Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

Reconstruirea picturilor sau descoperirea picturilor ascunse in alte picturi

Creat de Adi, Iulie 31, 2008, 08:55:30 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Adi

Tot cu fizica particuleor se pot reconstrui picturi degradate sau se pot descoperi picturi ascunse in alte picturi. Iata exemplu unei picturi de Van Gogh care avea sub stratul de e vopsea o alta pictura, chipul unei femei. Tehnologia din spatele acesteia este trimiterea unui fascicul de raze X spre pictura. Acesta este modul clasic de a studia atomii carui element chimic si in ce cantitati se gasesc intr-un material. Acum insa, aceste raze X nu provin din atomi, ci din electroni liberi accelerati cu un accelerator de particule. Cand traiectoria acestor electroni este curbata, ei emit lumina de radiatii X de lungime de unda precisa, dar de intensitate foarte mare.

Studiul a fost publicat in numarul din 29 iulie al Analytical Chemistry.

http://www.world-science.net/othernews/080730_hidden

Iata si stirea din Symmetry, precum si pictura la care ne referim.



http://www.symmetrymagazine.org/breaking/2008/07/30/particle-accelerator-reveals-hidden-van-gogh/
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

panda

Buna tuturor!

Adi, e foarte interesanta stirea, ar fi fost frumos daca era o poza si cu pictura, asa cum se vede ea cu ochiul liber, ca sa se vada si mai clar diferenta...

panda


Geraldine

Experţii apreciază că aproape o treime din picturile care îi aparţin lui Vincent Van Gogh ar putea ascunde lucrări pe care pictorul a decis să le revopsească. Una din acele lucrări ascunse însă a fost dezvăluit – un sumbru portret al unei ţărance descoperit sub luminoasele şi impresionistele culori ale tabloului "Petic de iarbă", pictat în 1887 la Paris.
Convenţionalele raze X au reliefat prezenţa unei picture anterioare, dar culorile nu s-au putut distinge. Astfel că o echipă internaţională de cercetători au transportat opera de artă la DESY ( the Deutsches Elektronen-Synchotron ) în Hamburg, unde a fost expusă unei surse puternice de raze X generate de un accelerator de particule. Razele X au determinat diferiţi pigmenţi să devină fosforescenţi, dând posibilitatea experţilor să reconstituie culorile de bază.
Conform unui articol din Los Angeles Times:
Cum fiecare element din pictură a avut propriul semn recunoscut de razele X, oamenii de ştiinţă au reuşit să identifice distribuirea metalelor în diferite straturi ale picturii şi au dimensionat în format 3D modelul lucrării, urmând ca echipa să îndepărteze straturile pe rand.
Vopsele conţinând zinc, bariu, sulf şi alte elemente constituie partea de sus a suprafeţei.
Sub acest strat s-a găsit o distribuire uniformă a plumbului, acest fiind folosit ca un grund pentru a ascunde portretul şi de asemenea pentru a picta un nou tablou peste. Odată ce a fost îndepărtat acest strat, ei au combinat mercurul cu antimoniu pentru a evidenţia conturul portretului ascuns .
În  continuare, cu ajutorul unui program computerizat, echipa a început elaborarea unei versiuni a pictatului prin numere.
Dik menţionează: "Am colorat acele două distribuiri ale suprafeţei în conformitate cu culoarea pe care pigmentul ar fi avut-o."
Analize chimice au dovedit că mercurul era un component al vermillon-ului, un pigment roşu folosit la colorarea buzelor femeii, obrajilor şi frunţii. Antimoniul făcea parte din galbenul de Naples, care era amestecat cu vopsea albă de zinc pentru a accentua anumite trăsături ale feţei femeii, dupa cum informează un articol al ediţiei de August a ziarului Chimia Analitica.
Pentru mai multe detalii vedeţi această publicatie de pe lightsources.org .
Aceeaşi tehnică a fost folosită pentru a acoperi nişte trate din secolul 10, aparţinând lui Arhimede, al cărui pergament a fost suprascris de un călugăr creştin  sub forma unei cărţi de rugăciuni. Această scanare experimentală a fost realizată la Laboratorul de Radiaţii Synchotron ( ? ), Stanford. Puteţi citi totul despre Palimpsest-ul lui Archimede aici

Adi

Citat din: panda din Iulie 31, 2008, 10:45:26 PM
Am cautat singura si iata ce am gasit:
Pictura se numeste "Patch of Grass" si vazuta cu ochiul liber arata asa ca in linkul atasat:

http://lh4.ggpht.com/_aOhmEki8EPo/SDTXv7uAT0I/AAAAAAAANaQ/Yps6omAsxZQ/Patch+of+grass+by+Van+Gogh.jpg


Panda, bine ai venit pe acest topic. Este intr-adevar o stire foarte interesanta. Minunata initiativa ta de a cauta poza originala. Linkul aratat de tine nu mi-a aratat poza, dar am cautat-o si eu si o pun aici pe forum.



PS. Ca sa pui poze sa se vada direct, trebuie sa apesi pe iconita a doua din stantga pe randul al doilea (cel de jos) unde apare "Insereaza imaginea" si apoi iti apare , iar intre ele pui linkul dorit de tine.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

Adi

Citat din: Geraldine din August 01, 2008, 05:07:29 AM
Experţii apreciază că aproape o treime din picturile care îi aparţin lui Vincent Van Gogh ar putea ascunde lucrări pe care pictorul a decis să le revopsească. Una din acele lucrări ascunse însă a fost dezvăluit – un sumbru portret al unei ţărance descoperit sub luminoasele şi impresionistele culori ale tabloului "Petic de iarbă", pictat în 1887 la Paris.
Convenţionalele raze X au reliefat prezenţa unei picture anterioare, dar culorile nu s-au putut distinge. Astfel că o echipă internaţională de cercetători au transportat opera de artă la DESY ( the Deutsches Elektronen-Synchotron ) în Hamburg, unde a fost expusă unei surse puternice de raze X generate de un accelerator de particule. Razele X au determinat diferiţi pigmenţi să devină fosforescenţi, dând posibilitatea experţilor să reconstituie culorile de bază.
Conform unui articol din Los Angeles Times:
Cum fiecare element din pictură a avut propriul semn recunoscut de razele X, oamenii de ştiinţă au reuşit să identifice distribuirea metalelor în diferite straturi ale picturii şi au dimensionat în format 3D modelul lucrării, urmând ca echipa să îndepărteze straturile pe rand.
Vopsele conţinând zinc, bariu, sulf şi alte elemente constituie partea de sus a suprafeţei.
Sub acest strat s-a găsit o distribuire uniformă a plumbului, acest fiind folosit ca un grund pentru a ascunde portretul şi de asemenea pentru a picta un nou tablou peste. Odată ce a fost îndepărtat acest strat, ei au combinat mercurul cu antimoniu pentru a evidenţia conturul portretului ascuns .
În  continuare, cu ajutorul unui program computerizat, echipa a început elaborarea unei versiuni a pictatului prin numere.
Dik menţionează: "Am colorat acele două distribuiri ale suprafeţei în conformitate cu culoarea pe care pigmentul ar fi avut-o."
Analize chimice au dovedit că mercurul era un component al vermillon-ului, un pigment roşu folosit la colorarea buzelor femeii, obrajilor şi frunţii. Antimoniul făcea parte din galbenul de Naples, care era amestecat cu vopsea albă de zinc pentru a accentua anumite trăsături ale feţei femeii, dupa cum informează un articol al ediţiei de August a ziarului Chimia Analitica.
Pentru mai multe detalii vedeţi această publicatie de pe lightsources.org .
Aceeaşi tehnică a fost folosită pentru a acoperi nişte trate din secolul 10, aparţinând lui Arhimede, al cărui pergament a fost suprascris de un călugăr creştin  sub forma unei cărţi de rugăciuni. Această scanare experimentală a fost realizată la Laboratorul de Radiaţii Synchotron ( ? ), Stanford. Puteţi citi totul despre Palimpsest-ul lui Archimede aici


Geraldine, bine ai venit pe forumu nostru. Comentariul tau este foarte la subiect, aminintind detalii din mai multe surse. Totusi, sunt curios, tu ai compus textul sau l-ai copiat de undeva? Mai ales ultima propozitie este ciudata, pare taiata din ceva, parca ar mai urma ceva, cel putin un link si un punct.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

Adi

Acum am aflat ca de fapt ce a scris Geraldine era articolul acesta din Symmetry, pe care o rugasem sa il traduca si sa il publice. Multumesc, Geraldine, o sa il mai finisez si eu mai bine maine.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro

Geraldine

Adi, asa cum m-ai rugat, postez acest articol tradus din Symmetry din data de 30 iulie 2008 :)
   Experţii apreciază că aproape o treime din picturile care îi aparţin lui Vincent Van Gogh ar putea ascunde lucrări pe care pictorul a decis să le revopsească. Una din acele lucrări ascunse însă a fost dezvăluit – un sumbru portret al unei ţărance descoperit sub luminoasele şi impresionistele culori ale tabloului "Petic de iarbă", pictat în 1887 la Paris.
  Convenţionalele raze X au reliefat prezenţa unei picture anterioare, dar culorile nu s-au putut distinge. Astfel că o echipă internaţională de cercetători au transportat opera de artă la DESY ( the Deutsches Elektronen-Synchotron ) în Hamburg, unde a fost expusă unei surse puternice de raze X generate de un accelerator de particule. Razele X au determinat diferiţi pigmenţi să devină fosforescenţi, dând posibilitatea experţilor să reconstituie culorile de bază.
  Conform unui articol din LosAngelesTimes :
  Cum fiecare element din pictură a avut propriul semn recunoscut de razele X, oamenii de ştiinţă au reuşit să identifice distribuirea metalelor în diferite straturi ale picturii şi au dimensionat în format 3D modelul lucrării, urmând ca echipa să îndepărteze straturile pe rand.
Vopsele conţinând zinc, bariu, sulf şi alte elemente constituie partea de sus a suprafeţei.
  Sub acest strat s-a găsit o distribuire uniformă a plumbului, acest fiind folosit ca un grund pentru a ascunde portretul şi de asemenea pentru a picta un nou tablou peste. Odată ce a fost îndepărtat acest strat, ei au combinat mercurul cu antimoniu pentru a evidenţia conturul portretului ascuns .
  În  continuare, cu ajutorul unui program computerizat, echipa a început elaborarea unei versiuni a pictatului prin numere.
Dik menţionează: "Am colorat acele două distribuiri ale suprafeţei în conformitate cu culoarea pe care pigmentul ar fi avut-o."
  Analize chimice au dovedit că mercurul era un component al vermillon-ului, un pigment roşu folosit la colorarea buzelor femeii, obrajilor şi frunţii. Antimoniul făcea parte din galbenul de Naples, care era amestecat cu vopsea albă de zinc pentru a accentua anumite trăsături ale feţei femeii, dupa cum informează un articol al ediţiei de August a ziarului ChimiaAnalitica.
  Pentru mai multe detalii vedeţi această publicatie de pe lightsources.org .
  Aceeaşi tehnică a fost folosită pentru a acoperi nişte trate din secolul 10, aparţinând lui Arhimede, al cărui pergament a fost suprascris de un călugăr creştin  sub forma unei cărţi de rugăciuni. Această scanare experimentală a fost realizată la Laboratorul de Radiaţii S Stanford. Puteţi citi totul despre Pergamentele lui Arhimede aici.
( p.s. imi cer scuze pentru eroare anterioare:D )

Adi

Multumim, este mult mai bine acum. Efortul tau este foarte apreciat.
Pagina personala: http://adrianbuzatu.ro