Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

A Treia Cale

Creat de ion adrian, Martie 17, 2014, 12:05:19 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

princehansolo

#165
Citat din: atanasu din Iulie 14, 2021, 06:45:56 PM
@prince
PS. Repet ca nu ai inteles, dar asta ce urmeaza fiind spus de un "domn profesor"  ca la calahan citire, poate ca te va edifica mai mult decat ce am scris eu :

"Socialismul este oranduirea care prin etatizarea totala a mijloacelor de productie a etatizat implicit si forta de munca restrangand, de fapt anuland libertatea individului , lucru ce nu poate fi mentinut decat prin teoria partidului unic(contradictie in termeni de la bun inceput) si a realizat astfel cel mai amplu proces de EXPLOATARE A OMULUI DE CATRE OM, intrucat in socialism sunt platiti intre 30%-50% pentru o munca care uneori nici nu exista si alteori si majoritar este inutila si doar consumatoare de resurse.
Astfel chiar fara sa stie o parte mare a populatiei a exploatat o parte care adauga valoare si care in final ajunge sa fie minoritara, acest lucru ducand in mod necesar la prabusirea socialism/comunismului."

Atanasu, eu cred ca comunismul a cazut datorita minciunilor din ce in ce mai mari din raportarile de toate felurile. Dau un exemplu: de ce inaintea vizitelor Tovarasului se umpleau toate magazinele cu marfuri, iar dupa plecarea Lui se revenea la normal... acel "normal" care era departe de a fi normal. Probabil, in incercarea ta de a demoniza comunismul, o sa imi spui ca aceasta actiune era facuta pentru a bucura populatia ca primeste vizita Tovului. Eu cred ca era una din minciunile din raportari, in care se spunea ca oamenii traiesc bine si au tot ce le trebuie, dupa cum se vede si in vizitele din tara. De ce dupa primavara lui 1989 - cand Romania a reusit sa isi plateasca toate datoriile externe - au continuat lipsurile? OMUL SFINTESTE LOCUL zice o zicala veche. In locurile unde s-au strambat oamenii in mentalitate, chiar dupa indepartarea restrictiilor aceasta mentalitate a ramas stramba. Era stramba scara de valori din cauza restrictiilor si a ramas stramba si dupa indepartarea restrictiilor: un vanzator de Alimentara continua sa doseasca marfa si sa nu o expuna pe raft deoarece beneficia de pe urma acestui fapt (cei care veneau sa-l roage erau implicit inferiori vanzatorului, putea sa dea marfa la suprapret etc.). Cei care trebuiau sa verifice corectitudinea simplului vanzator de Alimentara erau si ei cu mentalitatea stramba si beneficiau de un statut privilegiat: jocul Ubermensch - Untermensch era la toate nivelurile societatii asa-zis egalitariste.

Mi-ai scris ca zicala "Noi ne facem ca muncim, ei se fac ca ne platesc" era adevarata. Te intreb (si astept un raspuns sincer): chiar "... ei se fac ca ne platesc"??? Nu erau salarii din care majoritatea oamenilor puteau sa faca economii? Puteau sa isi faca concedii si sa fie tratati in statiuni balneare. Mie mi se pare ca numai prima parte a zicalei este adevarata: "Noi ne facem ca muncim". Nimeni nu-i concedia pentru munca de doi bani.

Apropo de societatea egalitarista: mie mi se pare o utopie la fel de mare ca sa comunismul ceea ce propune Paine:
Citat
In conceptia mea, Calea a treia -Calea lui Thomas Paine are la baza primul articol din Declaraţia drepturilor omului şi ale cetăţeanului adica pe stipularea ca fiind  o lege fundamentala a umanitatii  ca
"Oamenii se nasc şi rămân liberi şi egali în drepturi. Deosebirile sociale nu pot fi întemeiate decât pe utilitate publică."
Sau drepturile pentru care se garanteaza egalitatea sunt extrem de putine, astfel ca acest citat sa fie adevarat.

Un alt citat:
CitatDin pacate toate aceste incercari au fost subsumate in categoria unora ce ar compune o Cale a Treia(teoretizata in principal de Antony Giddens) insa singura si adevarata care merita acest nume este cea care merge la radacina cauzelor inechitatilor sociale si anume la distributia incorecta a  proprietatii asupra factorilor de productie de care depinde corect sau nu, realizarea retributiei actuale  a muncii,  calea a treia trebuind sa fie cea care schimba paradigma atat cea socialista cat si cea capitalista, desigur acolo unde aceasta schimbare isi are locul, adica in domeniul proprietatii asupra factorilor de productie.
Retributia actuala a muncii... Cum sunt platiti agricultorii? De ce exista subventii in agricultura? De ce mai exista in continuare sate si nu se muta toti in orase?

Cat timp nu exista o circulatie sanatoasa a banilor (si cat timp vom utiliza banii ca unitate de schimb) - orice teorie ramane teorie. Dar nici eu nu am alte competente decat teoretice. Poate primul-ministru sau guvernatorul BNR sa aiba si competente practice.

Asa vad eu lucrurile... Stii bancul cu ce vede pesimistul, optimistul si realistul in fata unui tunel de tren: Pesimistul vede o gaura neagra, optimistul vede luminita de la capatul tunelului, realistul vede trenul venind si mecanicul de locomotiva vede 3 idioti care stau pe sine si povestesc intre ei...
Toate-s vechi și noi sunt toate

atanasu

#166
 Se pare ca ce scriu este greu de priceput si ma ingrozeste ca eu de fapt credeam ca se poate pricepe repede. Dar asta imi explica cum a castigat mult teren comunismul marxist -leninist chiar si in Franta unde insa sunt cretini cat cuprinde,

princehansolo

Citat din: atanasu din Iulie 15, 2021, 04:09:58 PM
Se pare ca ce scriu este greu de priceput si ma ingrozeste ca eu de fapt credeam ca se poate pricepe repede. Dar asta imi explica cum a castigat mult teren comunismul marxist -leninist chiar si in Franta unde insa sunt cretini cat cuprinde,
Ei nu au trait comunismul cum l-am trait noi. Calea lui Paine suna bine, dar mie mi se pare o utopie de genul comunismului care a fost la noi...
Toate-s vechi și noi sunt toate

atanasu

#168
Te inseli si poate ca textul scrisorii pe care cred ca o voi trimite la congresul BIEN din Scotia te va convinge iar daca nu, imi este din ce in ce mai teama pentru viitorul civilizatiei noastre:

BIEN Congress 2021/       Glasgow ,Scotland  18-21 August
https://basicincome.org/bien-congress-2021/Scrisoarea mea:

Stimati participanti la Congresul BIEN,
Doamnelor si domnilor,


Ma bucur pentru toti participantii la acest Congres ca puteti contribui  la desvoltarea unor idei care sunt  spre binele umanitatii, chiar daca sunt  mai intai spre binele tarii sau regiunii unde UBI se va aplica.
Din motive  de sanatate si regret mult asta, eu nu ma pot deplasa de la locuinta mea din Bucuresti, Romania, dar de ani de zile urmaresc cu interes activitatea asociatiei dvs si a celor care de pe pozitii stiintifice o sprijina si participa in mod consistent la ea.
Acum urmez sfatul profesorului  Karl Widerquist care in martie 2019 m-a sfatuit ca si daca nu ma pot deplasa la activitatile dvs pot insa sa scriu si asta o fac acum.
Daca preocuparea pentru aceasta problema de dreptate, echitate, chiar justitie  sociala, dl. Karl Wirquist chiar  dupa propria dlui marturisire, o are dela varsta de 15 ani, din anul cand l-a auzit pe dl Milton Friedman vorbind despre astfel de lucruri de care eu habar nu aveam in anii 80 intr-o tara comunista. Dar pe atunci si desigur ca fara nici-o informatie  personal ma gandeam la ce ar putea face omenirea ca sa imbunateasca capitalismul pentru ca in viitor sa nu mai apara utopii de tip totalitar si am inteles ca in spatele  "Declaraţiei drepturilor omului şi ale cetăţeanului" care stipuleaza ca pe o lege fundamentala a umanitaii  ca "Oamenii se nasc şi rămân liberi şi egali în drepturi. Deosebirile sociale nu pot fi întemeiate decât pe utilitate publică." care sunt niste minunate deziderate inca nerealizate deplin nici macr azi trebuie sa se afle o conditionare socio-economica care sa le transforme din deziderate in niste realitati traite si asa a aparut in mintea mea postulatul privind proprietatea comuna asupra resurselor naturale  care parca nu din intamplare era ultima pozitie neincercata inca in cadrul celor  trei permutari rational posibile ale celor trei factori de productie munca, uneltele si resursele naturale  ("pamantul " dupa Thomas Paine) fata de proprietatea privata sau  comuna.
.
Atunci gandindu-ma la acestea in plina dictaura comunista cum era Romania ceausista adica  in anii 1980-1989, anterior evenimentelor din decembrie 1989  am intrevazut Declaratia  referita mai sus ca o sursa a posibilei unei a treia Cai  de dezvoltare socio-economica a umanitatii, iar ulterior adica mai tarziu cand din textele BIEN  am aflat de precursorii UBI, am denumit-o si ca fiind Calea lui Thomas Paine  pe care l-am considerat nu numai un precursor al UBI ci si al acestei  noi cai de dezvoltare economico-sociala a omenirii.

UBI din punctul meu de vedere este doar un corolar, desigur ca cel mai important dar totusi doar un corolar al Caii a treia care se refera chiar la o a treia cale economico -sociala, chiar ca la un nou concept de sistem economic dupa primele doua teoretizate si analizate din punct de vedere al stiintelor social-filozofice adica cel capitalist aplicat mai intai in apusul Europei si in USA si cel social-comunist, marxist leninist cum s-a numit el indiferent de particularitatile concrete din fiecare tara unde a fost implementat in general cu forta.
In conceptia mea, Calea a treia -Calea lui Thomas Paine are la baza primul articol din Declaraţia drepturilor omului şi ale cetăţeanului adica pe stipularea ca fiind  o lege fundamentala a umanitatii  ca
"Oamenii se nasc şi rămân liberi şi egali în drepturi. Deosebirile sociale nu pot fi întemeiate decât pe utilitate publică."
Din pacate este doar un deziderat, unul minunat dar  care inca nu este indeplinit totalmente nicaieri in lume si pe care capialismul pretinde ca l-a realizat, acest lucru nefiind onform cu adevarul chiar daca este sistemul cel mai apropiat de acest deziderat, mai ales capitalismul democratic modern.
Trebuie sa recunoastem ca in epoca lui Marx si ulterior Lenin, erorile si nedreptatile erau  usor observabile in orice sistem de repartitie capitalist si au dus la ideea existentei unei exploatari a omului de catre om in care exploatatorii erau cei care detineau in proprietate privata mijloacele de productie(uneltele si resursele naturale cat si produsele intermediare din are se produceau diferite obiecte ale muncii destinate productiei si nu consumului, adica repartitiei.
In paranteza trebuie sa observam ca socialismul marxist leninist  a creat cea mai ampla situatie de exploatre a omului de catre om, in care mase mari de oameni in consecinta sistemului erau hranite de munca unei alte mari mase de oameni si cand s-a ajuns ca acest parzitism sa capete o amploare din ce in ce mai mare aceasta amploare in crestere fiind o consecinta obiectiva a legilor economice ale sistemului socialist, buba s-a spart si sistemul s-a dezagregat prin implozie.
In ceea ce priveste situatia din captalism cauza inegalitatilor materializate in incorecta repartitie era intradevar proprietatea privata, dar nu asa cum au considerat maxistii cea exercitata asupra totalitatii mijloacelor de productie ci doar prin proprietatea privata asupra resurselor naturale de unde decurg  inexorabil toate inechitatile sistemului capitalist care din acest motiv  au favorizat aparitia totalitarismelor din secolul XX, existente inca si azi.
Evident, corectia si calea de a se putea indeplini plenar articolul 1 al Declaratiei... este recunoasterea proprietatii comune in indiviziune si in proportie absolut egala pentru toti oamenii din care intradevar ar rezulta acea renta , chirie sociala pe care in virtutea acestei proprietati comune ar putea-o recomanda si legaliza omenirea prin aceptarea UBI, care astfel devine un corolar al postulatului egalitatii asupra resurselor si al Caii a treia , a adevaratei si rationalei din punct de vedere economic si social cale a treia de dezvoltare a umantatii.
In acelasi timp desi in tarile de limba anglo-saxona se considera ca sintagma de Cale  a treia nu s-ar putea aplica decat la teoriile unor Anthony Giddens etc,  subsumndu-i aici inclusiv pe importanti politicieni Tony Blair si Bill Clinton, asa cum  rezulta din prezentarea sintagmei de Cale a treia in wikipedia, situatie asupra careia mi-a atras atentia profesorul Karl Widerquist unul din cei mai apropiati teoreticieni de adevarata Cale a treia, cea a lui Thomas Paine, dintre promotorii bine cunoscuti  azi,  ai UBI si ai miscarii BIEN,  indicandu-mi linkul    https://en.wikipedia.org/wiki/Third_Way .
Dar professor Karl Widrquist  mi-a scris zilele acestea ceva destul de descurajant si repetand mai explicit un semnal similar din 2019 pe care eu nu l-am inteles exact, fiind ceva de neinteles pentru mine ca cercetator stiintific  si citez:
"My concern for your use of the term "the Third Way" is that many English speaking people are using that term to mean something very different from you. And therefor, when you use the term, people won't understand you."
I-am explicat si dlui si cred doar dupa cele cateva randuri de mai sus in prezentarea propunerii mele ca este evident si pentru dvs, ca intre Calea a treia pe care o recomand si care este o varianta realista, stiintifica economic, bazata fundamental pe proprietatea asupra factorilor de productie care in capitalism este privata privind toti cei trei factori, respectiv munca, uneltele si resursele naturale(pamantul cum le numea Paine) si ce se recomanda de acesti promotori ai unei alte Cai a treia  nu este nici-o legatura decat o dorinta omuna de mai bine social, utopica pentru cei indicati de Widerquist.
Cred ca repet ca  in socio-comunism prin etatizarea uneltelor si a resureslor naturale  proprietatea asupra aceastora devenind de stat sau "obsteasca" cum este  termenul socialist-comunist si suplimentar   tot de stat devine de fapt si proprietatea  asupra muncii  omului si astfel desi teoretic se susine  ca oamenii sunt maximal liberi in socialism, in fapt prin socializarea mijloaclor de productie se ajunge de fapt si  in mod necesar economic  la o pseudoetatizare si a muncii, lucratorii  devenind ca si in feudalism aproape niste iobagi legati de locul unde statul totalitar atotputernic decide cum sa-i foloseasca repartitia evident  fiind tot la discretia  respectivului stat totalitar, lucru care conduce in final si in mod  inexorabil la caderea a capitalismului nu este capabila sa duca la implinirea efectiva a Declaratiei drepturilor, caci fara obiect al muncii care sa fie si in proprietate personala si ma refer la natura, la pamant cum spune Paine, adica la resursele naturale, nu poate exista nici-o libertate reala si de aceea au dreptate promotorii UBI ca doar prin acest UBI devin realmente  liberi oamenii, dar teoria UBI nu face pasul esential adica nu prezinta motivatia corecta socio-economic si nu doar dezideratul filantropic, nearatand  cauza necesitatii acestui UBI (lucru ce il face si vulnerabil la critici uneori intemeiate), care se va realiza prin renta acordata de cei care au resursele si deci le exploateza in dauna celor care din cauza complexitatii conditiilor economice rezultand din diviziunea sociala a muncii evoluand in cadrul unor complexe conditionari istorice unde nu dreptul si echitatea au primat, a condus la actuala situatie pe care nu este vorba sa o schimbam prin nationalizari si alte metode totalitare ci doar sa o corectam dupa cum cerea si Thomas Paine prin introducerea rentei corect evaluate si care azi s-ar numi UBI.
Asa cum spune si linkul indicat de professor Karl Widerquist, importante personalitati politice(Bill Clinton, Tony Blair) si stiintifice(Anthony Gidens, Anthony Crosland), nemultumite pe buna dreptate de starea de facto  a capitalismului cat si a socialismului au incercat (si se incearca in continuare) corectarea acestora fara a le schimba de fapt paradigma, fara a o inlocui cu alta, adica de fapt incercandu-se sa fie salvate ori una ori cealalta.
Se constata ca aceste incercari esueaza atat timp cat nu se intelege ca vina nu este in aplicarea lor ci efectiv in paradigma fiecaruia care compromite inexorabil efectele aplicarii, asa cum si UBI perfect definit este atat de nesigur in gasirea unui mod efectiv si greu de acceptat de realizare si sufera de critici unele de fapt foarte juste. Tot asa  au suferit si teoriile din categoria celor de mai sus, incercari fie de salvari a paradigmei capitaliste fie a celei socialiste cum este ea a lui Anthony Crosland a carui simpla teza cum ca socialismul "must give up identifying itself with  the Marxist paradigm, to the  fundamental concept  that he ought to be primarily identified with the comune ownership of the means of production what meant that continuous nationalisation was not a central goal and second, que on the prime plan must be brought  a series of political values focused on personal liberty, social welfare, and equality" este edificatore din acest punct de vedere.
Din pacate toate aceste incercari au fost subsumate in categoria unora ce ar compune o Cale a Treia(teoretizata in principal de Antony Giddens) insa singura si adevarata care merita acest nume este cea care merge la radacina cauzelor inechitatilor sociale si anume la distributia incorecta a  proprietatii asupra factorilor de productie de care depinde corect sau nu, realizarea retributiei actuale  a muncii,  calea a treia trebuind sa fie cea care schimba paradigma atat cea socialista cat si cea capitalista, desigur acolo unde aceasta schimbare isi are locul, adica in domeniul proprietatii asupra factorilor de productie.

In final pot sa spun ca desigur ca proprietata comuna asupra resurselor naturale nu duce la o impartire egalitara catre toti oamenii a acestor resurse, lucru imposibil de altfel, ci la o arenda(renta) egala pe care o primesc in mod  neconditionat toti oamenii cat traiesc, in virtutea acelei de principiu proprietati egale asupra resurselor naturale care sunt exploatate ca si pana acum de cei care le detin, titlul lor de proprietate devenind doar un titlu de folosinta si de posibila instrainare a folosintei pe piata libera, toti acestia ce le exploateaza  dand renta cuvenita. staului care o imparte spre toti proprietarii adica spre intreaga populatie in cote egale, adica exact ce este UBI.

Din acest principiu decurge si postulatul ecologiei privind neexonerarea nimanui de raspunderea ce-i revine fata de exploatarea si conservarea resurselor naturale .

Si cu asta am terminat, restul nu mai este treaba mea, este treaba specialistilor sa analizeze si sa gaseasca solutia la multele probleme ce vor apare daca se va dori aplicarea dar fiind convins ca in lipsa acestei aplicari societatea in sensul de civilizatie va fi pusa categoric in mare pericol 

princehansolo

Citat din: atanasu din Iulie 15, 2021, 06:59:08 PM
... toti acestia ce le exploateaza  dand renta cuvenita. staului care o imparte spre toti proprietarii adica spre intreaga populatie in cote egale, adica exact ce este UBI.
Sa inteleg ca esti de acord cu politicienii nostri care au concesionat resursele petroliere unor companii straine, renta cuvenita statului roman fiind de 6%. Eu nu sunt de acord, dar nu prea am ce face. La vot nu stiu pe cine sa pun stampila...

Oricum in Romania resursele subsolului nu apartin proprietarului pamantului (proprietarului solului), ci apartin statului. Care le exploateaza asa cum vrea Guvernul. Adica politicienii. Adica cei care vrajesc majoritatea alegatorilor cu vorbe frumoase, dar care nu au competente economice nici cat o secretara.

Cam asta as avea de criticat la Calea lui Paine. Suna frumos, dar am vazut la Statul Roman cum politicienii decid felul exploatarii unor resurse ale Statului, fara sa dea socoteala pentru afacerile oneroase din spatele deciziilor "avantajoase".
Toate-s vechi și noi sunt toate

atanasu

Ce scrii tu nu are legatura cu ce am scris eu.

princehansolo

Citat din: atanasu din Iulie 15, 2021, 11:23:55 PM
Ce scrii tu nu are legatura cu ce am scris eu.
Care-i diferenta?

Tovarasul a lasat parti sociale ce puteau fi transformate usor in actiuni, toata economia Romaniei putand fi privatizata dupa 1989 cat ai clipi din ochi. S-a vazut cum a fost privatizata economia... Deci eu am alergie la proprietate comuna administrata de cineva (care va administra proprietatea comuna in interesul personal).
Toate-s vechi și noi sunt toate

atanasu

#172
Pentru alergii mergi la medic si poate are el un tratament de succes. :)
Prea va credeti toti niste ombelico del mondo.
Eu cand  intru la un fir sunt 5-6 care vin dupa mine si asta ma bucura pentruca sunt interesati si vad ca si cei care intra in discutie cu mine se bucura si ei de ceva atentie.

atanasu

 Azi am fost anuntat si am constatat ca  lucrarea mea privind Calea  a treia mai sus prezentata(15.07.2021) a fost bine primita de Executivul BIEN  care organizeaza Congresul din august de la Glasgow. Textul romanesc a fost publicat in premiera aici  inainte de a-l traduce in engleza si si-a dat cu parerea si mr.Prince ... :)

princehansolo

Citat din: atanasu din Iulie 27, 2021, 03:00:00 PM
Azi am fost anuntat si am constatat ca  lucrarea mea privind Calea  a treia mai sus prezentata(15.07.2021) a fost bine primita de Executivul BIEN  care organizeaza Congresul din august de la Glasgow. Textul romanesc a fost publicat in premiera aici  inainte de a-l traduce in engleza si si-a dat cu parerea si mr.Prince ... :)
:) ...
Toate-s vechi și noi sunt toate

atanasu

#175
Prince, daca am dreptate eu cu  aceasta descoperire a mea, a unui postulat-axioma socio-economica  din cateva cuvinte si observ ca nici postulatul paralelelor nu e mai lung,  nici  in varianta originala a lui Euclid si cu atat mai mult, nici in teorema demonstrata pe baza sa de John Playfair in 1795 cand inca matematicienii se chinuiau cu demonstrarea  postulaului V ca fiind o teorema  si care a devenit ulterior formularea mai simplista a celebrului postulat euclidian (am scris in alta parte despre acestea), personal considerand ca Legendre chiar a reusit asta, eu mergand, initial fara sa stiu, pe urmel lui, ceea ce in ciuda a ce crede Electron nu schimba o iota din tot ce s-a facut in geometrie pana acum aducand toate geometriile posibile si foarte utile  doar la ce sunt ele in realitate, adica doar subspatii ale celui tridimensional euclidean sau multidimensional cartezian , atunci pot spune si eu ca si Armstrong ajuns pe luna: am facut eu un pas mic aici dar omenirea a facut unul mare.

princehansolo

Atanasu, s-ar putea sa ai dreptate cu descoperirea ta. Asociatiile agricole sunt mai profitabile decat gospodariile individuale. Daca extrapolam la intreaga economie... qed
Toate-s vechi și noi sunt toate

atanasu

#177
Incearca sa mergi mai adanc teortic:
Eu acum 35 de ani  am simtit nevoia sa fundamentez propozitia mai degraba doleanta cum ca oamenii se nasc liberi si egali, deosebirile fiind date doar de aportul soial (de munca calitativ si cantitativ) diferit,  cu ceva mai economic si am desoperit ca este o problema cu proprietatea daca este una si cu repartitia cu care este evident ca exista
Evident ca suntem liberi prin nastere ca fiinte umane dar ce ne confera in domeniul proprietatii aceasta libertate absoluta (inafara sanctiunii de pierdere a ei in anume conditii). Este evident ca intr-o masura proprietaea toatala asupra fiintei noastre adica si a fortei de munca, ca sa nu se intample ca in povestea cu Schlemihll si umbra sa (Omul care si-a vandut umbra de Adelbert von Chamisso ) .
Dar este suficienta numii aceasta libertate  pe care democratia si capitalismul o confera? Se pare ca nu caci omul traieste si cu alimente adica cu bunuri produse prin munca, si daca munca este proprietatea mea si daca unealta este drept sa fie a mea daca am produs-o sau am cumparat-o , resursa naturala nu poate fi a cuiva anume, caci este data de natura si de la Biblie citire parafrazata::v-am dat natura lucrati-o si din roadele ei sa va hraniti (toata stiinta economica)  si ingrijiti-o(toata ecologia)
Se vede ca am enumerat cele trei elemente fundamentale ale vietii eonomice respectiv cei trei fatori de productie si hiba care viciaza repartitia corecta si echitabila este la proprietatea asupra resurselor naturale peste care animalul inteligent care cat timp ramane numai animal nu poate fi numit inca om,  se impropietareste prin forta ghearelor si a dintilor sai " (prin asta intelegand si arma atomica si orice alta arma ) .
Comunismul esuaeaza catastrofal etatizand total mijloacele de productie, practic devenind etatizata si forta de munca si omul fiind asemenea  sclavului iar capitalismul este inca nedrept, inechitabil , motiv pentru care a creat prin minti bolnave comunismul dar care si fara acesta tot inechitabil ramane si va duce fie la distrugere fie la intelgere si trecerea  animalului uman denaurat(Vercors)  spre specia-regn  ce trebuie sa devina, adica "homo noeticus" cum a spus cineva si pe aici.

Asta este tot si este elementar dar nu e si simplu de facut, animalele umane denaturate fiind inca majoritare in lume si poate ca unii vor sa le decimeze si cu ajutorul acestor molime induse si cine stie poate ca va veni si un potop din care sa scape doar noul Noe cu ai lui. :)

atanasu

Poate ca aici este bine sa semnalez ca eu am preluat acest topic dar ion adrian ramane cel cu patenitate nestirbita  si drept dovada postez ceva scris de dlui pe revista 22 si pe g4 media:

"Cred ca ce spun eu prezinta mult pericol pentru o groaza de nemernici si desi nu insult si ridic probleme spre binele omenirii si probabil ca tocmai de aceea sunt cu microfonul taiat mai peste tot, dughinistii facndu-si treaba pe retelele de socializare. Am scris de ani d zile si pe multe situri ca daca omenirea nu intra pe a treia Cale socio-economica non marxita si non capitalist pura, pentru a opri lupta pentru resursele naturale probabil ca civilizatia va suferi un enorm recul sau chiar va dispare, oamenii intorcandu-se intr-un fel de despotism asiatic ca acum niste mii de ani. Ce se inceara azi in EU si in lume adica UBI (Universal basic income) este doar un paliativ, desi are la baza cam aceiasi precursori, eu botezand al  treilea conceput de mine cu subtitilul Calea lui Thomas Pane, dar inca ce spun eu nu este bine inteles sau nu se dorereste a fi. Daca cautati pe google la ion adrian veti gasi mai multe elemente si cred ca si aici dar mai als pe contributors .ro unde deasemenea sunt eliminat. Nu mai bine va doresc si sa terminam cu aceasta "era a ticalosilor" anuntata de Marin Preda. cu multa dreptate si poate ca de aceea a si murit."

atanasu

E o amorteala cumplita de parca toti sunt bolnavi asa ca va fac un cadou de Mos Nicolai, Un betigas care are in varf un pix cu care scriu un anunt; IN CATEVA ZILE VOI CONFERENTIA PE TEMA AL CARUI TITLU IL POARTA SI ACEST FIR..
Dupa, voi rostogoli si aici continutul conferintei care  este cam tot cel discutat de mine pe aici.