Welcome, Guest. Please login or register.

Autor Subiect: Fenomenul Grigore Nica  (Citit de 37207 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline RaduH

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 1101
  • Popularitate: +9/-48
Fenomenul Grigore Nica
« : Februarie 27, 2009, 05:57:08 a.m. »
Deci a aparut la un moment dat in presa stirea ca un inventator roman vrea sa faca farfurii zburatoare folosind forta centrifuga .
http://www.obiectezburatoare.20m.com/
precum si :
http://www.obiectezburatoare.20m.com/pages_RO/Partea%20II/disc1_1_ro.html
Pentru mine inca nu e clar cine in jurul cui se roteste adica daca nu cumva nava cu tot cu motor se va rotii in jurul greutatilor ( problema de momente de inertie ) precum si daca nu cumva facem ca Munhauzen ca ne tragem de par ca sa iesim din mlastina .
Am incercat sa-l contactez pe "inventator" dar nu mi-a raspuns .

Offline RaduH

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 1101
  • Popularitate: +9/-48
Re: Fenomenul Grigore Nica
« Răspuns #1 : Februarie 27, 2009, 07:16:20 a.m. »
O sa incerc sa propun o varianta proprie de analiza ca sa incercam sa ne dam seama daca principial cel putin se poate asa ceva .
Pacat ca autorul nu ne onoreaza cu prezenta si cu explicatiile necesare .
Informatiile pe care le pune pe internet sunt cel putin insuficiente .

Offline RaduH

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 1101
  • Popularitate: +9/-48
Re: Fenomenul Grigore Nica
« Răspuns #2 : Februarie 27, 2009, 07:28:39 a.m. »
Citat
Masina timpului
Inginerul Nica a gandit si a proiectat un model de farfurie zburatoare care ar putea ajuta foarte mult omenirea in viitor. Oficiul European al Brevetelor i-a comunicat in scris autorului ca nu a gasit nimic similar in lume. Grigore Nica este convins ca la nivelul actual de tehnologie se poate construi una din primele masini ale timpului, prin punerea in valoare a zborului inertial in zigzag, obtinandu-se viteze uniform crescatoare, dar care sa nu se limiteze la un anumit prag, asa cum se intampla in cazul sistemelor actuale de propulsie, ci sa devina nelimitate. Atat la decolare, cat si la aterizare au loc mai multe efecte antigravitationale simultane. Franarea se produce din mers, prin rotirea navei la 180'.
http://www.adevarul.ro/articole/2005/sf-ul-ca-pasiune-grigore-nica-este-proiectant-de-ozn-uri.html

Offline Adi

  • Global Moderator
  • *****
  • Mesaje postate: 11301
  • Popularitate: +15/-7
    • Site personal Adrian Buzatu
Re: Fenomenul Grigore Nica
« Răspuns #3 : Februarie 27, 2009, 07:35:53 a.m. »
M-am uitat rapid pe siteul lui si el afirma acolo ca Pamantul este gol pe interior. Ori asa ceva este absolut fals. Nici nu merita sa citesti mai departe. Iti recomand sa studiezi niste chestii reale, nu doar niste idei fara fundament are altora. Daca era bun, faca brevet, nu scria carti. Odata ce scrii o carte, nu mai poti lua un brevet. Dar poate a scris o carte pentru bani sau pentru satisfacerea egoului personal.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

Stilicho

  • Vizitator
Re: Fenomenul Grigore Nica
« Răspuns #4 : Februarie 27, 2009, 07:42:12 a.m. »
Am citit articolul din Adevarul si mi se pare scris de doi bani.

Un citat de pe acolo.
Citat
Dosarele X ale ing. Nica mai trateaza si dealul Magura Bacaului, unde masinile urca singure. Aici este vorba de o ilustrare plastica a Legii Atractiei Universale in cazul a doua obiecte de greutati diferite. Astfel, atractia gravitationala in cazul automobilelor este anulata de atractia exercitata de un mare zacamant aflat in scoarta terestra, o situatie similara fiind in cazul particulelor de praf care stau pe suprafete verticale.
Acuma cativa ani un grup de ziaristi au fost pana acolo sa vada si ei fenomenul. Mai are rost sa spun ca masina le-a stat cuminte in locul de parcare si nu a luat-o singura la deal ? Si ce-i aia "ilustrare plasica a Legii de Atractiei Universale" ???

Offline RaduH

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 1101
  • Popularitate: +9/-48
Re: Fenomenul Grigore Nica
« Răspuns #5 : Februarie 27, 2009, 10:47:15 a.m. »
Pe mine ma intereseaza strict numai chestia cu farfuria lui zburatoare nu si ce prostioare vorbeste  .
Nu cunosc exact ce sistem foloseste el ca nu da informatii inteligibile dar o sa incerc sa analizez sistemul sa vad exact daca este ceva in ideea lui .
Pana acum imi seamana cu baronul Munhauzen care se trage de par sa iasa din mlastina .
Scuze daca n-am scris bine numele baronului .

Offline RaduH

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 1101
  • Popularitate: +9/-48
Re: Fenomenul Grigore Nica
« Răspuns #6 : Februarie 27, 2009, 12:14:45 p.m. »


Sper nespus de mult sa discutam despre asta ca posibilitate numai nu ca realizabil practic .
Sa ne lamurim daca Grigore Nica a fost bagat in seama pe o prostie sau chiar ar fi ceva in ideea lui .
« Ultima Modificare: Februarie 27, 2009, 12:18:40 p.m. de RaduH »

Offline RaduH

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 1101
  • Popularitate: +9/-48
Re: Fenomenul Grigore Nica
« Răspuns #7 : Februarie 27, 2009, 12:50:00 p.m. »
Am improvizat un sistem propriu sa scapam de posibilitatea sa se roteasca motorul in jurul rolelor si sa simplificam treaba .

Offline Electron

  • Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 8404
  • Popularitate: +245/-217
Re: Fenomenul Grigore Nica
« Răspuns #8 : Februarie 27, 2009, 02:07:57 p.m. »
Un minim de cunostinte de mecanica pot dovedi foarte simplu ca inventia despre care e vorba aici este cel mult o gluma proasta.

e-
Don't believe everything you think.

Offline RaduH

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 1101
  • Popularitate: +9/-48
Re: Fenomenul Grigore Nica
« Răspuns #9 : Februarie 27, 2009, 04:34:43 p.m. »

Daca gandesc asa tind sa-i dau dreptate .
Poate pune cineva problema altfel .

Offline RaduH

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 1101
  • Popularitate: +9/-48
Re: Fenomenul Grigore Nica
« Răspuns #10 : Februarie 27, 2009, 04:41:43 p.m. »
Citat
Un minim de cunostinte de mecanica pot dovedi foarte simplu ca inventia despre care e vorba aici este cel mult o gluma proasta.
Am cunostinte de mecanica dar nu e de loc usor de transat problema .
E vorba de exploatarea fenomenului prin care o piatra legata cu o ata si invartita reuseste cel putin sa isi compenseze propria greutate prin descompunerea fortei centrifuge .
Intrebarea ar fi daca am putea imagina un sistem care sa leviteze datorita fortelor centrifuge cum sustine domnul Nica .
Pe mine ma intereseaza doar daca poate sa dezvolte o forta axiala nu neaparat sa ridice toata masa sistemului .
Poate face electron un efort si ma lamureste de ce nu se poate .

Nu stiu ce au decis foruri competente in ce-l priveste pe Grigore Nica dar e clar ca a atras atentia .
« Ultima Modificare: Februarie 27, 2009, 04:45:04 p.m. de RaduH »

Offline Electron

  • Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 8404
  • Popularitate: +245/-217
Re: Fenomenul Grigore Nica
« Răspuns #11 : Februarie 27, 2009, 05:24:52 p.m. »
Am cunostinte de mecanica dar nu e de loc usor de transat problema .
[...]
Poate face electron un efort si ma lamureste de ce nu se poate .
Am spus un minim de cunostinte, si nu "oricat de putine".

Daca nu sti ce inseamna "rigid", atunci e cam putin. Oricum, n-o sa-mi pierd vremea cu asemenea enormitati.

e-
Don't believe everything you think.

Stilicho

  • Vizitator
Re: Fenomenul Grigore Nica
« Răspuns #12 : Februarie 27, 2009, 05:38:23 p.m. »
Forţa centrifugă stiu ce este şi cum este definită, dar de forţa axială nu am auzit.
RaduH, te rog să-mi explici ce întelegi prin "fortă axială". Eventual poţi să o defineşti.

Asta ca sa incep sa inteleg ce se intampla.
« Ultima Modificare: Februarie 27, 2009, 05:40:23 p.m. de Stilicho »

Offline RaduH

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 1101
  • Popularitate: +9/-48
Re: Fenomenul Grigore Nica
« Răspuns #13 : Februarie 28, 2009, 07:39:43 a.m. »
Citat
Daca nu sti ce inseamna "rigid", atunci e cam putin. Oricum, n-o sa-mi pierd vremea cu asemenea enormitati.
Da am gresit . Consideram elementele doar nedeformabile .

Offline RaduH

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 1101
  • Popularitate: +9/-48
Re: Fenomenul Grigore Nica
« Răspuns #14 : Februarie 28, 2009, 08:48:56 a.m. »
Citat
Forţa centrifugă stiu ce este şi cum este definită, dar de forţa axială nu am auzit.
RaduH, te rog să-mi explici ce întelegi prin "fortă axială". Eventual poţi să o defineşti.
Deci rezulta din actiunea indirecta a fortelor centrifuge .
De exemplu in desenul cu rulmentul acela cu role ; fortele centrifuge ale rolelor tind sa impinga inelul superior in sus . Am spus sa consideram rolele de masa foarte mare ; turatia foarte mare ; raza foarte mare in comparatie cu masa totala a celorlalte elemente sau daca vreti sa neglijam influenta campului gravitational ; sa vedem numai daca facem sau nu ca Munhauzen ca ne tragem de par sa iesim din mlastina .
De asemenea am luat masuri ca inelul acela superior sa nu se poata roti si nici motorul dar sa poata translata pe verticala . Vedeti desenul .
Nu am descompus eu forta centrifugala ca rulmentii aia sunt de obicei cu role tronconice nu cilindrice si e complicat .
Sau la mecanismul echivalent fortele care actioneaza sunt de natura centrifugala adica isi deplaseaza punctul de aplicare fara probleme .
Iarasi vedeti desenul e vorba de grade de libertate de fapt . Poate nu am nimerit cel mai bun mecanism echivalent .
« Ultima Modificare: Februarie 28, 2009, 09:38:21 a.m. de RaduH »