat la socotit si la a descrie cantitati si rapoarte intre acestea, ele primesc si o semnificatie esoterica oferind o foarte buna baza incriptarii unor adevaruri simbolice si spirituale odata ce unor numere fundamentale li se confera o anume semnificatie de acest fel si, astfel, apare numerologia esoterica.
Spunem numerologie esoterica pentru ca exista si o numerologie exoterica unde proprietati aparent speciale pentru unii, chiar miraculoase pentru niste necunoscatori ai sistemelor de numeratie si a proprietatilor numerelor care se dovedesc a fi doar consecinte ale unei aritmetici simple.
Vom prezenta un exemplu in acest sens: la scoala se invata divizibilitatea cu numarul noua, ca fiind testata prin verificarea divizibilitatii cu noua a sumei cifrelor numarului testat, regula fiind foarte simpla si rezultand din calculul algebric consecutiv scrierii numarului dupa puterile bazei adica ale lui zece si inlocuirii acesteia cu noua plus unu.
Din acest motiv aceasta proprietate este valabila numai in baza zece, in alta baza de numeratie neconservandu-se, desi, poate ca se pot gasi si alte proprietati specifice si legate de cifrele utilizate in respectiva baza de numeratie.
Nimic esoteric, ci doar exoteric.
Am dorit sa insist ca sa nu se confunde esoterismul adevarat al initiatilor cu panglicariile exoterice.
Si, ca sa incheiem referinta la Pitagora, amintim ca intr-o butada celebra, filozoful-matematician Bertrand Russell spune ca ciudatenia stiintei moderne este intoarcerea ei la pitagorism:
,,Armonia sferelor, dragostea de frumos, cautarea proportiiilor si a echilibrului, armonia numerelor si a cosmosului, sectiunea de aur sunt ramurile falnicului copac sadit de Maestrul din Samos".

Despre numerologia esoterica se poate spune ca este o stiinta esoterica care cauta semnificatii in armonia numerelor, armonie care a fascinat intotdeauna mintile stralucite ale umanitatii si care identifica si evidentiaza proprietatile esoterice ale numerelor in diferite contexte, pentru ca in lipsa contextului ele raman doar frumuseti sau ciudatenii aritmetice sau numerologice.

Desigur, intr-un domeniu atât de vast cum am intuit ca este numerologia exoterica putem gasi de toate, de la teorii aritmetice si pâna la divinatie, dar nu urmarim aici sa separam grâul de neghina.

Inainte de a atinge scopul principal al acestei cercetari voi incerca sa creionez anumite proprietati si semnificatii aritmetice, filosofice si esoterice, ale unor numere privilegiate, in literatura gasindu-se, desigur, mult mai multe corespondente cat si numere, mentionand ca unele dintre aceste semnificatii sunt, poate, doar opinii personale singulare.

Numarul unu: este primul numar natural, nu este compus din alte numere, cu alte cuvinte nu se formeaza, ci pur si simplu este, iar in ceea ce ma priveste consider ca ar fi lipsit de sens de a discuta paritatea sau primalitatea lui. Am putea spune ca este alfa si omega in domeniul numerelor si am gresi spunand cum spun unii ca este consecutivul lui zero, pentru ca notiunea de consecutiv deja il contine si, deci, se va defini doar prin el insusi fiind o notiune primara. El se afla la temelia oricarui alt numar, fiind la baza sistemului de numeratie natural (,,unar", dupa cum l-am denumit), numararea si, deci, crearea tuturor numerelor naturale fiind insumarea succesiva a lui unu cu el insusi. In geometrie, numarul unu ar corespunde punctului fara dimensiune si numarului de dimensiuni pe care il are linia, adica o singura dimensiune si anume lungimea.
Din punct de vedere esoteric si mistic nu-l putem asocia decât Divinitatii, aceasta fiind  unica si multipla in mod simultan, transcendenta fata de realitatea duala si noncontradictorie a creatiunii pe care o inglobeaza si de care este in acelasi timp separata. Se spune: ,,Unul este Domnul Dumnezeu etc. etc."

Numarul doi: este al doilea numar natural, fiind insa primul numar par si singurul atât prim cât si par. De aici incolo toate celelalte numere vor fi pare sau impare (prime sau neprime). Se formeaza prin dedublarea unicitatii fara a se separa de ea, asa cum foaia de hartie fiind una, are, mereu si mereu, doua fete.
In geometrie avem dreapta care se determina prin doua puncte, iar planul are doua dimensiuni (lungime si latime).
Doua sunt postulatele ratiunii logice (identitatea si noncontradictia). Doua sunt categoriile filosofice aprioric date sensibilitatii si ratiunii umane: spatiul si timpul. Doua sunt sexele etc. etc.
Esoteric, doi sta la originea oricarei deveniri evolutive

Veti fi poate mirati ca nu am inceput cu zero, dar alaturi de greci nu-l consider pe zero numar natural pentru ca zero nu numara nimic.
Zero este elementul necesar existentei ratiunii duale, noncontradictorie a omului, inteligentei fiindu-i imposibil sa-si imagineze alt tip de ratiune, ea insasi fiind prizoniera, odata cu pacatul stramosesc, a acestei dialectici a dualului.
Evident, ca si numai introducerea lui zero in numeratie face din neamul arab un neam mare, asa cum dacii prin cuvantul si notiunea de za care intra in numele lor sfant sunt mari, pentru ca  zaua (adica lantul) este la baza vietii (ADN si ARN), dar si simbol al infinitului.
Daca universului, totalitatii, divinitatii nu i se poate asocia decât Unul, intregul perfect (punctul fara dimensiune), nonexistentei, neantului, nimicului nu i se poate asocia decât cifra zero sau multimea vida.
Cifrei zero, prin extensie, o sa-i spunem, totusi, numar si atunci pe zero il putem considera ca intr-un sistem fregean, cardinalul asociat multimii vide, asa cum cardinalul multimii care il cuprinde pe 1 este tot 1. Numarul 0 permite operatia de scadere (existenta algebrei).
Despre numarul zero Bertrand Russell se pare ca a spus ceva minunat:,,In fata numarului zero ma simt ca un scamator care scoate numerele din palarie".
Daca iesim din zona numarabilului, din zona sistemului natural unar si intram in zona rationabilului, putem spune, alaturi de poetul logician Ion Nicolescu, ca axioma fundamentala a numerelor rationabile (numere ce pot fi gândite de ratiune) si care introduce (pentru a satisface mai riguros cerinte axiomatice de tip Peano, care introduce, numarul unu cu o a doua propozitie, ceea ce, de fapt, inseamna ca trisam intrucat il cunosteam deja pe doi cand abia il definim pe unu) simultan cele doua numere, zero si unu, este: ,,Unul din numere este in mod obligatoriu zero". Intr-adevar fara numarul zero nu exista nici algebra si nici sistemele de numeratie artificiale dintre care cele doua importante sunt cel zecimal cu 10 cifre si cel binar cu doua cifre, 0 si 1.
Putem afirma fara teama de a gresi ca in zona rationabilului 0 si 1 sunt ca cele doua fete ale foii de hârtie, iar cardinalul multimii compuse din 0 si 1 este numarul natural 2 care este si succesorul lui 1.

Numarul trei reprezinta prin trei puncte planul, cardinalul multimii care cuprinde cifrele deja introduse si este primul numar impar si prim, defineste spatiul prin cele trei dimensiuni, trei fiind si numarul postulatelor ratiunii practice (cele doua ale ratiunii logice la care se adauga principiul ratiunii suficiente care introduce cauza si efectul si succesiunea lor in timp).
Esoteric si mistic, trei sunt componentele inseparabile si simultan separabile ale Unului Divin denumit, sub acest aspect, Sfanta Treime : Tatal, Fiul, adica Logosul, si Sfantul Duh sau Duhul Adevarului, adica Ratiunea, intrucat Adevarul este coincidenta, acordul perfect dintre lucruri (in sensul de ,,existente") si intelect (in sens de ,,ratiune") care, si unul si celalalt, se afla in Tatal si purced de la Tatal.

Numarul patru este primul patrat perfect, cardinalul multimii numerelor anterior definite, numarul atotcuprinzator spatiu-timp (cele patru dimensiuni spatiotemporale).

De aici inainte, toate numerele naturale ce urmeaza se pot forma in sensul axiomaticei de tip Peano, ca fiecare fiind cardinalul multimii de numere anterior definite, multime care il cuprinde si pe zero. Multe din ele vor avea diferite proprietati interesante, dar prin nimic miraculoase, consecinta a regulei lor de formare care este adaugarea lui unu la numarul anterior format. In acest context dorim sa mentionam ca pentru numerele prime nu exista sau poate nu s-a gasit (eu am motive sa cred ca nu exista) o regula generala de formare.

Virgil

Frumoasa expunerea aceasta despre numere, si cred ca ti-a rapit destul timp pentru documentare. Este buna pentru a face o carte de popularizare despre istoria numerelor si relatiile dintre acestea. Cat priveste esoterismul numerelor cred ca este doar o fictiune lipsita de insemnatate, dar care se doreste a imbraca cu o anumita aura o lucrare lipsita de aplicabilitate. Insa rationamentele care se ascund in spatele numerelor sau a simbolurilor matematice, acolo sta adevarata stiinta  si abilitate a mintii.

atanasu

Nu pot s te contrazic desi sunt destule care poate ca pot si cle c urmaza vo arata cae ceva.
Asadar espre acel 153 din 21.11 Sf Ioan Teologul:

NUMEROLOGIE  ESOTERICA  PERSONALA
[/b]
Lucrarea reprezinta legatura esoteric -numerologica gasita de mine intre Evanghelia Sf.Ioan Teologul, interesul meu initial nelegat de nimic personal fata de aceasta Evanghelie si o coincidenta numerica descoperita ulterior intamplator (de ce oare ulterior?)
Sunt nascut intr-o zi de 21 noiembrie a unui oarecare an din secolul trecut.
Am stiut de la un moment dat ca 21.11 este data cand se serbeaza de Biserica ortodoxa si se comemoreaza Intrarea Maicii Domnului in Biserica si poate nu este chiar intamplator ca sotia mea "ma priveste" din 25 martie marea sarbatoare a Bunei Vestiri.
Mult mai tarziu un nepot mi-a atras atentia mai in gluma ca 21.11 care este numarul ce reprezinta data din an a nasterii mele, se poate lega de un verset din Evanghelia dupa Ioan si anume versetul 21:11, unde cu ocazia celei de a treia aparitii a lui Isus in fata ucenicilor, dupa Inviere, la marea Tiberiadei, Simon Petru prinde in navod 153 de pesti mari c
De ce 153 si de ce neaparat mari a fost o intrebare care m-a framantat mai ales ca la Sf.Ioan numrele extrem de rare au o anume semnficatie religios -esoterica cum este si 666 din Apocalipsa(dar nu doresc sa deschid o discuti despre acesta)
Pentru epitetul "mari" nu am gasit nici-un raspuns decat doar ca s-a dorit a se atage atetia aupra intamplariisi numarului  care vom vdea ca este absolut deosebit unele elemete fiind gasite de mine si verificate cu ajutorul unor prograe simple scrise in Basic.
Asadar ce am facut eu este un studiu numerologic esoteric fiind provocat de un numar neotestmentar, respectiv 153 emis desiur ca total neintamplator chiar de apostlolul ce a fost supranumit teologul atat atorita textului deosebit al Evangheliei sale cat si datorita operei sale separate incriptate telogico-esoteric care este Apocalipsa.
Ca numarul nu este intamplator o dovedete macar si simplul fapt ca este suma prpgresiei aritmetice cu primul termen 1 si ratia 1, ultimul termen fiind 17 adica respectiv suma primelor 17 numere naturale iar progresile nu erau pe aunci cunoscute dar o suma de ,,n" nunere naturale consecutive (in cest caz 17) era posibil sa fie invocta dar de ce tocmai aceasta suma? si aici intervin eu demonstrand niste proprietati numerice deosebite care este greu de crezut ca erau cunoscute in acea epoca cristica unele cred ca nefiind cunoscute pana acum cand le-am descoperit eu si poate de aceea trebuia ca ziua nsterii mele sa ma indrume spre aceast cercetare numerica.
Asadar:
1) Numrul natural 153 are proprietati mai speciale unele din ele fiind cunocute in antichitate adica si in epoca aparitiei Evangheliilor si de la bun inceput trebuie sa mentionam ca numarul 153 avea in epoca, pornind inca de la Pitagora, cateva semnificatii importante fiind referit in constructia asa-numitei vesica pisces, figura considerata sacra de catre pitagoreici  din multiple motive, figura descriind forma pestelui fara coada si rezultand din intersectia a doua cercuri de raza egala, fiecare avand centrul pe circumferinta celuilalt, ceea ce facea ca raportul dintre inaltimea si latimea respectivei figuri geometrice regulate sa fie radical din trei, numar irational pe care anticii il aproximau foarte exact prin raportul 265/153.
2) Numarul 153 are cateva proprietati aritmetice interesante putan fi cunoscute si in epoca si anume:
153 = 1x1x1 + 3x3x3 + 5x5x5
Suma divizorilor este un patrat perfect : 1 + 3 + 9 + 17 + 51 = 81 = 9x9 
153 = 1! + 2! + 3! + 4! + 5!
153 = 9x17 deci 153/(1+3+5) = 17 si suplimentar divizorul cel mai mare 17 este singurul numar prim egal cu suma a patru numere prime succesive (17= 2+3+5+7) care in plus sunt si primele numere prime.
3) Care ar putea fi semnificatia esoterica mai adanca a acestui numar 153?
      O prima semnificatie ar fi trimiterea spre semnul pestelui, care este semnul   crestinismului si al lui Isus (si azi mitra papala are forma a doi pesti) dar se poate obiecta ca si evanghelistul Ioan cunostea si el legatura pitagoreica dintre peste si numarul 153, fiind o persoana culta.
O alta poate decurge din faptul ca Tetragrammaton care este numele grecesc al vechilor evrei pentru YHVE. este pomenit de 5.410 ori in Biblie, iar numai in Geneza de 153 ori.
Ca proprietate numerologica de baza gasim valoarea noua care in numerologie este data de suma cifrelor sale, numarul noua fiind extrem de important in numerologie ca ultima cifra a bazei zece.
Este unica aceasta proprietate aritmetica si numerologica?
Nu, pentru ca o proprietate similara poseda si numarul 36 care este noua, dar care este si suma primelor 8 numere naturale sau numarul 351 care este tot noua, dar si suma primelor 26 numere naturale si asa pentru un numar infinit de numere intregi care au aceeasi proprietate de a fi in final noua si, in acelasi timp, numere triangulare, adica suma unor serii de numere naturale incepând cu numarul 1 (progresii aritmetice cu ratia 1 si prim numar numarul unu) .
In seria de numere triunghiulare de pana la 1000, adica primele 44 numere triunghiulare, sunt doar 9 numere – e vorba de 36, 45, 153, 171, 351, 378, 630, 666 si 990 care au proprietatea de mai sus, adica numerologic sunt noua si, desigur, ca sirul continua la nesfarsit.
Remarcam existenta printre aceste numere speciale si a numarului 666 care mai are multe alte proprietati, dar proprietatea de a fi un numar triunghiular, ca si 153, il leaga de acesta, ele fiind cele doua numere esentiale ale Noului Testament, primul in Evanghelia dupa Ioan si celalalt in cealalta scriere a evanghelistului, respectiv, Apocalipsa
In acelasi timp, in cadrul numerelor triunghiulare sunt, desigur, si unele care sunt unul rasturnatul celuilalt formand perechi de numere, cum este prima de acest fel, respectiv perechea aflata si in sirul de mai sus, adica 153 cu 351, la care se adauga numai inca noua perechi pe le-am gasit pana la numarul cu 11 cifre 50.620.051.653, care este un numar triunghiular aflat in zona sumei primelor 300000 de numere naturale consecutive.
Cele doar 10 perechi gasite sunt:

153, 351;
17578, 87571;
185745, 547581;
1461195, 5911641;
12145056, 65054121;
12517506, 60571521;
304119453, 354911403;
1775275491, 1945725771;
10246462281, 18226464201;
35615002605, 50620051653.

Se poate constata ca din cele 10 perechi de numere triunghiulare rasturnate doar una si, anume, prima, adica 153, 351 are si proprietatea de a fi numerologic in mod direct noua, dar, indirect, mai fiind si perechile 12517506, 60571521 si 10246462281, 18226464201, care ajung sa fie 9 trecand prin suma efectiva aritmetic 27 si, respectiv, 36.

O alta legatura numerologica intre cele doua numere rasturnate 153 si 351 este ca 153 + 351 = 504  iar 504 x 504 = 288 x 882, evident proprietate numerologica decurgand din scrierea in baza zece.
Adaug suplimentar pentru frumoasa simetrie  grafica  ca in sistemul binar numarul 153 se scrie 10011001(2^7 +2^4 +2^3+2^0 adica un mod de scriere necunoscut in epoca redactarii Evangheliilor ca  altfel si cel in baza zece).

Toate aceste proprietati numerologice ce deriva din scrierea in baza zece sau in baza doi nu puteau fi anticipate in epoca cand sistemul de numeratie zecimal sau binar nu fusese descoperit, ceea ce face sa fie si mai interesante si mai cu sens aceste proprietati, conferind un caracter de unicitate perechii 153 si 351.

Aceasta unicitate, la Sf. Ioan Teologul si cu 1000 de ani inainte ca numerele sa se scrie in baza 10, singura scriere care le confera celor multiple de noua, ultima cifra caracteristica a sistemului de numeratie in baza 10, proprietatea numerologica de a fi noua (adica suma cifrelor lor sa duca in final la numarul noua), are desigur un sens profund esoteric, iar singurul sens pe care il gasesc, este atentionarea ca evenimente deosebite pot sa apara legate de numere deosebite cum sunt desigur numerele divizibile cu noua mai ales cand li se poate asociatia si o multitudine de alte proprietati ceea ce le va conferii o semnificatie esoterica.
Acest aspect poate fi verificat si prin analiza numerologica a istoriei cavalerilor templieri pe care daca nu sunt intrebat nu o voi mai face.
Dar cel mai esoteric aspect este unul legat de mine insumi, desigur, ca in contexul acestei preocupari lucru pe care doresc sa-l povestesc fiind cel putin straniu daca nu invocam confortabila si atot salvatoarea coincidenta.

Ulterior, un nepot acum niste ani, aflan de interesul meu numerologic , mi-a semnalat si alte proprietati pitagoreice ale acestui numar si ale altora, lucru pentru care ii multumesc, observand ceva ce eu, foarte ciudat, nu obsevasem pana atunci, desi scrisesem de cateva ori cu mana mea Ioan 21.11 si pronuntasem de mai multe ori numarul acestui verset.
A obsevat ca 21.11 sunt ziua si, respectiv, luna nasterii mele, ziua si luna in care familia ma aniverseaza anual.
Nu exagerez cand spun ca in clipa in care mi-a spus, razand si uimit de ce observase, eu m-am cutremurat si m-am intrebat: sa fie doar o coincidenta?
Raspunsul probabil ca nu-l voi avea in lumea asta.

Cred ca ar ramane incompleta aceasta analiza numerologico-ezoterica daca nu as adauga si niste elemente importante pentru caracterizarea celui de al doilea numar care intra in componenta raportului ce defineste figura cu largi semnificatii esoterice asa cum o considerau pitagoreicii pe vesica pisces mai sus definita si ma refer la numarul 265.
Acest numar are urmatoarele proprietati remarcabile:

      265 este un numar patrat centrat(al doisprezecilea din seria infinita) definit prin relatia  n^2 +(n-1)^2,  in care pentru n egal cu 12 se obtine valoarea 265, 265 fiind deasemeni si al saselea numar din seria deranjamentelor(submultime a permutarilor) adica rezultatul a deranjamente de 6 obiecte, (!6)
Formula generala este D(n) =n*D(n-1) + (-1) ^n  simbolizata cu !n, unde D(0)=1 si deci D(1)=0, D(2)=1, D(3)=2, D( 40=9, D(5)=44, D(6)=265 etc, valorile lui !n crescand foarte repede.
Este extraordinr de interesant de notat ca raportul dintre numarul de permutari (n!) si cel de deranjamente(!n) cand n tinde la infinit, tinde la numarul transcedental e, desi fiecare raport este o fractie ordinara, desigur cu un numar de zecimale care tinde la infinit cand n tinde la infinit, dar acolo la infinit aceasta fractie ordinara deci reala se suprapune peste numarrul transcendent e !!!

  265 este singurul numar care este in acelasi timp si patrat centrat si o valoare de deranjament caci verificarea pana la un numar absolut enorm si care este:
!100= 34332795984163804765195977526776142032365783805375784983543400282685180793327632432791396429850988990237345920155783984828001486412574060553756854137069878601
nu a indicat nici-un numar natural care sa fie centrat si care sa fie in acelasi timp egal cu un deranjament din aceasta multime de o suta de numere calculate.
Putem deci considera ca pana la proba contrarie numarul 265 este unic din acest punct de vedere.

Daca se cauta o legatura intre 265 si 153 gasim ca 153= 3x51 in timp ce 265= 5x53 adica cei doi divizori ai lui 265 sunt cu 2 mai mari decat aceia ai lui 153 si astfel si numarul doi  capata un rol de legatura intre cele doua numere atat de pline de semnificatii fiecare, acest aspect putand fi considerat cu adevarat ca fiind ezoteric, fara o conotatie doar banala adica doar numerologica

 

Virgil

Interesanta expunerea ta care s-a nascut din pasiunea pentru a construi ceva cu ajutorul numerelor, ca un fel de puzzle care in loc de imagini foloseste numere. Cred ca este la fel cu proprietatea pe care o intalnim in natura de a folosi anumite numere preferentiale de exemplu numarul petalelor de la flori care este incepand cu trei la trifoi si terminand cu cateva sute la floarea soarelui unde si semintele sunt asezate in forme strict geometrice. Daca ai pasiune si timp poti crea astfel de lucrari pentru propria placere si nu numai. Se vede ca esti un om studios.

atanasu

Nu a fost aceasta pasiune in joc ci intuitia ca eu fiind nascut in 21.11 si venind peste mine numarul 153 ( cam intamplator afland eu de el in acest context) cu niste proprietati mai speciale cunoscute si pe vrema inceputului erei crestine si cateva gasite de mine si neputand fi  cunoscute pe atunci, totusi este posibil ca 153 sa poarte incriptat prin proprietatile sale numerologice unele aproape unice, o semnificatie mai adanca pe care prin coincienta datei de nastere cu numarul versetului biblic m-am simtit chemat sa o caut si consider ca am si gasit-o.
Dealtfel suplimentar pot spune ca cine cauta in istoria numerologica a Oridnului templier va gasi si acolo niste lucruri interesante pe care daca cineva doreste sunt gata sa le dezvalui aici. Oricum alte numerologii esoterice sau exoterice nu am facut si nu m-au preocupat nefiind pasiont de acest omeniu decat tangential si motivat personal asa cum s-a vazut.

Virgil

#51
De ce nu scrii o carte despre numerologie ca poate ii inspiri si pe altii ? Drept sa-ti spun eu nu sunt pasionat de aceasta, desi am citit cate ceva despre numerele prime o interpretare destul de ciudata, insa dupa umila mea parere cred ca sunt pure speculatii matematice, deoarece numerele s-au nascut din nevoia de a sti cati membri sunt intr-o comunitate, sau cati pasi trebuie sa faci dintr-un loc in altul, dar cand s-au descoperit banii, abia atunci s-au impus aceste numere ca niste entitati speciale. Astfel camataria si calculul dobanzilor au devenit motorul multor descoperiri ale calculelor matematice.

atanasu

Problema ta cred ca este ca si tu esti probabil  unul din multimea infinita de "ombelico del mondo" pentruca daca nu erai, nu dadeai sfaturi inutile eu neiind si repet asta, un pasionat al numerologiei ci unul peste care din 'vointa exterioara" a dat ea peste el si nu una oarecare ci una vadit esoteric-mistica.

atanasu

#53
PS Si ca dovada la ce am scris inainte este si faptul ca se pare ca te simti indreptatit sau cine stie? chiar obligat sa explici toate cele :) 

Virgil

Eu am avut decenta sa scriu "Dupa umila mea parere", deci ma certi nejustificat.

atanasu

#55
Cu umilinta sau nu e tot aia. Dar  la urma urmei e problema ta. Eu am spus fara ipocrizie care a fost rolul meu in acele intamplari si crede fiecare ce doreste sa creada.
Cred ca oricum am incheiat capitolul si ca sa ma amuz in final si eu cumva numerologic dau aceasta  "jucarie" scrisa de mine pentru un amic scriitor al unei foarrte bune istorii a templierilor de unde am luat datele folosite:

"Si acum un alt exemplu destul de insolit si poate chiar cutremurator din domeniul acesta in latura lui esoterica unde numere si numerologiile facute cu ele se leaga primind sens de la niste evenimente intamplate realmente.
Ma refer la date numerice atasate unor evenimente de maxima importanta din istoria cavalerilor templieri si fara sa fac prea  multe comentarii, voi prezenta in sinteza cateva din cele mai remarcabile, pe care le-am luat din cartea templologului Cristian Tiberiu Popescu unde apar acestea(Templierii –istorie si mistere , 2004) :

De la inceputul studiilor lor templologii observa ca numerele 2, 7, 9, 13, 22 joaca un rol deosebit in datele istorice semnificative pentru acest Ordin, vom incerca sa evidentiem cateva din momentele care par a fi guvernate esoteric de aceste numere:

Numarul 2 este numarul  care domina inceputul Templului, doi fiind primii cavaleri din temelia sa, doi cavaleri calarind acelasi cal, in sigiliul templier, doi fiind din punct de vedere numerologic datele de infiintare si de deschidere spre lume a ordinului, 1118 si 1127, secolul de infiintare fiind 11, adica tot doi iar mileniul este deasemeni doi.

Numarul 7 este din punct de vedere esoteric asociat cu creatia, de fapt durata unui ciclu creator, iar in cazul Templului se regaseste in corelarea cu exact datele caracteristce existentei in timp a acestuia
      7 este numerologic numarul 196 care reprezinta durata templului infiintat in 1118 si distrus in 1314 (anul mortii ultimului Mare Maestru) , durata ordinului fiind 196 adica numerologic tot 7;
      1127-1314 este un alt interval de timp important pentru istoria templului si este 187 care este tot 7;
      7 cavaleri se adauga primilor doi pentru a forma numarul cel mai des intalnit din punct de vedere numerologic in datele numerice asociate Templului, adica numarul 9.

Numarul 9 este numarul de ani in care cei noua cavaleri construiesc  Templul, , ramanand noua timp de noua ani adica pana in 1127 cand se liberalizeaza intrarile in ordin organizandu-l in noua provincii si noua mii de comanderii;
Regula(constitutia) templiera are 72 de capitole, iar 72 este noua, iar numarul culpelor sanctionate cu excluderea din ordin este tot noua;
Anii din secol in care se infiinteaza si se afirma templul sunt 18 si 27 adica noua;
Anul 1314, anul disparitiei templului este noua, iar in timpul procesului cer sa fie audiati ca aparaatori ai Ordinului 9, 54 si 72 cavaleri, adica numerologic noua in fiecare din cele trei cazuri.

Numarul 13 este numarul mortii si intradevar Templul dispare in secolul 13 iar data la care incepe distrugerea sa, adica data arestarilor este 13 oct.1307(care este 2)
In 13 ianuarie 1129(care este 13) este data recunoasteri papale la conciliul de la Troyes numar de rau augur pentru templu.

Numarul 22 este vârsta pe care o avea la initiere cel de al 22-lea si ultim  Mare Maestru, Jacques de Molay.

La finalul Templului in ultimii sai 7 ani intre 13 oct.1307 si 11 martie 1314 aceste numere apar cu cea mai mare frecventa si vom cita direct din cartea referita

       13 octombrie 1307 este data arestarii-o data de 13 iar 1307 este 11 si este 2 si sunt arestati 138 de cavaleri plus marele maestru ceea ce inseamna 13;
       18 octombrie incep interogatoriile – 18 este 9;
       27 octombrie – scrisoarea de protest a papei, 27 fiind 9;
       22 noiembrie, papa ordona arestarea tuturor templierilor;
       25 martie 1308 – regele convoaca starile generale ,25 este 7;
       9 iunie – papa emite o bula privind cercetarea templierilor;
      11 iunie –papa emite o bula special pentru inchizitorii din Franta, 11 este 2;
      27 iunie -72 de cavaleri sunt trimisi sa compara in fata papei, 27 si 72 sunt 9;
      11 iulie – papa adreseaza o bula regelui, 11 este 2;
      22 noiembrie – incep audierile;
      7 aprilie 1310 – 9 cavaleri cer sa apere Ordinul;
      11 mai – deschiderea conciliului de la Sens, 11 este 2;
      54 cavaleri cer sa apere Ordinul, 54 este 9;
      13 mai – cei 54 de cavaleri sunt arsi pe rug(in zi de 13) , 54 este 9;
      18 august – conciliul provincial solicita papei convocarea unui conciliu general, 18 este 9;
      16 octombrie 1311 –  se deschide conciliul general, 16 este 7;
      22 martie 1312 – Ordinul este formal desfiintat, 1312 este 7;
      2 mai papa emite bula prin care ospitalierii primesc bunurile templierilor;
      Au fost interogati 666 templieri, 666 este 18 adica 9;
      22 decembrie 1313 – procesul demnitarilor ordinului, 1313 marcheaza prin secol si prin an de doua ori numarul 13;
     11 martie 1314 – arderea pe rug a Marelui Maestru, 11 este 2 iar 1314 este 9.
     In literatura se citeaza si ziua de 18 martie ca data a supliciului iar 18 este 9

     In fata acestor 21 de momente istorice(21 este 3 :) )este greu sa accepti doar coincidente intamplatoare si te intrebi atunci care este misterul acestora, de ce si prin voia cui a stat Ordinul templier, daca a stat, sub semnul armoniilor numerice?
     Poate fi aici un mister pe care nu stim, dar il vom descifra cu adevarat vreodata?  "

Virgil

Omul este singura fiinta care crede in fictiuni pe care mai intai le inventeaza.