Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

Piste pentru biciclete pe trotuare

Creat de Abel Cavaşi, Martie 05, 2014, 05:36:37 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Abel Cavaşi

Am postat pe saitul primăriei din Satu Mare următorul mesaj:

,,Bună ziua!
Aş dori să apelez la competenţa dumneavoastră pentru a materializa următoarea propunere:
-Să se înfiinţeze piste pentru biciclete pe toate trotuarele din oraş. Acestea să fie amplasate pe partea stângă a trotuarului, să aibă o lăţime de un sfert din lăţimea trotuarului şi să fie cu sens unic. Pietonii să aibă prioritate absolută. Viteza maximă a bicicletelor pe trotuar să nu depăşească 30 km/h.

Consider că această măsură ar fluidiza foarte mult traficul din oraş şi ar veni şi în sprijinul bicicliştilor. De asemenea, mulţi ar evita astfel folosirea automobilului, ceea ce ar contribui la protejarea mediului. Iar siguranţa rutieră ar avea de câştigat, căci accidentele care eventual s-ar produce pe trotuare ar fi mult mai blânde decât cele care se produc pe şosea.

Vă mulţumesc pentru atenţie şi pentru înţelegere!
"

Dacă vi se pare potrivit, promovaţi-l şi voi şi cereţi şi voi aceasta în oraşele voastre.

Electron

In functie de orasul in care se vrea aplicata (adica de conditiile efective "de pe strada"), aceasta cerere poate fi de la foarte proasta la una foarte buna.

Tu, ca autor al unei asemenea cereri, te-ai gandit ce conditii trebuie indeplinite pentru a fi cererea nu neaparat foarte buna, dar macar aplicabila? Ai mania asta sa aplici lucruri fara sa tii cont de context, de "domeniul de definitie", fara sa te gandesti la consecinte. Tipic pseduo-stiintific!

Sunt curios ce raspuns o sa primesti de la primaria Satu Mare, dava vei primi vreunul. Daca il vei face public, vom putea vedea ce fel de oameni sunt in functii de raspundere pe acolo.


e-
Don't believe everything you think.

valangjed

In Buzau exista unele trotuare atat de inguste incat abia trece un om pe langa celalalt unde sa mai faci pista de biciclete.In acelasi timp exista si trotuare pe care se poate circula lejer cu masina.
Parerea mea este ca un proiect ca cel propus de Abel trebuie foarte bine documentat pe teren.Sun satul "pana in gat" de proiecte facute in spatele biroului si cand ajungi la fata locului vezi ca nu se poate dar trebuie sa faci ceva ca "asa e proiectul".M-am saturat de improvizatii tipic romanesti si proiecte facute total aiurea.
Filosofia este abuzarea sistematica de un limbaj creat anume cu acest scop.

puriu

Bicicleta este un vehicul cu doua roti instabil la viteze mici. La viteze mai mari are, impreuna cu ciclistul, o energie cinetica mare care o face periculoasa pentru pietoni. Locul ei este impreuna cu celelalte vehicule, pe carosabil, preferabil pe prima banda de circulatie de langa trotuar.  In acest caz ciclistul devine vulnerabil, dar isi asuma riscul si isi ia masuri de prevedere in interes propriu. Pe trotuar circula batrani, copii, carucioare, triciclete, animale de companie, etc. Acestia nu trebuie sa-si asume riscul de a fi loviti de un ciclist idiot si sa-si ia masuri de prevedere. Pe trotuare se mai afla stalpi, copaci, tonete, statii de autobuz si alte obstacole pentru biciclete care nu pot fi eliminate, dar care pot fi evitate de catre pietoni. In orasele civilizate bicicletele circula impreuna cu mijloacele de transport in comun pe prima banda si se descurca prin buna intelegere. Unde este loc se fac piste speciale, separate cu borduri atat fata de trotuar, cat si fata de carosabil. Asa era si la noi in zonele industriale cand oamenii mergeau la munca cu bicicletele.

Abel Cavaşi

Citat din: puriu din Martie 06, 2014, 12:10:37 PMPe trotuar circula batrani, copii, carucioare, triciclete, animale de companie, etc. Acestia nu trebuie sa-si asume riscul de a fi loviti de un ciclist idiot si sa-si ia masuri de prevedere.
La început poate fi mai greu, dar după ce va fi devenit o obişnuinţă, pietonii vor circula frumos  mai spre dreapta trotuarului, iar bicicliştii frumos spre stânga, ,,la buna înţelegere". Nu degeaba am vorbit de prioritatea absolută a pietonilor. Idioţi sunt şi pe şosele, care pot lovi bătrâni şi copii aflaţi pe trotuar, dar asta nu trebuie să ne împiedice să facem o lume mai bună, utilă pentru cât mai mulţi.
CitatPe trotuare se mai afla stalpi, copaci, tonete, statii de autobuz si alte obstacole pentru biciclete care nu pot fi eliminate, dar care pot fi evitate de catre pietoni.
Mersul pe bicicletă nu trebuie să fie obligatoriu în acele zone. Iar, asemenea obstacole există pentru moment, căci nu este implementat încă sistemul. În viitor lucrurile se pot aranja în aşa fel încât să fie totul frumos. Până atunci este suficientă convenţia. Mai apoi poate apărea un marcaj de delimitare pe trotuar. Iar mai apoi poate apărea chiar şi o bordură mai consistentă.