Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

Avem un nou ministru al Educatiei, cum comentati?

Creat de Adi, Octombrie 07, 2008, 04:23:57 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

AlexandruLazar

S-ar putea sa mai fi zis asta pe undeva, dar cu riscul de a ma repeta, o s-o mai zic o data. Mi se pare intr-adevar important sa fie descurajat absenteismul nejustificat, dar daca timpul petrecut la scoala nu este folosit mai eficient si mai corect decat acum, o sa fie descurajat degeaba. Mie unuia mi se pare ca a lipsi de la o ora facuta prost sau lipsita de relevanta nu este nici pe departe nejustificat.

tavy

Citat din: Adi din August 19, 2011, 03:41:17 PM
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-9852041-elevii-romani-acumulat-primul-semestru-anului-scolar-2010-2011-peste-30-milioane-absente-echivalentul-3-457-ani-daniel-funeriu-proceduri-riguroase-control-absentelor-noul-scolar.htm

Un nou pas inainte, daca o fac riguros si pe asta.
Și pentru a fi mai riguros în ce privește reducerea absenteismului și a abandonului școlar probabil va mai închide niște școli, tot așa riguros ca și până acum, astfel încât elevii care au ajuns acum să facă 10-20 km până la școală să ajungă să facă 50-60 km, în condițiile în care, în unele sate de munte, elevii nu au nici mijloace de transport disponibile.
Funeriu va mai Închide niște școli iar Boc va mai construi niște biserici la fel cu spitalele care se închid pentru a se putea construi mai multe cimitire, treabă foarte riguros făcută.


tavy

Spicuiri din statut (http://www.evz.ro/fileadmin/multimedia1/2011/august/29/Proiect_Statutul_studentului.doc):
Citat
Propaganda politică, religioasă ca şi orice formă de discriminare individuală sau în masă sunt interzise în cadrul Instituţiilor de Învăţământ Superior.
Foarte bine. Crede cineva că așa va fi?

Citat
dreptul la suport de curs gratuit, în format fizic sau electronic, precum şi la toate materialele didactice disponibile în mod gratuit;
Excelent! Dacă se aplică.

Citat
dreptul de a participa la evaluarea cursurilor, seminariilor, lucrărilor practice, a cadrelor didactice și a altor aspecte educaționale și/sau organizatorice legate de programul de studii urmat.
Oare cum vor fi evaluați profesorii corecți/exigenți, dar cei indulgenți.

Citat
dreptul de a beneficia de un îndrumător de an/secţie/grupă, în funcţie de dimensiunea acestor structuri, din rândul cadrelor didactice, din facultatea în cadrul căreia își desfășoară studiile;
Foarte bine, dar cam vag. Va fi un îndrumător la 10, 100 sau 1000 de studenți, ce înseamnă ,,în funcţie de dimensiunea acestor structuri".

Citat
dreptul de a studia într-o limbă străină de circulaţie internaţională atâta timp cât există această posibilitate în universitatea respectivă, în limita locurilor atribuite pentru acest tip de curriculă
Ce? În orice moment se poate spune că nu există posibilitatea, despre ce drept este vorba?

Citat
dreptul de a alege în cadrul programului de studiu un număr de cursuri opționale si/sau facultative din totalitatea cursurilor oferite de universitate
Până acum studenții nu puteau alege cursuri opționale din cele oferite de universitate? Atunci de ce le mai oferea universitatea dacă studenții nu aveau dreptul să le aleagă. Când am făcut eu facultatea aveam dreptul, în anii 4 și 5, să aleg oricâte cursuri suplimentare față de cele de la grupa mea, în plus aveam voie să schimb anumite cursuri de la grupa mea cu cursuri de la alte grupe. Nu știu cum este acum.

Citat
studenții au dreptul să obțină împrumuturi pentru cheltuieli din timpul efectuării studiilor universitare
Trebuia să vină Funeriu să le dea dreptul studenților de a face credite. Până acum cine-i împiedica?

Citat
studenții au dreptul de a beneficia de burse din alocaţii bugetare sau venituri proprii extrabugetare ale universităţilor precum şi alte tipuri de burse speciale, conform criteriilor stabilite de legislaţia în vigoare,  suma bugetară trebuie să acopere un minim de masă și cazare;
Vag și fără sens. Nu se stabilesc niște criterii clare, legislația în vigoare se poate schimba în orice fel, nu era nevoie să se specifice într-un statut că studenții au un drept dacă legislația le dă respectivul drept.

Citat
Ca membru al comunităţii academice, studentul are următoarele obligații:
a)de a respecta legislaţia în vigoare;
Dacă nu era trecut asta în statut studentul nu avea obligația de a respecta legea? Foarte inteligent.

Citat
Art. 4 Ca membru al comunităţii academice, studentul are următoarele obligații:
c)să respecte corpul profesoral și personalul auxiliar;
Când eram student nu-mi respectam toți profesorii și nici corpul profesoral în ansamblu, ba chiar erau relativ puține cadre didactice pe care le respectam. De ce să mă oblige pe mine Funeriu să respect și pe cei care nu sunt demni de respectul meu?

Citat
Art. 4 Ca membru al comunităţii academice, studentul are următoarele obligații:
h)de a nu folosi un limbaj şi comportament neadecvat mediului universitar.
Vag. Ce înseamnă ,,limbaj şi comportament neadecvat mediului universitar", atâta timp cât nu definește ,,limbaj şi comportament neadecvat mediului universitar" lasă loc abuzurilor.

Citat
Art. 4 Ca membru al comunităţii academice, studentul are următoarele obligații:
l)de a informa autorităţile competente cu privire la existenţa oricărei situaţii care ar putea influenţa buna desfăşurare a activităţilor de studiu individual şi general;
Eu înțeleg ca Funeriu a fost informator până la revoluție dar de atunci lucrurile s-au schimbat, nu mai poți obliga pe cineva să fie informator. Mai mult, dacă un student este martor la o situație despre care ,,autoritățile competente" consideră că ,,ar putea influenţa buna desfăşurare a activităţilor de studiu individual şi general" dar studentul nu consideră același lucru și în consecință nu informează atunci poate suporta consecințele. Cum este dificil de definit exact ,,situație care ar putea influenţa buna desfăşurare a activităţilor de studiu individual şi general" din nou este loc de abuzuri ca în vremea de dinainte de revoluție.


AlexandruLazar

Wtf?

O să reiau pe scurt câteva din citatele amintite de tavy pentru că sunt aceleași care mi-au sărit și mie în ochi... dar le voi updata cu experiențe de la "botul calului", ținând cont că am terminat recent facultatea.

CitatPropaganda politică, religioasă ca şi orice formă de discriminare individuală sau în masă sunt interzise în cadrul Instituţiilor de Învăţământ Superior.

Asta e valabil de cel puțin 10 ani, și nu numai în învățământul superior; în schimb, treaba e numai pe hârtie. Eu am încercat, de exemplu, să optez pentru a nu face ora de religie în timpul liceului, înlocuind-o cu altceva, și nu am putut, din motive "tehnice", cu ghilimelele de rigoare.

Citatdreptul la suport de curs gratuit, în format fizic sau electronic, precum şi la toate materialele didactice disponibile în mod gratuit;

Și asta există deja, cel puțin de la începutul aplicării programului Bologna, cu rezultate minime.

Citat din: tavyOare cum vor fi evaluați profesorii corecți/exigenți, dar cei indulgenți.

Catastrofal :). S-a încercat așa ceva și la mine la facultate, și în final inițiativa a fost abandonată chiar de conducerea facultății pentru că profesorii care nu făceau nimic la cursuri (sau nici măcar nu veneau) erau evaluați minunat. 2-3 studenți semnalau faptul că omul e complet pe dinafară, restul erau arhimulțumiți fiindcă îi trecea doar dacă se prezentau.

Citatdreptul de a beneficia de un îndrumător de an/secţie/grupă, în funcţie de dimensiunea acestor structuri, din rândul cadrelor didactice, din facultatea în cadrul căreia își desfășoară studiile;

Și asta există, tot de la începutul aplicării programului Bologna (deci cel puțin șase ani dacă nu mă înșel). Când am început eu facultatea trebuia teoretic să avem un îndrumător de grupă (nu de an), pe care l-am văzut o singură dată pe la facultate și nu am vorbit niciodată cu el.

Citatdreptul de a studia într-o limbă străină de circulaţie internaţională atâta timp cât există această posibilitate în universitatea respectivă, în limita locurilor atribuite pentru acest tip de curriculă

Și asta există, cu rezultate foarte proaste, fie pentru că profesorii respectivi nu știu limba în care predau (decât așa, la nivel de Iliescu), fie pentru că nimeni nu vrea orele alea și le primesc ultimii care sunt băgați în seamă. Anul trecut de exemplu am muncit foarte serios cu o colegă de la o altă facultate, care nimerise la cursul de Structuri de Date și Algoritmi, dintr-o astfel de grupă cu predare în limba engleză, un profesor care făcea orice altceva decât SDA la curs; cursuri absolut suprarealiste, despre conștiință și relația lui Dumnezeu explicată prin teoria relațiilor, ceva în genul fabulațiilor lui A.Mot de pe-aici, doar că mult mai pretențioase. Asta la una din facultățile cu reputație foarte bună din Politehnică, iar bietul om doar vroia, pe cinstite, să știe câte ceva despre programare. Mie mi-a făcut plăcere dintotdeauna să-i ajut pe alții în domeniul ăsta, dar n-aș fi vrut să fiu în pielea ei.

Citatdreptul de a alege în cadrul programului de studiu un număr de cursuri opționale si/sau facultative din totalitatea cursurilor oferite de universitate

Fără o precizare clară despre acel număr, asta n-are nicio valoare. Eu am avut de ales 4 din 6 materii, în ultimul semestru. A trebuit astfel să renunț la două materii de specialitate, dar a trebuit în continuare să fac economie și analiză economică, astfel încât cei de la catedra de profil să nu rămână fără norme.

Citatstudenții au dreptul de a beneficia de burse din alocaţii bugetare sau venituri proprii extrabugetare ale universităţilor precum şi alte tipuri de burse speciale, conform criteriilor stabilite de legislaţia în vigoare,  suma bugetară trebuie să acopere un minim de masă și cazare;

Asta pe bune cred că există de pe vremea lui Gheorghiu-Dej ;D. Taică-miu a beneficiat de o astfel de bursă, și eu am beneficiat de o astfel de bursă în ultimii doi ani de facultate.

Sincer, nu văd ce aduce nou acest statut...

tavy

Citat din: AlexandruLazar din August 29, 2011, 11:59:52 PM
Sincer, nu văd ce aduce nou acest statut...
Mai nimic nou dar e făcut pe banii noștri. Cineva a fost plătit să conceapă acest statut, cineva a fost plătit să scrie acest statut în Microsoft Word cumpărat tot din banii noștri că dacă folosea OpenOffice.org sughița. Tot cineva a fost plătit să publice acest statut pe siteul ministerului în format doc că doar într-un astfel de format se publică documentele.
În ce privește folosirea ,,Microsoft Word" nu este numai vina lui Funeriu, e chestiune moștenită.

AlexandruLazar

Mie mi se pare inutilă formularea cu "drepturile studentului". Studentul poate, în fond, să "aibă dreptul" la orice, de la acces la informații la libertate religioasă. E o formulare care evită abil orice obligație din partea ministerului, a universității sau a profesorului. Cum ar fi, de exemplu, ca problema să nu se mai pună ca studenții să "aibă dreptul" la alege niște cursuri opționale, predare în limbi de circulatie internațională sau la acces la documentație; ci să se pună în termenii faptului că facultatea are obligația de a îi asigura studentului acces la documentație, cel puțin 35% din curriculum sub formă de cursuri opționale, și predare în limbi internaționale, iar cele care nu au aceste posibilități să își piardă pur și simplu acreditarea? Mie mi se pare o soluție mult mai logică (în fond toate astea, ca drepturi, intră sub egida dreptului la educație, pe care România oricum le garantează ca semnatară a Tratatului Internațional al Drepturilor Omului, cu sau fără statuturi din astea pretențioase) și care ar rezolva și problema lipsei de concurență din învățământul superior.

tavy

Citat din: AlexandruLazar din August 30, 2011, 12:28:05 AM
Cum ar fi, de exemplu, ca problema să nu se mai pună ca studenții să "aibă dreptul" la alege niște cursuri opționale, predare în limbi de circulatie internațională sau la acces la documentație; ci să se pună în termenii faptului că facultatea are obligația de a îi asigura studentului acces la documentație, cel puțin 35% din curriculum sub formă de cursuri opționale, și predare în limbi internaționale, iar cele care nu au aceste posibilități să își piardă pur și simplu acreditarea?
De acord cu modul de a pune problema și anume de a schimba formularea de la drepturile studentului la obligațiile universităților/facultăților/statului. În ce privește însă obligațiile ar fi de discutat. Eu, spre exemplu, nu consider util să obligăm facultățile, mai ales cele particulare, să ofere cursuri în anumite limbi, fie ele română sau limbi de circulație internațională. Dacă o facultate particulară vrea să ofere cursuri doar în chineză sau doar în română treaba ei. Facultățile de stat ar trebui să ofere obligatoriu cursuri în limba română și dacă există cerere, să aibă voie, nu să fie obligată, să ofere cursuri și în alte limbi.
Consider că autonomia universitară este principalul lucru obținut la revoluție în învățământul superior. Țin foarte mult la autonomia universitară, la fel de mult cum țin ca învățământul preuniversitar să fie reglementat strict de minister, fără prea multă autonomie. Din nefericire, sub conducerea lui Funeriu, se limitează drastic autonomia universitară în timp ce se dă autonomie învățământului preuniversitar încât o să decidă primarul sau părinții colegilor ce materii o să studieze fiica mea la școală.
În timp ce la învățământul universitar este alegerea studentului ce facultate va urma în preuniversitar nu prea ai de ales că nu-ți poți trimite copilul să facă clasa I la 500km de casă.

Adi

Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

Sergiu

Extras din articol:"Nu cred ca este realist ca o universitate tanara care poate sa aiba un rol local extrem de important sa incerce sa isi dezvolte 40-50 de specializari. Disiparea resurselor a fost unul dintre motivele pentru care universitatile romanesti nu au reusit pana acum sa intre in topuri"

In alte tari aceasta disipare a resurselor,aceasta dezvoltare a unei multitudini de specializari a dus la performanta.Ce e drept, acolo vorbim de o alta finantare.

tavy

Încă o decizie aberantă a lui Funeriu, urmează ca imnul să fie intonat la deschiderea școlilor și apoi cel puțin o dată pe săptămână.
În situația actuală a României, a cere cuiva să intoneze imnul este aberant, țara asta oferă atât de puțin cetățenilor ei!

Să nu mai spunem că avem un imn cel puțin aberant.

CitatPreoţi, cu cruce-n frunte! căci oastea e creștina,
Deviza-i libertate şi scopul ei preasfânt.
Murim mai bine-n luptă, cu glorie deplină,
Decât să fim sclavi iarăşi în vechiul nost' pământ!

În țara acesta nu trăiesc numai creștini, mai sunt, încă, și atei și apoi cum poți cere unui copil musulman să cânte ,,Preoţi, cu cruce-n frunte! căci oastea e creștina".

Totul a pornit de la Băsescu, când, după ce Marcel Pavel, la un meci de fotbal, nu a cântat secvența ,,Şi că-n a noastre piepturi păstrăm cu fală-un nume Triumfător în lupte, un nume de Traian!", a cerut ca la începutul orelor să se intoneze imnul. Funeriu, lipsit de coloană vertebrală, cum îl știm, s-a conformat imediat.

Adi

Dupa evalurile de inceput de an pentru ca profesorii sa afle care sunt lacunele elevilor si sa predea intai sa le repare, adica sa predea mai bine (ceea ce unii aici pe forum criticau ca reforma in educatie nu face), iata inca un progres in reforma in educatie: plagiatul va fi in sfarsit pedepsit si inca prin lege!

http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-10106950-plagiatori-pregateste-ceva.htm
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

AlexandruLazar

Plagiatul e deja pedepsit prin legea 8/1996, art. 7, alin. b, care menționează explicit plagiatul academic. Nu știu cine este Petru Vlaston și ce studii jurnalistice are, dar cred că până și cei care s-au lăsat de facultatea de jurnalistică după primul semestru au auzit de legea asta.

florin_try


Iata un subiect interesant pe www.ziare.com referitor la reforma invatamintului:

http://www.ziare.com/daniel-funeriu/ministrul-educatiei/reforma-lui-funeriu-progres-sau-esec-dezbatere-ziare-com-1120038

Dezbaterea propusa de cei de la ziare.com e pe tema "Reforma lui Funeriu - progres sau esec?"

In opinia mea (la rece) cred ca e prematur inca sa se dea un verdict clar.
Mai mult, intrebarea asta e pusa prea devreme cu cel putin 2-3 ani.

Ce opinii aveti in aceasta privinta?

AlexandruLazar

Deloc optimiste ;D. Personal mi se pare bine intenționată și cle puțin o parte dintre măsuri mi se par binevenite, dar nu cred că atacă problemele reale, și în afară de frustrarea părinților, profesorilor și mai ales a elevilor, nu mi se pare că are vreo finalitate reală.