Ştiinţă şi tehnologie. Noutăţi, dezbateri pe subiecte ştiinţifice de actualitate > Energii alternative/criza energetica

Motor pe benzina, in 4 cilindri, cu capacitate cilindrica intre 900 si 1390 cmc

<< < (2/2)

DEM:

--- Citat din: HarapAlb din Martie 26, 2011, 06:03:51 p.m. ---
--- Citat din: DEM din Martie 26, 2011, 05:43:05 p.m. ---Am reţinut maliţiozitatea referitoare la manivela.....şi nu i-am gasit umorul.

--- Terminare citat ---
Inseamna ca n-ai vazut "Referintele" ;D

--- Terminare citat ---

Dimpotriva, si am apreciat simplitatea dispozitivului cu care si-a prezentat "capacitatea variabila".

A propos de ....."manivela" sa vezi ce probleme au electroniştii la final, cand trebuie sa-şi "acopere" creaţiile. Cutia le da cele mai mari batai de cap. Cu toate acestea, chimia si electronica au fost domeniile care au revoluţionat cunoasterea şi au asigurat resursele celorlalte domenii.
Dacă mecanica....."celui cu manivela" ar fi ţinut pasul, un autoturism ar fi trebuit sa coste .....5 cenţi.

Chiar dacă sunt impotriva componentelor mecanice mobile, mai avem de asteptat pâna cand fizica particulelor, nanotehnologiile, să ajunga la fel de accesibile precum uneltele, motoarele sau celelalte structuri mecanice.
dem
 ;)

DEM:

--- Citat din: styhl din Martie 26, 2011, 11:08:02 a.m. ---Nu pre inteleg ce ar insemna "variatia cilindreei" (adica cilindrii isi modifica volumul). ha , si pentru ce? daca se modifica presiunea (compresia). Tu ce nu stii ca volumul este in strinsa legatura cu presiunea(compresia)?  ;D ;D ;D

--- Terminare citat ---

Ba,... eu cred ca ştie. Alţii nu ştiu şi în loc sa puna întrebari îl iau "de sus" pe colegul mecanic.
Dacă vrei te pot lămuri eu, cu un exemplu din domeniul "motoarelor" pe doua roţi. În timp ce unele "zumzăie" - cum sunt cele de curse, motoretele sau în general cele "patrate(cursa = diametrul piston)", altele precum "Harley-Davidson" au un pacanit leneş dar placut. Diferenţa o face capacitatea cilindrica, in directa legatura cu durata de viaţă a motorului. Aici este aplicată firesc, legea a patra a Termodinamicii, care afirma ca o structură suferă un numar finit de transformari. Sau orice creaţie are o anumită durată de viaţă, sau .....
Dacă această idee ar avea şi soluţia tehnologică pentru ca realizarea să nu fie prohibitivă atunci România ar reintra în grupa ţărilor avansate în domeniul motoarelor. Dar din păcate nici motorete nu mai avem voie să producem.
De ce?
Din cauza "deştepţilor" care nefiind în stare să practice o meserie,  ......s-au facut politicieni.
Cum?
Vorbind de sus, lăsând impresia ca se pricep.
Şi, paradoxal, nu îi ia nimeni de guler sa răspundă. Măcar la întrebarea lui V. Parizianu - "Pe te bazezi?"
Aşadar, marile probleme vin de la atitudini mărunte.......
dem :o

AL11:
Referitor la proiectele mele – cele 2 mecanisme prezentate sunt variante ale aceluiasi mecanism in configuratii putin diferite:
-   primul asigura numai variatia pozitiei PME, cu pastrarea PMI – asigura numai variatia cursei – ideal pentru compresoare si pompe cu  debit variabil,
-   al doilea asigura atat variatia PMI cat si a PME, cu conditia ca rapoartele de compresie sa fie diferite – ideal pentru motoare cu ardere interna
Mecanismele utilizeaza articulatii si elemente de reglaj clasice.
Solutiile  pentru varierea raportului de compresie, cunoscute pe plan mondial, asigura variatia cursei pistonului in gama 1-5 mm, pentru a se evita dezechilibrarea dinamica a sistemului.  Din aceasta cauza, toate sistemele se numesc cu raport de compresie variabil. La depasirea variatiei cursei pistonului cu peste 5 mm, apar dezechilibre dinamice majore, fapt ce a determinat sa nu se incerce solutia cilindreei variabile.
Solutiile mele sunt rezultatul a mai multor ani de cercetari proprii – cu utilizarea intuitiva a teoriei TRIZ, iar ultima cerere de brevet s-a bazat si pe studiul Concept Development of a Variable Compression Ratio Engine Using TRIZ - Hong-Wook Lee, Won Gyu Kim, Jin Woo Cho, Myung Rae Cho, Sang Hee Lee - Hyundai•Kia Motor Company, precum si pe studiile relevante si brevetele internationale publicate.
In noua cerere de brevet sunt prezentate 9 variante de mecanisme ce pot asigura atat variatia raportului de compresie (raport de compresie mare pt cilindree mica si mic pt cilindree mare – conform studiilor SAAB, MIT, ALVAR, MCE), cu un echilibru dinamic satisfacator, cat si variatia cilindreei si a raportului de compresie, cu mentinerea echilibrarii dinamice a sistemului.

Noutate solutiei propuse este gama mare de reglare a cursei pistonului si metoda de echilibrare dinamica.

Avantajele importante ale solutiei,  pentru variatia cilindreei si a raportului de compresie, constau in asigurarea conditiilor optime de combustie si adaptarea puterii la incarcarea motorului, cu implicatii directe asupra cresterii puterii si reducerii consumului, precum si la posibilitatea folosirii combustibililor diferiti (gasoline, ethanol, hydrogen, diesel, bio-diesel si alti neinventati)

Multumesc DEM !
Astept sustinatori si investitori destepti !

puriu:
Este totusi vorba de un motor cu manivela. Mai precis, cu manivele de lungime reglabila. Este una din multele solutii imaginate. Chiar si prin 1970 (cand eram si eu student la Motoare) existau preocupari in acest sens. Se faceau si atunci machete, motoare sectionate, chiar si prototipuri functionale. Intotdeauna dezavantajele (cresterea lungimii, greutatii si costului motorului, precum si echilibrarea aproximativa) au fost mai mari decat avantajele certe. Investitorii destepti au evitat introducerea in productia de masa a acestor motoare, iar cei care au incercat n-au fost destepti.

Navigare

[0] Indexul de Mesaje

[*] Pagina precedentă

Du-te la versiunea completă