Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

"Motoare" magnetice

Creat de Virgil, Februarie 23, 2011, 08:05:25 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

AlexandruLazar

Motorul Perendev e un hoax destul de cunoscut -- suficient de cunoscut ca să fie indexat de site-urile de profil. Vezi aici: http://www.nuscam.com/perendev.htm

Pe scurt: în mod previzibil, se comportă foarte drăguț dacă îl pui să meargă în gol, încărcat în sarcină se oprește mult mai repede decât în clipurile promoționale ;D. E tentant să spui că probabil e foarte eficient, dar comportarea unui motor nu se studiază prin prisma funcționării în gol, ci prin prisma comportării în sarcină.

HarapAlb

#16
Citat din: Virgil din Martie 03, 2011, 04:45:05 PM
Pe de alta parte sunt chiar brevetate, crezi ca Americanii breveteaza o farsa?
Din cate stiu in Statele Unite nu esti obligat sa brevetzi neaparat ceva functional, se breveteaza ideea. In Europa mi se pare ca trebuie sa arati ca dispozitivul respectiv functioneaza conform descrierii din brevet.

AlexandruLazar

Motorul Perendev nu a fost efectiv patentat din câte știu, ci doar au depus o aplicație PTC, ceea ce reprezintă practic o aplicație pentru patent internațional. Avantajul e că de fapt când depun asta, trebuie să depună doar un minim de documentație, comun tuturor țărilor, astfel încât să poată fi patentat în țările care nu cer un prototip.

Nu știu dacă SUA e una din țările care cer un prototip funcțional pentru patent. În Europa sigur nu e patentat pentru că majoritatea țărilor europene cer un astfel de prototip în cazul aplicațiilor tehnice, acolo unde costul unuia este fezabil.

mircea_p

Citat din: AlexandruLazar din Martie 04, 2011, 02:21:03 PM
Nu știu dacă SUA e una din țările care cer un prototip funcțional pentru patent. În Europa sigur nu e patentat pentru că majoritatea țărilor europene cer un astfel de prototip în cazul aplicațiilor tehnice, acolo unde costul unuia este fezabil.
Nu cer decat descrierea dispozitivului in principiu, dupa cate stiu.

Virgil

Daca acest motor functioneaza doar in gol, invingand frecarile, tot este o problema serioasa pentru fizica.

AlexandruLazar

Citat din: Virgil din Martie 04, 2011, 11:34:19 PM
Daca acest motor functioneaza doar in gol, invingand frecarile, tot este o problema serioasa pentru fizica.

Nu funcționează în gol la infinit, doar un timp destul de lung. Asta nu e nimic spectaculos, există motoare care nici măcar nu sunt construite special pentru asta și care se pot învârti în gol câte două minute numai din inerția rotorului.

Electron

Citat din: Virgil din Martie 04, 2011, 11:34:19 PM
Daca acest motor functioneaza doar in gol, invingand frecarile, tot este o problema serioasa pentru fizica.
Si un corp pe planul inclinat se poate misca "singur" invingand frecarile. Asta nu pune nici o problema fizicii. Care crezi tu ca ar fi problema, mai exact?

e-
Don't believe everything you think.

Virgil

Comparatia ta nu este buna. Exemplul tau presupune transformarea energiei potentiale in energie cinetica intr-un camp gravitational. Motorul magnetic se aseamana mai mult cu o roata gravitationala, care din pacate nu functioneaza.
Problema fizicii ar fi, ca pot exista perpetum mobile. Personal nu cred acest lucru, dar daca functioneaza motorul magnetic va trebui elaborata o teorie capabila sa explice de unde apare lucrul mecanic, fara sa se consume nimic, sau sa se gaseasca modul de transformare a acelui "ceva" in lucru mecanic.

mircea_p

Citat din: Virgil din Martie 05, 2011, 08:29:00 PM
Comparatia ta nu este buna. Exemplul tau presupune transformarea energiei potentiale in energie cinetica intr-un camp gravitational. Motorul magnetic se aseamana mai mult cu o roata gravitationala, care din pacate nu functioneaza.
Problema fizicii ar fi, ca pot exista perpetum mobile. Personal nu cred acest lucru, dar daca functioneaza motorul magnetic va trebui elaborata o teorie capabila sa explice de unde apare lucrul mecanic, fara sa se consume nimic, sau sa se gaseasca modul de transformare a acelui "ceva" in lucru mecanic.


Asta e adevarat in general. DACA (sau cand) se descopera fapte experimentale care contrazic teoriile curente, teorrile se modifica sau chiar se schimba.
Insa faptele trebuie sa existe, sa fie confirmate.
In privinta motoarelor magnetice nu se pune problema de a intelege CUM functioneaza ci DACA functioneaza.

Electron

Citat din: Virgil din Martie 05, 2011, 08:29:00 PM
Comparatia ta nu este buna. Exemplul tau presupune transformarea energiei potentiale in energie cinetica intr-un camp gravitational. Motorul magnetic se aseamana mai mult cu o roata gravitationala, care din pacate nu functioneaza.
Ei bine, "motoarele magnetice" transforma energia potentiala a campului magnetic in energie cinetica (de rotatie). Dupa impulsul initial energia potentiala magnetica e "consumata" prin lucrul mecanic al fortelor de frecare, pana cand rotorul se opreste. Nu e absolut nimic exceptional in asta.

CitatProblema fizicii ar fi, ca pot exista perpetum mobile.
Ar fi o problema daca, repet: daca, ar veni cineva cu un asemenea sistem practic pe bune, fara trucuri si alte abureli. Stii, daca, repet: daca, corpurile ar incepe sa zboare singure de pe Pamant, atunci chiar si legea gravitatiei ar avea "probleme". Dar prima data trebuie sa se intample asta, deoarece nici o experienta de pana acum nu contrazice fizica de azi in aceste domenii.

CitatPersonal nu cred acest lucru, dar daca functioneaza motorul magnetic va trebui elaborata o teorie capabila sa explice de unde apare lucrul mecanic, fara sa se consume nimic, sau sa se gaseasca modul de transformare a acelui "ceva" in lucru mecanic.
Corect. Dar acest motor magnetic nu functioneaza (decat atata timp cat energia potentiala initiala nu e consumata de frecare si eventualul lucru mecanic util extras din el). Absolut nimic problematic pentru fizica.

e-
Don't believe everything you think.

AlexandruLazar

Virgil, principiul motorului magnetic nu "se aseamănă" cu al roții gravitaționale ci e fix același, numai că nu e vorba de energie potențială gravitațională ci de energie potențială magnetică, după cum a menționat și Electron. Deci principiul după care se oprește motorul e același. Dar mai e și altceva la mijloc -- energia potențială a câmpului magnetic dată de un magnet permanent nu este infinită din păcate, ea are obiceiul prost să se disipe prin demagnetizare, care nu se poate evita în cazul motoarelor de genul acesta. La mers în gol poate dura mai mult până se demagnetizează, dacă pui fie și numai câteva kilograme pe rotor durează mult mai puțin.

Sigur, asta nu este în sine o problemă pentru că se pot remagnetiza (se folosesc niște electromagneți foarte mari pentru asta), dar evident pentru asta e nevoie de energie luată de la rețea; cât de multă -- cam cât energia potențială a câmpului magnetic :).

Virgil

Desi am aceiasi parere cu tine, ma intreb daca a facut cineva un astfel de motor (fara trucuri), si daca a functionat pana s-au demagnetizat magnetii permanenti. Este posibil ca energia acumulata prin magnetizare sa fie mai convenabila la un moment dat, deoarece nu ocupa un volum suplimentar, si are o durata de viata mai mare, decat energiile conventionale (ma refer la necesitatea alimentarii cu combustibil).

Virgil

Azi am primit magnetii comandati, sa vad cum am sa fac celelalte componente. daca reusesc sa construiesc modelul, am sa va anunt daca merge sau nu.

AlexandruLazar

Citat din: Virgil din Martie 07, 2011, 07:21:49 PM
Desi am aceiasi parere cu tine, ma intreb daca a facut cineva un astfel de motor (fara trucuri), si daca a functionat pana s-au demagnetizat magnetii permanenti. Este posibil ca energia acumulata prin magnetizare sa fie mai convenabila la un moment dat, deoarece nu ocupa un volum suplimentară, si are o durata de viata mai mare, decat energiile conventionale (ma refer la necesitatea alimentarii cu combustibil).

Da, problema e cum îi încarci la loc. Bateriile reîncărcabile au o densitate de energie per volum mai slabă dar se încarcă la priză. Ca să remagnetizezi un magnet de neodymium mai țăpănos, ai nevoie de instalații care să genereze impulsuri de câțiva kA. Asta e una din principalele probleme -- îți dai seama că dacă era așa simplu, până acuma lăsam baltă supercondensatoarele.

RaduH

Cred ca ma pot baga si aici in discutie.
Din cate filmulete am vazut nu prea antrenau motoarele astea magnetice nimic si aveau de invins doar frecari  foarte mici in rulmenti.
Asta inseamna ca nu era putere mecanica mare acolo: [tex]P=M\omega[/tex]
E foarte posibil sa mearga ele din inertie ceva sau sa nu calculeze autorii cat lucru mecanic se consuma la alte actiuni pentru a functiona ele, raportat la cat de putina putere mecanica dezvolta de fapt.
Cred insa ca se poate face un motor de curent continuu cu magneti permanenti care sa poata genera o putere mai mare decat puterea electrica de curent continuu pe care o consuma.
Principiul e foarte simplu, partea mecanica fiind cea complicata de fapt.
Ai niste rotoare aproximativ disc prin care trece curentul electric.
Statorica se face cu magneti permanenti in asa fel incat rotoarele sa poata sa fie inseriate.
Rezistenta unui astfel de rotor e infima asa ca trebuiesc inseriate foarte multe pentru a putea sa fie conectate la o sursa de curent continuu.
Mecanic sunt pe acelasi arbore deci contributiile [tex]F=Bil[/tex], se cumuleaza. Rezulta un moment urias obtinut cu puteri electrice modice daca sut inseriate multe rotoare.
Problema e ca daca rotoarele capata viteza unghiulara, in zona activa electrica vom avea viteza tangentiala, deci unde sunt campurile magnetice vom avea [tex]e=Blv[/tex], care se va opune tensiunii sursei de curent continuu. Fiind multe inseriate vom inneca sursa chiar de la viteze unghiulare foarte mici.
Deci motorul trebuie sa fie de cuplu nu de turatie. Trebuie impiedicat sa prinda turatie.
Asta se poate face mecanic cu un impulsor(invers reductor) cu raport foarte mare de transmisie, capabil si sa transmita momente uriase. Exista angrenajele cicloidale care indeplinesc acest deziderat. Dar sunt foarte complicate.
[tex]F=Bil[/tex] iarasi nu are nimic in comun cu tensiunea electrica sau cu rezistenta din conductor.
Puterea electrica a curentului continuu iarasi nu e reflectata in acest efect mecanic
[tex]P=UI[/tex], sau aplicand legea lui ohm [tex]P=I^2R[/tex]