Welcome, Guest. Please login or register.

Autor Subiect: Gafe in articolele din presa romaneasca  (Citit de 5085 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Sab

  • Vizitator

Offline Adi

  • Global Moderator
  • *****
  • Mesaje postate: 11301
  • Popularitate: +15/-7
    • Site personal Adrian Buzatu
Re: Gafe in articolele din presa romaneasca
« Răspuns #1 : August 21, 2009, 10:36:59 p.m. »
Mersi mult, chiar noi am fost primii din Romania care am initiat aceasta rubrica a greselilor din articolele de stiinta la sectiunea Jandarmul Presei de Stiinta, atat pe site cat si pe forum. Te rog sa mai continui. Cand voi avea timp, voi muta aceasta discutia la cea deja existenta pe site.

Ah, si care era de fapt greseala? Trebuie sa spui si asta cand trimiti articolul, nu sa lasi cititorii sa ghiceasca ei, ca poate unii nu ghicesc bine.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

Spitfire

  • Vizitator
Re: Gafe in articolele din presa romaneasca
« Răspuns #2 : August 27, 2009, 03:07:11 a.m. »
Cantitatea de energie se exprima in (M)Wh, 53 MW nu exprima nimic. Si nu cred ca parcul acela solar produce doar o cantitate de energie de 53 MWh anual, randamentul celulelor fotovoltaice cu siliciu policristalin este undeva la 20% actualmente, totusi...solenatia este de cca. 1Kwh/mp.Deci...

Offline Electron

  • Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 8404
  • Popularitate: +245/-217
Re: Gafe in articolele din presa romaneasca
« Răspuns #3 : August 27, 2009, 09:49:35 a.m. »
Cantitatea de energie se exprima in (M)Wh,
Da, (mega) watt-ul ora este o unitate tolerata de energie, (dar nu singura si nu cea din Sistemul International de Unitati).

Citat
53 MW nu exprima nimic.
Cum sa nu exprime nimic? Exprima o putere, a carei unitate de masura este tocmai Watt-ul. Iar daca raportarea consumului/productiei de energie se face tocmai la ora (h) atunci valorile (numerice) puterilor corespund cu valorile energiilor implicate (exprimate in unitatea de mai sus).

Citat
Si nu cred ca parcul acela solar produce doar o cantitate de energie de 53 MWh anual
Daca valoarea data a fost in MW, atunci asta inseamna (printr-un abuz de limbaj, desigur) ca centrala produce energia de care zici tu (53 de MWh) pe ora, nu pe an.


e-
« Ultima Modificare: August 27, 2009, 10:52:05 a.m. de Electron »
Don't believe everything you think.

Offline Adi

  • Global Moderator
  • *****
  • Mesaje postate: 11301
  • Popularitate: +15/-7
    • Site personal Adrian Buzatu
Re: Gafe in articolele din presa romaneasca
« Răspuns #4 : August 27, 2009, 03:38:15 p.m. »
Ah, am inteles. Au dat o unitate de masura pentru putere electrica cand ei vorbeau de energia electrica.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

Offline valangjed

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 1088
  • Popularitate: +62/-19
Re: Gafe in articolele din presa romaneasca
« Răspuns #5 : August 27, 2009, 08:11:53 p.m. »
Recent am gasit pe situl meu favorit IRealitatea.net - Germania a deschis un parc solar, al doilea din lume ca mărime, ce va produce anual 53 MW de energie electrică

Intr-adevar exprimarea este gresita.Ar fi putut scrie 53 MW putere instalata , ceea ce ar insemna cam 53 MWh.
Filosofia este abuzarea sistematica de un limbaj creat anume cu acest scop.

Sab

  • Vizitator
Re: Gafe in articolele din presa romaneasca
« Răspuns #6 : August 27, 2009, 11:46:21 p.m. »
da, asta am observat, ca au trecut puterea in loc de energie (o greseala foarte frecventa). de fapt au preluat si tradus stirea gresit pentru ca pe alte situri din afara este scris corect: 53 MW CdTe power plant.

Offline mircea_p

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 1981
  • Popularitate: +140/-12
Re: Gafe in articolele din presa romaneasca
« Răspuns #7 : August 28, 2009, 01:40:05 a.m. »
Citat
Intr-adevar exprimarea este gresita.Ar fi putut scrie 53 MW putere instalata , ceea ce ar insemna cam 53 MWh.

53 MW nu inseamna 53 MWh nici exact nici "cam". Sant doua unitati de masura diferite care masoara doua cantitati diferite (putere si respectiv energie).


 
« Ultima Modificare: August 28, 2009, 01:42:46 a.m. de mircea_p »

Offline valangjed

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 1088
  • Popularitate: +62/-19
Re: Gafe in articolele din presa romaneasca
« Răspuns #8 : August 29, 2009, 08:18:13 a.m. »
Citat
Intr-adevar exprimarea este gresita.Ar fi putut scrie 53 MW putere instalata , ceea ce ar insemna cam 53 MWh.

53 MW nu inseamna 53 MWh nici exact nici "cam". Sant doua unitati de masura diferite care masoara doua cantitati diferite (putere si respectiv energie).


 
Corect!Am vrut doar sa dau o explicatie intuitiva si m-am exprimat gresit.Scuze!
Filosofia este abuzarea sistematica de un limbaj creat anume cu acest scop.