Welcome, Guest. Please login or register.

Autor Subiect: "Motoare" magnetice  (Citit de 60342 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

magnet

  • Vizitator
"Motoare" magnetice
« Răspuns #30 : Martie 11, 2011, 08:56:17 p.m. »
salut
am gasit intamplator acest dispozitiv di attach
l-am tradus cu google
vreau parerea voastra in ceea ce priveste posibilitatea de a functiona

Offline RaduH

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 1101
  • Popularitate: +9/-48
"Motoare" magnetice
« Răspuns #31 : Martie 12, 2011, 01:47:51 p.m. »
Citat
Dar mai e și altceva la mijloc -- energia potențială a câmpului magnetic dată de un magnet permanent nu este infinită din păcate, ea are obiceiul prost să se disipe prin demagnetizare, care nu se poate evita în cazul motoarelor de genul acesta. La mers în gol poate dura mai mult până se demagnetizează, dacă pui fie și numai câteva kilograme pe rotor durează mult mai puțin.

Sigur, asta nu este în sine o problemă pentru că se pot remagnetiza (se folosesc niște electromagneți foarte mari pentru asta), dar evident pentru asta e nevoie de energie luată de la rețea; cât de multă -- cam cât energia potențială a câmpului magnetic
Credeam ca magnetizarea magnetilor permanenti consta in orientarea microdipolilor magnetici si ca pentru demagnetizare e nevoie de o anumita valoare de camp orientat in aceeasi directie si in sens opus magnetizarii.
Nu cred ca energia potentiala se refera la magnetizarea magnetilor permanenti ci la pozitiile lor relative la un moment dat.
De ce s-ar demagnetiza mai repede daca rotorul acela e in sarcina ?

Offline AlexandruLazar

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 1754
  • Popularitate: +95/-17
"Motoare" magnetice
« Răspuns #32 : Martie 12, 2011, 07:48:21 p.m. »
In exploatarea practica a unui astfel de dispozitiv apar foarte multe fenomene care nu apar in laborator.

In primul rand ca principiu: campul exterior care trebuie aplicat pentru demagnetizare nu are o valoare constanta si batuta-n cuie. Ea e tot mai mica pe masura cresterii temperaturii. De asemenea, pentru demagnetizare nu e neaparat nevoie sa se demagnetizeze tot magnetul deodata.

De ce se demagnetizeaza magnetii in cazul dispozitivului de fata: pentru ca principiul de functionare presupune ca ei sa fie tot timpul in opozitie. In felul acesta, ei se demagnetizeaza deoarece fiecare vede un camp coercitiv de sens opus.

De ce se demagnetizeaza mai repede in sarcina: pentru ca energia necesara pentru a invarti rotorul nu vine de altundeva decat din energia inmagazinata in magnetii permanenti. Ea e asemanatoare, daca vrei, cu energia mecanica stocata intr-un arc -- se afla acolo pentru ca arcul e tensionat (sau in cazul magnetilor, pentru ca momentele magnetice sunt orientate in aceeasi directie). Daca vrei sa ai aceeasi viteza (sau oricum, cam aceeasi viteza) la mers in gol ca si in sarcina, trebuie sa tragi mai multa energie din magneti.

Desigur ca in practica asta se manifesta in celalalt sens (caracteristica mecanica e foarte proasta -- imediat ce il incarci in sarcina abia se mai urneste, sau pur si simplu nu se mai misca nicicum). Dar asta nu i-a oprit pe entuziastii motoarelor magnetice sa gaseasca solutia "ingenioasa" de a monta un magnet mai puternic pe rotor atunci cand il incarca in sarcina -- ceea ce are ca efect pastrarea aceleiasi viteze unghiulare, dar un camp coercitiv mai mare si desigur, demagnetizare mai rapida.

Nu mai vorbesc de efectele suplimentare -- daca motorul se incalzeste (si daca il folosesti oriunde altundeva decat in laborator se incalzeste chiar fara sa traga curent -- din frecari, conditii de mediu etc), campul coercitiv necesar pentru demagnetizare e si mai mic.

Citat
Nu cred ca energia potentiala se refera la magnetizarea magnetilor permanenti ci la pozitiile lor relative la un moment dat.

Energia campului magnetic este energie potentiala -- e chiar cea stocata in magneti. Daca tragi energie din magneti, ii demagnetizezi.

Asta e o problema care, daca nu ma insel, apare si in motoarele electrice cu magneti permanenti, intr-un mod un pic diferit insa -- se poate intampla ca, daca la pornire se trage un curent foarte mare (si asta chiar se intampla), reactia indusului sa "incurce" magnetii permanenti. Acesta e unul din motivele pentru care, la puteri mari, pornirea acestor motoare se face intentionat foarte lent, chiar daca izolatiile si conductoarele s-ar putea face sa reziste la curenti de pornire mari.

Offline Virgil

  • Junior
  • **
  • Mesaje postate: 241
  • Popularitate: +1/-12
"Motoare" magnetice
« Răspuns #33 : Martie 13, 2011, 09:39:53 p.m. »
Ai reusit vreodata sa demagnetizezi un magnet permanent, la temperatura normala, folosindu-l intr-un motor, sau alt ansamblu mecanic?
Daca observi mai atent, in motorul prezentat de mine (a nu se intelege ca este facut de mine) la pagina 2, campul magnetic al fiecarei perechi de magneti de pe rotor, se inchide pentru un timp scurt prin magnetul superior, in sensul normal (N-S) a liniilor de camp, si nu se opune acestora. Deci nu aceasta poate duce la descarcarea magnetilor. Rotirea se produce prin trecerea perechilor de magneti de pe rotor, incepand cu cei mai departati spre cei mai apropiati, al caror camp se inchide (magnetii se atrag) normal prin magnetul de pe stator, care la fiecare rotatie este ridicat periodic de cama, reluindu-se ciclul rotatiei. Personal am sa fac acest experiment si cand va fi gata va voi comunica rezultatul.

Offline AlexandruLazar

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 1754
  • Popularitate: +95/-17
"Motoare" magnetice
« Răspuns #34 : Martie 13, 2011, 10:25:38 p.m. »
Citat
Ai reusit vreodata sa demagnetizezi un magnet permanent, la temperatura normala, folosindu-l intr-un motor, sau alt ansamblu mecanic?

Da  ;D. Am văzut inclusiv motoare electrice cu magneți permanenți la care magneții se demagnetizaseră puternic, e drept că din cauza unor erori grosolane de proiectare și a exploatării necorespunzătoare. Din păcate n-am văzut cu ochii mei niciun motor magnetic făcând asta, însă am un fost coleg care mi-a povestit despre ele.

Citat
Rotirea se produce prin trecerea perechilor de magneti de pe rotor, incepand cu cei mai departati spre cei mai apropiati, al caror camp se inchide (magnetii se atrag) normal prin magnetul de pe stator, care la fiecare rotatie este ridicat periodic de cama, reluindu-se ciclul rotatiei.

În cazul ăsta fă un experiment simplu: învârte-l, după care ține-i puțin axul în loc cu degetele, și vezi dacă se mai învârte după ce îi dai drumul ;). De asemenea, cronometrează timpul de oprire de care are nevoie dacă-i pui pe ax o sarcină modestă, apoi încearcă să-i pui ceva mai țapăn, și vezi cât durează până se oprește.

Offline Virgil

  • Junior
  • **
  • Mesaje postate: 241
  • Popularitate: +1/-12
"Motoare" magnetice
« Răspuns #35 : Martie 14, 2011, 06:59:29 a.m. »
Si eu sunt curios daca va functiona sau este o farsa. Sper sa-l fac luna asta si sa verific.

Offline RaduH

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 1101
  • Popularitate: +9/-48
"Motoare" magnetice
« Răspuns #36 : Martie 16, 2011, 12:27:44 p.m. »
Citat
De ce se demagnetizeaza magnetii in cazul dispozitivului de fata: pentru ca principiul de functionare presupune ca ei sa fie tot timpul in opozitie. In felul acesta, ei se demagnetizeaza deoarece fiecare vede un camp coercitiv de sens opus.
Eu am incercat sa pun doi magneti permanenti in opozitie si nu mi se pare ca s-ar fi demagnetizat. Daca este asa in cat timp s-ar simtii o demagnetizare ?
Citat
Daca vrei sa ai aceeasi viteza (sau oricum, cam aceeasi viteza) la mers in gol ca si in sarcina, trebuie sa tragi mai multa energie din magneti.
Tocmai ca magnetii permanenti dezvolta forte nu energie cinetica. Daca ai sarcina mai mare vei avea nevoie de mai multa forta nu energie. In cat timp sau la cate rotatii se va demagnetiza ?
Citat
Da . Am văzut inclusiv motoare electrice cu magneți permanenți la care magneții se demagnetizaseră puternic, e drept că din cauza unor erori grosolane de proiectare și a exploatării necorespunzătoare.
Cu asta sunt perfect de acord.
Citat
De asemenea, cronometrează timpul de oprire de care are nevoie dacă-i pui pe ax o sarcină modestă, apoi încearcă să-i pui ceva mai țapăn, și vezi cât durează până se oprește
Nu va dura deloc pana se va oprii. Daca sarcina e tapana nu se va invarti de loc ca nu va avea forta sa-i invinga inertia.
De invartit se invart motoarele astea da n-au cuplu de loc si la celelalte miscari de care au nevoie nu se calculeaza lucrul mecanic necesar.
« Ultima Modificare: Martie 16, 2011, 12:33:07 p.m. de RaduH »

Offline AlexandruLazar

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 1754
  • Popularitate: +95/-17
"Motoare" magnetice
« Răspuns #37 : Martie 16, 2011, 04:20:29 p.m. »
Citat
De invartit se invart motoarele astea da n-au cuplu de loc si la celelalte miscari de care au nevoie nu se calculeaza lucrul mecanic necesar.

La asta mă refer și eu. Propunătorii acestor motoare uită să precizeze ce anume trebuie să le faci ca să pornești -- dacă le pui vreo sarcină pe ax, trebuie să îi dai un impuls. De asemenea, rotorul trebuie să fie într-o anumită poziție pentru a începe să se învârtă.

Citat
Eu am incercat sa pun doi magneti permanenti in opozitie si nu mi se pare ca s-ar fi demagnetizat. Daca este asa in cat timp s-ar simtii o demagnetizare ?

Depinde de proprietățile de material -- dacă magneții sunt slabi și câmpul coercitiv mare, nu se demagnetizează dar nici nu produc cine știe ce efect.

Offline RaduH

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 1101
  • Popularitate: +9/-48
"Motoare" magnetice
« Răspuns #38 : Martie 17, 2011, 11:06:49 a.m. »
Citat
Depinde de proprietățile de material -- dacă magneții sunt slabi și câmpul coercitiv mare, nu se demagnetizează dar nici nu produc cine știe ce efect.
Campul coercitiv e oricum foarte mic deoarece inductia magnetica scade drastic la cel mai mic intrefier.
N-as crede ca doi magneti permanenti in opozitie la o anumita distanta sa se poata demagnetiza reciproc.
Unde sunt si magneti permanenti si electromagneti e altceva.
Chiar am un model destul de interesant cu magneti permanenti si cu curent continuu.
Atata ca dimensional e un proiect gigant. Asa imi ies mie uriase ce sa fac.
Motorul asta ar fi de cel putin 9 m in diametru si de lungime nici nu stiu.
Trebuie sa aibe diametru mare sa scoti ceva cuplu(moment) la forte relativ mici rezultate la un rotor disc.
Si trebuie sa ai diametru sa poti face impulsorul acela cicloidal.
Cate rotoare disc pot fi inseriate nu stiu. Mii, zeci de mii, sute de mii... Depinde ce rezistente iti ies. Toate mecanic actioneaza acelasi arbore daca o sa poata fi executat.

Offline RaduH

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 1101
  • Popularitate: +9/-48
"Motoare" magnetice
« Răspuns #39 : Martie 17, 2011, 11:10:59 a.m. »
Citat
La asta mă refer și eu. Propunătorii acestor motoare uită să precizeze ce anume trebuie să le faci ca să pornești -- dacă le pui vreo sarcină pe ax, trebuie să îi dai un impuls. De asemenea, rotorul trebuie să fie într-o anumită poziție pentru a începe să se învârtă.
E plin internetul de tot felul de modele. Am putea sa luam in discutie cateva care sa nu fie tocmai numere de iluzionism. Oricum cam la toate rezulta ca nu sunt capabile sa ofere cuplu aproape de loc.

Offline Virgil

  • Junior
  • **
  • Mesaje postate: 241
  • Popularitate: +1/-12
Răspuns: "Motoare" magnetice
« Răspuns #40 : Martie 17, 2011, 10:04:18 p.m. »
Am facut si eu acest test si merge.
dar cand am fixat magnetii pe un rotor (cutie de conserve), frecarea in lagare este mare si nu a mai functionat. Trebuie sa caut niste lagare mai bune.
« Ultima Modificare: Martie 17, 2011, 10:24:38 p.m. de morpheus »

Offline Electron

  • Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 8099
  • Popularitate: +228/-213
Răspuns: "Motoare" magnetice
« Răspuns #41 : Martie 17, 2011, 11:10:17 p.m. »
Am facut si eu acest test si merge. [...]
dar cand am fixat magnetii pe un rotor (cutie de conserve), frecarea in lagare este mare si nu a mai functionat. Trebuie sa caut niste lagare mai bune.
Adica ai facut testul fara rotor ? Cum ?

e-
Don't believe everything you think.

Offline RaduH

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 1101
  • Popularitate: +9/-48
Răspuns: "Motoare" magnetice
« Răspuns #42 : Martie 18, 2011, 01:25:01 p.m. »
Cum se calculeaza rezistenta unei astfel de piese.
Cu rezistivitatea.

Offline Virgil

  • Junior
  • **
  • Mesaje postate: 241
  • Popularitate: +1/-12
Răspuns: "Motoare" magnetice
« Răspuns #43 : Martie 19, 2011, 07:38:22 p.m. »
Electron; Daca desfasori rotorul intr-un plan, si folosesti un magnet (statorul), se obtine un motor liniar. Am verificat acest lucru si merge, dar nu este o miscare ciclica, deci nu este verificat intru-totul functionarea motorului magnetic. Constructia mea este facuta pe lagare necorespunzatoare si trebuie s-o reiau.

Offline AlexandruLazar

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 1754
  • Popularitate: +95/-17
Răspuns: "Motoare" magnetice
« Răspuns #44 : Martie 19, 2011, 08:15:04 p.m. »
Electron; Daca desfasori rotorul intr-un plan, si folosesti un magnet (statorul), se obtine un motor liniar.

Bine-bine, asta e o experiență pe care o găsești prin destule cărți de fizică -- nu vorbim aici de rostogolitul rotorului ci de învârtit ;).