Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

Presiunea negativa. Calculul lucrului mecanic.

Creat de meteor, Martie 21, 2013, 07:36:49 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

meteor

1. Presiune negativa nu exista ?
Mai explicit si simplu daca se poate de explicat de ce nu e corect a considera ca exista(in termeni nerelativisti) presiune negativa.


2. Problema:

 Uploaded with ImageShack.us


Se stie:
Ne imaginam ca presiunea de afara motorului atinge valorile vidului, tinde foarte aproape catre vid, [tex]P_{a}=\varepsilon\cdot Pa[/tex] (mai concret fie [tex]P_{a}=10^{-5}Pa[/tex] ).
Fie ca temperatura de afara este egala cu temperatura normala, [tex]T_{a}=293K[/tex].
Fie ca volumul camerei de aprindere tinde catre [tex]0[/tex], daca mai concret fie ca e de [tex]V_{a}=10^{-6}m^{3}[/tex].
Fie ca lucram cu un gaz ideal.

La aprinderea combustibilului in cilindru apare:
O temperatura de [tex]=2273K[/tex]
O presiune de [tex]150000Pa[/tex]

Miscarea pistonului va fi dupa conceptul II, de la sarcina maxima care o poate suporta ca sa intretina miscarea, pina la sarcina minima, adica pina cind apresiunea din interiorul cilindrului va capata valori ffoarte apropiate de presiunea de afara, fie ca pistonul se va dilata pina cind presiunea din interiorul cilindrului va fi egala cu [tex]10^{-4}Pa[/tex].

Intrebarea 1: Cit drum va efectua pistonul, ce volum de gaz ferbinte va ramine in interiorul cilundrului dupa dilatare?!

Fie ca dupa ce pistonul ajunge in punctul critic, se opreste (prin inchiderea cu o cleampa) pe un timp indelungat, astfel incit temperatura din interior sa fie egala cu cea de afara, adica acum avem:
[tex]T=293K[/tex]
[Intrebarea 2] ce valori va capata acum presiunea P=?? (din interiorul cilindrului, la sigur ca nu va fi egala cu cea de afara { [tex]10^{-5}Pa[/tex] })
[Intrebarea 3 {o consecinta de la intrebarea 1}] ce valori va avea volumul ??

Intrebarea 4.
Cleampa se deschide si la fel pistonul incepe cursa suportind o forta si efectuind un lucru mecanic conform conceptului II.
Cit lucru mecanic se va efectua in aceasta perioada, numita de mine a doua faza ?!
Desigur ar avea valori mai mici ca la prima faza (principala cauza: perderile de la frecari), insa de cite ori mai mici ?!?
Daca lucrul mecanic obtinut la prima faza ar fi de 100%, in a doua faza cite procente comparativ cu prima faza se obtine?!

Eu presupun, ca daca nu ar fi absolut nici o perdere, in a doua faza ar trebui sa se obtina inca pina la 100% lucru mecanic.