Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

Balon stratosferic romanesc

Creat de ariel55, Octombrie 18, 2011, 12:55:19 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

virgil 48

   Pentru a inlatura suspiciunile:
Trebuie sa existe undeva un grafic care sa-ti arate la ce inaltime a fost luata o imagine de
la mare altitudine, in functie de raportul dintre coarda si sageata curbei orizontului, masu-
rate pe imagine. In cazul nostru este cca. 150 : 4 . O fi numai la NASA ?

ariel55

Draga Virgil 48, despre ce suspiciuni vorbesti? Ei sunt niste amatori care au lansat experimental un balon ce urma sa ajunga conform dorintei lor la 40Km si a reusit conform datelor furnizate de GPS la 35km , ceea ce este impresionant, prin faptul ca a reusit o filmare de calitate de la inatime.Sunt primii in Romania. Alte filmari de acest fel nu au mai fost efectuate si mai ales, misiunea a fost transparenta pentru public. Nu vorbim aici de NASA sau ROSA.Echipamentul folosit a fost minimal, costul misiunii fiind in jur de 1000 de euro max.
Aberatia de traiectorie pe care ai sesizat-o , si nu esti singurul, se datoreaza cel mai probabil unei desincronizari la spargerea balonului ce a dus la pierderea informatiilor de la satelit prin rostogolirea nacelei .Antena nu a mai vazut constant constelatia GPS.Simplu.Oricum datele se pare ca sunt in curs de analiza si vor fi prezentate de Florin Mingireanu.
Despre experiment nu pot sa comentez decat ca a fost suficient de reusit si poate va orienta si pe scolarii nostrii spre aplicatii tehnice.
In rest cele bune.