Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

Soarta materiilor Fizică Chimie şi Biologie în România.

Creat de oliver_rosier, Martie 02, 2010, 12:59:28 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

radhoo

eu cred ca volumul de cunostinte e din ce in ce mai mare cu fiecare noua generatie. nu cred ca este timp de pierdut, pentru ca insusirea cunostintelor dureaza. in ziua de azi e tot mai greu sa te specializezi intr-un domeniu, cand sunt atatea de stiut!

sigur ca se poate merge pe un sistem de modularizare a diverselor elemente cognitive, pentru a economisi timp:
ex: nu inveti toate detaliile modului X, inveti doar sa operezi cu el, indiferent de domeniul din care e acest modul.
pentru cei care stiti programare, e ca si cum in limbajele avansate, nu  trebuie sa stii cum se calculeaza negativul unei imagini, ci doar apelezi img.invert() . iti poti atinge scopul, si poti fi un bun pion in meseria ta, dar se pierde din profunzimea gandirii.

pentru mine generala a fost importanta. cand am terminat-o mi-am ales cu atentie liceul: profil chimie->pt cercetare si perspective zero in RO sau profil info, ceea ce am ales in cele din urma. liceul a fost si el important. dupa liceu am ales o facultate de info apoi master info. am avut colegi care dupa liceul tehnic au mers la medicina, drept, limbi, etc.

in facultate, am avut amara experienta de a vedea profesori depasiti. in meseria mea e important sa tii pasul cu tehnologia. un an in care faci altceva, se recupereaza greu. deja era punctul in care ii dau dreptate la gothik12, cu studiul individual. dar am avut si colegi care in facultate au vazut prima data ce inseamna un program de calculator...

e asadar o mare amestecatura: pt ca majoritatea elevilor merg la scoala pentru ca trebuie, si nu li se prezinta optiunile care le au ca sa nu zic de  explicatia utilitatii lucrurilor care le studiaza. reusita unuia sau altuia, se datoreaza adesea norocului si nu unei strategii care nu necesita chiar asa mare efort. e o pierdere, viata fiecaruia e scurta...


@Mihnea: o societate urmeaza in general un drum cu suisuri si coborasuri, e ca si un motor termic daca vrei. spre exemplu bunastarea, scade interesul pentru studiu, care are ca rezultat scaderea bunastarii si ciclul se reia. tin minte in 2005 in germania, la "small talk" cu un partener, vorbea despre fiul sau, care urma sa-si aleaga liceul. familia lor era instarita, asadar tanarul nu trebuia sa depuna prea mult efort; a spus simplu "fac liceul si atat, voi lucra in oraselul parintilor".
un alt exemplu, un tanar de data asta din RO, jucam baschet si mi-a povestit cum el are doar un 286, pe vremea cand in magazine se gasea Pentium 2, si cum el nu se poate juca, dar a invatat Assembler, pentru ca nici macar Borland Pascalul nu-i functiona corespunzator.
Vorbim aici despre motivare. Mihnea, calculatorul a prins bine in RO, pentru ca tineretul a gasit in calculator o forma de distractie ieftina. E la fel pentru cel pasionat de matematica...din lipsa de altceva...ii ajunge o foaie.
Artele pe de o parte sunt mai pretentioase, din punct de vedere a resurselor. Apoi e vorba si de educatia data in cadrul familiei. Cati din cei care si-au trait tineretea in timpul comunismului stiu sa se bucure de o piesa de teatru? Cati din parintii copiilor de generala de acum stiu unde e filarmonica orasului? Cum ne bateam noi cu turcii cand in occident existau deja academii? si discutia poate continua..




laurentiu

#16
  Sunt de acord cu Mihnea ca in medie stam prost la stiinte exacte si in general la calitatea lucrurilor predate .Un exemplu in acest sens sunt testele Pisa la care dupa cum am auzit elevii nostrii au fost printre ultimii din Europa in medie.Numai ca noi avem mai multe genii decat ei si de asta suntem mai renumiti in State pt calitatea de predare a stiintelor exacte.Un exemplu ,la OIM Romania in clasamentul punctajelor alltime este pe locul 5 pe lume,peste toate tarile Europei Occidentale (pacat ca nu peste Ungaria,dar ungurii au fost buni pe vremea comunismului,acum suntem peste ei).Sau la OIF(olimpiada internationala de fizica) Romania anul asta a fost pe locul 3 pe natiuni .Nu stiu ,cel putin este bine si ca avem cu ce ne lauda ,dar totusi aceste genii sunt prea putin ,mai sunt si cativa copii extraordinari fara olimpiade care ajung sa se realizeze peste hotare ,dar cam atata tot .In rest sub media europeana la cunostinte dupa facultate .E trist ,dar pana nu se va reforma din temelii invatamantul a.i. sa prindem din urma media europeana ,dar in acelasi timp sa sprijinim valorile sa ramanem printre cei mai buni din lume la olimpiadele internationale,vom ramane mereu in urma .
 Scoala trebuie sa creeze copiilor competente (vba domnului presedinte),dar in acelasi timp trebuie sa creeze si valori ,iar in acest caz fiecare copil ar trebui sa aiba dreptul sa-si aleaga la ce nivel vrea sa studieze o anumita disciplina .Daca le creem copiilor doar competente ,si toti de la acelasi profil vor fi cam la acelasi nivel ,si programa scolara se va baza doar pe asta(sa le creeze copiilor o competenta) ,nu vom mai avea valori( in afara de cei ce studiaza singuri).

Adi

Citat din: laurentiu din Martie 03, 2010, 01:01:41 AM
 Sunt de acord cu Mihnea ca in medie stam prost la stiinte exacte si in general la calitatea lucrurilor predate .Un exemplu in acest sens sunt testele Pisa la care dupa cum am auzit elevii nostrii au fost printre ultimii din Europa in medie.

Adevarat.

Citat din: laurentiu din Martie 03, 2010, 01:01:41 AM
Numai ca noi avem mai multe genii decat ei si de asta suntem mai renumiti in State pt calitatea de predare a stiintelor exacte.

Fals. Doar ca nu stii tu (si altii) despre ce au alte tari. Ar trebui sa vezi statistici cu cercetatorii romani din strainatate si daca sunt mai numerosi ca cei din alte tari. Si nu sunt.

Citat din: laurentiu din Martie 03, 2010, 01:01:41 AM
Un exemplu ,la OIM Romania in clasamentul punctajelor alltime este pe locul 5 pe lume,peste toate tarile Europei Occidentale (pacat ca nu peste Ungaria,dar ungurii au fost buni pe vremea comunismului,acum suntem peste ei).Sau la OIF(olimpiada internationala de fizica) Romania anul asta a fost pe locul 3 pe natiuni .Nu stiu ,cel putin este bine si ca avem cu ce ne lauda ,dar totusi aceste genii sunt prea putin ,mai sunt si cativa copii extraordinari fara olimpiade care ajung sa se realizeze peste hotare ,dar cam atata tot .In rest sub media europeana la cunostinte dupa facultate .

Vezi, nici macar acolo Romania nu e pe locul I. E intre primele locuri, ceea ce e ceva. Dar acei elevi sunt exceptii ale sistemului. Sunt "trisori" ai sistemului chiar. Ei nu trebuie sa invete la toate materiile, ca restul. Li se da 10 la toate materiile doar ca sunt olimpici. Asa ca e normal ca au timp sa se concentreze pe olimpiade. Pana si bacul il dau mai devreme si nu odata cu restul. Am fost si eu olimpic si stiu cum luam note de 10 pentru ca eram olimpic. Ei nu reflecta sistemul romanesc de invatamant.

Citat din: laurentiu din Martie 03, 2010, 01:01:41 AM
E trist ,dar pana nu se va reforma din temelii invatamantul a.i. sa prindem din urma media europeana ,dar in acelasi timp sa sprijinim valorile sa ramanem printre cei mai buni din lume la olimpiadele internationale .

Am incredere in noul ministru, care abia acum incepe reforma pe principii solide. El insusis a fost student, cercetator in strainatate. Are alta viziune.

Citat din: laurentiu din Martie 03, 2010, 01:01:41 AM
 Scoala trebuie sa creeze copiilor competente (vba domnului presedinte),dar in acelasi timp trebuie sa creeze si valori ,iar in acest caz fiecare copil ar trebui sa aiba dreptul sa-si aleaga la ce nivel vrea sa studieze o anumita disciplina .

Exact asta incepe sa se faca acum in Romania.

Citat din: laurentiu din Martie 03, 2010, 01:01:41 AM
Daca le creem copiilor doar competente ,si toti de la acelasi profil vor fi cam la acelasi nivel ,si programa scolara se va baza doar pe asta(sa le creeze copiilor o competenta) ,nu vom mai avea valori( in afara de cei ce studiaza singuri).

Si va fi bine, pas cu pas.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

laurentiu

  E adevarat ca numarul cercetatorilor din occident raportat la numarul populatiei este mult mai mare decat numarul cercetatorilor romani raportat la populatia Romaniei .Dar acest lucru este normal cat timp in Romania sa fii cercetator e aproape de a fi maturator (ca salariu vorbesc),si cei care ajung afara si sunt destui au "in sange" (ca asa i-a invatat sistemul) "cu cat faci bani multi mai repede" ,cu atat mai bine ,si evident printre ei se afla si copii buni si chiar si olimpici ,bine ca nu toti fostii olimpici .De aceea este mult mai atractiva ingineria ,stiintele economice etc.decat fizica teoretica ,fizica particulelor ,matematica etc.Pe de alta parte ,cum ai nostrii fosti olimpici internationali majoritatea merg in cercetare in domeniul in care au fost olimpici,si pe parcusul liceului erau peste majoritatea olimpicilor occidentali ,este de asteptat si cred ca asa se si intampla sa aiba si performante in cercetare mai bune decat colegii occidentali ,asta daca sunt seriosi .

Adi

Nu e musai ca vor fi peste cei straini in facultate doar pentru ca au fost olimpici. Caci cu adevarat te formezi la facultate, nu la olimpiade. Si apoi si alte tari au olimpici. Pana la urma nu sunt romanii mai destepti ca altii. Vezi chiar si premiile Nobel sau din premiile din stiinta in general. Cati la suta sunt romani, chiar in strainatate?
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

radhoo

Citat din: Adi din Martie 03, 2010, 02:20:45 AM
Nu e musai ca vor fi peste cei straini in facultate doar pentru ca au fost olimpici. Caci cu adevarat te formezi la facultate, nu la olimpiade. Si apoi si alte tari au olimpici. Pana la urma nu sunt romanii mai destepti ca altii. Vezi chiar si premiile Nobel sau din premiile din stiinta in general. Cati la suta sunt romani, chiar in strainatate?
adi tu ai avut o experienta mai mult decat buna in facultate, dar nu poti generaliza. eu de pilda nu cred ca facultatea e asa de importanta cum o descrii tu.
in ce priveste olimpicii, e vorba de o categorie de oameni mai aparte, care nu trebuiesc judecati prin prisma sistemului de invatamant.
am fost odata nevoit sa fac verificarea tehnica pentru niste candidati la locul de munca. a venit un tinerel care era stapan pe sine si vorbea despre cerintele postului ca despre un film pe care l-a vazut de curand. apoi mi-a spus ca a fost olimpic , ca pentru el e pasiune.
pasiunea face diferenta. asta nu se invata la facultate. dar cum ziceam, nu are legatura cu sistemul de invatamant, e vorba de dotarea fiecarui individ in parte.

mircea_p

Citat din: Adi din Martie 03, 2010, 12:43:39 AM
Nu am inteles ce ai zis in ultimul tau paragraf despre atitudinea de stiinta. Sugerai ca in Canada nu e o atitudine buna fata de stiinta? Mie mi se pare ca e o atitudine ideala fata de stiinta in Canada. Guvernul finanteaza cercetarea si universitati puternice, se fac concursuri de stiinta experimentale, presa scrie articole de stiinta serioase si tot asa. In Romania e exact pe dos.

Nu ma refeream la atitudinea oficiala a "tarii" si nici la cea a guvernantilor in pozitiile lor oficiale.
E vorba de atitudinea si imaginea pe care o au oamenii in privat, in mare parte datorata imaginii data de media. Chiar si un program faimos de stiinta cum e Bill Nye promoveaza ideea ca un om de stiinta e ciudat, putin nebun, etc.
Cred ca atiudinea fata de omul de stiinta ar fi ca e bine (sau necesar) sa il tolerezi, sa il folosesti, dar in mod sigur nu vrei sa fii ca el.
Iar scoala si mai ales liceul adauga sentimentul ca stiinta e grea, plicticoasa si te poate traumatiza pe viata.

Poate ca si in Romania e acum o situatie asemanatoare.
Bineinteles ca e greu sa iti faci o imagine medie asupra starilor de fapt. Exista elevi interesati de stiinta peste tot si copii straluciti in toate domeniile. Interesant este daca sant asa in ciuda sistemului sau sistemul ajuta si promoveaza acesti copii.
Si tot in privinta situatiei "medii", cred ca sant si in vest scoli la tara si in mahalale care nu sant peste cele de la sate din Romania, ca nivel al interesului si al performantei.
Poate ar fi de interesant sa comparam numarul celor care abandoneaza liceul (fara sa-l termine) in vest si in Romania, daca exista statistici.

S-ar putea sa aiba mai multi bani si sa fie mai curate, caci "saracii" unei tari bogate au mai multi bani decat cei ai unei tari sarace.

Oricum, nu vreau sa am o atitudine negativa sau sa descurajez pe cineva. Canada si US sant foarte bune pentru studii doctorale si pentru o cariera in stiinta, nu contest. Altfel de ce as fi aici?
Incerc doar sa imi clarific si mie anumite chestii.
Multi emigranti zic ca au pleacat din Romania nu pentru ei ci pentru copii lor. Oare chiar e in avantajul copiilor?

Adi

@radhoo. Raman la parerea ca facultatea e mai importanta ca liceul, ca atunci te formezi ca om. Daca tu ai facut facultatea in Romania, inteleg de ce zici ca nu la facultate ai invatat chestii concrete pentru viata. In Romania inveti mai multe la liceu si la facultate in general se freaca menta (cursuri vechi, chestii nepractice, chefuri si discoteci). In vest e exact invers. In liceu faci sport, arte, te dezvolti ca om sanatos, iar in facultate te specializezi pe ceva concret.

Daca ar fi sa aleg pentru mine iarasi, as alege liceul in tara si apoi plecat imediat dupa liceu din tara (adica exact ce am facut).

Daca insa mi-as creste copiii in alta tara, nu le-as plange de mila. Sunt convins ca dupa ce termina facultatea vor fi mai buni in medie ca cei formati in Romania. In plus, vor fi mai sanatosi. Bine hraniti, cu inot, ski, karate si ce mai trebuie de la 5 ani, iar nu slabi, anemici ca mine, crescut o carne odata pe saptamana, in vremea comunismului.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

Adi

Citat din: mircea_p din Martie 03, 2010, 05:38:17 PM
Nu ma refeream la atitudinea oficiala a "tarii" si nici la cea a guvernantilor in pozitiile lor oficiale.
E vorba de atitudinea si imaginea pe care o au oamenii in privat, in mare parte datorata imaginii data de media. Chiar si un program faimos de stiinta cum e Bill Nye promoveaza ideea ca un om de stiinta e ciudat, putin nebun, etc.

Cred ca in Romania societatea priveste cercetatorii stiintifici si mai prost ca societatea din vest. In vest esti respectat, esti admirat cand aude lumea ca esti cercetator, caci lumea stie ca fara cercetare el nu ar fi bogat asa cum e.

In Romania esti compatimit, lumii ii e mila de tine, se gandeste la ce salarii mici au si cum freaca menta si nu produc nimic concret, dar cum macar le da statul ceva sa nu moara de foame. In Romania oamenii nu stiu ca ei sunt saraci tocmai ca nu exista cercetare.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

b12mihai

Citat din: Adi din Martie 03, 2010, 01:06:28 AM
Am incredere in noul ministru, care abia acum incepe reforma pe principii solide. El insusis a fost student, cercetator in strainatate. Are alta viziune.

Ai cam multa incredere in domnul Funeriu...cand nu va mai fi ministru vine altul si schimba, fii fara griji...ca acel nou ministru va avea "alta viziune". De-aia nu o sa avem niciodata un sistem de invatamant stabil...Nici nu am pretentia sa fie cum e in Canada, Anglia sau Elvetia (am citit si am incercat sa compar toate cele 3 sisteme, in urma posturilor voastre de pe aici si, sincer, mi s-a facut pielea de gaina...acolo chiar faci ce iti place si "te formezi").

Citat din: Adi din Martie 03, 2010, 07:25:56 PM
Sunt convins ca dupa ce termina facultatea vor fi mai buni in medie ca cei formati in Romania. In plus, vor fi mai sanatosi. Bine hraniti, cu inot, ski, karate si ce mai trebuie de la 5 ani, iar nu slabi, anemici ca mine, crescut o carne odata pe saptamana, in vremea comunismului.

Adi, aici e o problema pentru cum e vazut sportul in Romania...Aici nu mai e numai invatamantul de vina ca nu se fac ore de sport, ci si lipsa investitiilor in sport...toti copiii stiu numai de fotbal...pentru multi nu prea mai exista alt sport...daca le spui de "Olimpiada Alba - a sporturilor de iarna" de la Vancouver s-ar putea sa te trezesti cu intrebarea: "Ce e aia?"

Citat din: radhoo din Martie 03, 2010, 12:50:03 AM
e asadar o mare amestecatura: pt ca majoritatea elevilor merg la scoala pentru ca trebuie, si nu li se prezinta optiunile care le au ca sa nu zic de  explicatia utilitatii lucrurilor care le studiaza. reusita unuia sau altuia, se datoreaza adesea norocului si nu unei strategii care nu necesita chiar asa mare efort. e o pierdere, viata fiecaruia e scurta...

La noi ai foarte putine optiuni dupa ce termini scoala generala. In principiu, la noi se spune ca daca nu faci mate-info la un anumit liceu esti cam..."prost"...Aici este vorba despre incultura si lipsa viziunii pe termen lung - care apare si la cei ce ne guverneaza

Citat din: Mihnea din Martie 03, 2010, 12:34:20 AM
Cei care discuta pe foumul acesta au invatat sau invata in general la scoli si licee performante, printre cele mai bune din judet sau din Bucuresti. Si, de aceea, e usor sa isi formeze o imagine nereprezentativa pentru intreaga Romanie. In Romania o mare parte dintre scoli si licee sunt de proasta calitate - probabil cea mai mare parte.

In privinta celorlalte materii, cum sunt stiintele sociale, artele etc. sunt convins ca Romania sta mult mai rau decat occidentul.

Subscriu! As putea spune ca cei care vorbim pe aici am avut noroc de profesori extraordinari, care chiar ne invatau, profesori devotati meseriei lor, materiei pe care o predau si care, printre altele, mai spuneau si la ce e utila. Din pacate toti acesti profesori sunt batrani si se vor pensiona in curand si vor ramane rebuturile, pentru ca se taie salarii, satisfactia profesionala nu mai exista (materie grea, elevi grei de cap, neinteresati etc.), ministrii ai educatiei schimba legile de la an la an astfel ca nu pricepi cum se va da bacalaureatul intr-un an, ce materie trebuie sa predai si altele.

Concluzia e una singura: intr-o tara ca Romania, unde e haos, legile nu se respecta (vezi legea promulgata cu salariile profesorilor de trebuiau marite cu 50% http://www.hotnews.ro/stiri-esential-4563877-legea-privind-majorarea-50-salariilor-profesorilor-adoptata-articole.htm - aprobata in 2008 in UNANIMITATE), unde se iau decizii pe moment, la improvizatie si pe fondul rezolvarii problemelor de moment, fara sa se gandeasca pe termen lung si fara o viziune, nu ai cum sa ai ceva care sa mearga...inclusiv un sistem educational BUN, care sa produca "valori".

In tari precum Elvetia, Anglia sau Canada, in care exista preocupare si strategie pe termen lung, totul merge bine in educatie...

P.S.: Am o intrebare de bun-simt - daca se comaseaza biologie, chimie, fizica in 'stiinte', cand vor comasa romana, engleza si franceza in 'limbi' :D ? Deja am inteles ca muzica si desen au fost comasate in 'arte' la profilul real, mate-info...am informatii din teritoriu...
Fiecare are scopul lui in lumea asta nebuna.

mircea_p

Citat din: Adi din Martie 03, 2010, 07:35:14 PM
In vest esti respectat, esti admirat cand aude lumea ca esti cercetator, caci lumea stie ca fara cercetare el nu ar fi bogat asa cum e.


Ma bucur ca ai asa o imagine roz.Nu imi dau seama de unde provine. Poate vorbesti de admiratia colegilor tai care sant tot cercetatori. Sau a altor emigranti de prima generatie, formati in alte tari.
Poate ca si eu am una prea cenusie. Si nu imi imaginez ca in Romania e mai bine ci doar ca e cam la fel.
De fapt exista o tendinta spre superstitie si credinte pesudoreligioase la care nu ne-am fi asteptat in sec 21. Mie Mie mi se pare ca e corelata cu atitudinea anti-stiintifica a societatilor de astazi. Poate e si un reflux la avantul din anii 60-80.


radhoo

Citat din: gothik12 din Martie 03, 2010, 08:57:07 PM
Adi, aici e o problema pentru cum e vazut sportul in Romania...Aici nu mai e numai invatamantul de vina ca nu se fac ore de sport, ci si lipsa investitiilor in sport...toti copiii stiu numai de fotbal...pentru multi nu prea mai exista alt sport...daca le spui de "Olimpiada Alba - a sporturilor de iarna" de la Vancouver s-ar putea sa te trezesti cu intrebarea: "Ce e aia?"
In liceu aveam sport de la 7 la 8 dimineata, faceam incalzire 15minute de fiecare data, faceam sport afara pana pe 25noiembrie, pantaloni scurti+tricou tot timpul, cand era mai frig ceva mai gros sus doar, iarna ieseam la fotbal pe zapada, sau la lupte. Era intr-adevar revigorant. Cu toate acestea nu prea vad legatura intre sport si stiinta, nu cred ca sportul il va ajuta pe un tanar elev sa obtina rezultate bune la biologie, fizica sau chimie, sau sa-i atraga interesul in acea directie.
Disciplinarea unui elev/student pe de alta parte poate avea efecte benefice.

Citat din: gothik12 din Martie 03, 2010, 08:57:07 PM
La noi ai foarte putine optiuni dupa ce termini scoala generala. In principiu, la noi se spune ca daca nu faci mate-info la un anumit liceu esti cam..."prost"...Aici este vorba despre incultura si lipsa viziunii pe termen lung - care apare si la cei ce ne guverneaza
Uite, eu vad altfel lucrurile.  Cred ca in iarna 2008, a fost un eveniment organizat de niste studenti de la arte, intr-un subsol (pivnita zidita), cu lumini, muzica . Ei acolo isi prezentau creatiile, de la brose, mini-animale, pana la haine, posete si tot felul de minunatii.
Eu nu spun ca fiecare tanar trebuie sa faca info, ca altfel e nu stiu cum. Eu spun ca fiecare trebuie sa faca ce stie mai bine, dar sa i se arate cum se poate pune in valoare acel ceva. Faci pictura? Bun, uite aici poti sa le vinzi, sau uite firmele cutare ar avea nevoie de un designer, sau uite asa se face un PFA si poti sa incerci sa-ti faci atelier de croitorie si sa-ti vinzi hainele.
Nu suntem identici, si vedem asta cu cat putem comunica mai mult, ceea ce facem din plin odata cu globalizarea. Scoala pana la un punct are tendinta sa impuna anumite norme oarecum rigide. Dar ce trebuie sa primeze e cum putem sa-i ajutam pe tinerii elevi sa aiba un viitor mai bun. Si cred ca sunt cateva metode.
Am predat un an la un liceu bun, da tot de info. Mi-a placut foarte mult, in special pentru ca realizam ca pot sa le spun elevilor lucruri  care sa-i ajute pe viitor, lucruri pe care eu poate nu le-am stiu, si am pierdut timp sa le aflu: sa invat ce trebuie pentru primul job, sa imi pun in valoare aplicatiile facute in timpul liber, sa trag la nu stiu ce concurs pentru ca in viitor va conta, etc.

Citat din: gothik12 din Martie 03, 2010, 08:57:07 PM
As putea spune ca cei care vorbim pe aici am avut noroc de profesori extraordinari, care chiar ne invatau, profesori devotati meseriei lor, materiei pe care o predau si care, printre altele, mai spuneau si la ce e utila. Din pacate toti acesti profesori sunt batrani si se vor pensiona in curand si vor ramane rebuturile, pentru ca se taie salarii, satisfactia profesionala nu mai exista (materie grea, elevi grei de cap, neinteresati etc.), ministrii ai educatiei schimba legile de la an la an astfel ca nu pricepi cum se va da bacalaureatul intr-un an, ce materie trebuie sa predai si altele.
Asa o fi. Investitia in educatie e cu bataie lunga.



Adi

Citat din: mircea_p din Martie 03, 2010, 09:05:23 PM
Ma bucur ca ai asa o imagine roz.Nu imi dau seama de unde provine. Poate vorbesti de admiratia colegilor tai care sant tot cercetatori. Sau a altor emigranti de prima generatie, formati in alte tari.

O sa incerc sa inteleg si eu mai bine de unde am imaginea asta. Dar ce pot spune deocamdata: pentru ca televiziunile publice nu promoveaza pseudostiinta, pentru ca presa nu plagiaza articole de stiinta din alta parte, pentru ca presa are rubrica de stiinta. Dar voi mai analiza. Oricum, pseudostiinta ca in Romania nu exista in Canada, asta e sigur. In SUA sunt mai indoctrinati cu religia si nu cred in teoria evolutiei in sud, dar Canada e mai deschisa la minte.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

Adi

Citat din: radhoo din Martie 03, 2010, 10:07:22 PM
Cu toate acestea nu prea vad legatura intre sport si stiinta, nu cred ca sportul il va ajuta pe un tanar elev sa obtina rezultate bune la biologie, fizica sau chimie, sau sa-i atraga interesul in acea directie.
Disciplinarea unui elev/student pe de alta parte poate avea efecte benefice.

Vezi, aici e cheia. Nu poti face performanta intelectuala fara performanta fizica. E nevoie sa fii sanatos si sa faci sport pentru a putea lucra intelectual intens in fiecare zi. Elevii romani nu fac sport si nu pot avea rezultate intelectuale la fel ca cei din strainatate. Ideea e ca daca nu faci sport intenes cat esti tanar si asa mai mediu toata viata, la 30 de ani ajungi o leguma. Si asa sunt majoritatea romanilor in ziua de azi.

Ca o completare, jumate din populatia Romaniei e in mod oficial bolnava. Cand esti bolnav nu ai acelasi randament si productivitatea in zilele cand mergi la serviciu, iar in cele in care nu mergi tragi economia tarii in jos si manci bani de la buget degeaba. O tara sanatoasa este cea care poate fi bogata, nu una bolnava, ca in Romania.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

radhoo

intr-un fel iti dau dreptate, nu degeaba se spune "mens sana in corpore sano", dar nu sunt de acord sa pui semnul egalitatii intre sport si rezultate in stiinta, sau prosperitate economica.

argumentele:
1)randamentul este dat in functie de motivare: un individ bolnav, slab, cu diverse probleme, va da performanta intelectuala DOAR daca are o motivatie puternica: poate sa dea performanta cu ultima suflare daca motivarea il sustine, fara sa faca sport (sau fara sa poata face)
2)in general ne nastem sanatosi si asta e un bun implicit. pentru performanta intelectuala in schimb trebuie pregatire.

a se vedea si populatia obeza a statelor unite, sau prosperitatea occidentala de dinainte de criza care taia mult din elanul de studiu al tinerilor, avand timp in schimb pentru droguri, betii, etc.