Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

Avem un nou ministru al Educatiei, cum comentati?

Creat de Adi, Octombrie 07, 2008, 04:23:57 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

A.Mot-old

Nu iese fum fara sa faci foc!Totusi ceva este neclar si o sa vedem ce documente se mai dau pe piata TV..........
In ceea ce prveste examenul la matematica la bacalaureat T1 sau T2 subiectele nu au fost grele si as zice ca nici nu au depasit nivelul mediu si cred ca in 3 ore se puteau face astfel incat sa se obtina minim nota 6.
Oare in cat timp si ce note ar fi luat ministrul Funeriu la matematica la bacalaureatul de anul asta?
::)
Adevărul Absolut Este Etern!

florin_try

#541
 Mai multi cu care am discutat sunt de parere ca ar trebui aplicata terapie de soc in invatamintul universitar si schimbari graduale in cel preuniversitar.

De asemeni, in multe universitati nord-americane, notele absolute obtinute de studenti la examene sunt rescalate asa incit valoarea mediana a distributiei notelor sa fie similara cu cea din ultimii ani. In felul acesta, daca notele absolute sunt prea mici comparativ cu anii anteriori inseamna ca subiectele au fost mai dificile, si pentru a elimina orice subiectivism scorul final e rescalat asa incit distributia notelor sa corespunda cu cea medie din ultimii ani.

Bineinteles ca exista subiectivism in compunerea subiectelor, si e posibila o manipulare a dificultatii lor asa incit obtii (in scara absoluta) orice distributie doresti, inclusiv promovabilitate de 25%.

----

Meritul bacului de anul asta consta in marirea preciziei de masurare a pregatirii elevilor, prin masurile luate contra copiatului. Plus valoarea mesajului transmis: "Fi-ti corecti ca nu mai merge cu copiatul". Mai trebuie insa lucrat la imbunatatirea preciziei masuratorii,  mai exact, daca s-au introdus la mai multe licee camere de luat vederi, apoi trebuia sa se introduca la toate liceele din tara astfel de camere, ca sa fie totul la fel.

---

Prea mult insa s-a insistat pe semnficatia promovabilitatii bacului. In opinia mea, promovabilitatea de anu asta e greu de interpretat caci nu avem cu ce compara.
S-au folosit note absolute, asta inseamna ca la subiecte de dificultatea data asta e rata de promovabilitate. Daca subiectele ar fi fost mai usoare, promovabilitatea ar fi fost mai mare. Si invers: daca erau mai grele, promovabilitatea era mai mica. In principiu, rata de promovabilitate poate fi controlata prin dificultatea subiectelor.  

Nu avem statistici din anii anteriori cu care sa comparam caci metoda de masurare din anii anteriori era imprecisa (fara camerele alea de vederi, gurile rele spun ca se cam copia).

In orice caz, in acest moment profii cu experienta cam au idee cum sa arate subiectele asa incit rata de promovare sa fie 40% sau 65%. Ce e drept, abia acum au aceasta estimare.

---

Un aspect foarte important e urmatorul:

Unul din elevii care ar fi luat nota 10 la bac, ar fi declarat in nu mai stiu ce ziar ca doreste sa studieze intr-o universitate din UK. Nu Romania, ci UK.



AlexandruLazar

#542
Citat din: florin_ din Iulie 10, 2011, 10:11:30 AM
Mai multi cu care am discutat sunt de parere ca ar trebui aplicata terapie de soc in invatamintul universitar si schimbari graduale in cel preuniversitar.

Și mie mi-ar conveni, la prima vedere, o terapie de șoc, pentru că toți suntem nerăbdători și radicalizați dupa atâta timp, dar este o idee nerealistă. Terapie de șoc în ce privință? A cadrelor universitare? Și așa e un deficit de posturi enorm, care se completează pe sub mână cu doctoranzi, masteranzi sau chiar și studenți la licență în ultimul an.Cu planurile de învațământ? Până nu se asigură că îl fac oameni competenți, pe baza unor studii serioase pe piața muncii, nu se va întămpla nimic -- dar cum să-i pui să le facă după studii pe piața muncii, că atunci un sfert din facultățile din România ar trebui pur și simplu desființate.

Până la urmă treaba se reduce la atitudinea (inclusiv a unora ca Boc și Funeriu) de a conduce învățământul ca pe o băcănie -- profit maxim cu investiții minime. Nu merge așa, în niciun domeniu. Nici măcar cu supermarketuri -- nu poți să spui că nu, întâi să vină clienți ca lumea să facem vânzări mari, și pe urmă investim ca lumea când știm că avem în ce.

CitatMeritul bacului de anul asta consta in marirea preciziei de masurare a pregatirii elevilor, prin masurile luate contra copiatului. Plus valoarea mesajului transmis: "Fi-ti corecti ca nu mai merge cu copiatul". Mai trebuie insa lucrat la imbunatatirea preciziei masuratorii,  mai exact, daca s-au introdus la mai multe licee camere de luat vederi, apoi trebuia sa se introduca la toate liceele din tara astfel de camere, ca sa fie totul la fel.

Mie... nu incorect, că până la urmă e corect, dar enervant și deplasat mi se pare că au făcut asta unei generații cu care altfel timp de patru ani și-au bătut joc de pregătire, inclusiv în cei doi ani ai mandatului lui Funeriu. Sigur că este siderant să vezi așa niște rezultate slabe, dar probabil că și pentru cei care au dat bacul e la fel de frustrant ca patru ani să fi fost tratați în bătaie de joc și apoi la examen să li se ceară performanțe. Calitatea a ceea ce iese dintr-un ciclu de învățământ nu e mai mare decât cea care intră, și să ne gândim că acum patru ani de zile, performanțele de la examenul de capacitate n-au fost deloc dezastruoase.


CitatNu avem statistici din anii anteriori cu care sa comparam caci metoda de masurare din anii anteriori era imprecisa (fara camerele alea de vederi, gurile rele spun ca se cam copia).

Uite o gură bună: când am dat eu bacul, peste tot la mine în liceu s-a copiat pe rupte. Eu nu am copiat pentru că n-am avut nevoie, dar tot mi-am verificat rezultatele cu colegii din jurul mei. Uneori însă nici măcar nu mi s-a părut de condamnat -- am avut o colegă care a dat bacul la chimie anorganică și "copiatul" ei a constat în faptul că a folosit un calculator, deși regulamentul presupune că n-ai voie (și să nu te gândești acuma că erau potrivite numerele ca să fie ușor la calcul -- nici vorbă). Nici măcar n-a trebuit să aibă cine știe ce supergrijă pentru că toți ceilalți din sală, când am auzit că dă bacul la anorganică și n-are voie cu calculator, le-am cerut voie direct supraveghetorilor și n-au avut nicio obiecție. Nu poți să zici că a fost o chestie incorectă, pentru că în fond nu era proba de aritmetică; ilegal a fost, imoral nu mi se pare, și dacă aș fi fost supraveghetor aș fi făcut exact la fel, cu riscul de a suporta consecințele legii.

Și sincer să fiu nu sunt deloc convins că nu a fost bine. Nu exagerez când spun că 60% din tipurile de subiecte de la matematică nu mi-au folosit la absolut nimic, și am terminat totuși Politehnica. Sunt lucruri de care până și o mare parte din absolvenții de profil real nu au nevoie după ce termină bacul. Sunt inginer cu acte în regulă și lucrez la lucruri deloc ușoare, inclusiv dpdv matematic, dar dacă aș da acuma bacul, cel puțin proba de matematică, hai n-aș pica-o, dar mai mult de 7 sigur n-aș lua. Similar, din subiectele la română (și o spun cu inima împăcată pentru că am fost olimpic la asta) nu mi-a trebuit nimic-nimic, și au depășit cu mult cadrul a ceea ce ar fi fost, din punctul meu de vedere, cultură generală.

Eu cred că până să ne punem problema a cât de reprezentativă e rata de promovabilitate pentru pregătirea elevilor, ar trebui să ne punem serios și problema a cât de reprezentativă e pregătirea din liceu pentru facultatea și cariera pe care le vor urma. Dacă rata de promovabilitate la un examen care testează cunoștințe și competențe inutile e de 20-30%, restul de 70% se cheamă că au știut ce să facă cu timpul lor, nu că sunt niște puturoși.

CitatUnul din elevii care ar fi luat nota 10 la bac, ar fi declarat in nu mai stiu ce ziar ca doreste sa studieze intr-o universitate din UK. Nu Romania, ci UK.

Și asta o să continue mult și bine, iar partea proastă nu e că o să facă facultatea în UK (în fond, d-abia e un student mai puțin de întreținut pentru statul român) cât că, date fiind oportunitățile de internship și angajare de acolo, șansele să se întoarcă sunt în mod evident minime, iar pe aici în scurt timp or să rămână numai căpșunarii.

tavy

Citat din: AlexandruLazar din Iulie 10, 2011, 12:59:46 PM
Sunt lucruri de care până și o mare parte din absolvenții de profil real nu au nevoie după ce termină bacul.
În opinia mea, ceea ce înveți la matematică nu trebuie să-ți folosească neapărat în mod direct. Poate ce ai învățat la matematică și nu ai folosit mai târziu ți-a modelat într-un anumit fel gândirea, într-un mod în care probabil ți-a folosit mai târziu.

Citat din: AlexandruLazar din Iulie 10, 2011, 12:59:46 PM
Sunt inginer cu acte în regulă și lucrez la lucruri deloc ușoare, inclusiv dpdv matematic, dar dacă aș da acuma bacul, cel puțin proba de matematică, hai n-aș pica-o, dar mai mult de 7 sigur n-aș lua.
Vrei să spui ca ai lua cel mult 7 dacă ai da bacul în momentul acesta, dar dacă te-ai pregăti 3 zile, cât ai lua? Pentru mine sunt suficiente 3 zile să-mi aduc aminte toată matematica din liceu, la fel cu fizica.
Te-ai uitat pe subiectele de la proba de matematică? Care subiect ți-ar pune probleme? Sunt curios.
M-am uitat pe subiectele de la fizică, subiectele de mecanică, electricitate și termodinamică le-am făcut în minte în aproximativ 30 de minute, cele de optică nu prea le-am putut face dar nici nu mi-a plăcut optica vreodată și mereu am uitat relativ repede tot ce am învățat la optică.

Nu susțin că subiectele ar fi fost ușoare, pentru un elev mediu au fost relativ dificile dar pentru unul care s-a pregătit cum m-am pregătit eu în liceu pentru a intra la fizică erau foarte ușoare.
Nu mă pronunț cu privire la subiectele la Limba Română, aici am avut mereu probleme.

sicmar

Citat din: florin_ din Iulie 10, 2011, 10:11:30 AM
Nu avem statistici din anii anteriori cu care sa comparam caci metoda de masurare din anii anteriori era imprecisa (fara camerele alea de vederi, gurile rele spun ca se cam copia). 

Nu-i chiar aşa. Voi încerca să schiţez o sumară analiză.

1. Subiectele dificile.
1.1. Este rezonabilă considerarea că nu se pune problema copierii în cazul celor care au luat BAC-ul cu 10 pe linie. Spre comparaţie:
-în 2010, 138 absolvenţi cu media 10,
-în 2010, 67 absolvenţi cu media 10 (după contestaţii).

1.2. La aceaşi concluzie (şi cu aceaşi presupunere rezonabilă) ar conduce compararea numărului absolvenţilor cu medii de minim 9,50.
În toată ţara:
- în 2010: 6679 medii de minim 9,50.
- în 2011: 3140 medii de minim 9,50.

În Bucureşti:
- în 2010: 432 medii de minim 9,50.
- în 2011: 181 medii de minim 9,50.

Acest lucru nu spune însă decât că subiectele dificile de anul ăsta (care fac diferenţa) au fost mult mai dificile decât anul trecut.



2. Situaţia liceelor de top.
Este rezonabil a se considera că în liceele de top nu s-a copiat nici anii trecuţi. Se pot compara situaţiile în câteva astfel de licee şi dau câteva exemple:

2.1. Colegiul Naţional "Gheorghe Lazăr" Bucureşti.
În 2010, înscrişi 305; promovaţi: 305; Promovabilitate:  100%
- medii de cel puţin 9,50: 35
- media absolvenţilor medii (locurile 152-153): 8,93

În 2011, înscrişi 277; promovaţi: 274; Promovabilitate:  98,92%
- medii de cel puţin 9,50: 30
- media absolvenţilor medii (locurile 138-139): 8,87

2.2 Colegiul Naţional de Informatică "Tudor Vianu" Bucureşti.
În 2010, înscrişi 205; promovaţi: 204; Promovabilitate:  99,51%
- medii de cel puţin 9,50: 51
- media absolvenţilor medii (locurile 99-103): 9,18

În 2011, înscrişi 220; promovaţi: 217; Promovabilitate:  98,64%
- medii de cel puţin 9,50: 23
- media absolvenţilor medii (locul 110): 8,70

2.3. Colegiul Naţional  "Fraţii Buzeşti" Craiova.
În 2010, înscrişi 226; promovaţi: 226; Promovabilitate:  100%
- medii de cel puţin 9,50: 105
- media absolvenţilor medii (locurile 112-114): 9,46

În 2011, înscrişi 233; promovaţi: 227; Promovabilitate:  97,42%
- medii de cel puţin 9,50: 58
- media absolvenţilor medii (locurile 116-119): 8,95



3. Există licee "martor", în care în mod cert nu s-a copiat nici anul trecut.
Eu am reuşit să identific un astfel de liceu: Colegiul Naţional "Avram Iancu" din Câmpeni, jud. Alba. La prima probă, în anul 2010, a fost eliminată din examen o elevă. Evident că în condiţiile astea nu s-a mai copiat.
Statistica arată aşa:

În anul 2010 au fost înscrişi la BAC 179 elevi şi l-au luat 174. Promovabilitate: 97,21%.
- medii de cel puţin 9,50: 8
- media absolvenţilor medii (locurile 88-90): 8,45

În anul 2011 au fost înscrişi la BAC 186 elevi şi l-au luat 136. Promovabilitate: 73,12%.
- medii de cel puţin 9,50: 7
- media absolvenţilor medii (locurile 91-93): 7,21

Concluziile se impun de la sine.

Toate datele le-am preluat de pe net, astfel:
- situaţia din 2010.
- situaţia din 2011.
Sper să nu fi făcut erori în preluarea datelor.

AlexandruLazar

#545
Citat din: sicmar din Iulie 10, 2011, 02:16:49 PM
Este rezonabil a se considera că în liceele de top nu s-a copiat nici anii trecuţi. Se pot compara situaţiile în câteva astfel de licee şi dau câteva exemple:

Cu restul mesajului nu te contrazic dar în privința asta, cu date "de la botu' calului", deși rezonabil ar fi să fie așa, real nu este. Eu am terminat un astfel de liceu "de top" și de copiat, toată lumea a copiat pe rupte, de la prima probă până la ultima. Au fost unii mai cu ghinion, care au nimerit supraveghetori stricți, dar în cea mai mare parte atâta vreme cât nu copiai "porcește", cu cartea pe bancă, nu-ți zicea nimeni nimic.

Citat din: tavy din Iulie 10, 2011, 01:58:49 PM
Citat din: AlexandruLazar din Iulie 10, 2011, 12:59:46 PM
Sunt lucruri de care până și o mare parte din absolvenții de profil real nu au nevoie după ce termină bacul.
În opinia mea, ceea ce înveți la matematică nu trebuie să-ți folosească neapărat în mod direct. Poate ce ai învățat la matematică și nu ai folosit mai târziu ți-a modelat într-un anumit fel gândirea, într-un mod în care probabil ți-a folosit mai târziu.

Ah -- cu asta sunt categoric de acord, altfel aș fi zis direct că mai bine scoatem cu totul matematica din programă, ceea ce este evident absurd ;D. Pe de altă parte, subiectele vizează noțiunile respective în mod direct, nu ca model de gândire. Mi s-ar părea mai corect, în condițiile astea, ca subiectele de bacalureat să vizeze (în mod direct) numai chestiunile esențiale pentru toți absolvenții de la profilul respectiv, după care fiecare facultate în parte e liberă, la admitere, să își dezvolte subiectele de la examenul de admitere în direcțiile necesare. (Edit; fără îndoială, câștigul major cu care am plecat și din liceu, și din facultate, nu au fost atât informațiile în sine, cât modul de gândire pe care mi l-au format. Peste 40 de ani cine știe câte lucruri or să se schimbe în domeniul în care lucrez -- nu în asta constă dificultatea pregătirii, ci în a le forma oamenilor un mod de abordare potrivit domeniului și funcției lor, fiindcă lucrurile astea nu se schimbă).

Citat din: AlexandruLazar din Iulie 10, 2011, 12:59:46 PM
Vrei să spui ca ai lua cel mult 7 dacă ai da bacul în momentul acesta, dar dacă te-ai pregăti 3 zile, cât ai lua? Pentru mine sunt suficiente 3 zile să-mi aduc aminte toată matematica din liceu, la fel cu fizica.
Te-ai uitat pe subiectele de la proba de matematică? Care subiect ți-ar pune probleme? Sunt curios.
M-am uitat pe subiectele de la fizică, subiectele de mecanică, electricitate și termodinamică le-am făcut în minte în aproximativ 30 de minute, cele de optică nu prea le-am putut face dar nici nu mi-a plăcut optica vreodată și mereu am uitat relativ repede tot ce am învățat la optică.

Da, ce-i drept, dacă m-aș pregăti două-trei zile le-aș lua fluierând -- subiectele de mecanică și electricitate le-am făcut și eu fără pix și hârtie. Dar asta mi se pare că arată exact ce ziceam și mai devreme -- normal că subiectele de electricitate le-am făcut fără probleme, că doar din asta îmi câștig pâinea; pe de altă parte, vorbim aici de matematica de liceu, nu de un curs din facultate. E vorba de materie de liceu, de care ar trebui să ne lovim zilnic pentru tot restul vieții noastre, sau măcar a carierei noastre potrivită unui absolvent de profil real -- de ce trebuie atunci să stăm să ne-o aducem aminte?

Nu zic nu, lucrurile funcționează și în sens invers: dacă de algebra abstractă n-am avut nevoie decât la nivel superficial (mi s-a părut totuși frumoasă așa că am mai studiat-o și după clasa a 12-a, în timpul liber), analiza matematică am mâncat-o pe pâine și am nevoie de ea ca de aer, zi de zi. De-asta mi se pare că mai corect ar fi ca bacalaureatul să vizeze doar ceea ce ar fi un "numitor comun", iar restul să fie testat la examenul de admitere în facultăți, inclusiv la un nivel de dificultate mai ridicat în funcție de calitatea la care fiecare facultate țintește.

CitatNu susțin că subiectele ar fi fost ușoare, pentru un elev mediu au fost relativ dificile dar pentru unul care s-a pregătit cum m-am pregătit eu în liceu pentru a intra la fizică erau foarte ușoare.
Nu mă pronunț cu privire la subiectele la Limba Română, aici am avut mereu probleme.

Să știi că nici la română, dacă e să ne raportăm la cât s-a pregătit un elev din generația ta (sau chiar și din generația mea), subiectele nu au fost grele. Pe de altă parte la limba și literatura română nu există diferențiere pe profiluri, ca la celelalte discipline -- aceleași subiecte le au și absolvenții de profil uman și absolvenții de profil tehnologic scular-matrițeri. Unui "realist" care face mofturi vis-a-vis de subiectele de matematică poți să-i reproșezi că indiferent ce-o să facă, o integrală, acolo, tot va avea de făcut până iese la pensie, în schimb eu pe cuvânt că dau o navetă de bere oricui îmi dă o situație acceptabilă în care unul care un tehnician electronist va fi nevoit să identifice perspectiva narativă într-un fragment de text. Dincolo de problema dificultății, eu cred că trebuie să ne-o punem serios pe cea a relevanței, fiindcă acesta e un examen de bacalaureat, nu un examen de admitere la facultate; trebuie să ateste că ai trecut prin liceu și ești gata să îți îndeplinești îndatoririle unui om de 18 ani, care până la urmă sunt aceleași și pentru noi doi, și pentru unul care îndreaptă tabla mașinilor.

Adi

Subscriu coplet la acest comentariu
Citat
Nimeni in toate minitile nu ar gandi ca un fost olimpic international la chimie, care a lucrat cu un Nobelist, care si-a luat doctoratul la 28 de ani, ofertat de universitati si centre ce cercetare de top din Europa, Japonia si SUA si care a fost validat si revalidat prin grant-uri de milioane de euro din surse mai mult decat  prestigioase, poate fi pus sub semnul intrebarii pe plan intelectual si profesional, asa, de orice oficina obscura de propaganda din sud-estul Europei sau de orice politruc parlamentar al tranzitiei prelungite. Acest scenariu e inimaginabil.

Din editorialul acesta.

http://www.contributors.ro/fara-categorie/campania-anti-funeriu-ceva-pare-in-neregula-ce/

Sunt de acord si cu editorialul acesta, din care subliniez
Citat
Ce face Funeriu?

Ce sa faca, ce-ar fi facut orice ministru neaservit grupurilor de interese. Ca a spus-o pe sleau Mihail Hardau, intr-o zicere memorabila: ,,universitatea Spiru Haret si alte universitati controleaza Ministerul Educatiei si parlamentul Romaniei.

Ei bine, Funeriu nu este prizonierul grupurilor de interese, ca n-a papat bani nici cu Andronescu, nici cu Marga, nici cu alti rectori si parlamentari. In plus, a si vazut cum este prin alte tari, de la Europa pana in Japonia. Si-a dat seama ca doar asa poate elimina transeele construite cu migala atatia ani. Taind conductele de bani care mergeau spre fabricile de diplome.

E si tanar si incapatanat, nu are ce pierde, nu este sarac sa se capatuiasca  prin Romania, si a luat-o pe cont propriu. Apreciat de presedintele Basescu si, intr-un tarziu, de Emil Boc. Cu maraiturile de rigoare ale ,,activului" de partid. Fara greve  ale profesorilor, fara reactii violente ale parintilor si elevilor.

A promovat Legea Educatiei Nationale. Prin asumarea raspunderii, ca parlamentarii voiau s-o toace. Inclusiv parlamentari PDL. Ca nu e buna, nu mai asigura materie prima fabricilor de diplome.

Pe scurt, profesional (stiintific) Funeriu nu poate fi atacat, iar de sistemul din Romania nu poate fi santajat. De asta el poate taia in carne vie (caci el nu a gresit cu nimic in Romania inainte sa intre in politica). De aceea el poate reforma sistemul si Andronescu nu. Cititi in articol si despre ce a schimbat Andronescu pana acum, cum a renuntat la scolile profesionale facandu-le scoli de arte si meserii, cum le-a dat voie sa dea bacul, totul pentru a fi mai multi studenti pe piata muncii si a ajunge la fabricile de diplome care erau de fapt universitati private, adica, surpriza, pentru bani! Ei bine, taurul cel mare pentru Funeriu sunt fabricile de bani, iar faptul ca anul asta le-a taiat o parte mare din musterii (elevi care sa treaca bacul) este un pas inainte cu reforma. In cativa ani de picare la bac pe capete, universitatile private se vor redimensiona sau poate, Doamne ajuta, chiar inchide!
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

florin_try


Adi, dar tu iarasi te reintorci la o singura persoana.

Subiectul era un pic mai larg. Iar linia de discutie in ultimile mesaje devenise oarecum tehnica, mai degraba decit a re-sublinia competentele stiintifice ale unei anumite persoane.

Si sa nu uitam ca un guvernant mai poate fi si criticat ca nu mai e pe vremea cultului personalitatii.

Citat
Până la urmă treaba se reduce la atitudinea (inclusiv a unora ca Boc și Funeriu) de a conduce învățământul ca pe o băcănie -- profit maxim cu investiții minime. Nu merge așa, în niciun domeniu. Nici măcar cu supermarketuri -- nu poți să spui că nu, întâi să vină clienți ca lumea să facem vânzări mari, și pe urmă investim ca lumea când știm că avem în ce.

Si ce s-a investit pina acum in invatamant?
Eu stiam ca locul in care s-a taiat la maxim a fost tocmai invatamintul. Si anume cel preuniversitar ca e mai simplu.

Cita vreme salariul de debutant e 700 lei, cum poti visa ca ai sa stimulezi tineri capabili sa ramina in invatamint?


AlexandruLazar

#548
Citat din: florin_ din Iulie 10, 2011, 07:42:10 PM
Citat
Până la urmă treaba se reduce la atitudinea (inclusiv a unora ca Boc și Funeriu) de a conduce învățământul ca pe o băcănie -- profit maxim cu investiții minime. Nu merge așa, în niciun domeniu. Nici măcar cu supermarketuri -- nu poți să spui că nu, întâi să vină clienți ca lumea să facem vânzări mari, și pe urmă investim ca lumea când știm că avem în ce.

Si ce s-a investit pina acum in invatamant?
Eu stiam ca locul in care s-a taiat la maxim a fost tocmai invatamintul. Si anume cel preuniversitar ca e mai simplu.

Cita vreme salariul de debutant e 700 lei, cum poti visa ca ai sa stimulezi tineri capabili sa ramina in invatamint?



Asta încercam și eu să spun. Cea mai mică chirie din București este mai mare decât salariul unui profesor debutant, iar 700 de lei nu e o sumă la care îți pui problema de decent/indecent, e o sumă la limita sărăciei. Salariul meu, ca inginer debutant, e mai mare decât al celor care m-au învățat carte și care, după o carieră cu multe realizări și încă și mai multe sacrificii, sunt acum în prag de pensie. Mie nu mi se pare deloc echitabil.


Referitor la mesajul lui Adi: eu nu știu cine a scris editorialul acela dar e atât de deconectat de realitatea din mediul educației românești încât îți vine să te întrebi dacă măcar grădinița a făcut-o aici.

Înainte să încerc să demontez toate prostiile de acolo, am doar o singură întrebare: nu ți se pare măcar un pic ciudat faptul că majoritatea celor care îl ridică în slăvi pe Funeriu sunt fie plecați din țară și nu mai activează profesional în sistemul de învățământ de aici, fie activează în mediul profesional de aici dar cu rezultate mediocre? Și nu mă refer la rezultate mediocre dpdv subiectiv, ci din punct de vedere măsurabil și obiectiv -- dacă îi iei în parte, la cei mai mulți o să găsești după 10-15 ani de carieră rezultate cu care altfel în vest nici nu îți iei doctoratul. Ăștia nu sunt oameni care au o opinie avizată în privința asta, ci oameni care, frustrați pentru lipsa lor de rezultate, încearcă să transfere vina de la incompetența lor spre un sistem altfel viciat, dar pe care nu îl schimbă deloc în bine.

Acum referitor strict la editorial: fenomenul e de fapt invers. În momentul în care cineva vine cu o atitudine atât de superficială, măsuri atât de slabe, dialog social și profesional zero, lipsă totală de planuri pe termen lung și mediu, lipsă de consultare și idei care aproape că insultă toate valorile democrației universitare europene, nu poți să nu ajungi la situația în care te întrebi dacă tot ce a înșirat în CV nu-i o minciună.

CitatCe sa faca, ce-ar fi facut orice ministru neaservit grupurilor de interese. Ca a spus-o pe sleau Mihail Hardau, intr-o zicere memorabila: ,,universitatea Spiru Haret si alte universitati controleaza Ministerul Educatiei si parlamentul Romaniei.

Poftim? Vorbim de aceeași persoană care susține desființarea locurilor cu taxă de la universitățile de stat? Care a propus finanțarea per capita a școlilor particulare și religioase, astfel încât să primească bani de la buget pentru fabricarea de diplome, respectiv pentru îndoctrinare? Care a închis școlile din mediu rural practic a triplat rata abandonului școlar?

CitatEi bine, Funeriu nu este prizonierul grupurilor de interese, ca n-a papat bani nici cu Andronescu, nici cu Marga, nici cu alti rectori si parlamentari. In plus, a si vazut cum este prin alte tari, de la Europa pana in Japonia. Si-a dat seama ca doar asa poate elimina transeele construite cu migala atatia ani. Taind conductele de bani care mergeau spre fabricile de diplome.

Da' și atunci nu i se pare nimănui ciudat că măsurile pe care le promovează sunt exact opuse acelora?

CitatA promovat Legea Educatiei Nationale. Prin asumarea raspunderii, ca parlamentarii voiau s-o toace.

Reușind, în felul acesta, să împuște doi iepuri dintr-o lovitură:

- Să abuzeze de o procedură constituțională care nu este destinată unor astfel de cazuri
- Să evite nu numai tocarea legii de către parlamentari, ci și includerea interesului elevilor, studenților, părinților și profesorilor, refuzând orice formă de dialog social.


sicmar

#550
Până la urmă s-a elucidat şi cum a luat Funeriu bacalaureatul. Cu "Mention Assez-Bien", conform informaţiilor de pe un site oficial francez care-i prezintă CV-ul.

În sistemul francez, cu notări la bacalaureat între 1 şi 20, şi cu luarea bacalaureatului dacă se totalizează minim 10 puncte, "Mention Assez-Bien" corespunde unui punctaj între 12 şi 13,99 puncte. Scalând în notele de la noi, reiese o notă între 6 şi 7, cu menţiunea că şi cu 5 (de la noi, respectiv 10 puncte în Franţa) se trece bacalaureatul în Franţa.

tavy

Păi nu spune el că a luat Bacalaureatul cu o notă foarte mare?
Acum se se pare că se explică de ce nu vrea să arate diploma de bacalaureat. Încă nu sunt convins că a luat bacalaureatul sau că ar avea studii universitare, poate coeficientul de inteligență redus este totuși rezultatul unei boli și în tinerețe avea capacitatea de a lua bacalaureatul, nu am de unde să știu.
Mai mult, este interesant cum a fost conferențiar în perioada 1998-1999, înainte de a avea doctoratul și cum a sărit de la asistent direct la conferențiar fără să fie lector. Nu știu cum e la francezi, poate așa este la ei.

Oricum credibilitatea individului este atât de mică încât am multe îndoieli cu privire la multe lucruri din cv-ul personajului.

Adi

#552
Citat din: sicmar din Iulie 13, 2011, 01:08:25 PM
Până la urmă s-a elucidat şi cum a luat Funeriu bacalaureatul. Cu "Mention Assez-Bien", conform informaţiilor de pe un site oficial francez care-i prezintă CV-ul.

În sistemul francez, cu notări la bacalaureat între 1 şi 20, şi cu luarea bacalaureatului dacă se totalizează minim 10 puncte, "Mention Assez-Bien" corespunde unui punctaj între 12 şi 13,99 puncte. Scalând în notele de la noi, reiese o notă între 6 şi 7, cu menţiunea că şi cu 5 (de la noi, respectiv 10 puncte în Franţa) se trece bacalaureatul în Franţa.

Informatii interesante. De aceea trebuie sa aduc cateva comentarii, caci am studiat in Franta. Nu este corect a se scala cu notele din Romania, pentru ca se dau altfel. Astfel, 10 din romania nu e echivalent in practica cu 20 din Franta, ci poate cu 17. 13 e cam echivalent cu un 8. De exemplu, la sport prin definitie nu luau 20 decat cei care participau la jocurile olimpice! 17 luau cei mai buni din clasa, 1-2. Si eu am media 13 in Franta si ma mandresc cu asta. Este o nota chiar mare! Desigur, unii au reusit si 15 si aia e si mai mare. Nu nota conteaza, cat sa treci clasa si sa mergi mai departe. Eu cu nota aia din Franta am ajuns la universitatea McGill din Canada, universitate mare, in primele 25 mondial. Deci scop atins.

n plus sa nu uitam ca Funeriu dadea bacul intr-o limba pe care nu o cunostea la perfectie, intr-un sistem nou de invatamant, mai dur decat in Romania, la mai multe materii decat in Romania. Eu zic ca assez bien e mai mult decat onorabil. Dovada ca a si intrat la clasele pregatitoare speciale, cei doi ani dupa liceu, echivalentul primilor doi ani de facultate de la noi, dar unde intri dupa o selectie riguroasa, ca sa faci intens scoala si sa intri apoi la un grande ecole. Iar dupa acei doi ani el a intrat la cea mai mare dintre ele, Ecole Polytechnique.

Cat priveste slujbele de predat la universitate, sunt diferente intre tarile din vest si Romania. Eu nici nu as stii cum sa pun pe CV in romana "teaching assistant" din sistemul anglo-saxon. Poate a gresit unii termeni. E irelevant. Important e ca a avut cursul normal al unei cariere in afara.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

graethel

@sicmar: Se iau cu maaare greutate note de peste 15 in Franta. Oricum Funeriu a facut prepa inainte de facultate si din ce am inteles a fost primit la prepa datorita rezultatelor de la olimpiada nationala franceza de chimie. Deja mi se pare hilara discutia despre studiile lui Funeriu, desi nu sunt nici pe departe fana lui. Probabil face multiple gafe in public pentru ca nu are un talent oratoric deosebit. Poate nu are neaparat talent de politician, dar ca e bun la chimie nu poate contesta nimeni.

sicmar

#554
Nu cunosc din proprie experienţă  situaţia din Franţa, dar nici nu înghit pe nemestecate găluşti.
Las altora plăcerea asta.

Pentru a mă edifica asupra situaţiei am intrat pe un site cu rezultatele la bacalaureat, de anul ăsta.

Nu am găsit vreun site care să prezinte statistic situaţia din Franţa, cu calificativele de la bacalaureat, aşa că am intrat pe pagina indicată mai sus şi am constatat următoarele:
La BACCALAUREAT GENERAL PARIS 2011 / PREMIER GROUPE / PARIS / SCIENTIFIQUE au fost înscrişi 384 absolvenţi al căror nume începe cu litera "A", din care:

44 absolvenţi, adică 11,46%, cu ADMIS MENTION TRES BIEN  
75 absolvenţi, adică 19,53%, cu ADMIS MENTION BIEN        75 19,53%
91 absolvenţi, adică 23,70%, cu  ADMIS MENTION ASSEZ BIEN  
122 absolvenţi, adică 31,77%, cu ADMIS                    
Total admişi:
332 absolvenţi, adică 86,46%