Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

Vaticanul infirma profetiile mayasilor

Creat de sumalan dorin, Decembrie 13, 2012, 12:56:35 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

sumalan dorin


Salutari

Observatorul astronomic al Vaticanului recunoaste ca nu o sa vina sfarsitul lumii saptamana viitoare.Bine au fost pusi cu botul pe labe ,dar totusi reprezentantii Vaticanului au recunoscut ca profetiile mayasilor sunt false.

http://www.realitatea.net/ce-spune-observatorul-astronomic-al-vaticanului-despre-sfarsitul-lumii_1072477.html


mircea_p

Nu era vorba ca e pe 12 Decembrie? 12.12.12 ???

I'o fi anuntat cineva si pe aia de pe planeta Nibiru? Ca vin ca fraierii la marea intalnire si cand colo, gasesc lumina stinsa si spectacolul anulat. ;D


123

Citat din: Şumi din Decembrie 13, 2012, 12:56:35 AM
Bine au fost pusi cu botul pe labe ,dar totusi reprezentantii Vaticanului au recunoscut ca profetiile mayasilor sunt false.

Cum adica "au recunoscut"? Ce legatura are Vaticanul cu profetiile mayase? Biserica "recunoaste" alte profetii.

Sieglind

#3
Adica a marturisit (unul din cei 2: "preotul iezuit şi astronomul argentinian"). Sub tortura :o

valangjed

Oau!Daca Vaticanul a spus ca nu vine sfarsitul lumii ... asta chiar e sfarsitul lumii ;D
Filosofia este abuzarea sistematica de un limbaj creat anume cu acest scop.

Sieglind

Hai să fim drepţi: marile religii nu speculează pe seama unei zile anume a sfârşitului lumii. Cu asta se ocupă alţii  :D

Eu râdeam de inepţia ăluia de-a scris articolul cu pricina: de parcă într-unul (José Gabriel Funes) ar fi doi, preotul iezuit şi astronomul argentinian   8)


valangjed

Citat din: Sieglind din Decembrie 13, 2012, 09:51:35 PM
Hai să fim drepţi: marile religii nu speculează pe seama unei zile anume a sfârşitului lumii.


Nu mai speculeaza acum , au mai priceput oamenii cate ceva , dar sa ne amintim de anul 1000 d.H.Cred ca de atunci au inceput vanzarile de indulgente.
Filosofia este abuzarea sistematica de un limbaj creat anume cu acest scop.

Sieglind

#7
Sorry, la anul 1000 (A.D.) aveau o altă numărătoare. Zero ne-a parvenit de la arabi (prin Fibonacci: iar Liber Abaci a fost publicată de abia în 1202).

Nu găsesc acum citatul, dar e cert că în vremurile alea extrem de puţini ştiau să numere anii (după învăţătura unor călugări: Dionysius Exiguus, Boethius şi Beda).

Deci habar n-aveau atunci de Milenarism (care-i de dată mult mai recentă).

valangjed

Atunci anul M (A.D.)  , e bine?Mama ei de simbolistica!Uneori ne "omoara" dar nici fara ea nu putem trai.
Filosofia este abuzarea sistematica de un limbaj creat anume cu acest scop.

Sieglind

"Though this be M.A.D.ness, there is method in it".  :D

mircea_p

Citat din: Sieglind din Decembrie 13, 2012, 11:45:02 PM
Deci habar n-aveau atunci de Milenarism (care-i de dată mult mai recentă).
Totusi cred ca am citit ca anul 1000 a fost asteptat ca un posibil sfarsit al lumii. Si a doua venire a lui Cristos.
O sa caut. Chiar si Millenium cred ca dateaza de atunci sau poate dinainte.
Dar nu sant sigur. Sa cautam. :)

Sieglind

Citat din: mircea_p din Decembrie 14, 2012, 12:50:38 AM
Citat din: Sieglind din Decembrie 13, 2012, 11:45:02 PM
Deci habar n-aveau atunci de Milenarism (care-i de dată mult mai recentă).
Totusi cred ca am citit ca anul 1000 a fost asteptat ca un posibil sfarsit al lumii. Si a doua venire a lui Cristos.
O sa caut. Chiar si Millenium cred ca dateaza de atunci sau poate dinainte.
Dar nu sant sigur. Sa cautam. :)

Căutam o sursă: http://en.wikisource.org/wiki/Catholic_Encyclopedia_%281913%29/Millennium_and_Millenarianism

The Middle Ages were never tainted with millenarianism; it was foreign both to the theology of that period and to the religious ideas of the people. The fantastic views of the apocalyptic writers (Joachim of Floris, the Franciscan-Spirituals, the Apostolici), referred only to a particular form of spiritual renovation of the Church, but did not include a second advent of Christ. The "emperor myths," which prophesied the establishment of a happy, universal kingdom by the great emperor of the future, contain indeed descriptions that remind one of the ancient Sybilline and millenarian writings, but an essential trait is again missing, the return of Christ and the connection of the blissful reign with the resurrection of the just. Hence the millennium proper is unknown to them. The Protestantism of the sixteenth century ushered in a new epoch of millenarian doctrines. Protestant fanatics of the earlier years, particularly the Anabaptists, believed in a new, golden age under the sceptre of Christ, after the overthrow of the papacy and secular empires. In 1534 the Anabaptists set up in Münster (Westphalia) the new Kingdom of Zion, which advocated sharing property and women in common, as a prelude to the new kingdom of Christ. Their excesses were opposed and their millenarianism disowned by both the Augsberg (art. 17) and the Helvetian Confession (ch. 11), so that it found no admission into the Lutheran and Reformed theologies. Nevertheless, the seventeenth and eighteenth centuries produced new apocalyptic fanatics and mystics who expected the millennium in one form or another: in Germany, the Bohemian and Moravian Brethren (Comenius); in France, Pierre Jurien (L'Accomplissement des Propheties, 1686); in England at the time of Cromwell, the Independents and Jane Leade. A new phase in the development of millenarian views among the Protestants commenced with Pietism. One of the chief champions of the millennium in Germany was I.A. Bengel and his disciple Crusius, who were afterwards joined by Rothe, Volch, Thiersch, Lange and others. Protestants from Wurtemberg emigrated to Palestine (Temple Communities) in order to be closer to Christ at His second advent. Certain fantastical sects of England and North America, such as the Irvingites, Mormons, Adventists, adopted both apocalyptic and millenarian views, expecting the return of Christ and the establishment of His kingdom at an early date. Some Catholic theologians of the nineteenth century championed a moderate, modified millenarianism, especially in connection with their explanations of the Apocalypse; as Pagani (The End of the World, 1856), Schneider (Die chiliastische Doktrin, 1859), Rohling (Erklärung der Apokalypse des hl. lohannes, 1895; Auf nach Sion, 1901), Rougeyron Chabauty (Avenir de l'Eglise catholique selon le Plan Divin, 1890).

O traduc altă dată, dacă solicită cineva.

Sieglind

Iar pentru o bibliografie laică (vorbim de medievalişti), o altă sursă:

http://www.theness.com/index.php/the-year-1000-a-d-and-the-millennial-panic/

Concluzia: All of this research should have laid the legend of the "panic terror" to rest, as it indeed did among medievalists and other historians. However, like contemporary urban legends, it makes too good a story for mere facts to kill so we will undoubtedly hear it again and again.

O spune pe şleau: legendă urbană.

mircea_p

Citat din: Sieglind din Decembrie 14, 2012, 01:28:04 AM
Iar pentru o bibliografie laică (vorbim de medievalişti), o altă sursă:

http://www.theness.com/index.php/the-year-1000-a-d-and-the-millennial-panic/

Concluzia: All of this research should have laid the legend of the "panic terror" to rest, as it indeed did among medievalists and other historians. However, like contemporary urban legends, it makes too good a story for mere facts to kill so we will undoubtedly hear it again and again.

O spune pe şleau: legendă urbană.
Asa e, ai dreptate. Multumesc pentru link. Asa am realizat si unde am citit, posibil: Mackay, citat acolo.

Sieglind

Am ratat şi de data asta. Las' că revine peste 100 de ani (cică).
Doar dacă între timp nu avem O NOUĂ ŞANSĂ  ;D

http://www.realitatea.net/un-asteroid-urias-a-trecut-pe-langa-terra_1073092.html