Welcome, Guest. Please login or register.

Autor Subiect: Curs Optimizare Seo - Partea III - PageRank si Popularitatea linkurilor  (Citit de 1772 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline tataieee

  • Novice
  • *
  • Mesaje postate: 35
  • Popularitate: +1/-1
  • Cu Dumnezeu înainte!
Cei care au mai auzit despre optimizarea web probabil că au auzit deja despre PageRank şi despre popularitatea linkurilor. Pentru cei care este nouă această noţiune, este timpul să facă cunoştinţă cu ea.

PageRank-ul este un număr care ne arată cât de importantă este o pagină după părerea Google (după votul tuturor celorlalte site-uri) şi este un factor important în formarea listei rezultatelor motoarelor de căutare. Dacă nu vă interesează amănuntele tehnice, nu aveţi de ce să citiţi aliniatul următor şi puteţi trece liniştit peste el.

Paginile web de pe Internet conţin foarte multe linkuri. O parte dintre acestea sunt linkuri interne, iar celelalte sunt linkuri externe, adică au ca şi destinaţie o altă pagină web sau cum se spune mai simplu arată către o altă pagină web. Dacă am încerca să reprezentăm mulţimea acestor linkuri prin desenarea unui grafic, obţinem un sistem dirijat. Punctele graficului reprezintă paginile web, iar legăturile dintre ele sunt linkurile. Liniile graficului se caracterizează prin puterea punctului de pornire şi după numărul de referinţe, care pornesc din acest punct. Motorul de căutare Google a introdus PageRank-ul pentru măsurarea puterii paginii web prin urmărirea linkurilor sursă şi destinaţie a paginii respective. Un punct din grafic(adică o pagină web) cu atât este mai valoros, cu cât este mai mare numărul linkurilor destinaţie (adică linkurile care arată către pagina noastră de pe alte pagini) şi cu cât numărul linkurilor sursă este mai mic. Această idee a fost creată de către Larry Page şi Sergey Brin (fondatorii Google) în anul 1998, când erau încă studenţi la Universitatea Stanford.

Deci cu cât linkurile de destinaţie sunt mai multe, şi cu cât paginile lor sursă sunt mai valoroase, cu atât este mai valoros site-ul nostru, adică PageRank-ul lui arată valoare mai mare. Valoarea PageRank a paginii noastre depinde nu numai de cantitatea relaţiilor linkurilor, ci şi de calitatea lor. În practică, asta înseamnă că dacă către o anumită pagină arată mai multe linkuri de pe alte pagini similare, atunci această pagină probabil conţine informaţii importante, şi este populară în rândul proprietarilor paginilor web. Cu introducerea PageRank-ului Google a realizat, ca acest lucru să fie măsurabil, obţinând o listă de rezultate mai eficientă, tocmai de aceea a ajuns cel mai popular motor de căutare. Dacă mergem mai departe, atunci observăm, că Google cu această soluţie stabileşte importanţa paginilor prin voturile webmasterilor, adică după decizii umane, fiindcă aceste linkuri sunt expuse pe pagini cu acordul proprietarilor. Deci pe scurt s-a reuşit să se măsoare deciziile webmasterilor. Linkurile, care arată înspre pagina noastră sunt numite backlinkuri.




Nu cunoaştem cu precizie valoarea PageRank a paginii web. Există însă o valoare exportată a acesteia, care este un număr între 0 şi 10, care se crează din valoarea originală printr-un logaritm.
La această valoare exportată se poate ajunge prin Google Toolbar mijlocul de calcul PageRank a SeoWebTools-ului

http://www.seowebtools.ro/pagerank.php

Ca să putem vedea valoarea PageRank a paginii noastre web trebuie să instalăm Google Toolbar. Trebuie instalat separat pentru Internet Explorer şi separat pentru Mozilla Firefox. După instalare trebuie făcute nişte setări la Toolbar ca să arate valoarea PageRank a paginilor web. De aici încolo, când vizităm o pagină, pe Toolbar putem vedea PageRank-ul paginii respective.

Bineînţeles cu cât este mai mare valoarea PageRank a paginii noastre, cu atât avem o şansă mai mare ca să obţinem locuri distincte în clasamentele motoarelor de căutare. Este important să menţionăm, că PageRank-ul este un factor important la formarea clasamentului, dar nu este singurul! Clasamentul nostru depinde în mare măsură de conţinutul paginii noastre şi de calitatea backlinkurilor. O valoare PageRank mare nu garantează un clasament bun.

Bineînţeles că toată lumea doreşte ca site-ul lui să fie cât mai puternic, iar valoarea PageRank-ului să fie cât mai mare. Pentru aceasta trebuie să rezolvăm cumva să avem cât mai multe backlinkuri şi acestea să fie cât mai valoroase (cu PageRank mare), de pe site-uri relevante, iar pagina noastră să conţină cât mai puţine linkuri, iar linkurile pe care le avem să fie "bune"(să nu fie penalizate, dar despre penalizări vom discuta într-un articol următor).

PageRank-ul în baza de date Google se schimbă permanent, însă valoarea din Toolbar nu se actualizează decât o dată la 2-3 luni. (Aceasta se numeşte exportul PageRank). Exportul PageRank nu schimbă clasamentul, deoarece acesta se bazează pe o bază de date mereu variabilă. PageRank-ul văzut în Toolbar, este numai un semnal pe baza căruia putem trage concluzii despre puterea paginii noastre, adică poate fi recunoaşterea rezultatului muncii insistente.

Deja ştim că este important PageRank-ul paginii noastre şi de asemenea ştim cum se poate mări acesta, iar în următoarea lecţie vă vom arăta cum trebuie pus în practică.

Sursa: http://clubtech.ro/viewtopic.php?f=93&t=947