Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

Elice cu propulsie reactivă

Creat de protelisav, Septembrie 26, 2011, 07:37:55 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

ariel55

#45
Pentru Virgil 48:

Pot exista mai multe modalitati de pornire:
1. Ca la pulsoreactoare, se injecteaza aer comprimat la admisia frontala si aceasta se face pana cand camera ajunge la temperatura de auto-aprindere a amestecului.
2.Se utilizeaza un motor , probabil electric, asa cum spui tu care sa invarta elicea pana , la fel camera ajunge la temperatura de auto-aprindere
3. Se ataseaza in cazul avioanelor cu statoreactor, o racheta sau un alt avion din care va fi lansata unitatea secundara.

In ori ce caz, el devine "efectiv" atunci cand momentul fortelor produc efectul de portanta al palelor...
Ecuatia pentru forta de tractiune fiind cea sumar prezentata mai sus de baietii de la NASA.

Uite un ramjet pornit pe banc.Fi atent la forma flacarii la iesire.Pornire fortata cu aer comprimat.

ramjet Lab- University of Southampton

Alta parohie, alti ingineri...


Pentru Protelisav: Felicitari, ai prezentat-o in alt forum romanesc, astronomy.ro, iat-o:



Culoarea flacarilor (galben-portocaliu) de la iesire, ne povesteste despre o ardere incompleta a propanului(admisie slaba de aer...). Pornit cu apa sub presiune, forta de reactie ar fi fost mult mai mare din cauza debitului masic. Ai incercat si cu apa?

Ne poti spune si noua care a fost viteza de rotatie a palelor, aproximativ, evident?

Uite si un experiment care foloseste numai aer (nu apa  :) ):
Tip jet (pressure jet) helicopter
Atentie, s-a brevetat si asta.... :'(
Lipsa umorului , pentru un om de stiinta este un dezastru personal!

virgil 48

Este evident ca in cazul elicopterelor prezentate in filmulete, nu putea fi vorba de suflat aer sub
presiune in gurile de admisie, asa ca foarte probabil solutia a fost antrenarea din exterior la
pornire. Fiindca folosind acumulatoare si motor electric, nu se mai ridicau de la sol!
Pentru "morisca" lui protelisav, atat sunt curios: nu functiona cumva si fara sa dea foc gazului,
numai din presiunea acestuia? Statoreactorul functioneaza cu combustibil lichid, la presiune
redusa, prin urmare nu beneficiaza de acest efect.

ariel55

Pentru Virgil: Eu sunt si mai curios cum a facut jonctiunea conductei de gaz (fara sa aibe scapari) , intre tubul de alimentare si rotor... ::)
Lipsa umorului , pentru un om de stiinta este un dezastru personal!

virgil 48

#48
Ariel, nu fi pesimist! La vehiculele militare cum fac sa umfle cauciucurile sparte din mers? Asta nu poate
fi o problema care sa-l opreasca pe protelisav!

ariel55

Mea culpa Virgil. Aici ai punctat corect!Imi retrag intrebarea... ;D
Lipsa umorului , pentru un om de stiinta este un dezastru personal!

ariel55

Un adevarat om de "stiinta" , are un raspuns....
Lipsa umorului , pentru un om de stiinta este un dezastru personal!

protelisav

Citat din: ariel55 din Ianuarie 15, 2012, 10:58:23 AM
Pentru Virgil: Eu sunt si mai curios cum a facut jonctiunea conductei de gaz (fara sa aibe scapari) , intre tubul de alimentare si rotor... ::)
Nu vreau sa intru in polemica, dar daca solutia tehnica propusa a fost realizata in practica, atunci afla de acolo raspunsul. Pentru mine anumite afirmatii sunt puse sub semnul intrebarii...

ariel55

protelisav, daca vrei sa ne explici cum ai facut jonctiunea, bine, daca nu, nu. Referitor la semnele de intrebare...personal, nu am. Mari succese tehnice!
Lipsa umorului , pentru un om de stiinta este un dezastru personal!

ariel55

Sunt un tip nerabdator:
CitatNu vreau sa intru in polemica, dar daca solutia tehnica propusa a fost realizata in practica,
Cati metrii ati urcat de la sol cu solutia dumneavoastra PRACTICA?....daca nu sunt prea indiscret....
Aveti o minima dovada?
Lipsa umorului , pentru un om de stiinta este un dezastru personal!