Ştiri:

Vă rugăm să citiţi Regulamentul de utilizare a forumului Scientia în secţiunea intitulată "Regulamentul de utilizare a forumului. CITEŞTE-L!".

Main Menu

Problema clasa X termodinamica variatia energiei interne in functie de o relatie

Creat de aqua2012, Ianuarie 30, 2013, 06:14:22 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

aqua2012

Salutare , sunt Vlad elev in clasa a -X -a la mate-info . am intalnit dificultati la urmatoarea problema .

Un gaz ideal biatomic absoarbe caldura Q in timp ce sufera un proces descris de p= constant * √ ̅T. Variatia energiei interne in aceasta transformare . Am si variate dar asi dori o demonstratie sa inteleg .
Variantele : a) 1/2 Q b)5/6 Q c)3/4 Q d)  1/4 Q.
Multumesc

mircea_p

Ca sa primesti ajutor trebuie sa arati ce ai incercat si ce stii in legatura cu problema.
Vezi regulamentul. :)


aqua2012

stiu ca este o transformare izocora , iar in cazul transformarii izocore Q=miu*Cv*deltaT. Nu inteleg cu ce modifica relatia p*radical T= constant . Variatia energiei este egala cu Q. am incercat si o regula de trei simpla care nu se foloseste des in fizica gen :

P/T ... Q
P√ ̅T/T .... x

si am scos x de aici care practic este variata energiei si mi-a dat . x = Q√ ̅T

mircea_p

Citat din: aqua2012 din Ianuarie 30, 2013, 08:20:06 PM
stiu ca este o transformare izocora , iar in cazul transformarii izocore Q=miu*Cv*deltaT. Nu inteleg cu ce modifica relatia p*radical T= constant . Variatia energiei este egala cu Q. am incercat si o regula de trei simpla care nu se foloseste des in fizica gen :

P/T ... Q
P√ ̅T/T .... x

si am scos x de aici care practic este variata energiei si mi-a dat . x = Q√ ̅T
Nu, nu este o transformare izocora. Ce te face sa crezi asa ceva?
In transformarea izocora presiunea este proportionala cu temperatura. Daca ar fi izocora ai avea ceva de genul p=constant*T.
Transformarea data nu este una din cele standard invatate in liceu.