Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

Observatia lui foton01

Creat de foton01, Noiembrie 06, 2009, 07:20:47 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Electron

Citat din: foton01 din Noiembrie 10, 2009, 10:36:56 AM
O problema are 1200 de secunde.
Profu' asta merge "ca ceasul"  ;D

In fine, sa presupunem ca acest profesor are un astfel de ritm foarte constant. Acum explica-mi de unde rezulta aberatia cum ca pentru un elev "realitatea" este ca iese in pauza, in timp ce pentru celalalt este "alta realitate" in care inca e la ora.

Citat1200 de secunde dupa ceasul din clasa trec mai greu iar daca ceasul. Daca conometrezi timpul dupa probleme trec mai usor...
De ce? Sau afirmi asta ca sa pari mai interesant?

e-
Don't believe everything you think.

foton01

Citat din: Electron din Noiembrie 10, 2009, 09:47:57 PM


Citat1200 de secunde dupa ceasul din clasa trec mai greu iar daca ceasul. Daca conometrezi timpul dupa probleme trec mai usor...
De ce? Sau afirmi asta ca sa pari mai interesant?

e-
Eu m-am gandit la faptul ca timpul trece mai repede pentru elevul care conometreaza timpul dupa probleme decat cel care conometreaza timpul dupa ceas deoarece elementele ce alcatuiesc ceasul primului elev "se misca" cu o viteza mai mare. Elementele ce alcatuiesc primul ceas sunt chiar problemele. Elementele ce alcatuiesc cel de-al doilea ceas sunt limbile ceasului din clasa. Sa nu uit, ceasul din clasa este mecanic.
O problema are 1200 de secunde rezulta ca o secunda are 1/1200 probleme. Cele 1/1200 probleme trec mai repede decat secunda conometrata dupa ceasul din clasa deoarece viteza limbilor ceasului este mai mica decat viteza in care sunt facute cele 1/1200 de probleme.

Electron

Citat din: foton01 din Noiembrie 11, 2009, 07:47:34 AM
Cele 1/1200 probleme trec mai repede decat secunda conometrata dupa ceasul din clasa deoarece viteza limbilor ceasului este mai mica decat viteza in care sunt facute cele 1/1200 de probleme.
Poftim? Daca vrei sa iei in discutie "viteza cu care se misca indicatoarele" celor doua asa numite ceasuri (cel de pe perete si problemele) atunci viteza de miscare a ceasului mecanic e mai mare pentru ca secundarul se misca de 1200 de "pasi" cand problemele "se misca" o data.

Pe de alta parte, a asimila "viteza de trecere a timpului" cu "viteza de miscare a indicatoarelor" este o enormitate si o eroare fizica mare de tot. Retine ca in fizica se verifica orice prin experimente, nu se merge cu fabulatii din astea si afirmatii fara nici o baza. Ca sa vezi cat de eronata e ideea ca "viteza indicatorului" e relevanta, gandeste-te ca pe ceasul mecanic ai (in gneral) trei indicatoare : orarul, minutarul si secundarul. Dupa "observatia" ta ar rezulta ce pe acelasi ceas trece timpul cu trei viteze diferite, ceea ce evident nu corespunde nici unei realitati.

Acum, repet intrebarea peste care ai sarit:
Citat din: Electron din Noiembrie 10, 2009, 09:47:57 PM
Acum explica-mi de unde rezulta aberatia cum ca pentru un elev "realitatea" este ca iese in pauza, in timp ce pentru celalalt este "alta realitate" in care inca e la ora.

e-
Don't believe everything you think.

valangjed

Era pe vremuri o gluma:cand intreba cineva cat e ceasul i se raspundea ,"al meu e atatica dar cel din gara are cam un metru in diametru".Cam tot asa putem spune ca minutarul unui ceas de masa merge mai repede decat minutarul unui ceas de mana pentru ca intr-un minut parcurge o distanta mai mare.Asta ar rezulta din explicatiile lui foton01.

O observatie: di romana pe care mi-o mai amintesc stiu ca se spune cronometra nu conometra (Cronos=zeul timpului la vechii greci).
Filosofia este abuzarea sistematica de un limbaj creat anume cu acest scop.