Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

problema clasa 9a

Creat de biancaaa, Ianuarie 06, 2010, 06:40:14 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Adi

Sunt de acord cu mircea_p. Cu cele spuse de el, cu cunoasterea legilor de miscare de la fizica de a noua, se poate rezolva problema, fara sa se stie de la matematica ecuatia de gradul 2. biancaa trebuie inca sa ne spuna ce a incercat ea concret la problema.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

b12mihai

@Adi - nu am nimic impotriva (sunt perfect de acord si eu), dar mie, personal, mi se pare ca e bine ca elevul sa stie ca ce invata la matematica are aplicatie direct in fizica si, eu, unul, inteleg si mai bine la fizica daca inteleg expresiile matematice ;D  -  si, in cazul elevului, daca nu pricepe fenomenul fizic, daca nu are capacitatea sa isi imagineze, macar sa o priceapa ca pe o problema la mate (daca acolo se descurca mai bine).

Citatbiancaa trebuie inca sa ne spuna ce a incercat ea concret la problema.

Si eu astept, si poate fiecare da cate o explicatie care se completeaza una pe alta si astfel, poate, bincaaa va intelege perfect cum gandim si cum rezolvam.
Fiecare are scopul lui in lumea asta nebuna.

bbb

Se pare că biancaaaa nu ne va spune până la urmă ce a încercat cu exact...Sau nu se grăbește să spună...Eh, atunci îmi văd de problemele mele de mecanică...

mircea_p

@gothik
Graficul e doar punctul c de la problema. De ce sa incepi cu graficul?
pentru a si b nu ai nevoie de grafic. Identificare parametrilor miscarii pe o ecuatie generala e ceva cu semnificatie fizica, care nu e trivial pentru elevi incepatori. Dupa cum poti sa vezi si in cazul de fata.

Pentru grafic, in problema iti spune sa dai valori la intervale de timp separate cu 2 secunde, deci nu sa faci graficul pe baza punctului de minim si a radacinilor.
Parerea mea e ca aici mai degraba ar fi indicat ca la sfarsitul rezolvarii sa mentionezi ca ceva similar s-a studiat la matematica (daca s-a studiat) si sa arati legaturile cu cele invatate acolo.