Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

Cel mai eficient mod de a invata!

Creat de laurentiu94, Noiembrie 02, 2009, 06:13:03 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

laurentiu94

Salut fratele meu are numai note proaste ...
Care sunt cele mai eficiente metode de a invata la mate,fizica,istorie etc..

Electron

Dar cum invata acum la aceste materii ?

e-
Don't believe everything you think.

Adi

Intr-un mesaj personal ce laurentiu94 mi l-a adresat in urma cu cateva zile, imi zicea ca el invata pe dinafara. I-am raspuns ca trebuie sa inteleaga intai, iar atunci sigur va si retine.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

mircea_p

#3
Scuze, am postat aiurea, adica in alt topic decat trebuia.

constantin.a


valangjed

La matematica , fizica si alte stiinte exacte nu se poate invata pe de rost ,trebuie sa intelegi fenomenul .Daca puterea de intelegere si micile sclipiri de inteligenta lasa de dorit atunci e bine sa lucrezi cat mai mult ,in principiu sa rezolvi cat mai multe probleme.In clasa a X-a nu intelegeam foarte bine termodinamica , atunci am luat culegeri de probleme si am inceput sa le rezolv (cu ajutorul indicatiilor date de catre autorii cartilor) .In timp ,rezolvand cateva zeci de probleme , am reusit sa inteleg.
La istorie , geografie ,etc. este nevoie si de ceva memorie si de lecturi suplimentare (de ex. cartile lui Dumas pentru istoria Frantei , cartile lui Sadoveanu pentru istoria Romaniei , etc.).Lecturile suplimentare au si avantajul de a face invatarea mai placuta.Pentru memorarea anilor , la istorie ,foloseam mici trucuri matematice (de ex. caderea Constantinopolelui 1453 ,adunand cifrele 1+4+5+3=13 , "numar cu ghinion").
Sunt sigur ca mai exista si alte metode.Mult succes!
Filosofia este abuzarea sistematica de un limbaj creat anume cu acest scop.

Adi

Da, e bine ca ai adus in discutie si isotria. La istoria anii se invata in analogie unii cu altii (ah, asta e anul cand s-a mai intamplat cutare ... ) dar mai ales in legatura cauzala (intai se intampla un lucru, apoi efectul lui, care este totodata cauza la un altul, care s-a intamplat musai in alt an).

Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

laurentiu94


valangjed

Filosofia este abuzarea sistematica de un limbaj creat anume cu acest scop.

b12mihai

Subscriu la ce a zis valangjed si as veni cu niste completari: trebuie sa va asigurati ca macar tu, parintii sau un profesor bun, in care aveti incredere, ii explica fratelui tau ce este scris in acele carti (ca nu intotdeauna va intelege de ce se intampla asa, de unde iti vine ideea la problema cutare de la mate/fizica sau de unde a inventat nu stiu ce fraza autorul la romana...sa zicem), ramanand, la urma, ca el sa faca legaturile intre ce i s-a dat si ce i s-a cerut si modul de "abordare".

Problema cu note proaste si "nu inteleg nimic din porcaria asta de materie" la elevi provin mai ales din faptul ca NU SE STRADUIE nici un pic sa inteleaga, se dau batuti repede si argumentand ca "E GREU, NU POT!". Nu exista nu pot...ci doar NU VREAU. Asadar, primul pas ca fratele tau sa ia note mai bune ar fi ca el sa aibe vointa sa invete. Apoi sa puna mana pe carte si sa studieze mai atent, apoi sa puna mana sa lucreze (in cazul matematicii/fizicii) si abia apoi sa vina cineva sa ii (re)explice.

Nu stiu cum sa iti spun mai bland, dar nu prea exista metode eficiente de invatare atata timp cat nu ai dorinta de a invata (si, evident, o anumita placere/pasiune, catusi de mica, infima, pentru obiectul de studiu).

Iti spun chiar din experienta mea de elev (ajuns acum in clasa a XII-a si pus in fata faptului ca trebuie sa invete la ceva ce nu prea i-a placut mai deloc - recunosc - romana, literatura): sunt constient ca nu imi place, imi dau seama ca este greu (si profa a recunoscut ca anumite lucruri sunt foarte grele si greu de inteles deplin de catre elevi) si imi vine sa ma dau cu capu` de pereti in loc sa invat la romana. Dar, fiind materie de bac, nu am de ales, si trebuie sa imi dau silinta sa invat. Iata-ma acum in clasa a XII-a chinuindu-ma cu niste chestiuni pe care, daca le-as fi invatat mai calumea in anii trecuti, nu m-as fi chinuit acum sa le inteleg.

Si m-am gandit...nene, eu la mate (sau la fizica - materii pe care le iubesc, efectiv...imi plac la nebunie) cum am facut de am ajuns acum sa ma descurc si pe probleme mai dificile ? Pentru ca am invatat la timpul oportun, pentru ca atunci mi-am dat silinta si tot ce am avut mai bun din mine CA SA INTELEG de ce se intampla aia, aia, aia. Cu alte cuvinte am avut VOINTA si DORINTA. La romana au lipsit cu desavarsire.

In concluzie: secretul invatarii eficiente sunt dorinta de a realiza ceva si vointa de a iti invinge ideile preconcepute de genul: "NU POT. NU STIU. E GREU, al dracului, ce prof nenorocit".
Fiecare are scopul lui in lumea asta nebuna.

mircea_p

De acord cu Gothik, mi-a placut postul tau.

Cred ca obstacolul major in invatarea unui subiect e lipsa de interes pentru acel subiect.
Sant unele exceptii cand lipsa de interes e suplinita fie de o memorie neobisnuita sau de o ambitie neobisnuita (cand invatarea este doar un mijloc de atinge un scop - trecera unui exam, obtinerea unei pozitii). In ambele cazuri invatrea nu inseamna neparat si intelegerea subiectului.

Intelegerea subiectului este foarte importanta pentru a deveni interesat in subiect.
Se poate de asemenea sa devii interesat dupa citirea unei carti bune de polularizare (sau vizionarea unui film).
Si eu am avut probleme similare in liceu, nu imi placea romana, istoria... In scoala generala eram pasionat de istorie dar dupa aia a devenit prea arida.
Din pacate nu s-a intamplat nimic care sa-mi starnesca interesul pentru subiectele "ne-stiintifice" in acea perioada asa ca am invatat pentru ca trebuia, dupa cum spui si tu.
Interesul pentru istorie mi-a fost starnit de citirea cartilor de istorie ale lui Isaac Asimov. Nu pot sa spun ce anume in ele, poate prezentarea oarecum informala si incercarea de a se pune in locul caracterelor istorice mai degraba decat adoptarea pozitiei oficiale.




Adi

Si mie imi plac posturile voastre, sunt foarte bune. Intr-adevar, daca nu intelegi, nu retii. Si pentru asta e bine sa citesti carti care povestesc un domeniu stiintific sau istoric, apoi sa iti pui tu intrebari si sa cauti raspunsul singur in alte carti de popularizare, la profesori, in manuale si asa mai departe ...
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

id_dobreandrei

Sunt profesor de matematica si din experinta mea consider ca matematica nu se poate invata fara a lucra cat mai mult. Un pix, o foaie, o culegere si multa rabdare si pasiune te vor ajuta sa inveti. Matematica ar trebui sa o vezi ca pe un joc de logica pe care trebuie sa il rezolvi si daca il termini vei simti ca nu este altul mai bun decat tine. Este doar un joc ... daca vei gandi asa vei vedea ca matematica este usoara.//

b12mihai

@mircea_p: Si noua ne spunea chiar proful de mate ca cel mai bun mod de a invata istoria este sa te pui in locul personajelor istorice, sa te gandesti cum ai fi trait tu atunci. Si, de asemenea, in loc sa te puna sa memorezi date si evenimente mai bine ti s-ar pune intrebari de genul: "Dar ce s-ar fi intamplat daca turcii l-ar fi invins pe Stefan cel Mare?" sau "Daca Romania devenea in totalitate fie a otomanilor, fie a imperiului Austro-Ungar?" ---> nu numai ca erai pus in situatia de a citi despre evenimente/context istoric, ci sa IMAGINEZI, sa te gandesti, sa nu memorezi ca papagalul.

Mie imi plac cartile lui Neagu Djuvara - istoria povestita tinerilor - are tot asa un mod mai informal de a scrie si mai mult ne spune ce s-ar fi intamplat DACA (exact ce spuneam mai sus - incearca sa mai imagineze si alte scenarii - altfel nu ai cum sa intelegi fenomenul)...Din pacate am citit cam tarziu cartea ca sa mai am timp sa studiez mai profund problema  :D .

In concluzie, mai putem face o recomandare: carti de popularizare (dar sa fie citite cu maxima atentie si apoi sa fie lamurite pasajele neintelese).

Pentru Adi: manualele din ziua de azi sunt seci, stufoase si cu multe informatii redundante sau total pe langa...Foarte greu mai gasesti un manual nou care sa contina EXACT ce trebuie. Cele mai bune raman cele vechi (o spun pentru ca am facut comparatie intre ce am eu acum la scoala si ce au avut parintii mei - pentru ca ei inca mai au cateva "mostre").
Fiecare are scopul lui in lumea asta nebuna.

frger

#14
Mai intai de toate trebuie sa existe un program regulat de invatare care sa contina si mici pauze in care sa see discute cele invatate sau sa se bea un suc de portocale sau de lamaie etc.