Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

SpaceAlliance.ro : Primul portal romanesc de tehnologii aerospatiale

Creat de Adi, August 06, 2008, 11:33:55 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

s.p.a.c.e

Citat din: Sieglind din Iulie 12, 2013, 12:29:59 AM
Citat din: s.p.a.c.e din Iulie 11, 2013, 11:37:37 PM
http://www.spacealliance.ro/articles/view.aspx?id=20130708022518

Înţeleg că de data asta misiunea va fi "de la distanţă", Kepler fiind mult prea departe de Pământ pentru trimiterea unei navete (cum au făcut cu Hubble).  

Speranţa e la fel de bine venită.  


Intr-adevar, Kepler are o orbita heliocentrica si nu a fost gandit pentru reparatii (structura nu se poate deschide pentru a putea avea acces la interiorul satelitului). In plus, momentan, dupa retragerea navetei spatiale, nu mai avem nici mijloacele unei reparatii directe in spatiu.

Va fi deci o interventie 'la distanta', prin comanda software-ului de la bord. Din pacate, sansele de reusita sunt destul de mici.
http://www.spacealliance.ro
Primul portal din Romania dedicat tehnologiilor aerospatiale

Sieglind

Citat din: ariel55 din Iulie 02, 2013, 11:05:26 AM
O alta lansare, fara succes, tot ruseasca.... 3 sateliti din seria GLONASS ratati, si....la gunoi.
Proton-M a ajuns, in sfarsit,  la mana bacalaureatilor rusi. Viitorul lui ISS este in maini sigure! :-* Se pare ca , ai batrani, care stiau ce fac , au emigrat si ei.

http://rt.com/news/proton-m-rocket-takeoff-crash-514/

Sa ne bucuram de ai nostri! Ei stiu cum sa plateasca comisia.Rusii habar nu au. 8)

Ai nostri vor lansa insa, cu succes baloane: http://www.arcaspace.com....oare? ???


Cică-i din cauză de întors un DUS cu dosu-n sus:

(...) angular velocity sensors, DUS, installed upside down; a young technician responsible for the wrong assembly of the hardware

http://www.russianspaceweb.com/proton_glonass49.html

Tu ştiai deja?  ;)

ariel55

Intuitia, my dear Dr.Watson!Si la ei se da bac-ul, nu? Noroc ca, la noi se fac rachete numai la ARCA si alea din ce in ce mai rar...
;)
P.S. citez:
CitatThe improper installation apparently required some considerable physical effort....
. Perseverent si dedicat muncii sale!
:D :D :D
Lipsa umorului , pentru un om de stiinta este un dezastru personal!

Sieglind


s.p.a.c.e

Ancheta nu este la final, deocamdata sunt doar speculatii si ar trebui asteptate concluziile finale ale investigatiei.
http://www.spacealliance.ro
Primul portal din Romania dedicat tehnologiilor aerospatiale

Sieglind

Ok, aşteptăm rezultatul oficial.

Oricum, senzorul cu pricina ar fi (dacă ar fi să fie!) ŢE99-6SA, nu ce am pus eu acolo. Era mai mult o glumă.



Dar informaţiile astea au circulat pe net (alimentate dintr-o unică sursă, neverificată).

http://www.spaceflight101.com/proton-m-block-dm-03-glonass-launch-2013.html

mircea_p

Citat din: Sieglind din Iulie 15, 2013, 03:05:26 AM
Ăsta?



Angular velocity sensor DUS-B-2B

Unde-i săgeata:o

Pai daca l-au dat afara pe ala care trebuia sa strige "Cu verdele in sus". Deh.  ;D

Sieglind

Mircea,
vezi că l-ai pus invers. Ia-te după săgeată sau, şi mai bine, după fig. N/2  ;)

Pentru partea teoretică, fă bine şi studiază Legile I.S. pentru N* grupuri cu pârghii de ordin 0    ;D

mircea_p

Citat din: ariel55 din Iulie 14, 2013, 07:42:39 PM
P.S. citez:
CitatThe improper installation apparently required some considerable physical effort....
.
Asta imi aminteste de:

Auzind de bancurile facute pe seama politailor conducerea a luat hotararea sa se dea
un test de inteligenta care sa-i faca pe oameni sa-si recapete increderea in organ.
In ce consta testul:
se dadeau doua bare, una cu sectiune patrata si una triunghulara, si de asemenea, doua
gauri in beton, la fel una patrata si una triunghiulara.
Testul a aratat ca in politie exista oameni inteligenti, care au introdus bara triunghiulara in
gaura triunghiulara, si cea patrata in gaura patrata.
Totodata, testul a aratat ca in politie exista si oameni foarte puternici.


mircea_p

Citat din: Sieglind din Iulie 16, 2013, 06:19:44 PM
Mircea,
vezi că l-ai pus invers. Ia-te după săgeată sau, şi mai bine, după fig. N/2  ;)

Pentru partea teoretică, fă bine şi studiază Legile I.S. pentru N* grupuri cu pârghii de ordin 0    ;D

Asta inseamna ca sant puternic, nu?  :D :D :D

Sieglind

Citat din: mircea_p din Iulie 16, 2013, 07:57:48 PM
Citat din: Sieglind din Iulie 16, 2013, 06:19:44 PM
Mircea,
vezi că l-ai pus invers. Ia-te după săgeată sau, şi mai bine, după fig. N/2  ;)

Pentru partea teoretică, fă bine şi studiază Legile I.S. pentru N* grupuri cu pârghii de ordin 0    ;D

Asta inseamna ca sant puternic, nu?  :D :D :D

Mă rog, ăsta nu-i tocmai motiv de râs: entropia controlată. Dacă analizezi filmuleţul cu Proton-M crash se poate vedea (e ca şi dovedit!) că în cazul excentricităţii permanente nu se mai aplică principiul al III-lea al mecanicii. Şi-odată cu el, al termodinamicii.  

Putem avea OPINII diferite. Viitorul va arăta cine are dreptate ::)

s.p.a.c.e

E mai complicat:
-fiecare senzor are cel putin o rezerva
-solutia de navigatie este supra-determinata
-softul computerului de bord a suferit update-uri recente
-tractiunea a fost neuniforma
http://www.spacealliance.ro
Primul portal din Romania dedicat tehnologiilor aerospatiale

Sieglind

Sunt convinsă că e mult mai complicat. În orice caz, mult dincolo de posibilităţile mele de apreciere.  :(

Ce am vrut să arăt: presa electronică (nu neapărat zvonistică) s-a ghidat de la bun început după "raportul" transpirat de un oarecare Anatoly Zak (expert), a cărui declaraţie, tradusă în engleză, era:

"According to Anatoly Zak, the crash of the Russion Proton rocket on 1 July was apparently caused by several angular velocity sensors having been installed upside down. From the source: 'Each of those sensors had an arrow that was supposed to point toward the top of the vehicle, however multiple sensors on the failed rocket were pointing downward instead.' It seems amazing that something as fundamental as this was not caught during quality control. Even more amazing is that the design of the sensors permits them to be installed in the wrong orientation in the first place. Even the simplest of mechanical interlocks (such as a notch at one end that must be matched with a corresponding projection) could have prevented the accident."

Deci senzorii aceia au fost arătaţi cu degetul de la bun început, din cauză că ar fi fost instalaţi "upside down". De aici şi până la povestea cu săgeata indicatoare şi faptul că ar fi fost vârâţi cu forţa ca să încapă într-un nu-ştiu-ce "lăcaş" n-a mai fost decât un pas. Normal că unii l-au trecut într-o veselie -- şi nici noi, cei care am postat aici, nu ne-am lăsat mai prejos, pentru că ne place să şi glumim.

Dacă a fost eroare umană, o să aflăm la finalul anchetei. În orice caz, în paralel cu povestea tânărului tehnician forţos, care şi-ar fi încercat muşchii pe senzor (ştire à la Radio Erevan), a mai fost vehiculată o posibilă explicaţie:

Proton-M crash was due to human error - source:

MOSCOW. July 9 (Interfax-AVN) - The crash of a Proton-M rocket shortly after take off on July 2 was due to a human error, a source close to experts probing the accident told Interfax-AVN.

"The angular velocity sensors were wired up with the wrong polarity. Therefore, the rocket was orientated incorrectly," he said.


P.S. Uneori nu te poţi împotrivi absurdului decât parodiindu-l, ridiculizându-l. Cam asta-i cu Legile I.S. (entropia controlată şi alte năzbâtii).

s.p.a.c.e

Sigur, apreciez nota relaxata a discutiei si micile glume :).
Am vrut doar sa atrag atentia ca deocamdata sunt foarte putine elemente, avem o pista dar nu o certitudine.


Citat din: Sieglind din Iulie 18, 2013, 02:00:18 AM
Sunt convinsă că e mult mai complicat. În orice caz, mult dincolo de posibilităţile mele de apreciere.  :(

Ce am vrut să arăt: presa electronică (nu neapărat zvonistică) s-a ghidat de la bun început după "raportul" transpirat de un oarecare Anatoly Zak (expert), a cărui declaraţie, tradusă în engleză, era:

"According to Anatoly Zak, the crash of the Russion Proton rocket on 1 July was apparently caused by several angular velocity sensors having been installed upside down. From the source: 'Each of those sensors had an arrow that was supposed to point toward the top of the vehicle, however multiple sensors on the failed rocket were pointing downward instead.' It seems amazing that something as fundamental as this was not caught during quality control. Even more amazing is that the design of the sensors permits them to be installed in the wrong orientation in the first place. Even the simplest of mechanical interlocks (such as a notch at one end that must be matched with a corresponding projection) could have prevented the accident."

Deci senzorii aceia au fost arătaţi cu degetul de la bun început, din cauză că ar fi fost instalaţi "upside down". De aici şi până la povestea cu săgeata indicatoare şi faptul că ar fi fost vârâţi cu forţa ca să încapă într-un nu-ştiu-ce "lăcaş" n-a mai fost decât un pas. Normal că unii l-au trecut într-o veselie -- şi nici noi, cei care am postat aici, nu ne-am lăsat mai prejos, pentru că ne place să şi glumim.

Dacă a fost eroare umană, o să aflăm la finalul anchetei. În orice caz, în paralel cu povestea tânărului tehnician forţos, care şi-ar fi încercat muşchii pe senzor (ştire à la Radio Erevan), a mai fost vehiculată o posibilă explicaţie:

Proton-M crash was due to human error - source:

MOSCOW. July 9 (Interfax-AVN) - The crash of a Proton-M rocket shortly after take off on July 2 was due to a human error, a source close to experts probing the accident told Interfax-AVN.

"The angular velocity sensors were wired up with the wrong polarity. Therefore, the rocket was orientated incorrectly," he said.


P.S. Uneori nu te poţi împotrivi absurdului decât parodiindu-l, ridiculizându-l. Cam asta-i cu Legile I.S. (entropia controlată şi alte năzbâtii).
http://www.spacealliance.ro
Primul portal din Romania dedicat tehnologiilor aerospatiale

s.p.a.c.e

http://www.spacealliance.ro
Primul portal din Romania dedicat tehnologiilor aerospatiale