Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

Teoria timpului de catre uniunea.sovietica

Creat de uniunea.sovietica, Noiembrie 04, 2009, 10:15:05 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

uniunea.sovietica

Salut! Am o teorie pe care vreau sa o expun despre timp.
Doi elevi sunt in ora de matematica. Primul elev se uita si isi spune: "profesorul are timp sa faca 3 probleme in aceasta ora. Eu imi voi alege ca ceas in sistemul meu de referinta problemele profesorului"
Al doilea elev spune: "eu imi aleg ca ceas in sistemul meu de referinta ceasul dupa perete".
Elementele ceasului ce conometreaza activitatea primului elev se desfasoara cu o viteza mai mare, drept pentru care elevul poate spune ca timpul trece mai repede in sistemul sau de referinta.Aceste elemente sunt problemele, care sunt facute cu o viteza mai mare.
Elementele ce conometreaza activitatea celui de-al doilea elev se desfasoara cu o viteza mai mica, drept pentru care timpul se scurge mai greu. Aceste element sunt limbile ceasului care se desfasoara cu o viteza mai mica.
Din punct de vedere al primului elev timpul se scurge cu aceeasi viteza in toata clasa, prin urmare al doilea elev este, din punct de vedere un element al unui cadru in care timpul se scurge cu o anumita viteza.
Din punct de vedere al celui de-al doilea elev timpul se scurge cu viteza perceputa de el in toata clasa, prin urmare primul elev, este din punct de vedere al celui de-al doilea elev, un element al unui cadru in care timpul se scurge mai greu.
Putem spune ca exista o realitate in care si primul si al doilea elev sunt inca in ora de matematica, realitate perceputa de al doilea elev. Pe langa aceasta realitate mai exista o realitate in care ora de matematica s-a sfarsit, realitate perceputa de primul elev.

Electron

Of, iar aberatii fara noima ...  :-[

Poate ilasus sa reuseasca sa inteleaga aceste fablatii si sa raspunda aici la subiect.

e-

PS: "uniunea.sovietica", pe ce clasa esti la scoala ?
Don't believe everything you think.

uniunea.sovietica

#2
Citat din: Electron din Noiembrie 04, 2009, 10:23:11 AM
Of, iar aberatii fara noima ...  :-[

Poate ilasus sa reuseasca sa inteleaga aceste fablatii si sa raspunda aici la subiect.

e-

PS: "uniunea.sovietica", pe ce clasa esti la scoala ?

Sunt in clasa a 10-a.
P.S. Electron, nici profesoara nu a inteles de prima data. :)
Unde mai exact nu ai priceput? De ce sunt aberatii? Nu spun ca nu ar fi!

Electron

Citat din: uniunea.sovietica din Noiembrie 04, 2009, 10:46:32 AM
De ce sunt aberatii?
Pai ai inceput de aici:
Citat din: uniunea.sovietica din Noiembrie 04, 2009, 10:15:05 AM
Doi elevi sunt in ora de matematica. Primul elev se uita si isi spune: "profesorul are timp sa faca 3 probleme in aceasta ora. Eu imi voi alege ca ceas in sistemul meu de referinta problemele profesorului".
Cum adica isi alege ca "ceas" problemele profesorului? Ce inseamna asta pentru tine? Cum functioneaza acest "ceas" ?

e-
Don't believe everything you think.

uniunea.sovietica

Adevrat, nu m-am exprimat corect!Scuze!
Primul elev nu se uita la ceasul dupa perete. El stie ca profesorul face 3 probleme, deci poate spune: " a facut doua probleme, mai are una, deci "o sa se sune de pauza peste < o problema > ".
Alte aberatii?

Skolon

De ce sunt aberaţii? Simplu:
1. Ceasurile sunt instrumente care numără de câte ori are loc un fenomen ciclic ce se repetă la intervale egale. "Profesorul care rezolvă probleme" nu poate fi un ceas pentru că nu reprezintă un fenomen ciclic, el rezolvând problemele la intervale inegale.
2. Dacă vrei să compari viteza de scurgere a timpului în sisteme de referinţă diferite trebuie să foloseşti aceleaşi tipuri de ceasuri şi să le sincronizezi.

În acelaşi sistem de referinţă timpul curge la fel indiferent de unitatea de măsură folosită. Doar valoarea măsurată poate diferi când foloseşti ceasuri care au unitatea de măsură diferită, ceea ce e evident.

Nu înţeleg ce vrei să spui. Poţi fi mai explicit? Scrie totul într-o frază cât mai scurtă, eventual în două.

uniunea.sovietica

Citat din: Skolon din Noiembrie 04, 2009, 11:25:23 AM
De ce sunt aberaţii? Simplu:
1. Ceasurile sunt instrumente care numără de câte ori are loc un fenomen ciclic ce se repetă la intervale egale. "Profesorul care rezolvă probleme" nu poate fi un ceas pentru că nu reprezintă un fenomen ciclic, el rezolvând problemele la intervale inegale.
2. Dacă vrei să compari viteza de scurgere a timpului în sisteme de referinţă diferite trebuie să foloseşti aceleaşi tipuri de ceasuri şi să le sincronizezi.

În acelaşi sistem de referinţă timpul curge la fel indiferent de unitatea de măsură folosită. Doar valoarea măsurată poate diferi când foloseşti ceasuri care au unitatea de măsură diferită, ceea ce e evident.

Nu înţeleg ce vrei să spui. Poţi fi mai explicit? Scrie totul într-o frază cât mai scurtă, eventual în două.

Fiecare observator percepe realitatea in felul sau, exista mai multe realitatii. Prin realitate se intelege tot ce inconjoara observatorul respectiv.

Primul elev il vede pe al doilea cum iese in pauza, din punctul lui de vedere. Ceea ce vreau sa spun este ca poate sa exista o alta realitate in care si primul si al doilea elev sunt inca la ora, realitate din punctul de vedere al celui de-al doilea elev.

valangjed

Pe langa faptul ca rezolvarea unei probleme nu poate fi luata ca etalon de timp ,ceea ce ai prezentat nu reprezinta doua sisteme de referinta ci acelasi sistem de referinta cu doua "etaloane" de timp diferite (cam cum masori temperatura in Celsius si Kelvin sau ,s-ar putea spune ca un elev masoara timpul in secunde si altul in zeci de minute).
Un sistem de referinta trebuie sa aiba ,musai ,un etalon pt. timp si un etalon pt. masurarea distantei.Daca cele doua sisteme nu se deplaseaza unul in raport cu celalalt atunci vorbim de acelasi sistem de referinta chiar daca folosim doua ceasuri diferite.Pentru trecerea de la un ceas la altul nu se face decat o transformare liniara (cate secunde dureaza rezolvarea unei probleme).
Te sfatuiesc sa citesti cu atentie teoria relativitatii restranse .Se gasesc destule carti de popularizare a acestei teorii .Chiar si pentru nivelul clasei a X-a.
Filosofia este abuzarea sistematica de un limbaj creat anume cu acest scop.

Skolon

Citat din: uniunea.sovietica din Noiembrie 04, 2009, 11:34:27 AM
Primul elev il vede pe al doilea cum iese in pauza, din punctul lui de vedere.

Păi dacă al doilea elev îl vede ieşind în pauză pe primul înseamnă că şi pentru el e tot pauză. Despre ce realităţi diferite vorbeşti?

Electron

"uniunea.sovietica", eu iti recomand sa nu mai aberezi pe tema "realitatii" pana nu intelegi cum se masoara timpul.

Sunt absolut surprins sa vad ca in clasa a X-a nu stii inca ce inseamna "masuratoare" in fizica.

e-
Don't believe everything you think.

uniunea.sovietica

Citat din: Electron din Noiembrie 04, 2009, 11:44:57 AM
"uniunea.sovietica", eu iti recomand sa nu mai aberezi pe tema "realitatii" pana nu intelegi cum se masoara timpul.

Sunt absolut surprins sa vad ca in clasa a X-a nu stii inca ce inseamna "masuratoare" in fizica.

e-

Voi citi teoria relativitatii restranse. Si stiu ce inseamna "masuratoare" in fizica.

Electron

"uniunea.sovietica", ce relatie exista intre tine si mincinosul utilizator banat deja pe 4 conturi, "foton01" ?

e-
Don't believe everything you think.

uniunea.sovietica


uniunea.sovietica

Apropo, eu vreau sa invat fizica din clasa a 11-a si a 12-a mai repede decat la clasa.
Cum as putea face acest lucru? Cum ar trebui sa incep?
Multumesc. :)

Electron

Don't believe everything you think.