Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

problema energie IX

Creat de serbanpunk, Martie 11, 2010, 10:27:43 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

serbanpunk

aceasta este doar o problema teoretica realizata de mine deci nu imi reprosati ca nu am scris ceva. aici vom lucra doar in litere am nevoie de metoda nu de raspuns

avem un corp de masa m aflat la inaltimea h. daca il lasam sa cada la ce inaltime va ajunge dupa ce va atinge pamantul.( inaltimea h nu modifica g ca fiind egal cu 10m/s^2)
nu stiu daca mai trebuie niste date  :-[ daca da continuati sa puneti notati insa va rog sa imi ziceti fiecare lucru nou notat

Adi

Daca ciocnirea cu solul este elastica (adica se conserva energia cinetica in ciocnire, adica nu se pierde energie in deformarea materialului), atunci corpul ajunge la inaltimea de la care i s-a dat drumul. In practica, exista mereu o parte din energie ce se pierde in deformarea plastica a materialului si in caldura si corpul ajunge la o inaltime mai mica.

Ce procent de energie cinetica se pierde in deformare sau caldura depinde de multi parametri, de material, de dimensiuni, etc.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

serbanpunk

daca se pierde energie ar trebui sa stiu si constanta elastica?

mircea_p

E vorba de coeficientul de restituire, nu de constanta elastica.
Efectul care determina "pierderea" de energie este ne-elasticitatea celor doua obiecte. Detaliile sant complicate asa ca de obieci se determina un coeficient global care masoara ce fractiune din viteza relativa a celor doua obiecte se regaseste dupa ciocnire.

Daca e vorba doar de o problema teoretica, atunci solutia (tot teoretica) e cunoscuta: coeficientul respectiv poate avea valori intre 0 si 1. Nu vad ce ar mai fi de rezolvat.
Inaltimea dupa ciocnire poate avea valori intre 0 si h (inaltimea initiala), depinzand de materialele din care sant facute obiectele.