Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

Elice cu propulsie reactivă

Creat de protelisav, Septembrie 26, 2011, 07:37:55 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

virgil 48

 Ca sa inventezi ceva nu este suficient sa ocolesti problemele ce se ridica. Incearca sa
brevetezi propunerea si ai sa vezi!

protelisav

#16
Citat din: virgil 48 din Octombrie 01, 2011, 07:14:57 PM
Ca sa inventezi ceva nu este suficient sa ocolesti problemele ce se ridica. Incearca sa
brevetezi propunerea si ai sa vezi!
Ai atins un punct deosebit de sensibil. Propunerea de inventie a fost inregistrata la OSIM pe 03.06.1999 la adresa CBI nr. 99-00632. Din pacate, cu toate demersurile facute,  nu a fost respectat dreptul de prioritate, fiind opus  brevetul  american EP 1 375 864, inregistrat cu cinci ani mai tarziu. Totul este prezentat pe site-ul www.praxisinventica.com la pagina web "HELP". Astept cu interes sa-ti exprimi parerea.

virgil 48

#17
 Toata consideratia pentru autorul sau autorii unei liste atat de impresionante de brevete
si inventii. Dar dupa cum ai scris si in pagina unde m-ai trimis, brevetul american nu prevede
statoreactor ci probabil un miniturboreactor clasic. Chiar daca ai scris "propulsie reactiva",
daca ai prevazut statoreactor, parerea mea este ca ai gresit. Am impresia ca nici acum
nu ai inteles cum se porneste acesta, dupa ce scrii la # 10 pct.1. Statoreactorul nu
"se aduce la regimul de functionare" treptat, el se porneste brusc, cand a ajuns la viteza
minima de 600 km/h. Incearca sa simulezi mental acest moment, daca nu te lamuresti, mai
discutam. Cat despre promptitudinea O.S.I.M.,nu este cazul sa comentam! In orice caz,
nu merita sa fii suparat, nici brevetul american nu se va aplica, fiinca solutia este inferi-
oara celei clasice, o poate constata si un nespecialist.

ariel55

Eh, ca vreti, ca nu vreti, "elicea cu propulsie reactiva " a fost realizata: http://www.astronomy.ro/forum/files/epr_468.jpg
He,he , chiar daca un statoreactor lucreaza numai in regim hipersonic iar profilul eliciei este subsonic,iar elicea din imagine se invarte cu 2 ture pe minut, nu are importanta! Visul romanului, viitorul omenirii.Felicitari pentru realizare, draga protelisav!Crapa de ciuda OSIM-ul! Vezi istoria inventiei aici: http://www.inventinov.eu/p35_elice_propulsie_reactiva.html

Inca o data felicitari Dle Profesor Ing.! ::)
Lipsa umorului , pentru un om de stiinta este un dezastru personal!

HarapAlb

Citat din: ariel55 din Octombrie 04, 2011, 12:58:54 PM
Eh, ca vreti, ca nu vreti, "elicea cu propulsie reactiva " a fost realizata:
Nu cred ca a pus cineva la indoiala principiul fizic al aplicatiei ci dificultatile realizarii practice a unui motor fiabil. Asteptam un aeromodel care sa zboare folosind un motor din-asta... 2 ture pe minut... nici ca rasnita de cafea nu pot s-o folosesc. Daca pun doua muste sa traga basini pe o elice nu inseamna ca pot zbura peste ocean cu ele.

virgil 48

#20
 Entuziasmul si admiratia fata de " inventivitatea romaneasca " nu trebuie sa ne
impiedice sa fim decenti si realisti. Cand veti auzi ca se foloseste efectiv, undeva in lume,
pentru zbor asa ceva, postati niste linkuri, fiindca arzatorul prezentat nu este edificator.
Acelasi efect il poti obtine si cu apa sub presiune.
Daca este scris in acel memoriu cum se aduc statoreactoarele in regim hipersonic la sol,
poate postati un citat pentru lamurirea tuturor. Consider ca este cel mai mare inconvenient,
dar nu singurul. Elicea propusa trebuie sa faca parte dintr-un ansamblu si sa raspunda
conditiilor de functionare ale acestuia.


ariel55

Draga Virgil 48, la varsta dumitale esti inca tanar si speram ca mai dispui inca de simtul umorului.Daca ai fi citit cu atentie postarile mele, ai fi inteles ca aceasta elice este o aberatie stiintifica. Imagineaza-ti, te rog,acest sistem in miscare cu o viteza de Mach 5 (de 5 ori mai mare ca viteza sunetului!
Imagineaza-ti ca fiecare STATOREACTOR are o masa de minim 0.5Kg. Calculeaza singur care va fi forta centrifuga pentru diferite distante statoreactor-arbore elice.
Un STATOREACTOR are o viteza de "prag" de la care , adio forta reactiva....
Se vorbeste de temperaturi de 1500-20000 grd C. Deja avem de a face cu starea de plasma si asa mai departe... :D
Toata povestea asta este o M.A.S. :D , adica , MARE ABERATIE STIINTIFICA.Toata constructia acestei cereri de brevet se poate demola usor(asa cum si OSIM-ul a specificat) , punct cu punct.Deci:  Punct!.Adica , personal am incheiat discutiile pe tema acestei aberatii.
Lipsa umorului , pentru un om de stiinta este un dezastru personal!

virgil 48

 Pentru protelisav:
Chiar daca ne-am desparti de acest topic, ar fi normal sa mai postezi un punct de vedere.
Ne consideri pe toti niste rauvoitori sau invidiosi, sau ti-ai insusit macar partial cele
afirmate aici?

virgil 48

Pentru protelisav:
http://pilotmagazin.ro/2011/09/elicopterul-actionat-de-motoare-racheta/
Cred ca ai vazut asta. Este vorba de motoare racheta, amplasate la capetele elicei.Dar si asa, va
ramane probabil tot o realizare de palmares.

protelisav

#24
Am  vizitat pagina web http://pilotmagazin.ro/2011/09/elicopterul-actionat-de-motoare-racheta/ . Ce sa spun, traim in Romania, iar familia mea nu are posibilitati  financiare pentru a realiza solutiile tehnice novatoare.  Propunerea de inventie denumita "Elice cu propulsive reactiva"  a fost inregistrata la OSIM  in urma cu 12 ani, mai precis, in data de 03.06.1999.  Daca vreti sa aflati ce s-a intamplat cu aceasta propunere de inventie, accesati  www.praxisinventica.com/HELP/ . Este trist ca si alte propuneri de inventie, ca de exemplu,   cea care se refera la hidrodiguri modulare pentru prevenirea inundatiilor sau cea despre tuburi vidate utilizate la panourile solare, au fost lansate in practica de altii, fara sa mi se ceara acordul.  Este nedrept ca in activitatea creativa unii depun eforturi iar altii obtin beneficiile.

ariel55

#25
Citat din: virgil 48 din Ianuarie 07, 2012, 07:55:09 AM

http://pilotmagazin.ro/2011/09/elicopterul-actionat-de-motoare-racheta/
Cred ca ai vazut asta. Este vorba de motoare racheta, amplasate la capetele elicei.Dar si asa, va
ramane probabil tot o realizare de palmares.

Iata un model din 1950 Hornet HJ-1:

alt model din 1954 HOE1/H-32:


Si aici link de documentare:
http://www.tecaeromex.com/ingles/RH-i.htm
Stau si ma intreb de ce nu or fi in exploatare curenta in lumea asta larga..... ::)
Lipsa umorului , pentru un om de stiinta este un dezastru personal!

protelisav

Solutia tehnica pentru "elice cu propulsie reactiva", inregistrata la OSIM in data de 03.06.199, difera de modelul Hornet HJ-1, prin aceea ca sunt utilizate statoreactoare, care sunt cele mai simple motoare reactive, nu au piese in miscare, au randament ridicat si gabarit redus.
Ceea ce am vrut sa scot in evidenta, este modul de evaluare de catre OSIM a acestei propuneri de inventie, pentru care am depus contestatie chiar si la Tribunalul Bucuresti. Desi s-a judecat la termenul stabilit, nici pana in prezent nu am primit un raspuns. Ce sa fac, sunt un simplu muritor de rand...

ariel55

#27
Draga Protelisav, tocmai aici este problema....aplicarea metodei reactive utilizand statoreactorul s-a facut din 1950. Iata ce spun baietii:
"In 1950 the Hiller company designed and built the Hornet HJ-1 that had a pair of jet engines at the tips of the rotor blades, being this type of engines ram jets shown in the picture below"


Ai link-ul la dispozitie in postarea anterioara.Ram jet este denumirea consacrata pentru statoreactor.
Statoreactoarele au prag critic de pornire , randamentul este mult inferior motorului clasic, la viteze mici,consumul de combustibil este total neeconomic .Cresterea randamentului apare la viteze supersonice, care ar distruge palele elicopterului datorita tensiunilor si ar transforma elicopterul intr-o bomba necontrolata.
Iata cateva alte linkuri care sa te lamureasca:
http://www.grc.nasa.gov/WWW/k-12/airplane/ramjet.html
Aici poti face simularile daca selectezi Ramjet in applet si apoi te joci cu parametrii:
http://www.grc.nasa.gov/WWW/k-12/airplane/ngnsim.html
Calculele, asupra tensiunilor ce apar in pale, sunt foarte complicate si nu fac obiectul postarii.
Sper ca acum intelegi de ce nu a fost brevetat.
Elicopterul care foloseste H2O2 , jetul este usor controlabil.Temperaturile sunt scazute iar durata de functionare este in jur de 3000 de ore.H2O2 este foarte instabila si dificil de stocat. Un 70% concentratie H2O2 este produsa de putine fabrici din lume.
Ideea eliciei reactive este veche, una din primele aplicatii fiind in gradina de zarzavat pentru udare(aspersor).
Imi cer scuze si imi pare rau pentru tine, dar OSIM se pare ca a avut dreptate...... :(
Lipsa umorului , pentru un om de stiinta este un dezastru personal!

virgil 48

Pentru protelisav:
Daca si varianta cu statoreactoare a fost incercata cu cca. 50 de ani inainte sa depui tu cererea, a
mai ramas o singura explicatie: examinatorii nu ti-au prezentat argumentele eliminatorii de la inceput,                 
ca sa aiba si ei hartii de plimbat de colo colo, cativa ani. Probabil ai cheltuit ceva si la tribunal.
Birocratia si-a facut datoria!       

protelisav

Citat din: virgil 48 din Ianuarie 08, 2012, 07:09:26 PM
Pentru protelisav:
Daca si varianta cu statoreactoare a fost incercata cu cca. 50 de ani inainte sa depui tu cererea, a
mai ramas o singura explicatie: examinatorii nu ti-au prezentat argumentele eliminatorii de la inceput,                 
ca sa aiba si ei hartii de plimbat de colo colo, cativa ani. Probabil ai cheltuit ceva si la tribunal.
Birocratia si-a facut datoria!       

Nu este chiar asa... Pentru o informare corecta intra pe www.praxisinventica.com/Help/, unde sunt prezentate documente pentru confirmare. Vei afla  ca a castigat brevetul EP 1375864 din 02.01.2004, cu autori din SUA, desi prezinta aceasi solutie tehnica si a fost inregistrat cu cinci ani mai tarziu .